Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3335 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן,

קניתי ג׳אנטים עם צמיגים יחסית חדשים (הרכב נסע 5000 ק"מ).

כיצד אפשר לדעת איזה גלגל היה באיזה צד ואם מקדימה או מאחורה?

הבנתי שזה קריטי לשים אותם באותו מקום שהם היו ברכב הקודם.

פורסם
אהלן,

קניתי ג׳אנטים עם צמיגים יחסית חדשים (הרכב נסע 5000 ק"מ).

כיצד אפשר לדעת איזה גלגל היה באיזה צד ואם מקדימה או מאחורה?

הבנתי שזה קריטי לשים אותם באותו מקום שהם היו ברכב הקודם.

 

תאורתית לא ניתן לדעת בדיוק איזה צמיג היה מורכב מקדימה ואיזה מאחורה.

מה שניתן כן לעשות זה לבחון את הצמיגים על פי

סוג הצמיג - האם 4 הצמיגים הם מאותה תוצרת ?

דגם הצמיג - האם 4 הצמיגים הם מאותה דגם ?

שנת ייצור הצמיג - האם 4 הצמיגים הם מאותה שבוע ושנת ייצור ?

בכל אופן גם ניתן לראות בעין את השחיקות של הצמיגים ברוב הפעמים הצמיגים מאחורה ומקדימה שונים באופן השחיקה שלהם כך שניתן גם להבחין בעין ולראות אלו 2 צמיגים עם אופן שחיקה דומה.

בכל אופן אם תיקח את הרכב לפנצ'ריה שתרכיב לך , אני בטוח שהם יוכלו לזהות ולדעת איפה להרכיב כל צמיג.

בכל אופן גם אם זה 5000 ק"מ זה לא כזה קריטי אלה אם קרעו את הצמיגים על הכביש..

וגם אם תרכיב במידה וההגה מושך ימין או שמאל תוכל להחליף עד שההגה לא ימשוך לא ימינה ולא שמאלה.

פורסם

תבצע איזון דינאמי לצמיגים ואז לא יהיו לך בעיות של שחיקה ומשיכה (בהנחה שהצמיגים והג'אנטים תקינים).

על איזה רכב מדובר? הג'אנטים מקוריים?

Seat IBIZA 2015 1.2 TSI DSG

Skoda OCTAVIA 2013 2.0 TDI DSG

Skoda CITIGO 2014 1.0 MPI ASG

פורסם (נערך)

'חדשים' מהחברה, צמיגי oem.

שני היותר שחוקים היו קדמיים. לגבי שני האחוריים לא מאוד משנה הכיווניות, אני דיי בטוח שהם במצב חדש, לא?

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
פורסם
'חדשים' מהחברה, צמיגי oem.

שני היותר שחוקים היו קדמיים. לגבי שני האחוריים לא מאוד משנה הכיווניות, אני דיי בטוח שהם במצב חדש, לא?

 

אכן מדובר בOEM.

 

סביר להניח שהשחוקים יותר הם הקדמיים.

השאלה אם יש דרך להבדיל באיזה צד היה כל גלגל? (ימין ושמאל)

פורסם
השאלה אם יש דרך להבדיל באיזה צד היה כל גלגל? (ימין ושמאל)

 

אני מסופק (כמובן בהנחה שהדגם אינו כיווני), למעט אם יש סימני שחיקה חריגים שאולי יכולים להבהיר את כיוון הגלגול שלהם עד כה.

במקרה של צמיגים עם 5000 ק"מ עליהם, לא הייתי יותר מדי מוטרד בנידון.

 

ואם כבר, הייתי מנצל את ההזדמנות לרוטציה מוקדמת ומתקין את אלו שמזוהים כאחוריים מקדימה ולהפך.

פורסם
אני מסופק (כמובן בהנחה שהדגם אינו כיווני), למעט אם יש סימני שחיקה חריגים שאולי יכולים להבהיר את כיוון הגלגול שלהם עד כה.

במקרה של צמיגים עם 5000 ק"מ עליהם, לא הייתי יותר מדי מוטרד בנידון.

 

ואם כבר, הייתי מנצל את ההזדמנות לרוטציה מוקדמת ומתקין את אלו שמזוהים כאחוריים מקדימה ולהפך.

איזון דינמי - מצביע באיזה מקום לשים כל גלגל, לי זה פתר בעיית משיכה שלא קשורה לפרונט (צמיגים פגומים שקיבלתי עם הרכב - כנראה כי עמד בבונדד בשיפוע או משהו בסגנן).

Seat IBIZA 2015 1.2 TSI DSG

Skoda OCTAVIA 2013 2.0 TDI DSG

Skoda CITIGO 2014 1.0 MPI ASG

פורסם
איזון דינמי

איזון כזה עשוי למצוא, אני מניח, חוסר איזון שלא קשור למיקום הגלגלים המקורי.

זה שזה יתן אינדיקציה איפה כדאי אולי למקם כל גלגל, זה סיפור אחר. לדעתי פחות רלוונטי במקרה המדובר, לפחות בשלב זה.

 

ההתייחסות להמלצה לא להפוך כיוון סיבוב של גלגלים לאחר שנסעו כברת דרך, שרירה וקיימת, אבל בקילומטרז' נמוך כמתואר, הייתי פחות מוטרד.

פורסם

יש חשיבות לכיוון הגלגול, חשיבות רבה,

ואי אפשר לתת כאן ייעוץ מקצועי האם במקרה הספציפי הזה זה "פחות" משנה.

למה לסכן חיים בשביל כמה גרושים? צמיג שמתפוצץ במהירות גבוהה ברגע הלא נכון יכול בקלות להסתיים באסון.

אם בעת הפירוק לא סומן בצורה ברורה כיוון הגלגול, לא הייתי מתקין לעצמי/למשפחתי בשום אופן.

×
×
  • תוכן חדש...