Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3610 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
שלום,

כמו לכל דבר בחיים - גם כאן יש יתרונות ויש חסרונות.

החסרון העיקרי הוא באמת בעת המכירה, להוכיח שמדובר ברכב שהיה בשימוש פרטי מהק"מ הראשון, על-אף המכתב שאתה מקבל ליד.

לעיתים הדגמים המשווקים ב 0 ק"מ הם רכבים שהוזמנו במפרטי ליסינג מבחינת איבזור ונחותים במידת מה לעומת אותם הדגמים בסוכנויות. לעיתים זה אותו רכב בדיוק עם אותו מפרט.

במקרים אחרים יבואנים שנותנים לרוכש פרטי אחריות ארוכה, מצמצמים את האחריות לאוטו הרכב בדיוק אם הוא נרכש במסלול של 0 ק"מ.

את כל זה אתה צריך לשקלל לעומת המחיר האטרקטיבי בו אתה רוכש את הרכב.

לדעתי, ככל שתחזיק את הרכב זמן רב יותר כך המשמעות של ה 0 ק"מ בעת המכירה תהיה קטנה יותר.

שלומי

 

אמנם מדובר בתגובה של בעל עניין אבל הכל נכון.

 

לעיתים משתלם ולעיתים לא. ולכן בטרם החלטה צריך לבדוק לעומק את ההצעות (אבזור, אחריות, צפי לדגם חדש וכו) ולהחליט בהתאם.

זאת מבלי לוותר על מו"מ גם מול היבואן.

וכן, כלל אצבע משמעותי זה שככל שצפוי שימוש יותר ממושך ברכב כך ההצעה יותר אטרקטיבית.

 

לדעתי זה נהיה כל כך נפוץ שהמשמעות של היד הפיקטיבית הנוספת מצטמצמת. כי הקונה העתידי יודע שבפועל זה כמו אוטו פרטי.

פורסם

לא מסכים לגבי הפוסט הקיצוני של הקיה ריו.

רכב בן שנתיים עם 24,000 ק"מ זה דבר שכמעט ולא קיים בחברות הליסינג.

מודעה יפה עם תמונות איכותיות ומחיר הוגן יביאו את הקונה המתאים.

השוק באופן כללי קשה ומספר הטלפונים הוא בד"כ נמוך.

אבל במקרה של ריו שמורה שנקנתה 0 ק"מ, לא נראה שהמצב פחות טוב מהממוצע.

Cupra Leon VZ 2025

פורסם

במכירה של הרכב אחר כך לאדם פרטי כנראה שההפסד לא יהייה גדול.

בניסיון לעשות טרייד אין מול חברת ליסינג או יבואן שם תאכל אותה,

למרות שע"פ לוי יצחק אמורים להוריד לרכב כזה 10%, הם מורידים 20%, למרות שאתה מביא להם מכתב שזה 0 ק"מ וכו.

פורסם

ברגע שאתה מזמין את הרכב, במידה והרכב לא במלאי למשל, אף גורם אינו יכול להבטיח לך מה אתה מקבל מבחינת אבזור.

למשל כשאני קניתי לפני 3 חודשים פולקסווגן גולף 0 ק״מ מחברת ליסינג, אף אחד לא ידע להגיד לי אם ההתקנות שמבוצעות כאן בארץ יבואו או לא (אצלי זה היה מגנזיום חיבור aux וusb), זה דיי חשוב מכיוון שאתה מקבל הצעת מחיר, ואתה לא יודע אם היא משתמלמת בכלל כי אתה לא יודע מה אתה מקבל בדיוק. כמו כן לפעמים הרכבים שהם מוכרים נמצאים כבר דיי הרבה זמן באחד המגרשים שלהם, לפעמים גומיות הופכות לבלויות וכו׳, גם כאן אני יכול לתת לך טיפ, כשאני רכשתי את הרכב שלי, ביררתי כמה פעמים אם הוא קיים במלאי ונאמר לי שכן, אך לא הזמנתי, וברגע שהוא אזל מהמלאי ביצעתי הזמנה, אמנם זה גרם לי לחכות 3 חודשים לרכב, אך קיבלתי רכב שלא עמד באף מגרש לא בצ׳מפיון ולא בחברת הליסינג..

חיסרון או אולי יתרון נוסף הוא התזמון של המכירה של הרכב. יש צורך להוריד 10 אחוז מהמחירון של היד הראשונה לרכב. ולכן הרכב גם נמכר זול יותר מהמשווק המורשה. לרוב לאחר 5 שנים יוצא משתלם כבר להיפתר מהרכב, אם תרצה להיפתר ממנו לפני יכול להיות שזה יגרום בחישוב פשוט להפסד (כלומר היה עדיף כבר לקנות ממשווק מורשה)..

פורסם
ברור לך שאתה תפסיד הרבה, מהסיבה הפשוטה - אתה לא מציע אפילו לא אחד מהיתרונות של רכישה מחברת ליסינג.

 

יש לך רכב שיש כמוהו עוד 5000 חתיכות בכל חברות הליסינג, מהן 1000 למכירה בכל רגע נתון - והחברות מציעות מחירים טובים יותר ממה שאתה מציע (כי הן כבר הרוויחו על הליסינג וכי הן קנו את הרכב ב-30% הנחה מהמחירון של חדש), הן מציעות מבחר צבעים, הן מציעות מימון מלא, הן מציעות מגוון קילומטראז'ים שיכול להתאים לכיסים שונים, הן מציעות אפשרות לרכוש רכב מבאר שבע בסניף חיפה.

 

מה אתה מציע? קיה ריו אחת בלבד, שאנשים מכל הארץ צריכים להגיע אליה כדי להסתכל עליה, בתקווה שהיא מתאימה להם.

 

בקיצור - היתרון היחיד שלך, הוא המחיר. אתה תצטרך להוריד מחיר, כנראה כמה אלפים טובים מתחת למה שמוכרת חברת ליסינג, כדי שבכלל תקבל אפילו טלפון.

 

אתה כנראה לא מבין את ההבדל בין רכב יוצא ליסינג לבין רכב 0 ק"מ. אין מה להשוות ביניהם.

- רכב יוצא ליסינג זה רכב שהיה בליסינג תפעולי (במקרה הגרוע) בבעלות חברת ליסינג עם מה שמשתמע מכך (טיפולים זולים, יחס מזלזל מהנהגים וכו').

- רכב שנקנה עם 0 ק"מ הוא רכב פרטי לכל דבר בבעלות פרטית. המילה ליסינג בכלל לא מוזכרת. ההבדל לעומת הרכב פרטי רגיל הוא רק העובדה שהיד הראשונה היא חברת ליסינג שמכרה אותו חדש לפרטי. באותה מידה זאת יכלה להיות כל חברה גדולה אחרת (ואני מניח שכך יהיה בעתיד).

 

מכאן שבמכירה המחיר של רכב כזה לא יהיה נמוך ממחירו של רכב יוצא הליסינג אלא גבוה ממנו. ברור שהוא צריך להימכר זול יותר מהרכב הפרטי שנרכש מהיבואן אבל בדרך כלל גבוה ההנחה מכסה את הפער הנ"ל.

פורסם
יש דגמים שזה משתלם ויש כאלו שלא, אין תשובה אחת.

אני מסכים איתך עם התשובה, יש דגמים שההפרשים כל כך גדולים ולבן אדם שעכשיו חושב לקנות רכב לשנים ארוכות זה יכול להיות משתלם, למרות שעדיין אני מאמין שבמכירה העתידית אתה תפסיד כל כך הרבה כסף על זה ככה שזה בעיקר בשביל ההרגשה ששילמת פחות שרכשת את הרכב,

אבל למשל דוגמת קיה ריו שראיתי שרשמו כאן, בקניה דרך חברות הליסינג וה 0ק"מ אתה מפסיד גם 7 שנות אחריות של הייבואן שעל זה אי אפשר לזלזל, 7 שנות אחריות יכולות לחסוך לך המון כסף ואולי ההפרשים שמציעים מחברות הליסינג כבר לא כזה משתלם לך.

פורסם
אתה כנראה לא מבין את ההבדל בין רכב יוצא ליסינג לבין רכב 0 ק"מ. אין מה להשוות ביניהם.

- רכב יוצא ליסינג זה רכב שהיה בליסינג תפעולי (במקרה הגרוע) בבעלות חברת ליסינג עם מה שמשתמע מכך (טיפולים זולים, יחס מזלזל מהנהגים וכו').

- רכב שנקנה עם 0 ק"מ הוא רכב פרטי לכל דבר בבעלות פרטית. המילה ליסינג בכלל לא מוזכרת. ההבדל לעומת הרכב פרטי רגיל הוא רק העובדה שהיד הראשונה היא חברת ליסינג שמכרה אותו חדש לפרטי. באותה מידה זאת יכלה להיות כל חברה גדולה אחרת (ואני מניח שכך יהיה בעתיד).

 

מכאן שבמכירה המחיר של רכב כזה לא יהיה נמוך ממחירו של רכב יוצא הליסינג אלא גבוה ממנו. ברור שהוא צריך להימכר זול יותר מהרכב הפרטי שנרכש מהיבואן אבל בדרך כלל גבוה ההנחה מכסה את הפער הנ"ל.

 

 

אתה כנראה חושב שאנשים עומדים בתור לקנות רכב בן 3 שהם יהיו היד השלישית שלו, עם בעלות קודמת של חברה בע"מ, כאשר הם יכולים לרכוש רכב בן 3 עם מספר ק"מ דומה, בצבע שהם מעדיפים, עם תנאי מימון אטרקטיביים, עם אחריות לחצי שנה על מנוע וגיר והשבחה מלאה של כל התקלות על חשבון החברה - ועל הדרך להיות גם יד 2, לא 3.

 

החיים זה לא מה שכתוב במחירון לוי יצחק, אלא המציאות - ובמציאות פשוט אין טלפונים, עד שהמחיר לא הופך להיות אטרקטיבי.

פורסם

שוב, אתה משווה רכב כזה עם רכב ליסינג וזה לא המצב. גם במכירת רכב פרטי יד ראשונה אין מבחר צבעים, מימון ו/או אחריות. ועדיין יש הרבה אנשים שפונים אל השוק הפרטי ולא לחברות ליסינג. וזאת מהסיבה הפשוטה שרכב שהיה בליסינג יש לו סיכוי לא מבוטל שהוא קרוע ולא מטופל כראוי. כמו כן בדר"כ הרכבים האלה באים עם קילומטרז' ענק.

 

אז בשוק הפרטי אין הרבה הבדל בין רכב יד 2 שנקנה מהסוכנות לעומת רכב יד 2 פרטי שנקנה עם 0 ק"מ. אם תסתכל ביד 2 (למשל מאזדה 2 2014-2015) תראה שכולם שם מפרסמים את רכבם עם בעלות קודמת פרטית ורק בהערות מפרטים שמדובר ברכב 0 ק"מ.

 

אני לא נביא אבל להערכתי ככל שיעבור הזמן הרכבים כאלה (0 ק"מ) יתפסו בעיני הציבור הרחב כרכבים פרטיים לכל דבר.

 

עניין האחריות המקוצרת אכן זה שיקול אבל זה קיים רק עבור רכבים בודדים.

פורסם

הלוחות לא רלוונטיים כלל. אנשים מקבלים 10-20% פחות ממה שפרסמו בפועל. לפעמים פשוט אין טלפונים.

 

הסיבה שהם מפרסמים את הרכב כפרטי, זה כי אין להם ברירה - אחרת פשוט לא יתקשרו האנשים שמחפשים רכבים פרטיים ומראש פוסלים רכבי ליסינג.

 

אגב, שלא תטעה - אצלנו במשפחה רכשו כבר פעמיים רכב בצורה הזו, ואחד כבר נמכר לפני שנתיים - אבל אל תחייה בסרט שהרכב ייתפס בשוק כרכב פרטי או שיקבל מחיר שאפילו קרוב לזה של רכב פרטי. זה פשוט לא יקרה. האנשים שמוכנים לשלם פרמיה גבוהה עבור רכב שהוא יד ראשונה מאדם רגיל ולא חברה, לא מוכנים לשלם את הפרמיה הזו כשבבעלים הקודמים רשומה חברה בע"מ.

פורסם

מתי אנשים יבינו שאנחנו נותנים לחברות הגדולות להכתיב לנו וכמו שנאמר רכב חברה תמיד יהיה רכב חברה זה השאלה הראשונה שתמיד ישאלו .

HYUNDAI SONATA V6 2.5 00 -

HONDA CIVIC 1.8 ES 08-

HYUNDAI TUCSON 016 -

:) MAZDA 6 09

 

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם
שלום,

כמו לכל דבר בחיים - גם כאן יש יתרונות ויש חסרונות.

החסרון העיקרי הוא באמת בעת המכירה, להוכיח שמדובר ברכב שהיה בשימוש פרטי מהק"מ הראשון, על-אף המכתב שאתה מקבל ליד.

לעיתים הדגמים המשווקים ב 0 ק"מ הם רכבים שהוזמנו במפרטי ליסינג מבחינת איבזור ונחותים במידת מה לעומת אותם הדגמים בסוכנויות. לעיתים זה אותו רכב בדיוק עם אותו מפרט.

במקרים אחרים יבואנים שנותנים לרוכש פרטי אחריות ארוכה, מצמצמים את האחריות לאוטו הרכב בדיוק אם הוא נרכש במסלול של 0 ק"מ.

את כל זה אתה צריך לשקלל לעומת המחיר האטרקטיבי בו אתה רוכש את הרכב.

לדעתי, ככל שתחזיק את הרכב זמן רב יותר כך המשמעות של ה 0 ק"מ בעת המכירה תהיה קטנה יותר.

שלומי

 

שלומי, כשמגיע אז מגיע. שאפו על תגובה עניינית ומאוזנת למרות שאתה בעל עניין. דבר לא נפוץ בארץ וכל הכבוד.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

×
×
  • תוכן חדש...