Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 10 דקות, gadik6 כתב:

גם צריך להיות או עיוור או תמים כדי לא להבין מה קורה באירופה

 

 

לפני 12 דקות, gadik6 כתב:

מה זה משנה הגרף?   האחוזים של 2025 (או השנים האחרונות) נכונים?   אני בדקתי לגבי וינה, אבל אין סיבה שזה לא יהיה המצב באמסטרדם או בלונדון (וינה כ-11% מוסלמים סך הכל, אמסטרדם ולונדון קצת יותר).

 

בוינה כ-11% מוסלמים, בכל אוסטריה כ-8%. ממש שמים וארץ.

 

בדקתי והאחוזים לא נכונים לגבי שוודיה (וההפניות של בנט לאתרים שוודים לא כוללות מידע רלבנטי ונראה שנכללו רק כדי לשוות למספרים נופך אמיתי), אז לשיטתך כל הנתונים לא נכונים

 

לפני 14 דקות, gadik6 כתב:

השוואה של אחוז מוסלמים בין אירופה לישראל, או לאמירויות (מה הקשר?) מראה על חוסר הבנה עמוקה, או דמגוגיה. איך אומרים?   זה לא האיכות, זה הכמות.

 

לא הבנתי, בישראל יש מעל ל 18% מוסלמים ו 20% מהתלמידים הם מוסלמים זה יותר מרוב הדוגמאות שהובאו.

 

האוכלוסייה המוסלמית בישראל – נתונים לרגל חג הקורבן 2023

 

לפני 20 דקות, gadik6 כתב:

ולמרות כל מה שחושבים, בישראל המוסלמים הרבה יותר "משתלבים" מאשר באירופה.

כלומר הם גרים באותן שכונות כמו היהודים, הולכים לאותם בתי ספר ומשרתים באותו צבא?

פורסם
לפני 39 דקות, gadik6 כתב:

ה אולי המשפטים שאתה יודע. אני גדלתי לצד ערבים (בדואים) מגיל בית ספר. אני מכיר את המנטליות, את צורת החשיבה הלא מערבית, את הניואנסים הקטנים והחשובים ועוד. אז אומנם אני לא "מזרחן" או "היסטוריון", אבל את הפרקטיקה אני מכיר.

 

גם צריך להיות או עיוור או תמים כדי לא להבין מה קורה באירופה, ושיש שם השתלטות זוחלת של האיסלאם. אבל בסדר, ספר לנו שאנחנו סתם בורים עם הרבה בטחון. הכי קל זה לטמון את הראש בחול, או לספר שבישראל יותר גרוע.

 

ואו. פגשת חמישה בדואים בחיים שלך. אז אתה לורנס איש ערב החדש. בחייאת. ״צורת החשיבה הלא מערבית״. מה זה אומר בכלל במילים פשוטות? מה זה ״צורת חשיבה מערבית״? אדוני הולך לישון עם ספרים של קאנט וברק ליד המיטה? מקנח בין לבין עם ג׳ורדן פיטרסון כמוקבל? זה אותו החירטוט שמספרים לי על ״צורת מחשבה סובייטית״ או ״מרוקאית״ או כל שטות אחרת שלרוב אין מאחוריה שום דבר, חוץ מסטראוטיפים, רובם לא מבוססים על כלום.

 

לא כתבתי מילה על מה שקורה באירופה. לפחות לא פה. דעתי הכללית היא שיבשת גמורה ואין איך לעצור את זה. אני לא חושב שעוד עשור נוכל לטוס לאף מקום שם. 

  • מצחיק 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 32 דקות, gadik6 כתב:

אנשים כמו ליברמן ובנט, שהם יותר ימין מימין, שקראו להם פשיסטים, גזענים, את אחד מהם אפילו תקפו בועידה של עיתון "כלכלי" כלשהו, כי הוא ימני מדי, הפכו פתאום ל"תקווה".

 

פשוט הם הוכיחו את עצמם כאנשים פרגמטיים, מעשיים ויעילים. ממשלת ישראל הראשונה עם מפלגה ערבית בשותפות, וזו שגם השאירה לראשונה זה 36 שנים את קופת המדינה בעודף.

לפני 33 דקות, waterman כתב:

להלן רשימת מנהיגי מפלגת העבודה מהנצחון הראשון של נתניהו בשנת 1996: שמעון פרס, אהוד ברק, בנימין בן-אליעזר, עמרם מצנע, עמיר פרץ, שלי יחימוביץ', יצחק הרצוג, אבי גבאי ומרב מיכאלי - למעט פרס וברק, אף אחד מהאחרים למרבה הצער, לא הותיר חותם משמעותי ולא איתגר את נתניהו.׳

 

וזו הנבחרת של הליכוד לפי הסקר הפנימי האחרון. אין ספק שהם עוד ישאירו חותם... השאלה רק איזה.

ליכוד.webp

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 48 דקות, Rשף כתב:

 

 

 

בדקתי והאחוזים לא נכונים לגבי שוודיה (וההפניות של בנט לאתרים שוודים לא כוללות מידע רלבנטי ונראה שנכללו רק כדי לשוות למספרים נופך אמיתי), אז לשיטתך כל הנתונים לא נכונים

 

איפה "בדקת"?

 

אוכלוסית שטוקהולם היא כ-1 מיליון, וכ-2.5 מיליון אם לוקחים את המטרופולין.

 

כמחצית מהמוסלמים בשוודיה גרים בשטוקהולם, כלומר אם להאמין להערכות "זהירות" לגבי מספר המוסלמים בשוודיה, שמדברות על 1+ מיליון מוסלמים לפחות, מקבלים שבשטוקהולם יש כחצי מיליון מוסלמים, או 50% עד 20% מהאוכלוסיה, כתלות בשטח עליו אתה מסתכל.

 

לאור העובדה שמוסלמים הם צעירים יותר בממוצע, ומביאים יותר ילדים, זה מאוד הגיוני המספרים לגבי שטוקהולם.

 

לפני 48 דקות, Rשף כתב:

לא הבנתי, בישראל יש מעל ל 18% מוסלמים ו 20% מהתלמידים הם מוסלמים זה יותר מרוב הדוגמאות שהובאו.

 

כמו שכתבתי, זה לא האיכות, זה הכמות - ראשית, יהודים מביאים יותר ילדים, כמעט פי 2 מהאירופאי הממוצע.

שנית, מערכות אכיפת החוק, הצבא, האוכלוסיה - כולם ערוכים ומוכנים ל"איום" הפוטנציאלי.

 

זה לא מושלם כמובן, כמו שראינו בשומר חומות, אבל לפחות אין פה "כיבוש" מוסלמי זוחל.

 

לפני 48 דקות, Rשף כתב:

 

כלומר הם גרים באותן שכונות כמו היהודים, הולכים לאותם בתי ספר ומשרתים באותו צבא?

 

הם הולכים לאותן אוניברסיטאות, עובדים באותם מקומות עבודה, כולל בתי חולים, הייטק ועוד, גרים בחלק משכונות היהודים, תתפלא.

 

לפני 29 דקות, יבגניפ כתב:

ואו. פגשת חמישה בדואים בחיים שלך. אז אתה לורנס איש ערב החדש. בחייאת. ״צורת החשיבה הלא מערבית״. מה זה אומר בכלל במילים פשוטות? מה זה ״צורת חשיבה מערבית״? אדוני הולך לישון עם ספרים של קאנט וברק ליד המיטה? מקנח בין לבין עם ג׳ורדן פיטרסון כמוקבל? זה אותו החירטוט שמספרים לי על ״צורת מחשבה סובייטית״ או ״מרוקאית״ או כל שטות אחרת שלרוב אין מאחוריה שום דבר, חוץ מסטראוטיפים, רובם לא מבוססים על כלום.

 

 

 

בסדר. 5 בדואים. כמו שאמרתי, התגובות שלך מראות על חוסר הבנה. אני לא צריך לקרוא ספרים כדי להבין מה הערבי הממוצע חושב. יש מספיק חומר "גולמי" שאיתו אפשר לעבוד.

אם כבר, אז אפשר להסתכל על התכניות והסרטונים של צבי יחזקאלי, ילמד אותך יותר טוב מכל ספר.

 

וצורת חשיבה סובייטית בהחלט קיימת, אולי זה יותר מנטליות מאשר צורת חשיבה. זה שאתה לא מסכים עם זה לא הופך את זה לשטות.

 

לפני 19 דקות, mikyl כתב:

 

פשוט הם הוכיחו את עצמם כאנשים פרגמטיים, מעשיים ויעילים. ממשלת ישראל הראשונה עם מפלגה ערבית בשותפות, וזו שגם השאירה לראשונה זה 36 שנים את קופת המדינה בעודף.

 

 

נו ומה הקשר?   כל זה לא סותר את העובדה שהם ימין מדיני מובהק, וזאת הטענה שלי - ניצים כמו ליברמן ובנט הפכו ל"תקווה" של המרכז, שלא לומר אפילו של השמאל.

 

עריכה אחרונה על ידי gadik6

פורסם
לפני 2 דקות, gadik6 כתב:

איפה "בדקת"?

ברחוב? רשף תושב שטוקהולם, מן הסתם מכיר את האוכלוסיה כפי שאתה מכיר את עיר מגוריך. וגם את השכונות הבטוחות והפחות בטוחות, משהו שקיים בכל עיר גדולה בעולם, בלי קשר לדת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

משעשע. כשזה מתאים לכם, אז פתאום אפשר לאסוף נתונים מה"רחוב".

 

אני בטוח שיש בישראל הרבה יהודים שמרגישים כאילו חלק גדול מהמוסלמים בישראל הם תומכי טרור, פושעים ועוד. זה בטח נכון, לא?   הם הרי נולדו כאן, ומכירים את האוכלוסיה ואת עיר מגוריהם.

 

עריכה אחרונה על ידי gadik6

פורסם

במה זה שונה מכך ש״גדלת עם בדואים״? אתה מכיר את הבדואים של באר שבע (או ערד, או ירוחם - המקום בו גדלת) - ורשף מכיר את המוסלמים של שטוקהולם, שניכם מחיי היומיום. בדיוק אותה רמת אמינות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 46 דקות, יבגניפ כתב:

לא כתבתי מילה על מה שקורה באירופה. לפחות לא פה. דעתי הכללית היא שיבשת גמורה ואין איך לעצור את זה. אני לא חושב שעוד עשור נוכל לטוס לאף מקום שם

אל תהיה כזה פסימי, עדיין יש את הונגריה פולין וצ'כיה...

אבל ברצינות, עוד 10 שנים יכולים לקרות הרבה דברים. זה לא מופרך לנחש שאם מגמת ההגירה תימשך מדינות יתפרקו ויקומו חדשות וגבולות ישתנו. 

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 39 דקות, gadik6 כתב:

משעשע. כשזה מתאים לכם, אז פתאום אפשר לאסוף נתונים מה"רחוב".

עברתי על המקורות שבנט עצמו הביא, ההרגשה שלי לא רלבנטית.

 

פורסם
לפני כשעה, sperial כתב:

במה זה שונה מכך ש״גדלת עם בדואים״? אתה מכיר את הבדואים של באר שבע (או ערד, או ירוחם - המקום בו גדלת) - ורשף מכיר את המוסלמים של שטוקהולם, שניכם מחיי היומיום. בדיוק אותה רמת אמינות.

 

איך אתם אוהבים להתחיל להתווכח על דברים שלא נכתבו.

 

אני שאלתי על סמך מה רשף קבע שהנתונים לא נכונים, או איך הוא בדק. אין לזה שום קשר לעובדה שהוא גר שם או שהוא מכיר את המוסלמים של שטוקהולם.

 

כמו שזה שאני מכיר בדואים, לא אומר שאני יודע כמה ילדים בדואים יש בישראל או איזה אחוז מתלמידי באר שבע הם בדואים.

 

לפני 18 דקות, Rשף כתב:

עברתי על המקורות שבנט עצמו הביא, ההרגשה שלי לא רלבנטית.

 

 

הכוונה הייתה לספריאל. בכל מקרה, הבאתי נתונים שתומכים במגמה שבנט מציג - אולי זה לא בדיוק 30% תלמידים מוסלמים בבתי הספר של שטוקהולם, אבל כנראה שזה שם באיזור, ולא 10% למשל.

 

פורסם
לפני 8 דקות, gadik6 כתב:

הכוונה הייתה לספריאל. בכל מקרה, הבאתי נתונים שתומכים במגמה שבנט מציג - אולי זה לא בדיוק 30% תלמידים מוסלמים בבתי הספר של שטוקהולם, אבל כנראה שזה שם באיזור, ולא 10% למשל.

 

 

משהו באיזור, כנראה פחות מ 20% ועם פילוג מאד לא אחיד כי שוודיה, כמו ישראל ועוד הרבה מדינות, זרקה את המהגרים ה"פחות נחשבים" לאזורים מאד מסוימים.

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, gadik6 כתב:

בסדר. 5 בדואים. כמו שאמרתי, התגובות שלך מראות על חוסר הבנה. אני לא צריך לקרוא ספרים כדי להבין מה הערבי הממוצע חושב. יש מספיק חומר "גולמי" שאיתו אפשר לעבוד.

אם כבר, אז אפשר להסתכל על התכניות והסרטונים של צבי יחזקאלי, ילמד אותך יותר טוב מכל ספר.

 

וצורת חשיבה סובייטית בהחלט קיימת, אולי זה יותר מנטליות מאשר צורת חשיבה. זה שאתה לא מסכים עם זה לא הופך את זה לשטות.

לא חושב שהצעתי לך לקרוא ספרים, אני לא עד כדי כך נאיבי. מתנצל אם כן.

כמובן, אתה לא צריך לקרוא ספרים כדי לדעת מה חושב אדם ממוצע מקבוצה שלפי חיפוש באינטרנט מכילה כחצי מיליארד בני אדם, מפוזרים במדינות שונות, שעם חלקן יש לישראל יחסים טובים וחלק רוצים להשמיד אותנו, חלק מאמינים בנצרו, חלק מוסלמים וכו׳. פגשת חמישה בדואים בחייך (בעצם עזוב. לא נחמד מצידי. 100 בדואים קח.) וזה, יחד עם סרטונים של צבי יחזקאלי, מהווה את הבסיס הנדרש כדי לדעת מה הערבי הממוצע חושב.

אותו כנל כמובן גם לגבי האירופאי הממוצע, מה שזה לא אומר. מניח שיש את הצבי יחזקלי של האירופאים שאפשר גם לראות וללמוד ממנו.

...

מעניין למה גופי מודיעין, משרדי ממשלה, חברות עסקיות מחפשים לרוב אנשים שיש להם משהו ברזומה שמעיד על הבנה של התרבות שאיתה הם הולכים להתעסק. בכלל, אם תרצה שינוי קריירה, נראה לי להיות קמ״ן מופלא או קצין במשרד החוץ תפור עליך. אני יכול לעזור לך לערוך את קורות החיים אם צריך, אם כי יהיה קל לכתוב ״גדלתי עם בדואים, ראיתי סרטונים של צבי יחזקאלי״ כדי שכל הדלתות יפתחו.

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)

יפה. מהתנשאות עברנו לפלצנות. הרי כל הדיון פה התחיל מההתנשאות שלך כאילו "רובנו" לא יודעים יותר ממשפט בערבית, אז זה בטח אומר משהו לגבי ההבנה שלנו את המנטליות.

לך יש במקרה תואר במדעי היהדות או תואר בפוליטיקה וממשל?   כי גם אם לא, לא זכור לי שזה מנע ממך להפגין "ידע" בנושאים הללו, ולחוות את דעתך לגבי ציבור המתיישבים למשל.

 

אני אגב לא התיימרתי להיות "מומחה" בתחום, מה שזה לא אומר. בסך הכל ציינתי שאני מכיר את התרבות, את הניואנסים ואת המנטליות. בשביל זה לא צריך להיות מומחה, מספיק רק ניסיון חיים רלוונטי. וגם לא צריך להיות "מומחה" כדי לראות את מלחמת התרבות שמתחוללת, או מתקרבת, באירופה. אבל עזוב, כשזה מוסלמים אז אסור להכליל. זה במקרה שהם מובילים בשיעורי הפשיעה וחוסר ה"השתלבות" בכל מדינה מערבית אליה הם מגיעים, בניגוד ליהודים למשל.

 

עריכה אחרונה על ידי gadik6

פורסם (נערך)
לפני 37 דקות, gadik6 כתב:

יפה. מהתנשאות עברנו לפלצנות. הרי כל הדיון פה התחיל מההתנשאות שלך כאילו "רובנו" לא יודעים יותר ממשפט בערבית, אז זה בטח אומר משהו לגבי ההבנה שלנו את המנטליות.

לך יש במקרה תואר במדעי היהדות או תואר בפוליטיקה וממשל?   כי גם אם לא, לא זכור לי שזה מנע ממך להפגין "ידע" בנושאים הללו, ולחוות את דעתך לגבי ציבור המתיישבים למשל.

זו לא התנשאות, אלא עובדה יבשה. אני מבין לגמרי שאתה לא מבין את זה, וחושב שמזה שגדלת עם עשרה בדואים וראית סרטונים של צבי יחזקאלי גדלת להיות מזרחן, וגם איכשהו מומחה לתרבות המערב (היו גם עשרה אירופאים בשכונה שלך?). במציאות זה קשקוש. אגב, הקשקוש הזה הוא האח התאום של קשקשנות אנטישמית שמניחה שכל הישראלים הם בצלאל סמוטריץ׳, לרוב על סמך אותה הכירות.

 

השורה השניה סתם עצובה. אתה באמת לא מבין את ההבדל בין בדואי וחצי שפגשת כשהיית ילד וסרטונים מהאינטרנט, לבין הכירות עם החברה שאתה חי בה? את ״ציבור המתיישבים״ (איך אני מת על מכבסת המילים הזו) אני יכול לקרוא בלי תיווך. למדתי עברית סבירה באולפן בזמנו, תודה לאל. ואני לא חושב שהפגנתי יותר מידע על דברים שנוגעים בדת עצמה, מעבר למה שלמדתי בצורה פורמלית פחות או יותר ואני יכול להגיד על מה אני מבסס.

לפני 37 דקות, gadik6 כתב:

אני אגב לא התיימרתי להיות "מומחה" בתחום, מה שזה לא אומר. ב

אה לא? חשבתי שכן. הרי גדלת עם בדואים. ואתה לא יודע מה אומרת המילה ״מומחה״? אנסה לעזור: כשאתה חולה, אתה הולך לרופא? או שאתה מרפא את עצמך על סמך מה שסיפרו לך עשרה רופאים שהיו בשכונה שבה גדלת? מבין את הרעיון, כן?

לפני 37 דקות, gadik6 כתב:

בסך הכל ציינתי שאני מכיר את התרבות, את הניואנסים ואת המנטליות

נכון, וזה, פרדון מיי פרנצ׳, חירטוט. וגם משום מה מתעלם מהחלק השני של מה שכתבתי. היו גם עשרה אירופאים בשכונה? שכונה מאוד קוסמופוליטית, לומדים על כל העולם בלי לצאת מהחצר. סחטיין.

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • אהבתי 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)

תקשיב, אתה מנותק ברמות. בדואים נראים לך חיות בגן חיות?   כל מי שגדל באזורים מסוימים בפריפריה, נתקל בבדואים או בערבים על בסיס יומי, בין כילדים, בין כנותני או מקבלי שירות ובין כסתם אנשים ברחוב. הם לא פחות "חברה" ממתנחלים או חרדים לצורך העניין.

 

ובוא ספר באיזה חברה אתה חי?   אתה גדלת עם נערי גבעות, או דתיים לאומיים, או עוד כמה תת-קבוצות שגרות מעבר לקו הירוק, אך גם בתוכו, או אולי עם חרדים, שגם לגביהם אתה מרשה לעצמך לחוות את דעתך?

 

ולא, אני לא "מבין" את הרעיון לגבי הרופא, כי זאת השוואה מטומטמת. להבין מנטליות או תרבות זה לא משהו שלומדים באמת בקורס באוניברסיטה. כלומר אתה יכול ללמוד את התיאוריה, כמו שכל מיני עיתונאים ו"מומחים" מהמערב למדו, רק שזה שווה ללמידה של נהיגת מירוצים דרך האינטרנט.

 

עכשיו לגבי התרבות האירופאית - בוא, תפסיק עם הטרחנות. עכשיו אתה טוען שגם את התרבות האירופאית אני, או כל ישראלי ממוצע עם השכלה גבוהה, אנגלית, וקצת זמן בחו"ל, לא מכיר?   למה, כי לא עברנו קורס על עליית הנאצים באירופה?

 

עריכה אחרונה על ידי gadik6

×
×
  • תוכן חדש...