Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7614 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
הערכה שלי, מעל 7000 דולר.

וזה כי אתה יודע מאיזו שנה הגיטרה, מה עבר עליה, איזו חומרה יש עליה, באיזה מצב היא ואיך היא נשמעת?

 

אתה רוצה לדעת כמה סטראט נמכרות בעולם ב-7,000 דולר? או אפילו פחות, ב-4,000?

 

כנס לאיביי, תרשום סטראט או סטראטוקסאטר, תנגב את הריר מהגיטרות, שעם כל הכבוד לקאסטום שופ סט-נק, נשמעות לא פחות טוב ושוות יותר, ותחזור לפה עם הערכה סבירה. לתשומת ליבך, אף גיטרה ששווה שם יותר מ-5,000 דולר לא עוברת את שנת 70', וזה כשמודגש עליה Not Relic.

 

אם זיהית שהסט-נק הזו היא מ-69', ריספקט לך. מותר לי לפקפק, נכון?

 

סטראט שוות כסף אם הן יוצרו בתקופה הנכונה.

 

ולכל מומחי בניית הגיטרות, בגיטרה לשמאליים הופכים גם את הפיקאפים.

הדגם של הנדריקס נחשב מיוחד כי הנדריקס (למרות שהיו בתקופתו גיטרות לשמאליים) פשוט הפך את המיתרים. הסאונד שמתקבל מפיקאפ שמיועד למיתר נמוך אבל קולט צליל של מיתר גבוה יוצר את הצליל המיוחד. ככה שאפשר לקנות סטראט שמאלית ולהפוך לה את המיתרים. שאר החומרה אולי לא תהיה זהה, אבל העיקרון הוא אותו עיקרון.

 

בטאמן

(-;

גם אני ידעתי פעם לנגן...

ברינג און דה סבבה

פורסם

סתם בשביל הקטע ( אלו הגיטרות שלי).

 

אלו של אבא. (שבזמנו היה מתקן גיטרות נודע בארצנו)

 

כל הגיטרות שלי מקוריות 100% ושמירת במצב טיפטופ....

קו---------------------------------------

פורסם
סתם בשביל הקטע ( אלו הגיטרות שלי).

 

אלו של אבא. (שבזמנו היה מתקן גיטרות נודע בארצנו)

 

כל הגיטרות שלי מקוריות 100% ושמירת במצב טיפטופ....

 

והיום? פרש מהנושא?

 

אשמח לשמוע על בעל מקצוע טוב לשיפוץ גיטרה,וושבורן ישנה ששווה לי להשקיע בה.

פורסם
והיום? פרש מהנושא?

 

אשמח לשמוע על בעל מקצוע טוב לשיפוץ גיטרה,וושבורן ישנה ששווה לי להשקיע בה.

כן הוא פרש.

 

אבל תמיד נחמד לעשות רענון...

קו---------------------------------------

פורסם

לפעמים, אנשים הורגים אותי...

 

לפעמים, האינטרנט הורג אנשים...

 

לשאול פורום של אנשים שאין להם מושג בגיטרות (כך לפחות ניכר, עד כה) כמה שוות הגיטרות שלך, כשאבא שלך היה בונה גיטרות ומכר, עושה רושם, כמה עשרות כאלה באינטרנט? ואתה בא לשאול פה?

 

מה הקטע? דאווין?

 

זה כאילו אני אעבוד במגזין רכב ואבוא לשאול אנשים על מכוניות, בפורום של אתר של גיטריסטים, רק כדי להגיד "הא, נהגתי על פרארי".

 

ולעניינינו: גיטרות, כמו מכוניות נדירות, ערכן נזיל והוא תוצאה של ביקוש והיצע ברגע מאוד נתון, ואפילו יש לי שתי דוגמאות להבהרה.

 

יש לי גיטרה שאני שוקל למכור. היא בת שנתיים והיתה שווה, כחדשה, כ-2,500 דולר (פחות או יותר 12 אלף שקל פלוס). כעיקרון, אני לא מוכר גיטרות (רק קונה...), אבל היות ועליה ספציפית אני לא מנגן כל כך הרבה כרגע, ועשירייה יכולה לעזור לי לקדם כמה תוכניות בחיים, אני שוקל את זה.

הבעייה היא שאני יודע שאין סיכוי שאני אמכור אותה ב-10. גם לא ב-8, וזה אפילו לא משנה שאין סיכוי שכשאני אציע אותה למכירה תוצע עוד אחת כזו לארץ (כי הן הובאו בבודדות, לפי שיטת ה"בוא-נראה-מה-נביא-היום" של כלי-זמר). וזה גם יקח בטח חצי שנה למכור אותה.

 

הערך האמיתי של גיטרות הוא אספני, מבחינת הייחוד של הצליל עקב השימוש בחומרים מסוימים, אם בשל תכונות אקוסטיות או בשל התקופה שבה הן יוצרו.

יש לי גיטרה אחרת, שאני לא אמכור לעולם, ששווה כנראה יותר. כמה יותר? לא ממש יודע.

כשבאתי לקנות מגבר, לפני המון שנים, נגן הגיטרה (במקצועו, לא ילד בן 15) הציע לי סטראט אמריקאית וטלקאסטר אמריקאית ואת המגבר שבאתי לקנות תמורתה. זה היה לפני 9 שנים.

אח"כ כבר העריכו אותה ב-1,500 דולר, וגם ב-2,000, וזה היה לפני שנים, והפיקאפים שלה אפילו לא מקוריים (ומי שמכיר הופנר מקוריות יודע למה). על פיקאפים מקוריים זו היתה גיטרה שבטח חוצה את ה-5,000 דולר אם וכשהיא היתה מוצעת למכירה. בסטאפ הנוכחי היא שווה קצת פחות, למרות שמתקני גיטרות נופלים כשהם רואים אותה, וכמעט כל מי ששמע אותה רצה לקנות אותה.

ואני מאמין שב-3,000 דולר היא עוזבת לי את החדר תוך שבוע, והיא אפילו במצב חיצוני לא מושלם (אני לא מהמטפחים, אני מהמנגנים).

 

וכמו מכונית עתיקה, היא לא שומרת כיוון יותר מעשרים דקות, והאינטונציה שלה מחורבנת, ולמצוא לה חלפים זה סיפור מההפטרה (וממש כמו מכונית עתיקה, זו אחת הסיבות שקניתי חשמלית אחרת שתמלא את מקומה ביום יום ובהופעות).

 

ההבדל ממכוניות קלאסיות הוא שבגיטרות ישנות יש גם עניין פרקטי, לפעמים (!), של סאונד יותר טוב.

 

הנקודה היא, שאי אפשר לקבוע ערך של גיטרה עד שלא מנסים למכור אותה. אין מחירון, אין שוק, אין שומדבר. תציע למכירה ותראה כמה שתקבל.

אני מאמין שגם ההצעות הנדיבות יפתיעו אותך לרעה.

 

אבל מה אני מקשקש? למה שלא תשאל את אבא שלך (והופ, כבמטה קסם חזרנו לנקודה הראשונה).

 

נדמה לי שזה היה מוטי, שכתב בפורום לפני כמה ימים על איך שחוכמת האינטרנט מרגיזה אותו.

כאן יש לנו מקרה קשה של טיפשות אינטרנט.

 

ילד, תכבה את המחשב ותלך תתקשר קצת עם אבא שלך! זוכר את אבא?

 

בטאמן

(-;

עוד זוכר את אבא (לפעמים)

ברינג און דה סבבה

פורסם
משעמם לך?

 

הנה רעיון: תנצל את הגיטרות שלך.

 

אתה יודע מה? לא חייבים את כולן...

 

לך על אחת...

 

בטאמן

(-;

זה הכל בהומור, כן?

אני הפסקתי לנגן מזמן... אני שומר אותם בתור אוסף אישי.

 

הומור.... כן.... בכייף.....:-)..... נחמד מצדך לקרוא לי טיפש בן 15 כשאתה לא מכיר אותי.

 

ד"א יש מחירון לגיטרות... הוא נקרא GUITARS BLUE BOOK.

 

ביקשתי הערכה גסה בשביל ה "bling bling"....:-P

קו---------------------------------------

פורסם

שני דברים לפני עניין ההודעה:

 

ראשית, מזמן לא ערכתי ויכוח על גבי פורום כלשהו, אחרת לא הייתי מקדיש לך מזמני. אני דווקא די נהנה.

 

שנית, לא טענתי בשום נקודה שאתה טיפש בן 15. דיברתי על טיפשות האינטרנט, וטענתי טענה שהוכיחה את עצמה עוד יותר עכשיו, כשאתה הסברת לי שיש מחירון לגיטרות (באמת? אז למה לא הסתכלת בו? רק בשביל זה היה לי שווה לטעות בנקודה הזו). המספר 15 אוזכר ביחס למעמדו של מוכר הגיטרה בהקשר של הסיפור על אחת מהן. אם אתה בוחר להיטפל לקטנות, לפחות אל תעשה את זה בצורה שבה אחר כך יהיה קל להעמיד אותך בפינה ולהחזיר אותך לקרוא שוב כדי להבין.

 

ולעניין ההודעה:

 

היית מחזיק באוסף מכוניות שלא לצורך נהיגה? מן הסתם לא. אה, גם בעיניך זה רכושני ופתטי? גם בעיניי...

ברינג און דה סבבה

פורסם
אני הפסקתי לנגן מזמן... אני שומר אותם בתור אוסף אישי.

 

הומור.... כן.... בכייף.....:-)..... נחמד מצדך לקרוא לי טיפש בן 15 כשאתה לא מכיר אותי.

 

ד"א יש מחירון לגיטרות... הוא נקרא GUITARS BLUE BOOK.

 

ביקשתי הערכה גסה בשביל ה "bling bling"....:-P

סוף סוף יצא משהו בעל ערך מההודעה הזאת:

למישהו פה יש את המחירון הזה אולי?

פורסם

we live in a material world.

 

כאן יש לנו מקרה קשה של טיפשות אינטרנט.
מעניין לאיפה ב כאן אתה מתכוון..?!

 

 

הגיטרות האלה הם קפסולות זמן... כן כן..... יום אחד כשאני אהיה זקן כמוך אני אמכור אותן..

 

אם אין לך משהו נחמד להגיב אתה לא חייב להגיב בכלל... (אתה לא חייב להראות לכולם את השנאה שלך)

player hater :-)

קו---------------------------------------

פורסם

הבאסים שלי

 

חולה על גא'ז.

הלוגו של רוב מכוניות העל הוא חיית בר. יגואר, למבורגיני, פרארי, רק פג'ו האגדית יש לה אריה, בגלל זה פג'ו בעייני היא מכונית על.


×
×
  • תוכן חדש...