Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2977 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כפי שרשמתי, הטווח שמתקבל מתדלוק שכזה נע בין 600 ל 700 ק"מ בנסועה עירונית. לא הצלחתי להשיג צריכה גרועה יותר מ 16:1 ולא טובה יותר מ 23:1 בבינעירוני.

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

פורסם

ה10 אלף שח תשלום גבוה יותר לרכב דיזל מוצא את עצמו מתקזז כשמדובר על רכב עם צריכה טובה יותר ב30 אחוזים. (אם למשל אתה נוסע 30 אלף בשנה אתה כבר חוסך קרוב ל4000 שקל על הדלק...

תחזוקה של מנוע היברידי גם עולה עוד כסף (עשיריה לסוללה אם אינני טועה)

 

איפה צריכה טובה יותר ב30%, בדיזל? איזו תחזוקה יש למנוע היברידי? לסוללה אין פג תוקף ומעבר לנוזל קירור נפרד למערכת היברידית - איזו בדיוק תחזוקה יש?

 

בהייבריד אם אתה נוהג רגוע, זה מתגמל אותך בצריכת דלק טובה מאוד. עם סונטה אפשר לקבל בבין עירוני צריכה של 1-20 בנהיגה רגועה והייתי מקבל את זה באופן קונסיסטנטי עם מזגן בצורת נהיגה כזאת מתדלוק לתדלוק.

אם יש פקקים בדרך זה לא משפיע על צריכה. אם נוהגים בפריוס סטייל (כאילו יש ביצה על דוושת גז)

בתנועה עמוסה במהירות נמוכה ומשתנה הצריכה בהייבריד תיהיה אפילו טובה יותר.

 

מתי הצריכה נפגעת? כאשר לא נוהגים על מצב אקו וכאשר נוהגים באגרסיביות. לדוגמא בנהיגה מעל מהירות ממוצעת בבין עירוני הצריכה תפגע באופן משמעותי. אם תוסיפו לזה האצות זרזיזות, אז כבר לכיוון 1/16.

בדיזל הצריכה פחות נפגעת בנהיגה יותר אגרסיבית.

 

אני יכול להגיד שעם סונטה הייבריד באותו תוואי אני מקבל אותה צריכה כמו עם 2.0TDI שהיה בבעלותי לפני זה. במידה ויש פקקים בדרך, הצריכה של סונטה לא משתנה, באוקטביה הצריכה הייתה נפגעת מאוד. וזה למרות שסונטה הרבה יותר כבדה.

התוואי הוא 80% בין עירוני + עלייה קשה וארוכה + יציאה וכניסה מ/ל עיר.

 

בגדול, הייבריד בתור רכב יקר יותר ממקביל לא הייבריד. אבל יש הטבת מיסוי, לכן זה מקזז את ההבדל לרוב. בנוסף צריכת דלק טובה יותר מרכב לא הייבריד.

 

דיזל הרבה יותר יקר לרוב. איזה דיזל בקטגורייה D אפשר לקנות בארץ במחיר דומה לאופטימה/סונטה? אולי רק אופטימה דיזל אם עדיין נמכרת.

 

והדיזל עדיין יותר מחוספס ורועש מבנזין, אפילו אם יש בידוד טוב. בעמידה בכלל בהייבריד מנוע בנזין לא עובד - שקט. נכון, יש סטרט סטופ בדיזל, אבל המזגן לא עובד כאשר המנוע כבוי.

 

דווקא לדיזל או בנזין טורבו אני רואה יתרונות אחרים מול הייבריד. זה ביצועים וזמינות תמידית של כוח. בדיזל פשוט מרגישים שיש כוח כל הזמן. בהייבריד מקבלים את הכוח כל עוד יש סוללה והמצב נסיעה הוא לא אקו. אבל זה עולה בצריכת דלק שמתדרדרת במהירות.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

בהייבריד יש את זמינות הכח כפי שהיית מצפה לקבל מטורבו דיזל בנפחים של 1.6~ ליטרים (27 קג"מ בעיוני). לעקיפות, שער הגיא (בעיוני - 4,000 סל"ד שמספקים בין 120 ל 130 קמ"ש בתמורה לקצת פחות מחצי רגל על הגז) ופרויד בחיפה זה יותר ממספיק. ברכבים אטמוספריים אחרים הייתי צריך לתת הרבה יותר מזה בכדי לשמר 90~ קמ"ש.

לתאוצות בין רמזורים, TSI ככל הנראה שעדיין ילטף קצת טוב יותר את האגו.

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

פורסם

בהקבלה ישירה מקטגוריה נמוכה יותר, אני החלפתי פלואנס דיזל באיוניק

נסועה שנתית ממוצעת 65000 ק"מ

בפלואנס ממוצע משוקלל 1\16.5 בערך ביונדאי באותו נסעה 1\19 בערך,

כאשר אני נוסע כסבתא זקנה היונדאי מוציאה 1\22+, בפלואנס הכי טוב שגירדתי היה 1/19.

השקט בפקקים הוא משמעותי.

 

בקיצור יש הבדל בצריכת הדלק לטובת ההיברדי

דבר נוסף ביונדאי אני עם 62K על הברקסים המקוריים.

פורסם

השקט בפקקים זה נחמד, ברגע שמצפינים מ 60 קמ"ש העיוני הופכת למאוד רועשת (נכון שזה סובייקטיבי, אבל אני משוכנע שהפלואנס מבודדת רעשי כביש/צמיגים טוב יותר).

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

פורסם (נערך)

אלפא, מדברים כאן על רכבים כמו אופטימה/סונטה. לא נהגתי באופטימה, בסונטה רעש הוא לא בעיה בשום מהירות, אם כי הייתי שמח לבידוד טוב יותר של רעשי כביש, במיוחד בכבישים מחוספסים. כאשר האספלט חדש, פתאום - שקט בכל מהירות שיוט סבירה.

 

איוניק רועשת במהירות שיוט יותר מרכבים מקבילים בקטגוריה.

 

הייבריד בפירוש נוסע יותר טוב מרכב אטמוספרי, אבל רחוק מאוד מרכב טורבו/דיזל חזק יחסית, משהו כמו טורבו בנזין החל מ1.4~1.5 כבר נוסע משמעותית חזק יותר.

בעלייה ארוכה בהייבריד המנוע צריך גם למשוך את הרכב וגם להטעין את הסוללה שנגמרת מהר מאוד, לכן הוא מושך הילוכים הרבה מעבר למה שהיה מושך מנוע טורבו טיפוסי.

הייבריד יכול לתת כוח לזמן קצר, זה מספיק לעקיפה, לא מספיק לעלייה קשה וארוכה כמו פרוייד אם רוצים לנסוע מהר כל הזמן, הסוללה יורדת מהר מאוד.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
איפה צריכה טובה יותר ב30%, בדיזל? איזו תחזוקה יש למנוע היברידי? לסוללה אין פג תוקף ומעבר לנוזל קירור נפרד למערכת היברידית - איזו בדיוק תחזוקה יש?

 

בהייבריד אם אתה נוהג רגוע, זה מתגמל אותך בצריכת דלק טובה מאוד. עם סונטה אפשר לקבל בבין עירוני צריכה של 1-20 בנהיגה רגועה והייתי מקבל את זה באופן קונסיסטנטי עם מזגן בצורת נהיגה כזאת מתדלוק לתדלוק.

אם יש פקקים בדרך זה לא משפיע על צריכה. אם נוהגים בפריוס סטייל (כאילו יש ביצה על דוושת גז)

בתנועה עמוסה במהירות נמוכה ומשתנה הצריכה בהייבריד תיהיה אפילו טובה יותר.

 

מתי הצריכה נפגעת? כאשר לא נוהגים על מצב אקו וכאשר נוהגים באגרסיביות. לדוגמא בנהיגה מעל מהירות ממוצעת בבין עירוני הצריכה תפגע באופן משמעותי. אם תוסיפו לזה האצות זרזיזות, אז כבר לכיוון 1/16.

בדיזל הצריכה פחות נפגעת בנהיגה יותר אגרסיבית.

 

אני יכול להגיד שעם סונטה הייבריד באותו תוואי אני מקבל אותה צריכה כמו עם 2.0TDI שהיה בבעלותי לפני זה. במידה ויש פקקים בדרך, הצריכה של סונטה לא משתנה, באוקטביה הצריכה הייתה נפגעת מאוד. וזה למרות שסונטה הרבה יותר כבדה.

התוואי הוא 80% בין עירוני + עלייה קשה וארוכה + יציאה וכניסה מ/ל עיר.

 

בגדול, הייבריד בתור רכב יקר יותר ממקביל לא הייבריד. אבל יש הטבת מיסוי, לכן זה מקזז את ההבדל לרוב. בנוסף צריכת דלק טובה יותר מרכב לא הייבריד.

 

דיזל הרבה יותר יקר לרוב. איזה דיזל בקטגורייה D אפשר לקנות בארץ במחיר דומה לאופטימה/סונטה? אולי רק אופטימה דיזל אם עדיין נמכרת.

 

והדיזל עדיין יותר מחוספס ורועש מבנזין, אפילו אם יש בידוד טוב. בעמידה בכלל בהייבריד מנוע בנזין לא עובד - שקט. נכון, יש סטרט סטופ בדיזל, אבל המזגן לא עובד כאשר המנוע כבוי.

 

דווקא לדיזל או בנזין טורבו אני רואה יתרונות אחרים מול הייבריד. זה ביצועים וזמינות תמידית של כוח. בדיזל פשוט מרגישים שיש כוח כל הזמן. בהייבריד מקבלים את הכוח כל עוד יש סוללה והמצב נסיעה הוא לא אקו. אבל זה עולה בצריכת דלק שמתדרדרת במהירות.

אני לא רואה במנוע שקט יתרון, אז זה סובייקטיבי

בנוגע לצריכת הדלק, תשווה באופטימה היברידית 1 ל13 לעומת דיזל שם זה 1 ל17 ממה שהבנתי, אם אני טועה אני מתנצל מראש.

מה שכן, נסיעה לירושלים עם בקרת שיוט על 110 קמש בלי להזדחל לרגע אחד בעליות, כשהרכב עם 5 מבוגרים, ועדיין לקבל צריכה של 1 ל16 זה משהו שאני בספק שרכב היברידי בגודל כזה יכול לספק.

 

ממבט קצר בfuelly נראה שההיברידיות לא יורדות מ1 ל16... מוזר המבחן.

פורסם (נערך)

בנוגע לצריכת הדלק, תשווה באופטימה היברידית 1 ל13 לעומת דיזל שם זה 1 ל17 ממה שהבנתי, אם אני טועה אני מתנצל מראש.

מה שכן, נסיעה לירושלים עם בקרת שיוט על 110 קמש בלי להזדחל לרגע אחד בעליות, כשהרכב עם 5 מבוגרים, ועדיין לקבל צריכה של 1 ל16 זה משהו שאני בספק שרכב היברידי בגודל כזה יכול לספק.

 

ההשוואה של 1-13 לא נכונה, כי בתנאים אמיתיים ולא מבחן של חובב הגה, הצריכה תיהיה טובה יותר. אני עם סונטה בלי בעיה יכול לקבל 1-20 בנהיגה רגועה. זה אותם מכלולים כמו אופטימה.

 

בעלייה עם 5 מבוגרים רכב היברידי לא יספק צריכה טובה. עליות זה נקודת התורפה כי הסוללה נגמרת מהר ומנוע בנזין סוחב את הרכב ומטעין את הסוללה בו זמנית.

הטעינה של הסוללה יעילה כאשר אתה בולם, נוסע בירידה, או בשיוט עם OVERSPIN של מנוע (כלומר מנוע מסתובב קצת יותר מהר ממה שהיה צריך עבור אותה מהירות והאקסטרא הזה יכול ללכת לטעינת סוללה). לכן בתנאים מסויימים אפשר לראות שרכב היברידי מוריד הילוך כאשר יש למשל שיפוע בכביש, היה אפשר לעבור בכיף על הילוך 6, אבל הוא מוריד ל5. אם אתה נוסע במצב ידני על 6, הוא יגמור את הסוללה מהר מאוד. אם תסע איך שהרכב ההיברידי רוצה, תסיים את השיפוע עם חצי סוללה מלאה.

 

אם כל הנסיעה שלך זה עלייה גדולה אחת או אתה ממש רוצה למהר בעליות, דיזל עדיף ללא ספק. אם יש ירידות, שיפועים, עצירות, רמזורים, שיוט - היברידי עדיף.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

הסונטה הבסיסית נותנת את התמורה הכי טובה למחיר לטעמי, היא קצת יותר מאובזרת מהאופטימה ועולה אותו דבר.

גם האופטימה בגרסה הנבחנת נותנת תמורה מעולה למחיר, במחיר של הקאמרי הבסיסית היא נותנת רשימת אבזור ארוכה בהרבה.

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

פורסם

כשקראתי את המבחן על הסונטה , הרגשתי שהאופטימה עונה כמעט לכל תיאור שניתן שם, להוציא את בידוד הרעשים הבינוני.

ובכל זאת, משפחתית גדולה חדשה לקיה.

נתחיל דווקא מהאבזור, ליתר דיוק אוורור המושבים בערב חמים של דצמבר , עשה את הנסיעה הרבה יותר נעימה ובמדינה חמה כמו שלנו

צריך להגיע בעוד מכוניות. מעבר לכך, מושבים עם זכרון, בקרת שיוט אדפטיבית , סוללת מערכות בטיחות ועוד בפרימיום, מציעה אבזור

שלא נפוץ למצוא ברוב המתחרות שלה או בקרוסאוברים במחירים דומים.

נוחות הנסיעה טובה , מושבים נוחים ותומכים ולאחר נסיעה של שעה לא יוצאים עייפים. המתלים על הצד הנוקשה , אבל לא מענישים.

חידת ההינע השקטה מספקת זמינות כוח טובה במהירויות בינעירוניות ועקפיות נעשות בבטחון, גם אם הכוח לא מגיע במכה.

שתי האכזבות שלי ממנה הן איכות חומרים בינונית , שממנה גם הסונטה סובלת וציפיתי ליותר מאוטו בסגמנט הזה, ובידוד הרעשים

במהירויות בינעירוניות, בערך באזור השמונים קמ"ש רעשי רוח נכנסים מכיוון קורות A בצורה מורגשת.

בסופו של יום לאופטימה מחכים חיים לא קלים בסגמנט עם ביקוש דועך , אבל עדיין מדובר במתחרה חזקה, עם יתרון של חסכון בדלק

על רוב מתחרותיה.

  • רעיון טוב! 1
×
×
  • תוכן חדש...