Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מסחר במכוניות - אז והיום.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3192 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ישה - בשנות ה-90 חנתה בחניון של בי"ח כרמל באופן קבוע איזו אוסטין\מוריס עתיקה עם הגה ימני. אין לי מושג מה מקורה ומי היו בעליה, אבל הדבה הזה היה קיים, ולמיטב זכרוני עם מספר רישוי 5 ספרתי רגיל (לא אספנות).כיון שחלפו 25 שנה ומעולם לא התעמקתי בדב הזה אני באמת מתקשה לזכור פרטים נוספים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ישה בגדול עד אוקטובר 60 - אם היה לך מט"ח יכולת לרכוש איזה רכב שרצית. אחרת היית מוגבל למשומש או לפאר תוצרת קייזר אילין.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם (נערך)

אני עם ישה.

בשנות ה 60 אבא שלי עבד ביהלומים, ובשנת 1966 היתה לו פיאט 1100 תכלת חמודה.

attachment.php?attachmentid=262312&stc=1&thumb=1&d=1319801761

באדיבות מר לין.

 

יש תמונות של הרכב בחוף הים בעתלית ובמציצים + ברקע שני רכבי קבריולט אמריקאיים.

ותמונות גם בירושליים ורמת הגולן מ 1967.

בתמונות יש עוד רכבים של המשפחה, מיני מינור מוריס אסקורט ו אמריקאית עם הגה מרובע..

(שכחתי את השם)

אני זוכר כילד בשנות ה 70 שיחה שלהם על התקופה הקודמת (אחד הדודים קנה אז סובארו F ספורט)

והם נזכרו ברכבים שהיו להם, העליות לירושליים והתחממות הרכבים.

הדיונים האם להוציא טרמוסטט, ובחורף עם קרטון לחסום חלק ממעבר האוויר כדי שהמנוע יתחמם.

איך לבדוק טרמוסטט בחץ עם מים חמים.

והכנת מי קורור מתרכיז מי קרור - הרתחת מים רגילים להוצאת אבנית, הכנסת חיתול לחלק העליון.

לספיגת האבנית אשר צפה, קירור המים וערבוב עם התרכיז הירוק.

 

והדודים מהצפון (קריית אתא וחיים) משום מה, תמיד עם צרפתיות פ'יזו וסימקה.

 

תרבות הרכב בישראל - אנשים ישראל

 

 

1959 - ליברליזציה בשוק המכוניות ויבוא מאירופה

 

הממשלה הכריזה על ליברליזציה בשוק המכוניות משתי סיבות: הראשונה, הרצון לחלץ את שוק המכוניות מבוץ הספסרות (לפי דבריה)

והשנייה לספוג את עודפי הכספים. לכן החליטה הממשלה להקציב את המטבע הזר הדרוש, לייבוא מכוניות באורח חופשי

תוך הטלת מסים גבוהים עליהן.הממשלה ביטלה את כל הפטורים על מכוניות וכל סוכן יכול להביא באורח חופשי מכוניות

מהמפעלים שהוא מייצג אותם בתנאי, שכוח המנוע שלהן יעלה על 16 כ"ס.

התנאי הזה אינו בא מתוך דאגה לצרכן, שיקבל מכונית חזקה, אלא פשוט מתוך חישוב, שייבוא מכוניות יותר קטנות אינו כדאי לאוצר,

כי המיסים נגבים לפי משקל המכוניות: 8 ל"י מכל קילו של מכונית חדישה, 6.5 ל"י ממכונית חדשה (שנת הייצור 1956 - 1957),

ו4.5 ל"י מכל קילו של מכונית משומשת משנות ייצור קודמות. לכן מעוניינת הממשלה בהקצבת מטבע זר למכוניות כבדות

כדי לגבות היטלים גבוהים ככל האפשר.

אולם, כרגיל, הציבור קלט את הטריק ולא הגשים את ציפיות הממשלה. מכוניות "חדשות" מדגמים שונים מאירופה,

בעיקר מגרמניה, אנגליה וצרפת, החלו להופיע בכבישי הארץ. לעומת זאת מעטות הן המכוניות האמריקניות החדשות

שהובאו במסגרת הליברליזציה, לא רואים את ה"פוטניאקים" החדישים ולא את ה"פורדים" האמריקניים.

לא רואים כמעט גם "שברולטים" חדישים.

רבות מאד המכוניות, המיובאות מגרמניה במסגרת הליברליזציה.

המכוניות עוברות "שיפוץ כללי" ונמכרות בסביבות 8,000-9,000 ל"י. (אולי :lol:צ'מפיון ממשיכים כך גם יום )

,,,,

 

עוד דיון נחמד בפורום בעבר: כמה עלתה בארץ מכונית חדשה בשנות ה-60 וה-70 מישהו יודע?

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

אמצע שנות השמונים - שיעור המיסים נגזר מנפח המנוע (כדי לחסוך בדלק כמובן) נולדו מוטציות מוטוריות כמו סובארו DL עם מנוע 1300 סמ"ק במקום 1600 שיוצר רק עבור השוק הישראלי וכמובן פורד סיירה עם מנוע 1300 במקום 1600 סמ"ק. למותר לציין שהתאוצה מ-0 ל-100 ארכה רבע שעה בערך, המנועים שבקו חיים די מהר וצריכת הדלק עלתה פלאים.

פורסם
ישה בגדול עד אוקטובר 60 - אם היה לך מט"ח יכולת לרכוש איזה רכב שרצית. אחרת היית מוגבל למשומש או לפאר תוצרת קייזר אילין.

 

כל מה שאכתוב כאן הוא זכרונות עד שנת 1960

 

תראה שלא באשמתי נולדתי בשכונת "עוני" אחוזה שבכרמל.

 

כיוון שמשחר ילדותי מכוניות היו בדמי אני יכול לספר לך רבות על סוגי כלי הרכב שהיו בצ'כונה

 

היו בהם אמריקאיות שמבחינה כמותית היחס שלהם בסה"כ המכוניות היה גדול בהרבה מהיחס כיום.

 

אני יכול לספר על שברולט 56 - 57 -58 חדשות דנדשות שאנו מחפשים היכן מוחבא המכסה של מיכל הדלק.

 

בצ'כונה היו שני בתי ספר

 

האחד יסודי ממשלתי השני סניף אחוזה של בית הספר הריאלי

 

לראשון הגיעו התלמידים ברגל או בתחבורה ציבורית והיו 2 שהגיעו עם רכב פרטי אחד אפילו עם נהג פרטי , לריאלי רבים הגיעו ברכב של האבא ויצרו פקקים ברחוב קרית ספר / דיזרעאלי.

 

כמו שציינתי מקבלי השילומים והיו רבים כאלה בצ'כונה החלו לרכוש מתוצרת גרמניה המהוללת.

 

והכל עוד לפני שנת 1960.

 

ולגבי הגה ימני

 

ניתן לבדוק היום במועדון ה 5 כמה כלי רכב יש עם הגה ימני כמה לא, שוב כאלה ששנת ייצורם עד 1948.

 

אני יכול לספר על המכוניות שהיו בבעלות המשפחה. כולם היו עם הגה שמאלי

 

תרצה , את חלקם אני זוכר עם מספרי הרישוי שלהם

 

קרא את ההודעה שהביא אייל מעלי

 

ספסרות היה במזון וגם בכלי רכב

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

היה ייבוא במשורה למקורבים, נכים, ובעלי מט"ח - העיתונים של תחילת שנות מלאה בכי ונהי של עובדי קייזר אילין שדאגו שהייבוא ישאר על אש קטנה. רק כאשר הופסק הייצור של הדופין בגלל החרם הערבי - אישרה הממשלה במסגרת הליברליזציה ייבוא סדיר של מכוניות קטנות.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

איזו נוסטלגיה אתם מעלים כאן :)

בתור ילד בשנות ה 70 זכורים לך המון דברים - מחייך כעת

הזכרתם את הקרטון במכוניות הפיז'ו לחסום אוויר ברדיאדור - זוכר שראיתי הרבה כאלה בדגמי 404 - 504

המרוץ לעיתונים בשישי בבוקר כדי למצוא מכונית יד 1 שמורה, וואו העלתם כאן ממש הסטוריה :-D

קובי

:-)

פורסם

איני זוכר את סיפורי הקרטונים, אבל לפיאטים הקטנים עם המנוע האחורי (600 ו-850) היה אפשר להוסיף כיסויי גומי מתכווננים על פתחי כניסת האויר.

 

ב-127 היה שכלול - אפשר היה להזיז את פתח יניקת האויר בין מצב "קיץ" - יניקת אויר טרי - למצב "חורף" - יניקת אויר שהתחמם מעל המנוע.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

למרות העלייה במספר כלי הרכב לאלף תושבים― מ-22 ב-1950 לכ-300 ב-2006 ― השיעור בישראלנמוך מזה של מדינות מערביות רבות )לדוגמה, כ-500בהולנד, כ-800 בארה”ב(.•••••

 

האוכלוסיה בשנת 1950 מנתה 1370K כלומר 30 אלף מכוניות

 

האוכלוסיה בשנת 1960 מנתה 2150K אם אותו יחס אז היו 50 אלך מכוניות לדעתי היה גידול והמספר כאמור נע בין 50 ל 100 אלף מכוניות.

 

מפתיע שלא ניתן למצוא את המספר בשום מקום.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
ישה בגדול עד אוקטובר 60 - אם היה לך מט"ח יכולת לרכוש איזה רכב שרצית. אחרת היית מוגבל למשומש או לפאר תוצרת קייזר אילין.

 

היה ייבוא במשורה למקורבים, נכים, ובעלי מט"ח - העיתונים של תחילת שנות מלאה בכי ונהי של עובדי קייזר אילין שדאגו שהייבוא ישאר על אש קטנה. רק כאשר הופסק הייצור של הדופין בגלל החרם הערבי - אישרה הממשלה במסגרת הליברליזציה ייבוא סדיר של מכוניות קטנות.

 

יש קצת סתירה בין שתי ההודעות הם גם לא עולות בקנה אחד עם מה שהביא ליין מן בכתבה שלו ולא עולות בקנה אחד עם הזיכרון שלי של מה שקרה בפועל על כבישי הארץ.

 

הזכרת את אילין

 

אז לקראת היום העצמאות העשירי - 1958 הוקם על ידי אילין קונסטרוקציה ממתכת בצורת קשת קצת לפני צומת הצ'ק פוסט כאשר יוצאים מחיפה ( המפעל שלו שכן כקילומטר משם ) שעברה מעל הכביש ועליה הונחו מכוניות שיוצרו על ידי המפעל.

 

לאחר שחזינו עם עוד אלפי ישראלים במופע הזיקוקין מרחוב יפה נוף נסענו לראות את האטרקציה ונתקענו בפקק של כמעט שעתיים.

 

היו ימים

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
למרות העלייה במספר כלי הרכב לאלף תושבים― מ-22 ב-1950 לכ-300 ב-2006 ― השיעור בישראלנמוך מזה של מדינות מערביות רבות )לדוגמה, כ-500בהולנד, כ-800 בארה”ב(.•••••

 

האוכלוסיה בשנת 1950 מנתה 1370K כלומר 30 אלף מכוניות

 

האוכלוסיה בשנת 1960 מנתה 2150K אם אותו יחס אז היו 50 אלך מכוניות לדעתי היה גידול והמספר כאמור נע בין 50 ל 100 אלף מכוניות.

 

מפתיע שלא ניתן למצוא את המספר בשום מקום.

 

אתה יכול גם לקחת בחשבון שבישראל יש יותר ילדים במשפחה.

באירופה הממוצע הוא 1.5 ילדים למשפחה, בישראל קצת יותר מ-3.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
אתה יכול גם לקחת בחשבון שבישראל יש יותר ילדים במשפחה.

באירופה הממוצע הוא 1.5 ילדים למשפחה, בישראל קצת יותר מ-3.

 

לא בדקנו בהשוואה לארצות אחרות אלא ניסיתי להעריך כמה כלי רכב היו בישראל בשנת 1960.

 

ברור לך שאם בישראל 300 לכל 1000 נפש ובארה"ב 800 לכל 1000 נפש מצב המינוע למשפחה עוד יותר נמוך

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש


×
×
  • תוכן חדש...