Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 3 שעות, SlowRide כתב:

אבל המקומות האלה כבר קיימים.

מי שרצח את הוריי זכאי לקצבה מביטוח לאומי? הרי זה שהוא יתום זה מצב קיים?

 

ההתנחלויות הוקמו במקומות שנבחרו כך שיקשו על פתרון טריטוריאלי.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

למרבית האנשים אין סבלנות לצפות בראיונות ארוכים.

 

עם זאת, אני ממליץ בחום על הבא - שגריר ארה״ב בישראל מייק האקבי מול פירס מורגן.

 

 

   לפני המון זמן,  avargel כתב:

חברים, הבא שעונה לו חוטף כאפה. אני לא צוחק.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני שעה, פינדר כתב:

מי שרצח את הוריי זכאי לקצבה מביטוח לאומי? הרי זה שהוא יתום זה מצב קיים?

 

ההתנחלויות הוקמו במקומות שנבחרו כך שיקשו על פתרון טריטוריאלי.

מה זה מגיע לו, למה זה איזה פרס שמפתחים את האזור הזה? אולי ככה מציגים את זה לבייס של סמוטריץ אבל אם מסתכלים על זה מגישה של תכנון זה הכי מתבקש שיש.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני שעה, פינדר כתב:

 פתרון טריטוריאלי.

2025 והביטוי הזה עדיין קיים. נו.

טריטוריאלי לא מופיע בנרטיב המוסלמי, אגב. כל האדמה ביקום שייכת באופן טבעי למוסלמים. בכל מקום. טריטוריה תמורת שלום זה קונספט מעורר גיחוך מר.

עריכה אחרונה על ידי hans
  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני 35 דקות, hans כתב:

טריטוריאלי לא מופיע בנרטיב המוסלמי

ובנראטיב היהודי משיחי זה מופיע? חוץ מבהקשר שטריטוריה יהודית בארץ המובטחת תביא את המשיח?

 

 

איש חולם אני

וכך היה תמיד

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מי קובע מה משיחי ומה בסדר?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 12 שעות, יבגניפ כתב:

לא, ברור, מה שיביא בטחון לתל אביב זה שכונה למשיחיים ליד איזה כפר ערבי. כי אם נבנה מספיק כאלו, ההוא שאסור לציין את שמו ישלח סחבק לפה שידאג לך. וכמובן תוך כדי צריך לבכות הרבה שכולם אנטישמים ונאצים. 

 

די נו.

 

אתה באמת חי בסרט סהרורי שבו בעצם הצרפתים והבריטים והגרמנים והאיטלקים רוצים למוטט את ישראל, ובעצם משקרים לכולנו שהם בעד שתי מדינות, אבל בפועל מקדמים את סופה של ישראל בדיפלומטיה מחוכמת? בראש שלך מנהיגי המערב כולם אנטישמים ונפגשים אחד עם השני ואומרים "אההה! נראה ליהודים האלו מה זה! נגיד להם שאנחנו בעד שלום, נחתום איתכם על הסכמי סחר, שלא יחשדו בנו, נעשה איתם עסקים, אבל בסתר! בסתר! נפעל למדינת חמאס 2 מטר מכביש שש כדי שירו על תל אביב קסאמים"?

 

אתה באמת לא מבין עד כמה מופרע זה נשמע? 

 

עריכה: סתם, לרקורד: ראשת ממשלת איטליה ביקרה ביד ושם פה ב-2011, לפני הבחירות בהן ניצחה היא דיברה על הקשרים של המפלגה שלה והליכוד, היא באה לכאן אחרי ה7.10. קצת לפני המלחמה היא אירחה את ביבי. ועכשיו אנחנו כפסע מסנקציות מאיטליה. מה נראה לך? שהכל בכאילו והאנטישמית הזו באה לכאן לפני 15 שנה בעצם מה? ללמוד מקרוב איך לחסל את ישראל?

 

בחייאת.

 

קודם כל, כן, יש בממשלות האלה אנשים שלא רוצים אותנו בתור מדינה.

דבר שני, הממשלות ה"נאורות" לא אוהבות אותנו נלחמים, הם יהיו בעדנו רק כשרוצחים אותנו.

דבר שלישי, תענה על הדבר הכי חשוב - מה הסיבה שממשלת צרפת לא הצביעה בעדנו אפילו פעם אחת באום?

פורסם (נערך)
לפני 7 שעות, יובל .מ. כתב:

קודם כל, כן, יש בממשלות האלה אנשים שלא רוצים אותנו בתור מדינה.

דבר שני, הממשלות ה"נאורות" לא אוהבות אותנו נלחמים, הם יהיו בעדנו רק כשרוצחים אותנו.

דבר שלישי, תענה על הדבר הכי חשוב - מה הסיבה שממשלת צרפת לא הצביעה בעדנו אפילו פעם אחת באום?

1. "יש בממשלות האלה אנשים שלא רוצים אותנו בתור מדינה" != מה ששאלתי. אז לא, אתה לא חושב שאיטליה, צרפת וכו' רוצות למוטט אותך.

2. הממשלות הנאורות מספקות לך את היכולת להלחם. חלק מוכרות לך נשק. עסקים עם חלק אחר מבטיחים שיהיה לך כסף לקנות. עכשיו עוד אפשר לתרץ את זה בזה שכולם רוצים לקנות כיפת ברזל או משהו. אבל ההסכמים עם האנטישמים מהמערב לקידום מסחר ושת"פ אקדמי וכו', נחתמו לפני עשורים. שזה מוזר, נכון? כבר אז הם היו צריכים לפעול לאמברגו. אז למה בעצם לא עשו את זה?

3. תענה על הדבר הכי חשוב - מה הסיבה שבגללה המפלגה של ראשת ממשלת איטליה, האנטישמית שרוצה למוטט את ישראל בפלסטין חינם, חברה לפני שנים לליכוד בארגון של מפלגות שמרניות, אחכ מה הסיבה לכך שראש הממשלה בעצמה אירחה את נתניהו ודיברה על קשר עמוק למפלגה שלו, למה היא ביקרה ביד ושם ולמה היא באה לכאן ותמכה בישראל גם בפורום בינלאומים בתחילת המלחמה?

מה שאתה שואל זה לא "הדבר הכי חשוב". הוא אפיל לא בטופ 10. זו אנקדוטה שלא הכרת לפני שגדי פירסם אותה, ועכשיו אתה מתאבסס עליה, כי מה? אם תתווכח עליה אז תקבל את המסקנה שכל ה"נאורים" באמת רוצים למוטט אותך בסתר? זה נשמע כמו הפרוטוקולים של זקני ציון, רק בגרסה הפוכה. שחרר :)

 

(ולמען הפרוטוקול: אני, כמו שכתבתי עשרות פעמים פה, לא חושב שזה לא הגויני שנגיע לסנקציות מצד המערב עלינו ניסניון אמיתי למוטט. אולי בעוד דור זה יהיה בגלל כמות מספיק גבוהה של מוסלמים במערב. ואולי זה יקרה הרבה לפני, ככל שישראל תשקיע בסיפוח שייצר אפרטהיד כאן, ומשום מה משמח אותך. אבל זה לא מה שקורה או קרה לפחות מאז שנות ה90)

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

יבגני,

 

איני יכול לענות במדוייק על שאלותיך משום שאיני יודע בוודאות את התשובות.

אסתכן ואומר שגם לך אין ידיעות מדויקות מדוע ראש מדינה נוקט בעמדה זו או אחרת ולכן (כמו מרביתנו) אתה משער ומעריך =! יודע.

 

לדוגמא: מדוע לדעתך ארה״ב הסיגה את הצי שלה מול החותים? צי אדיר בעל יכולות עצומות האמור להתמודד מול סין ו/או רוסיה, מתקפל מול מליציה חמושה? 

ודאי קראת פרשנויות והערכות לכאן או לכאן, אך אף אחת מהן לא יכולה להסביר במדוייק את השיקולים ומרביתן מוטות אג׳נדה כזו או אחרת.

רוצה לומר, אפשר לנחש בצורה מושכלת מה הוביל/גרם להחלטה מסויימת (כולל הצהרות תמיכה במדינה פלסטינאית מצד ידידנו), אך עדיין יהיה מדובר בניחוש. 

 

אחזור ואמליץ על צפייה בסרטון שהעליתי אתמול, שיחה בין מורגן פירס מהביביסי למייק הקאבי שגריר ארה״ב בארץ. כל מי שצופה בשידורי BBC CNN או מנוי על NYT נחשף לטיעונים שהנ״ל מעלה חדשות לבקרים ואין ספק שמשהו מהדברים מחלחל פנימה - אצל קהל היעד וכמובן אצל מנהיגים.

 

לפיכך נוצר לחץ פנימי באותן מדינות לעצור את ישראל ואולי אף להעניש אותה.

 

השגריר (ביביסט במסווה?) מפריך אחת לאחת את הטענות, הלוואי שההסברה שלנו הייתה מתקרבת לקצה נעלו של הנ״ל.

להיפך, יש לא מעטים בקרבנו שעושים ככל שלאל ידם לחבל בהסברה - בין אנשי קואליציה בלהג מיותר ובין לשעברים למיניהם המחזקים את טענות המאשימים, ואין צורך להרחיב - כולנו יודעים במי מדובר.

 

 

  • אהבתי 2
   לפני המון זמן,  avargel כתב:

חברים, הבא שעונה לו חוטף כאפה. אני לא צוחק.

פורסם
לפני 3 שעות, waterman כתב:

אסתכן ואומר שגם לך אין ידיעות מדויקות מדוע ראש מדינה נוקט בעמדה זו או אחרת ולכן (כמו מרביתנו) אתה משער ומעריך =! יודע.

 

ברור. אפשר לקחת את זה גם לכיוון הישראלי, ולספר שמשפחת נתניהו חיה על חשבון הקטארים. אבל אני לא עושה את זה. ואני חושב שזה תמוהה שאנשים יחסית רציונלים, כמו רוב המגיבים כאן, מוכנים לשקול ברצינות את האפשרות שבסתר גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה מחפשות למוטט את ישראל. אני לא אומר שזה לא יכול לקרות, ויש סיכוי שבקו הפעולה הנוכחי של ממשלת ישראל, או ממשלת הדתיים הבאה שתחליף אותה, זה יקרה. אבל כרגע אנחנו סופר סופר רחוקים מזה. 

לפני 3 שעות, waterman כתב:

לפיכך נוצר לחץ פנימי באותן מדינות לעצור את ישראל ואולי אף להעניש אותה.

חד משמעית. לא חושב שיש גם ויכוח, לפחות לא איתי, שמראש יש יותר הטייה נגד ישראל. שוב, כבר אמרתי: אם היינו מתאסלמים, היינו יכולים להשמיד את עזה ולזרוק את כל האוכלוסיה לים. אז מה?

לפני 3 שעות, waterman כתב:

השגריר (ביביסט במסווה?) מפריך אחת לאחת את הטענות, הלוואי שההסברה שלנו הייתה מתקרבת לקצה נעלו של הנ״ל.

להיפך, יש לא מעטים בקרבנו שעושים ככל שלאל ידם לחבל בהסברה - בין אנשי קואליציה בלהג מיותר ובין לשעברים למיניהם המחזקים את טענות המאשימים, ואין צורך להרחיב - כולנו יודעים במי מדובר.

ראיתי וקראתי די הרבה ראיונות הסברתיים או אנטי ישראלים. לא חושב שמשהו שיגיד ספציפית השגריר האמריקאי ישנה את זה. ארה"ב למשל תומכת עכשיו בהקמת רצף התנחלויות ששם סוף חצי רשמית כנראה לכל סיכוי לפתרון שתי מדינות. אז אני צריך להיות בעד?

 

אגיד לך מה הבעיה שלי עם כל זה: חוסר יושר בסיסי. רוב הישראלים, לדעתי ומהכירותי, עדיין היו מוכנים לפשרה טריטוריאלית לו זו היתה מביאה לשלום. אבל מה שמנחה את ישראל בקבלת ההחלטות שלה זה לא שיקולים בטחוניים, אלא שיקולים דתיים. וזה לא אותו הדבר. ואני חושש שזה אחד הדברים שגם פוגעים וימשיכו לפגוע בכל מאמץ וסיכוי להסברה. כי אי אפשר לשכנע בזה. אין שום דרך שגרנדמייזר או אפילו גדעון סער יצליחו לשכנע שהבלילה שלהם - "ארץ ישראל כולנו שלנו ואסור לוותר על גרגר חול בה, אבל הערבים אשמים" תעבוד. וגם במישור הפרקטי יותר של ניהול המלחמה, רק אתמול ראש אמן לשעבר חליווה סיפר ש50,000 הרוגים בעזה זה חובה, כדי שיפחדו מאיתנו וצריך לשמור על יחס של 50 הרוגים ערבים על הרוג ישראלי או משהו כזה. מה אתה רוצה לעשות עם זה מול הגויים? להגיד שישראלים כמוהו, שמדברים על נקמה או הרג המוני של ערבים כהרתעה בעצם לא באמת מתכוונים לזה? 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

רוב הישראלים מוכנים לפשרה טריטוריאלית? יכול להיות. נניח. זה משהו שזז בסקרים כל הזמן.

 

לעומת זאת, מה שלא זז זאת העמדה המוסלמית שאין דבר כזה פשרה טריטוריאלית. יש תכסיסי הודנה, אני לא צריך להסביר לך מה משמעות המילה בערבית.

 

זה כמו לנסות לשחק גולף במשחק כדורגל. צא מהמגרש. לא הבנת את המשחק.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

 

בתאריך 15.8.2025 בשעה 01:29, mikyl כתב:

 

ומתי אתה, אדוני הפרופסור? כתבת ישר אחרי הפוסט שלי: "אז פתאום אתה לא צריך למסור אותו במתנה". כלומר, לפני רגע כן רציתי למסור אותו? תגיד, עבדת פעם בקרקס? כי עם היכולת הזאת להתהפך באוויר בלי למצמץ – אתה יכול להיות אטרקציה ראשית.

 

זה מצחיק שתמיד אלו שלא מבינים או לא יודעים מספיק, הם גם אלו שהכי בטוחים בעצמם.

 

אתה לא בדיוק אבשלום קור, אז כדאי שתפסיק לנסות ללמד אנשים עברית, או לנסות להסביר לי למה התכוונתי. אני יודע מה רשמתי ולמה התכוונתי, ואם היית מבין עברית כמו שצריך, אז לא היית מתווכח על שטויות.

 

הכוונה הייתה להראות סתירה - שאתה בסדר עם לא למסור את הגולן, למרות שרוב העולם לא מכיר בו כשטח ישראלי, בעוד שבנושאים אחרים בתחום של "מסירת שטחים", למשל יהודה ושומרון, או עזה, אתה כן מציע להתחשב או להקשיב לדעת העולם, ולכן גם הוספתי לאחר מכן את המשפט הבא, שאסור להשתין על האיחוד האירופי.

 

בתאריך 15.8.2025 בשעה 01:29, mikyl כתב:

זה חוק בדיוק כמו החוקים שרוסיה חוקקה אחרי הכיבוש של קרים ושאר שטחים באוקראינה – חוקים שרוב מוחלט של מדינות העולם, מעל 99%, לא מכירים בהם. ברור לי מאיפה הרוח נושבת כשאני שומעת את זה מפוטיניסט.

 

מזל שאף אחד לא שואל אותך. ככה נחקקים חוקים במדינת ישראל, ברוך הבא. בדיוק כמו שכך מעבירים החלטות על ויתור על שטחים, למשל חצי האי סיני או עזה.

 

גם מעמדה של ירושלים, והיותה בירתה של ישראל, כולל מזרח העיר, הוסדר במסגרת מספר חוקים (כולל חוק יסוד), למרות שחלק גדול ממדינות העולם, אם לא רובן, לא מכירות בירושלים השלמה כבירת ישראל. אולי נחזיר גם את ירושלים לאו"ם?

 

בתאריך 15.8.2025 בשעה 01:29, mikyl כתב:

גם לקרוא אתה לא יודע? כתבתי "מישהו שאני סומך עליו"– זה כבר שולל אותך. תחזור כשתדע להבדיל בין מרת"ח למחסן תחמושת אוגדתי. 😂 

 

מזל שאף אחד לא צריך לשכנע אותך או לשאול אותך, אחרת מצבנו היה בכי רע.

 

בתאריך 14.8.2025 בשעה 21:57, stx כתב:

 

@gadik6, אני רוצה לעשות raise על ידידי השמאלני פה.

גם את הגדה המערבית ישראל לא צריכה לפנות, מהסיבות הבטחוניות שאתה מציין. אבל היא כן צריכה להצהיר, גם אם זה למראית עין, שאם הפלסטינים יסכימו לשלום עם מדינת ישראל ובהינתן סידורי ביטחון מתאימים, היא תומכת בהקמת מדינה לפלסטינים.

 

עכשיו, אני גר שעה ריצה מהקו הירוק אז אתה לא צריך להסביר לי שמדינת חמאס בגדה זה רעיון גרוע.

אז למה להצהיר את השורה שלמעלה?

כי איך שלא תסובב את זה הפלסטינים הם עם.

אני חושב שזה לא נכון ושירדן צריכה להיות בית לאומי שלהם, אבל האירופאים ימח שמם כן חושבים שהם עם ולא תשכנע אותם אחרת.

אז בהינתן שהם עם, אתה לא יכול להשתייך למערב הליברלי ולהגיד שאתה מחזיק בשטח שלך עם ללא זכויות. הערכים (הצודקים כשלעצמם) דורשים שתדאג לתת לו זכויות או לתת לו את השטח.

 

עם הקלפים האלה צריך לשחק והדרך הכי טובה (לדעתי לפחות) היא לסמוך על הפלסטינאים שימשיכו להתנהג כמו שהם יודעים ולהציב דרישות לביטחון שלך שכנראה גם ככה אף אחד לא יוכל לעמוד בהם.

 

אני מבין את מה שאתה ויבגני מנסים לטעון, אני רק לא מבין איך אתם מתכוונים ליישם את התכנית הזאת בשטח.

 

אתם רוצים לשחק צ'יקן עם הפלשתינים, שהם אמני התעמולה, הבכי והאשמת האחר בבעיות שלהם?

אותם פלשתינים, שברגע שהם אומרים את המילה "שלום", העיתונים וכלי התקשורת נעמדים בשורה כדי לספר שהנה תכף הם מניחים את הנשק?

 

ראינו את זה עכשיו עם מוחמד דף, שנותן ראיון מרגש לניו יורק טיימס, למרות שצריך להיות מטומטם גמור כדי לא להבין שזה חרטא, אבל הכתבים בולעים את זה, וכנ"ל העיתונות אצלנו בארץ.

אותו סיפור היה עם סינוואר ב-2018, שסיפר לידיעות אחרונות איך הוא "לא רוצה יותר מלחמות". כולנו יודעים איך זה נגמר 5 שנים אחרי.

 

אז אתם מציעים להצהיר שאנחנו בעד מדינה או בעד שלום?   בסדר, אבל זה לא ישנה את המצב שלנו לטובה, ואני אסביר.

 

נניח מחר ביבי קם ואומר, יאללה, מקימים מדינה פלשתינית, ונניח והפלשתינים מסכימים. מה אז?   אם תתן להם מדינה אז כולנו יודעים איך זה יגמר - חמאס בגדה, ואז סיפור עזה 2.

אם לא תתן להם מדינה, גם אם זה "בצדק", וגם אם הם לא יעמדו בתנאים שלהם, עדיין אותך יאשימו בקריסת ההסכם או התכנית של הקמת מדינה פלשתינית.

 

תרחיש אחר - ביב אומר בסדר, אבל הפלשתינים מכשילים או מסרבים להצעה, כמו שהיה עם עראפת. זוכר מה היה שם?   כחודשיים אחרי כישלון המגעים התחילה האינתיפאדה השניה, זאת לאחר הסתה פנימית משמעותית, שעלתה בהדרגה, של הרשות הפלשתינית וערוצי התעמולה שלה.

גם כאן יאשימו את ישראל בכישלון המגעים.

 

אין פתרון קסם של להגיד "טוב, אנחנו בעד שלום או בעד לתת להם מדינה", שיעזור לישראל לשפר את תדמיתה או מצבה בצורה משמעותית.

 

  • אהבתי 1

פורסם
לפני 17 דקות, יבגניפ כתב:

אגיד לך מה הבעיה שלי עם כל זה: חוסר יושר בסיסי. רוב הישראלים, לדעתי ומהכירותי, עדיין היו מוכנים לפשרה טריטוריאלית לו זו היתה מביאה לשלום. אבל מה שמנחה את ישראל בקבלת ההחלטות שלה זה לא שיקולים בטחוניים, אלא שיקולים דתיים. וזה לא אותו הדבר. ואני חושש שזה אחד הדברים שגם פוגעים וימשיכו לפגוע בכל מאמץ וסיכוי להסברה. כי אי אפשר לשכנע בזה.

 

מסכים איתך לגבי ׳אי אפשר לשכנע בזה׳.

לחלוטין לא מסכים עם ׳רוב הישראלים…מוכנים לפשרה טריטוריאלית לו זו הייתה מביאה שלום׳.

 

חלק ניכר מהישראלים שהיו במחנה אליו (כך אני מניח) משתייך, התפכחו מאשליית אוסלו ובוודאי שלאחר אירועי השבת השחורה ומבינים שבאיזור שלנו צריך לדבר ערבית במקום מערבית עם שכנינו.

 

הסיבה שלא רואים זאת בסקרים היא התיעוב שחלק מאלה ש׳עברו צד׳ חשים כלפי נתניהו, וסיבותיהם עימם.

אחרת מפת המנדטים התאורטית הייתה נראית לגמרי אחרת.

 

מאד מצער אותי (כמי שהצביע לרבין ז״ל בזמנו והאמין ב׳חזון אוסלו׳, במזרח תיכון חדש וכו׳) לאבד אמון בבני הדודים שמעבר לגדר, בנכונותם לקבל את עצם קיומנו כאן ולהפסיק לשאוף להעלמותנו, ולפיכך סבור ש׳לנצח נאכל חרב׳ (אלא אם חלילה נישלח לשחות מערבה) ושכל אחת ואחד ת/יסיק את המסקנות הנדרשות לעתיד.

 

ז״א, אנחנו כאן והם שם: אוטונומיה שילטונית, מוסדות, משטרה ואולי גם מטבע - אך לא צבא.

מעשי? ישים? נסבל? אולי כן ואולי לא אך כשעצם החיים כאן מונח על הכף, אני לפחות מוכן לוותר על איכות החיים עקב סנקציות, עלויות צבא (בנפש ובמשאבים) וכו׳.

 

ולא, איני חובש כיפה ואיני גר בהתנחלות, סתם אזרח פשוט (ואפילו צמחוני כך שאי אפשר להאשימני בצימאון לדם😜) המנסה לשקלל את העובדות והנתונים ולגבש דעה גם אם זו אינה מקובלת כל כך בפורום זה.

  • אהבתי 3
   לפני המון זמן,  avargel כתב:

חברים, הבא שעונה לו חוטף כאפה. אני לא צוחק.

פורסם
לפני 3 דקות, waterman כתב:

מסכים איתך לגבי ׳אי אפשר לשכנע בזה׳.

לחלוטין לא מסכים עם ׳רוב הישראלים…מוכנים לפשרה טריטוריאלית לו זו הייתה מביאה שלום׳.

 

חלק ניכר מהישראלים שהיו במחנה אליו (כך אני מניח) משתייך, התפכחו מאשליית אוסלו ובוודאי שלאחר אירועי השבת השחורה ומבינים שבאיזור שלנו צריך לדבר ערבית במקום מערבית עם שכנינו.

אנחנו מדברים על דברים שונים. אתה אומר שהרוב לא מאמינים שזה אפשרי. שזה משהו אחר. זה סותר את ה"לו זו היתה מביאה שלום". ואת זה אני מבין. אין לי גם מילת ביקורת למי שחושב שהרעיון הזה מת או לא היה ישים אף פעם. כאילו.. אפשר להתווכח עד מחר אם ומה היה אפשר לעשות אחרת, ובכל זאת, ברמה הפרקטית די ברור שדיעות ימניות נשמעות לרובינו יותר פרגמטיות ודי ברור למה.

לפני 4 דקות, waterman כתב:

הסיבה שלא רואים זאת בסקרים היא התיעוב שחלק מאלה ש׳עברו צד׳ חשים כלפי נתניהו, וסיבותיהם עימם.

אחרת מפת המנדטים התאורטית הייתה נראית לגמרי אחרת.

רואים את זה מצויין בסקרים. אין אף מפלגה מועמדת לשלטון שמציעה את זה.

לפני 5 דקות, waterman כתב:

לא, איני חובש כיפה ואיני גר בהתנחלות, סתם אזרח פשוט (ואפילו צמחוני כך שאי אפשר להאשימני בצימאון לדם😜) המנסה לשקלל את העובדות והנתונים ולגבש דעה גם אם זו אינה מקובלת כל כך בפורום זה.

99% מהמגיבים הקבועים כאן ימניים. 

...

לא כ"כ התייחסת למה שאמרתי. אם האמירה הישראלית היתה "פנינו לשלום, אבל ניסינו וזה לא עבד" - היה עוד אפשר לשכנע בזה. נניח. קשה. אבל אפשר. אבל האמירה הישראלית היום היא דתית לחלוטין. ושים לב כמה אפילו אתה מתקשה להפריד בין השניים.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
×
×
  • תוכן חדש...