Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם ניתן לשפר רכב אוטו' כמו ידני???


שימו לב! השרשור הזה בן 6903 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קח דוגמא קלאסית, וולבו S70 T5 א-ו-ט-ו-מ-ט-י-ת

הגיר שלה מחזיק בכיף עד 350 כח סוס .

ותאמין לי שהאוטו הזה נותן, ועוד איך נותן .

צ'יפ + צנרת והאוטו הזה בהמה.

הבחור דיבר פה על להרכיב טורבו על רכב מסויים כדי לשפר אותו !

רכב שיוצא עם גיר אוטומטי מהחברה זה כבר סיפור אחר לגמרי ..

חסרות ספורטיביות אוטומטיות? איך הגעת לזה שצריך להיות טיפש?

למה פורטינג לא יעזור? כי זה אוטומט?

מה אתה מפציץ שטויות על כל שאלה?

למה אתה לא מבין מה שאתה קורא ??

פורטינג לא קשור לגיר בכלל -זה שיפור לכח של המנוע בלי שום קשר לסוג הגיר.

במקרה הזה דיברתי על סיוויק ששום שיפור לא יהיה טוב בשבילה חוץ מטורבו שהוא המשמעותי ביותר , ובשביל לשפר רכב להספקים גבוההים כאלה באמת צריך להיות מטומטם בשביל להשאיר גיר אוטומט

JDM :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

*** נמחק הציטוט של ההודעה הארוכה שמעל ***

 

 

תלמד לצטט נכון, אין קשר בציטוט השני אליי, אלא ל bagira

 

ושנית שום אוטו אטמוספירי לא יהיה משהו משמעותי בשבילו חוץ מטורבו...

הונדה לא מיוחדת תאמין לי.

ואף אחד לא התווכח שצריך להשאיר גיר אוטומט להספקים מטורפים, יש לך בעיה בהבנת הנקרא :?

Greddy Type S - טעם החיים 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

CivicNos, eladdl ו-bagira, ברצוני להגיד לכם שאני רוכש כלפיכם כבוד רב, אך איני מבין למה נזקקים הויכוחים חסרי הטעם האלו.

אני מעריך את הידע והנסיון שלכם ואת העובדה שאתם חולקים אותו במטרה לעזור, אך חבל לי לראות את השרשור מתדרדר להתנצחויות שונות, ביניהן עולה נושא כדאיות התקנת טורבו בעוד שהמשורר שאל בתחילה לגבי קיום האפשרות של שיפור רכב אוטומטי.

אנא מכם, שמרו על ענייניות השרשור ורמתו ושתפו עמנו את ידעכם בחכמה.

 

ולעניין, רוני ענה על שאלת המשורר במדויק:

ניתן לשפר רכב אוטומטי בדיוק כשהיה ידני, אך לדאוג גם לשיפור הממסרה ע"מ שתעמוד בהספק המוגבר.

כמו כן, המלצתו של CivicNos בנוגע להחלפת הממסרה לידנית נכונה גם היא במישור כלשהו, משום שזו הידנית גורעת פחות כוח מהמנוע. כשם שהיית מחליף מע' פליטה לכזו בעלת התנגדות נמוכה יותר לזרימה ע"מ לגרוע פחות כוח למנוע (שבעגת היומיום נקראת 'שיפור'), כך גם מומלץ להחליף הממסרה לידנית במטרה לגריעת כמה שפחות כוח מהמנוע (שוב, 'שיפור').

לסיכום, גם אם תשלוט על ההילוכים ועל סל"ד המנוע כבתיבת טיפטרוניק כלשהי, הממסרה האוטומטית תגרע בעל כורחה הרבה יותר כוח מאחותה הידנית, עקב השימוש בממיר המומנט וביחסי ההעברה הארוכים יותר.

 

שוב אציין כי הערתי בתחילת ההודעה אינה באה להעביר ביקורת, לעצבן או לפגוע באחד מהחברים, אלא רק במטרה לשמור על רמת השרשור ולמנוע סכסוך שיכול להווצר ביניהם, כשכולם התכסנו כאן במטרה לחלוק את הידע לעזרה. (וקבלו התנצלותי אם אכן נפגעתם או התעצבנתם, זו ממש לא הכוונה)

לילה טוב!

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

*** נמחק הציטוט של ההודעה הארוכה שמעל ***

 

בכלל לא עיצבנת ולא פגעת :-) לקחתי ברוח טובה , ואכן נסחפתי "קצת".

ואני בפורום לתרום וללמוד כל שאוכל...

וזה די טוב שמישהו יעיר מהצד מדיי פעם !

Greddy Type S - טעם החיים 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שחף, יוצר השירשור הזה רצה לדעת אם אפשר לשפר רכבים אוטומטיים. התשובה היא כן!

 

אני ורוני נתנו תשובה עניינית שמסבירה שהשיפור הוא במנוע ולא בגיר ולכן אפשר לשפר אבל צריך לדאוג לחיזוק הגיר האוטומטי.

פתאום הישראלי המכוער מרים שוב את ראשו ואומר על דעות לגיטימיות של אנשים שהן טימטום.

שלא נתעצבן???

ועוד מקשקש שטויות שלא עושים פורטינג ושהשיפור הכי טוב זה טורבו, בחייך...

בברכה, יניב.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה הזה דיברתי על סיוויק ששום שיפור לא יהיה טוב בשבילה חוץ מטורבו שהוא המשמעותי ביותר ...

אתה יודע, נורא מוזר בשבילי לקרוא דברים מסוג זה ועוד כשהם באים מבעלים של סיוויק!

 

הסיוויק שלך, וזה סתם לידיעתך (ואני מקווה שתעריך את זה כי אני בא פה להסביר לך משהו שהוא לטובתך!), היא אחת המכוניות הבודדות בעולם ששיפורים אטמוספריים כן עובדים עליה טוב!

 

אני לא הולך לבלבל לך את המוח עם תאוריות שונות ומשונות וחישובים מיותרים -

לחבר שלי טוב יש פה סיוויק EX שנת 94 מנוע D16 VTEC גיר רגיל, לקחנו את האוטו לדיינו כשהוא מקורי לגמרי (מצטער, אני לא מצליח להזכר במספרים זה היה לפני איזה שנתיים), עלינו על איביי וקנינו במשהו כמו 350 דולר או טיפה יותר מערכת CAI שלמה (Cold Air Intake), סעפת פליטה 4-2-1 ואגזוז "2.25 שלם כולל צנרת... את כל החלקים הרכבנו ביום שבת אחד בכמה שעות ואפילו ייצרתי לאוטו שלו מגן חום נחמד לפילטר.

 

לקחנו את האוטו חזרה לאותו הדיינו (Shop של חבר אחר) אחרי שבוע וחצי.

23 כ"ס הבדל, נקודה סוף.

 

האוטו גם נוסע ככה.

 

אז סתם שתהיה בעניינים של האוטו שלך, שהוא דווקא אחד מאותם הבודדים שהדברים האלה כן עושים עליהם רושם, אני יכול גם להגיד לך שמניסיון של אותם שיפורים בדיוק על מיאטה שנת 95 שיש לה נפח מנוע יותר גדול מזה של הסיוויק במשהו כמו 250 סמ"ק (הבדל לא קטן!), כל השיפורים ה"נל לא יוציאו עוד 13-15 כ"ס גם אם תעשה שמיניות באוויר, וגם את זה אני אומר לך מניסיון על הדיינו.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

מצטער על ההקפצה (הגעתי לת'רד במקרה) אבל לא יכולתי שלא לחשוב על הדבר הבא;

רוב רכבי הדראג מהNHRA (לפחות ממה ששמעתי) הם בעלי תיבה אוטומטית ואפילו לא כזו בעלת 5 או 6 הילוכים אלא 3 או 4 הילוכים. אני חושב שאין ויכוח על כמות הכ"ס שהם מפיקים...

למכירה - פולריס ריינג'ר. 2002. פרטים בה"פ או כאן:http://carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=129096

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכוניות הדראג מן ההיגיון חייבות להיות בעלות תיבות אוטומאטיות. תחשוב על זה כך:

בשביל לעשות רבע מייל הכי מהר, מה היית מעדיף?תיבה אוטומאטית שמחליפה הילוכים הרבה יותר מהר מידנית, ועם יחס העברה בדיוק כמו שאתה רוצה. או תיבה ידנית, גם עם יחס העברה בדיוק כמו שאתה רוצה.

נראה לי שהתשובה ברורה...

בכל מקרה, גם במירוצי מכוניות סלון משתמשים בגיר טיפטרוניק-בערך, וגם במירוצי ראלי ארוכים.

 

שלד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני זוכר נכון, ואני לא בטוח, אז למכוניות דראג יש רק שני הילוכים.

 

וגם אז, ההילוך הראשון הוא רק ליציאה מהמקום.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער על ההקפצה (הגעתי לת'רד במקרה) אבל לא יכולתי שלא לחשוב על הדבר הבא;

רוב רכבי הדראג מהNHRA (לפחות ממה ששמעתי) הם בעלי תיבה אוטומטית ואפילו לא כזו בעלת 5 או 6 הילוכים אלא 3 או 4 הילוכים. אני חושב שאין ויכוח על כמות הכ"ס שהם מפיקים...

כן, אבל זה לא ממש אקטואלי לשאלה שנשאלה במקור כי התיבות שמשתמשים בהן במכוניות האילו שונות מכל תיבה שאי פעם ראית על מכונית כביש, אלו תיבות שנוצרו במיוחד למירוצי דראג וכל קשר בינן לבין תיבות היל' אוטו' רגלות הוא מקרי בהחלט.

 

הן אגב מגיעות בד"כ ב-2, 3 או 4 הילוכים והעברת ההילוכים בהן מתבצעת בצורה שונה גם כן.

 

בכל מקרה, גם במירוצי מכוניות סלון משתמשים בגיר טיפטרוניק-בערך, וגם במירוצי ראלי ארוכים.

 

שלד

ממש לא!

מדובר בגיר ידני לגמרי, למעשה, הכי ידני שיכול להיות - גיר Straight cut נטול סינכרונים, שהשילוב בו מתבצע באופן ברוטאלי למדי אבל בזמן מדהים של כמה אלפיות השנייה לכל החלפת הילוך.

 

אל לך לבלבל בין גיר טיפטרוניק שהמצב הידני שלו עובד עם ידית דחיפה/משיכה לבין גיר מירוצים כמו זה שדיברת עליו - הדבר היחיד המשותף ביניהם הוא אופן הפעלת הידית למעלה/למטה ולא כמו בגיר ידני רגיל שהידית גם זזה לצדדים (נקרא באנגלית H pattern, כי ההעברה של הידית נראית כמו האות H).

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כן מוטי, אז מה תגיד על זה:http://www.auto.co.il/Content/Articles/ArticlesView.asp?ArticleID=516&SubjectID=141

 

יכול להיות שכאן נבחרה תיבה אוטו' משום שזה מה שנפוץ?

למכירה - פולריס ריינג'ר. 2002. פרטים בה"פ או כאן:http://carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=129096

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רוצה להשמע כאילו אני מזלזל לרגע ברכב, כל רכב שבעליו השקיע בו מזמנו ומרצו והוציא ממנו את המפלצת לה ייחל הוא אוטו שזוכה ממני ל-:mm_yeah:.

 

אבל האמת היא שאני לא מוצא שום קשר בין העובדה שהקורבט הנ"ל היא אוטומטית בנוגע לדיון שלנו, הרי המכונית היא בלשון המעטה לא בדיוק רכב דראג מקצועי אלא למיטב הבנתי "סתם" רכב כביש משופר (לא שאני שהיא סתם אוטו, היא פשוט רכב כביש לכל עניין ודבר עם שיפורים)... מבחינה עקרונית אין בינה לבין כל מאתיימחמשג'יטיאיימושתלתטורבו אחרת שום הבדל.

שתיהן מכוניות כביש עם שיפורים.

נחמד, אבל חסר כל קשר למכוניות מירוץ (לכל סוג מירוצים שהוא).

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רוצה להשמע כאילו אני מזלזל לרגע ברכב, כל רכב שבעליו השקיע בו מזמנו ומרצו והוציא ממנו את המפלצת לה ייחל הוא אוטו שזוכה ממני ל-:mm_yeah:.

 

אבל האמת היא שאני לא מוצא שום קשר בין העובדה שהקורבט הנ"ל היא אוטומטית בנוגע לדיון שלנו, הרי המכונית היא בלשון המעטה לא בדיוק רכב דראג מקצועי אלא למיטב הבנתי "סתם" רכב כביש משופר (לא שאני שהיא סתם אוטו, היא פשוט רכב כביש לכל עניין ודבר עם שיפורים)... מבחינה עקרונית אין בינה לבין כל מאתיימחמשג'יטיאיימושתלתטורבו אחרת שום הבדל.

שתיהן מכוניות כביש עם שיפורים.

נחמד, אבל חסר כל קשר למכוניות מירוץ (לכל סוג מירוצים שהוא).

 

מוטי.

מצטער, קראתי הכתבה לפני זמן (בתקופה שעוד התלהבתי מכל ערס מצוי עם אונו), כנראה שאז ההתרשמות שלי אז הייתה כזושחשבתי לרגע (דבילי במיוחד יש לציין) שזהו רכב מירוצים מסוג כלשהו.

בנוסף, יכול להיות שההתרשמות נשארה כמו שהיא בזכרון ולא רעננתי אותה. שוב מצטער.

 

בכל מקרה זו הייתה כתבה היחידה שיכולתי להביא שאיכשהו מזכירה (גם אם זה בלונג שוט) רכבי דראג מקצועיים - מנוע גדול אמריקאי+תיבה אוטו').

 

ופה אני אעצור, התרחקתי מספיק מנושא השרשור המקורי, אין צורך להכביד כאן עוד.

אם יהיו לי שאלות נוספות - אז אחצה את הגשר הזה כשאגיע אליו.

 

 

גלעד.

למכירה - פולריס ריינג'ר. 2002. פרטים בה"פ או כאן:http://carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=129096

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6903 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...