Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט בידוד דלתות JETTA 08.


Yaroki
שימו לב! השרשור הזה בן 2981 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היוש, כעבור חצי שנה לאחר רכישת האוטו ותיכנון של הפרוייקט אתמול ביצעתי את החלק הראשון של הבידוד בדלתות.

 

היות ומחירי חומריד הבידוד היעודיים בארץ מרקיעי שחקים, החלטתי שאת החומרים אזמין מרוסיה מחברת STP. אך מאחר והם אינם שולחים לארץ, בגלל חוסר רצונם להתעסק ולהסתבך עם קשיי המשלוח, נעזרתי בחברים המתגוררים במוסקבה. מה שכן, באתר של החברה יש אפשרות לצ'ט אונליין (חי) שם נעזרתי בנציג החברה לחישובים והערכת החומרים הנדרשים למטרה בה בחרתי.

 

מה הוזמן?

5 דפים של STP AERO אחד

2 דפים של ACCENT PRIMIUM אחד

2 דפים של BIPLAST PRIMIUM אחד

1 דף של MADELIN אחד

1 רולר אחד

 

היו כמה מטרות לביצוע הבידוד. הראשונה הייתה הסקרנות, סיקרן אותי לבצע את בידוד בכוחות עצמי. השנייה, לחוות את הבדלי האקוסטיקה בסטאפ הקיים קריא, רמקולים מקוריים וHU 113BT של אלפיין. כאשר הכוונה בעתיד הקרוב להרכיב את הDLS REFERENCE R6A שהיו מותקנים ברכב הקודם שלי יחד עם מגבר של MASSIVE BX4. לגבי המגבר אני עוד לא סגור האם אני אוהב אותו או שונא אותו, הכוונה לצליל. אבל רצות בראשי מחשבות על החלפתו.

תוך כדי ההמתנה לחומרים פקדתי מספר פעמים את מפגשי האודיו ברמת גן במטרה לשמוע ולהתרשם מהרכבות של חובבי אודיו לצבור קצת ידע ושמע. לרוב מדובר בחובבי SPL מה שמרשים לכשעצמו, אך סיפק מענה חלקי בלבד לצרכים שלי. אציין ואומר שאני לא התכוונתי ולא מתכוון 'לשפוך' כסף על המערכת באוטו, הכוונה להגיע לתוצאה סבירה בעייני וניסיון להגיע לSQL עם במה ברורה עד כמה שאפשר, גם זה בכוחות עצמי. בכל מקרה תודה לדיוד ולעדן על ההסברים והנכונות לעזור.

 

אתמול לאחר הגעת החומרים ואיסוף כוחות נפש בשבת חמימה שכזו, אני וילדי החלטנו שעושים את זה היום ללא דחיות. אז לאחר הצטיידות במים, חומרים וכלים נמצא מקום מוצל להתחלנו לעבוד.

 

הדבר היפה בג'טה, אולי הדבר היחיד היפה באוטו הזה, הוא שניתן לפרק את המעטה החיצוני של הדלתות כך שמתקבל משטח חלק ונקי להניח עליו את היריעות.

היות ובשלב זה נמנעתי מלפרק את חיפוי הפלאסטיק של הדלת ולהחליף את הרמקולים ולבודד את החיפוי, הפרוייקט הינו חלקי ויהיה לו חלק ב'.

 

אז פורק ההמעטה החיצוני וזה נראה ככה.

20160604_125925.jpg

 

הפירוק היה די קל, נעזרתי בסרטי הדרכה ביוטיוב.

 

על הפח החיצוני (חבל שלא צילמתי) יש בידוד של כ30% משטח הפח. בדלת הראשונה שפירקתי הדבקתי את הAERO מסביב לבידוד הקיים מחשש שעובי המצטבר של החומרים לא יאפשר את החזרה תקינה של הפח למקום. אך בדלת השנייה הודבקה יריעת הAERO במלואה כמו שניתן לראות כאן.

20160604_144553.jpg

 

הAERO הוא חומר סופג ויברציות, עליו הודבק חומר הACCENT שהוא סופג רעשים.

20160604_144843.jpg

 

בהמשך הודבקו על החלק החיצוני של הפח הפנימי של הדלת חלקי AERO. חשבתי לנכון להדביק את האזורים שנשמעו לי הכי חלולים בדפיקות עליהם.

 

אלה האזורים.

20160604_150606.jpg

 

בהמשך אדביק את החלק הפנימי של הפח הפנימי על פי אותה 'שיטת הדפיקות' ואת הBIPLAST אדביק על הפלאסטיק מבפנים למניעת רשרושים.

 

עוד בהמשך, החלפת הרמקולים, לשם כך נרכשו פודים מיוסי אלפיין (תודה יוסי, הבחור פדאנט ומסביר פנים). חיווט - RCA *2, מגבר וכו'.

 

בכווניתי להרכיב שני מגברים, האם חייב להשתמש במפצל ל+, או שאפשר למשוך + ממגבר למגבר?

 

תודה.

 

איזו תודה....

נ.ב

 

התוצאה.

במילים פשוטות אתאר את זה כך, אם בעבר ווליום של 50% היה מחרחר את הרמקולים והיה יותר רעש מאשר מוזיקה, עכשיו בהגעה ל80% מהווליום הכל נשמע צלול ונקי.

 

את התוצאה המוחשית ביותר ניתן לשמוע בקבצי FLAC. בהשמעת הקבצים הבס היה נעלם לי עם הגברת הווליום והרמקולים נשמעו מתאמצים מאוד לשמור על הפקת הבס. לאחר הבידוד, הבס 'הפסיק' לברוח ונשמע נוכח כמעט בכל עוצמה.

התחושה הכללית משמיעת מקורות נוספים מהם אני מאזין לרוב, כמו סאונדקלאוד, שיש יותר רוגע בצליל. פחות צעקני, יותר מדוייק וברור.

 

אני מאוד מרוצה.

עריכה אחרונה על ידי Murik

Geschmacksmusterschutz

Golf MK3 TDI 😊 // Jetta mk5 TDI 🤮 // E91 Touring 318D 🤩

 

פאפואס בלאט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף סוף!!

כיף לראות שהילדים נותנים יד ועוזרים לך :)

 

אל תמשוך מתחים ממגבר למגבר. בשביל הפלוס תשתמש במפצל מתח.

למינוסים - הכל לנקודה אחת נקייה על השלדה (בד״כ בורג של החגורות עושה את העבודה)

 

תמשיך לעדכן עם תמונות. לגבי המגבר - מה בדיוק אתה לא אוהב בו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שני היבטים, אחד אקוסטי והשני פסיכולוגי.

הראשון, לפני המאסיב היה מורכב אצלי מגבר ישן של JBL משהו פשוט4*60 לעומת המאסיב הצליל שלו היה חם יותר, מחוספס יותר.

ועכשיו במאסיב הוא מפיק צליל חד וחזק בקלות מחשידה :shock:. שזה סבבה לכשעצמו, אבל יחד עם זה הצליל נחווה בעיני כקר יותר.

 

הפן השני הוא פסיכולוגי, ה THD של המאסיב 0.3% שזה קאקה.

את העניין הזה עוד אצטרך לברר היות ובאוטו הקודם שלי לא היה בידוד והרעש בא מאוד מוקדם, לאו דווקא מהמגבר אלא יותר מהרמקולים.

Geschmacksmusterschutz

Golf MK3 TDI 😊 // Jetta mk5 TDI 🤮 // E91 Touring 318D 🤩

 

פאפואס בלאט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה דיון ארוך לפני כמה ימים על קלאס D אל מול קלאס A/B.

 

אם תשאל אותי:

לסאבים קלאס D זה בסדר.

לבמה - קלאס A או A/B.

 

אני לא אכנס לדיונים על זה (לדעתי זה יגרר לוויכוחים עם משתמשים אחרים) אבל תשקול את העניין, תעשה קצת קריאה בגוגל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד כמהין אחד!!! :-P

 

תענוג! - אני חושב שכמעט בכל רכבי VW היום ואני מדגיש VW ולא VAG - יש את הקטע הכל כך סרוויסבילי הזה של היכולת לפרק את הדופן החיצונית, זה פשוט גאוני.

 

מצד שני - האם גם ברכב הזה הם מיקמו את המידבאס איפה שחוליו איגלסיאס אוהב לזמר? מהתחת? האם אני רואה נכון?

 

עבודת הבידוד יפה מאוד ונכונה.

 

אל תשכח שהBX חזק יותר משמעותית מהJBL, גם אם מדובר בקרוס פיסיבי עדיין הטוויטרים יראו בפועל הרבה יותר הספק והקור הזה בסאונד שנתפס אצלך הוא כנראה תוצאה ישירה של חוסר ריסון שעוד נדרש ליישם עליהם.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לחוליו איגלסיאס, אכן כך.

הרמקולים ממוקמים באזור אפל וחשוך.

למען האמת אני לא רואה את עצמי משנה את מיקום הרמקולים ע''י בנייה וכאלה. אתמודד עם זה ככה, ואם לא אצליח להגיע לתוצאה רצויה אולי אצרף מיד ריינג'.

Geschmacksmusterschutz

Golf MK3 TDI 😊 // Jetta mk5 TDI 🤮 // E91 Touring 318D 🤩

 

פאפואס בלאט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה אני אוהב את החומרים של STP.

לצערי גם לי לא הלך עם הזמנה מחנות של STP. דיברתי איתם כמה וכמה פעמים, זה לא הלך.

 

לצערי יש לי רכב עם מיקום זהה, אוקטביה. גם מיד לא עוזר במצב כזה. העברת מידבאס מסובכת ולא זולה בכלל. פטרון שלי אולי לא אופטימאלי, אבל התקנתי מידבאסים מתחת למושבים. יש שם מקום לאיזה 6-7 ליטר.

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באשר למיקום המידבסים מתחת למושבים עולות לי שתי תהיות.

הראשונה, המושבים ממוקמים באותו מיקום של הדלתות (באותו קו), ואז השאלה מה זה משנה אם הרמקולים בדלת או מתחת למושב. אלא אם כן הפנית אותם קדימה.

האם אתה מרגיש בשינוי מוחשי?

הבעיה השנייה היא שאני מוריד את המושב שלי עד הסוף למטה, כך שקופסה לא תוכל להכנס מתחתי.

עריכה אחרונה על ידי Murik

Geschmacksmusterschutz

Golf MK3 TDI 😊 // Jetta mk5 TDI 🤮 // E91 Touring 318D 🤩

 

פאפואס בלאט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שינוי כן קיים, מתחת למושב אפשר למקם אותם בצורות שונות, כלפי מאלה ולתת רק זוויק לכיוון ההגה.

זה לא אותו הדבר, כאשר רמקול בדלת מנגן לך לתוך הכליות ...

גם אם אני מוריד מושב באוקטביה זה לא מפריע.

 

כמובן, לפני זה, אם אתה הולך להחליף רמקולים, רצוי לבדוק לאיזה סביבה הם תאימים. לא כולם ינגנו בתיבה, לא כולם אמורים לעבות ב FREE AIR. כמובן שנפח תיבה גם חשוב.

 

אני דווקה לקחתי רמקול שהוא מיועד לדלת או FREE AIR ועשיתי תיבה ללא דופן אחורית, כלומר לא ממש תיבה.

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

תוך כדי קריאת ההודעה על המפגש ב15/09 נורא התבאעסתי כי בדיוק עבדתי על האוטו להשלמת ההרכבה שפרסמתי בשירשור.

אבל לאחר קריאת חוזרת הבנתי שהמפגש רק בחודש הבא, אז הכל טוב.

 

אז לאחר זמן מה של התלבטויות של כן או לא לחבר את המגבר, החלטתי שלא אחבר את המגבר בשלב הזה, אלא אשמע את הקומפוננט בחיבור לHD.

הקומפוננט הוא של חברת DLS R6A סדרת REFERENCE. לפי המפרט יורדים ל60 הרץ.

 

לצורך התקנת הרמקולים קניתי אצל יוסי אלפיין פודים למידבאסים. היות והמידבאסים של DLS עבים, חששתי שגובה הפודים לא יספיק, תכנון לקוי שלי. למזלי הגובה הספיק ומידבאסים לא נוגעיםה מאחור בכלום. השתמשתי בברגים קודחים לפודים לאחר שקדחתי חורים בפודים. ישראל אמר לי שכדי לעשות חורים לפני הכנסת הברגים הקודחים מחשש לביקוע הסיבית.

כמו שניתן לראות, את חומר הבידוד יישמתי במשורה, לא כי התקמצנתי, אלא כי לא היה צורך מלבד המקומות ש"צילילו" כשדפקתי עליהם.

20160813_165146[1].jpg

20160813_165125[1].jpg

 

ההתקנה בוצאה על ידי, פעם ראשונה שאני עושה מ-א' ועד-ת' את הכל.

פחדתי לא לשבור פלאסטיקים וקליפסים, פחד שהתממש :-) פה ושם, אבל הכל חזר ויושב במקומו.

לא בוצעה השחלת חוטים בדלתות גם כי לא רציתי לקדוח בקונקטורים של הדלת למרות שהיו סלוטים פנויים וגם כי לא היו לי כלים להשחלה. לכן התחברתי לחיוות הקיים.

נרעה קצת מבולגן לטעמי, אם הייתי משלם על ההתקנה הייתי מאיר למתקין...

 

לאחר מכן טיפלתי בחיפוי הדלת בחומר BIPLAST. חומר מאוד קל לעבודה.

התוצאה נראית כך-

20160813_165058[1].jpg

 

הכל שקט ללא קירקושים.

התוצאה נשמעת טוב ויש שינוי ניכר לטובה. הבאס מדוייק ומגובש עוד יותר. יחד עם זאת נשמעים עיוותים בווליום סביב ה70-85%.

 

הבעיה היחידה בכל ההתקנה היא שבדלת הנהג הקרוס מבליט קצת את החיפוי בגלל קונקטור של כפתור פתיחת מכסה דלק. אבל זה משהו אני יכול לחיות איתו. בעצם יש עוד בעיה...

בקרוס לטוויטר יש שלושה מצבים שמשתנים ע''י הזזת ג'אמפר, ככל הנראה מדובר באוקטבות (אני מקווה שאני מדייק במונח). לא יודע מה עבר עלי, אבל העברתי את הג'אמפר ל-HI וכך זה גם נשמע. למרות שהורדתי את הגבוהים ב-HU עדיין נשמעת צרימה. לא אוהב את זה. אשנה את המיקום ל-MID בהזדמנות הראשונה.

Geschmacksmusterschutz

Golf MK3 TDI 😊 // Jetta mk5 TDI 🤮 // E91 Touring 318D 🤩

 

פאפואס בלאט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה!

 

כיף לראות איך לאט לאט מפסיקים להגזים כאן עם השימוש בבוטיל.

 

מידת הנחתת הטוויטר בקרוס נועדה בכדי שתוכל להנחית את הטוויטר הקרוב לנהג בכX DB לעומת הטוויטר בצד המרוחק מהנהג.

 

נניח ויש לך שם HI MID LO - אז את טוויטר שמאל תשים על LO ואת ימין או על MID או על HI. זו כוונת המשורר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2981 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...