Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3926 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

החלפתי פילטר מזגן, הפילטר הישן היה מטונף, מלא אבק והצורה שלו הייתה נראית מעוותת טיפה אפילו.

לאחר בדיקה עם מד חום מיוחד כזה שנכנס לחור האוורור, הטמפרטורה בעמידה בצל היא 7-8 מעלות, ובלחיצה על גז בניוטרל זה מגיע ל4-5.

ועדיין - מרגיש לי כאילו בעבר המזגן היה מקרר טוב יותר, או שזה סתם הרגשה אישית.

המדדים האלו תקינים? זה מעיד על כך שלא חסר גז במזגן והמדחס תקין?

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

כנס לבדיקה למוסך שיעשו בדיקה לפי הוראות יצרן על מנת לקבוע.

אין דרך אחרת כדי להיות וודאי כי רגישות של בנאדם לטמפ זה משהו סובייקטיבי לגמרי.

פורסם
בהחלט יכול להיות קשור לאובך. זה האכיל חול את המזגנים תרתי משמע. כדאי כשלב ראשון להיכנס למכון מזגנים שיבדקו ורק תוודא שלא יהנדסו אותך וימציאו לך אוברול למנוע. אם יגידו לך שחסר גז, ימלאו ויפתרו את הבעיה טוב, אבל אם מדובר במשהו יותר רציני נניח מדחס, לך לעוד מקום לקבל חוות דעת נוספת.

 

אם חסר גז, וימלאו גז אז ממש לא טוב !

הגז לא בורח סתם צריך לחפש את הזליגה ! אחרת הוא הולך לצאת עוד פעם.

פורסם

סיבה נוספת לבעיה הזו, יכולה להופיע כתוצאה מכפתור מיחזור אוויר, פנימי\חיצוני, שאינו מתפקד, ונשאר על מצב אוויר מבחוץ, למרות שיכול להיות שהוא מראה כביכול שעובד.

קשה מאוד לשים לב לזה, מכיוון שהבדל ברעש של המפוח, בשני המקרים, כמעט ואינו מורגש.

אצלי באיביזה בדקתי בשיא החום{כאן באילת}, והתוצאה היא: 2.9 -3מע" עם טיפה גז, וללא גז, בסר"ק, עד 4.5.

ברכבים הללו המזגן פשוט קר מאוד, כמעט ללא תלות בטמפ" החיצונית.

פורסם
סיבה נוספת לבעיה הזו, יכולה להופיע כתוצאה מכפתור מיחזור אוויר, פנימי\חיצוני, שאינו מתפקד, ונשאר על מצב אוויר מבחוץ, למרות שיכול להיות שהוא מראה כביכול שעובד.

קשה מאוד לשים לב לזה, מכיוון שהבדל ברעש של המפוח, בשני המקרים, כמעט ואינו מורגש.

אצלי באיביזה בדקתי בשיא החום{כאן באילת}, והתוצאה היא: 2.9 -3מע" עם טיפה גז, וללא גז, בסר"ק, עד 4.5.

ברכבים הללו המזגן פשוט קר מאוד, כמעט ללא תלות בטמפ" החיצונית.

 

איך בודקים את זה?

פורסם

בדרך כלל בזמן לחיצה על כפתור סירקולציה תוכל לשמוע את המדף נסגר/נפתח וגם שינוי בספיקת האוויר הנפלטת מפתחי האיוורור.

 

לדעתי אתה מחפש בעיה שלא קיימת.

איזה כייף לי :)

פורסם
בדרך כלל בזמן לחיצה על כפתור סירקולציה תוכל לשמוע את המדף נסגר/נפתח וגם שינוי בספיקת האוויר הנפלטת מפתחי האיוורור.

 

לדעתי אתה מחפש בעיה שלא קיימת.

 

הבחורלמעלה ציין שבבדיקה הטמפרטורות לא עוברות את ה4 מעלות באותו הרכב, ואצלי זה יותר גבוה, אני לא סתם הייתי אומר שמבחינת ההרגשה היא שהמזגן מקרר פחות טוב.

בדרך כלל שהכפתור סירקולציה פועל, המזגן מכובה והגג הפנורמי מורם, אין כניסה של אוויר מפתחי המיזוג... אם יש לי תקלה אמורה להיות כניסה של אוויר מפתחי המיזוג גם כשהכפתור לחוץ?

פורסם

בעיקרון הטמפ' יכולה לרדת גם ל-2-3 מעלות תלוי בתנאי הבדיקה או ל-8 מעלות צלזיוס. אם תכניס את המדחוס לעומק של 2 סנטימטר לעומת 5 סנטימטר לתוך פתחי האיוורור תקבל קריאה שונה.

 

בעיקרון הטמפ' באיזור הפתחים תלוייה בטמפ' החיצונית וגם בגובה הלחות לכן תוצאות הבדיקה עשויות להשתנות.

 

בדיקה כללית

 

1. החנה את הרכב באיזור מוצל.



2. מדוד את הטמפ' החיצונית.

3. תן למנוע להגיע לטמפ' עבודה של 90 מעלות צלזיוס.

4. סגור את כול החלונות.

5. סגור את כול הפתחים של מיזוג האוויר חוץ מפתחי האיוורור במרכז הדשבורד.

6. תעביר את כפתור המיזוג למצב סחרור אוויר פנימי.

7. תפעיל את המזגן על הטמפ' הכי נמוכה ומהירות המפוח במצב אמצעי.



8. תעלה את הסל"ד ל-1500-2000 והחזק אותו במצב זה.

9. לאחר 5-10 דקות הטמפ' פתח האיוורור צריכה להיות בין

3-6 מעלות צלזיוס כאשר הטמפ' החיצונית היא בסביבות 32 מעלות צלזיוס.

את המדחום יש לדחוף פנימה לתוך פתח האיוורור.

 

הבדיקה מתייחסת כאשר אדם אחד נמצא בתוך הרכב.

איזה כייף לי :)

פורסם

תודה רבה על העזרה, את הבדיקה הזאת יהיה לי קשה לבצע כי אין ברשותי את הכלים המתאימים (מדחום למזגן).

מה שכן אני אבדוק מחר אם זה עניין של בורר סירקולציה תקול, למרות שהנורה עובדת... אני אם יש הבדל בעוצמות כאשר הבורר מופעל וכבוי.

במידה וזה הבורר, מה הפתרון לזה? לא יקר אני מקווה...

פורסם
סיבה נוספת לבעיה הזו, יכולה להופיע כתוצאה מכפתור מיחזור אוויר, פנימי\חיצוני, שאינו מתפקד, ונשאר על מצב אוויר מבחוץ, למרות שיכול להיות שהוא מראה כביכול שעובד.

קשה מאוד לשים לב לזה, מכיוון שהבדל ברעש של המפוח, בשני המקרים, כמעט ואינו מורגש.

אצלי באיביזה בדקתי בשיא החום{כאן באילת}, והתוצאה היא: 2.9 -3מע" עם טיפה גז, וללא גז, בסר"ק, עד 4.5.

ברכבים הללו המזגן פשוט קר מאוד, כמעט ללא תלות בטמפ" החיצונית.

הטמפ' המתקבלת בזמן המדידה תלוייה גם בלחות מכיוון שצלך באילת הלחות היחסית נמוכה בהחלט עשוי להיות הבדל (לטובה) בטמפ' שמדדת.

איזה כייף לי :)

פורסם
החלפתי פילטר מזגן, הפילטר הישן היה מטונף, מלא אבק והצורה שלו הייתה נראית מעוותת טיפה אפילו.

לאחר בדיקה עם מד חום מיוחד כזה שנכנס לחור האוורור, הטמפרטורה בעמידה בצל היא 7-8 מעלות, ובלחיצה על גז בניוטרל זה מגיע ל4-5.

ועדיין - מרגיש לי כאילו בעבר המזגן היה מקרר טוב יותר, או שזה סתם הרגשה אישית.

המדדים האלו תקינים? זה מעיד על כך שלא חסר גז במזגן והמדחס תקין?

לפי המדדים שציינת זה תקין, אל תחפש צרות היכן שאין אותן. אם מדובר במדחס בעל ספיקה משתנה מצבך טוב מאוד.

בהחלט יכול להיות קשור לאובך. זה האכיל חול את המזגנים תרתי משמע. כדאי כשלב ראשון להיכנס למכון מזגנים שיבדקו ורק תוודא שלא יהנדסו אותך וימציאו לך אוברול למנוע. אם יגידו לך שחסר גז, ימלאו ויפתרו את הבעיה טוב, אבל אם מדובר במשהו יותר רציני נניח מדחס, לך לעוד מקום לקבל חוות דעת נוספת.

×
×
  • תוכן חדש...