Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

3 שנים עם פוקוס ST


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3450 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

"עכשיו אתה הולך לעשות את זה הכי מהר שאתה יודע. זה ברור לך..." היא מצווה בקול שאינו מסווה את המתח שנוצר רק לפני שניה. זה לא אני, זו דווקא היא ואני אף פעם לא ציפיתי לסיטואציה כזו, שאני ממש מקבל באהבה.

רק לפני כרבע שעה יצאנו בדיוק בזמן המתוכנן לחתונה של החברה הכי טובה שלה. בדיוק ביציאה מהמכונית היא מגלה שהמעטפה עם הצ'ק נשארה בבית. ההחלטה התקבלה בן רגע, חוזרים.

עכשיו המשימה שלי זה לתת לה להרגיש שזה קורה הכי מהר שאפשר ושאני עושה את המקסימום.

בחיים האמיתיים, כשיש כמה רמזורים, אין שום משמעות לעוד 100 כ"ס או ל 30 שניות פחות ברינג. לעומת זאת לעוצמת ההתרחשויות יש משמעות עצומה.

נהיגה בפוקוס ST מסוגלת לספק מימדים דראמטיים ששייכם לסרטי אקשן. גיר ידני, תזמורת חייתית מהמנוע, צווחות צמיגים שנאבקים על משיכה וטוסיק שמחכה להזמנה. תחושת המהירות במצב של ממהר מוכוונת אקסטזה. מאוד שונה מהבון-טון של חתירה לביצוע מושלם ונון-שלאנטי.

 

עד לפני כשבוע עברתי איתה כמה שבועות מבאסים מאוד אחרי תקופה נהדרת.

פתאום התחילו ציקצוקים מהדלת האחורית מהמקום שבו ידית הפתיחה. במכונית יחסית נוקשה כמו ה ST המטרד הזה הפך להיות חפירה יומיומית, כל כניסה או יציאה מהחניה בבית או בעבודה וגם בשיבושים מסויימים בכביש. כמעט כל הזמן העניין הזה העסיק אותי וביאס לי את הנשמה. מצחיק, אבל אנשים שנסעו איתי לא מצאו את העניין כראוי להתייחסות. אבל זה לא רלוונטי. לי זה קילקל.

בחלק מהזמן, מוזיקה בווליום בינוני סידרה את הנושא. אבל לא תמיד זה מתאים ובטח שפתאום ויתור על הקונצרט של מערכת היניקה העלים את אחד ממקורות ההנאה.

סדרת תאומים לא מוצלחת גרמה לי ללכת ולחזור למוסך פעמיים, מה שתרם לתחושת הייאוש, עד שרק בפעם השלישית תוך פחות משעה העניין תוקן במסגרת האחריות – ומאז חיינו חזרו להיות מאושרים.

 

ובמקביל, היה גם את עניין הגומיות בדלתות שבאופן מתואם לחלוטין, תוך שבוע 3 מהן החליטו להפרד בחלק התחתון של הדלת באורך של 3-10 סנטימטר. מחלת פוקוס ידועה. הפתרון מידי – קצת דבק והכל כמו חדש.

 

למרות האמור לעיל – ST נראית כמו חדשה. שום דבר לא התקלקל ואין שום רעשים מרגיזים או עדות לחומרים לא עמידים.

 

עדיין יש לה כמה דפקטים מלידה. למשל רדיוס סיבוב של סמי טריילר. בכל חניון או כביש שעומד בתקן זה ממש לא בעייתי. אבל יהיו מקרים של סיבוב פרסה או חניה שידרשו תמרון נוסף. או למשל חבר שהשביל של בייתו כנראה לא תוכנן לבת אצולה כזו והיא רמסה לו צמח יפה. ואני ממש לא כזה...

 

יש לה גם קשר מאוד מיוחד עם אספלט. רעש הצמיגים בסוג מסויים של אספלט גבוה מדי לטעמי. זה מוזר, בהרבה מאוד מבחנים מציינים את תא הנוסעים השקט שלה ביחס למתחרות. אני לא רוצה לחשוב מה קורה שם. כן היא מאוד נינוחה במהירויות של 150-220 שממש לא רלוונטיות לשומרי חוק כמונו.

יחס נוסף לאספלט הוא למקרה שהוא צרוב או משתנה או עם שיפוע אופקי. אז, בלחץ כבד היא תביע מחאה עם טורק סטיר. לחיצה מוקדמת מדי וחזקה מדי בפניה תגלה יכולת משיכה מוגבלת. מי שמבלה הרבה במסלול ימצא את זה כמעיק. אני לא, ולכן מוצא בזה אפילו מימד מהנה. ברגע שאתה מכיר, אתה שולט בזה.

 

חיי השיגרה שלי כוללים הרבה נסיעת פרברים. לא פקקים אבל בהחלט איטי. מדי פעם גיחות לנסיעות קצת יותר ארוכות. ההנאה מגיעה בדרך כלל בדמות מחלפים מוכרים או כביש שנפתח. טיולים מאוד נדירים.

הנהיגה בה מהנה מאוד, גיר חלק וקליקי שהשיפור היחיד שיכל להנות ממנו זה טווח התנועה מראשון לשני קצר יותר. צריכת הדלק סבירה בעיני. הנוחות לא רעה. המכונית אמנם נוקשה ולא מפסיקה לשדר לך מה מצב העיניינים אבל היא לא מתרסקת ובמידה וסידרת עצמך נכון בתוך מושב הריקארו, תהנה מחיבוק נעים ותכליתי.

 

כבר כתבתי בעבר על ההתנהגות המהנה שלה ולא ארחיב. מדובר במכונית שמשתפת פעולה עם הרצונות שלך. תנהג נכון היא תכנס נהדר לפניה, תאחוז חזק ותצא יפה. ההגה מהיר מאוד עם יחס משתנה. 1.8 מנעילה לנעילה. תרצה פרובקציות, היא שם בגדול. זו מכונית שממש משאירה לנהג את האופציה להחליט איך דברים יקרו.

 

כאמור כלום לא התקלקל, שמן היא לא שורפת בכלל, המפלס נשאר באותו מקום כל הזמן. וכן, יש את עניין הפראקטיות. האצ'בק 5 דלתות כמו של שאר החבר'ה מהעבודה בליסינג. הצבע שלי אפילו יותר משעמם וחוץ ממי שיודע, אף אחד לא יודע. יש גם בזה סוג של הנאה.

st1007.jpg

st1006.jpg

st1003.jpg

st1001.jpg

2015_09_11_2816.jpg

2015_09_11_2813.jpg

2015_09_11_2812.jpg

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אחלה סקירה!

על ST לא נהגתי, על אחותה הקטנה (אקובוסט) כן. לדעתי בידוד הרעשים הוא מצויין - עבורי יותר מדי מצויין, כ"כ שקט בפנים שאתה לא שם לב שאתה במהירויות שחוקיות בעולם של GTA בלבד.

היא ואחותה הקטנה, על הנייר (ולפי כמעט כל סקירה שראיתי) הן הבחירה המושלמת למי שמחפש performace/value, והערך המוסף של הסליפריות רק עושה להם חסד.

 

לצערי אני מאוד לא מתחבר לעיצוב של שתיהן (הפנס האחורי בפוקוס בתצורת הסמחטה, והביצתיות של הפיאסטה), ואני שונא את עצמי על כך. אני משתדל לראות כל שבוע סקירה שונה של אחת האחיות מהצמד הזה, בשביל להתרגל לעיצוב ולהגיע למצב בו אני 'מוכן נפשית' לקחת אחת לבדיקה... כאמור 'על הנייר' (=לפני נסיעת מבחן וטעם סובייקטיבי), הן לדעתי המובילות, כל אחת בסגמנט שלה.

 

אחלה בחירה ואחלה סקירה :mm_yeah:

 

נ.ב. היא מחזיקה לבן מאוד יפה, מאוד.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם (נערך)

מי שראה אותה במציאות הבחין שמשהו לא בסדר עם הפוקוס הזאת. אומנם היא פחות מצועצעת מאחותה הלבנה המבוגרת טיפה שמקושטת כעץ אשוח בליל חג המולד, אבל עדיין זועקת שזאת גרסת ביצועים.

אני שמח שאתה נהנה מהרכב. במיוחד כמשדובר במכונה מיוחדת שכזו שגורמת לך מעורבות רגשית בתהליך הזה שמתחרש על הכביש ונקרא "נהיגה".

יש לי שאלה. אצלך מדובר בקלאץ' מחוזק שאמור להחזיק את הכוח הזה שיורד דרכו לגלגים. ככזה סביר להניח שהוא יהיה קשה. האם זה לא מעיק עליך בהתניידות מנהלתית?

עריכה אחרונה על ידי Ahbarony
פורסם

אחלה סקירה!

 

מכונית יפה מאד ומעניינת, לפי כל הביקורות גם מבצעת יופי. שאלה אחת שתמיד עניינה אותי - האם מיקום בלם היד לא מפריע? לא קרוב מדי/מפריע להעברת ההילוכים?

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
יש לי שאלה. אצלך מדובר בקלאץ' מחוזק שאמור להחזיק את הכוח הזה שיורד דרכו לגלגים. ככזה סביר להניח שהוא יהיה קשה. האם זה לא מעיק עליך בהתניידות מנהלתית?

 

הקלאצ' לא שונה במשקל שלו ממכוניות עממיות אחרות שהיו לי עם 30% או 40% הספק/מומנט.

לא זו בלבד, ברגע שלוחצים עליו ומשלבים לראשון המנוע מוסיף 200 סל"ד בערך, כך שהתניידות בזחילה מאוד יעילה ונינוחה. אין שום מיומנות מיוחדת שמכונית כזו דורשת כדי להתנהל ביום יום. הכל קליל ופשוט. המנוע גם מאוד שקט בלחץ מתון.

 

אחלה סקירה!

 

מכונית יפה מאד ומעניינת, לפי כל הביקורות גם מבצעת יופי. שאלה אחת שתמיד עניינה אותי - האם מיקום בלם היד לא מפריע? לא קרוב מדי/מפריע להעברת ההילוכים?

 

ממש לא ואפילו לא מעט. יש גם משענת מרפק ימין מרופדת (עור) בגובה מושלם, כך שהחיים לא רעים שם ואין פגם בהנדסת אנוש שמפריע לי.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

תהנה! אני כמובן קצת מקנא כי שקלתי אותה לרגע.

אגב, זוכר את המפגש המקרי שלנו בדרך נמיר? אז הוא רכש את האלפא.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

אחלה סקירה, האמת עושה קצת חשק. :-)

תודה!

 

השארת אותנו במתח! מה נסגר עם הצ'ק?!

אה הוא לא הספיק בסוף...

 

 

 

 

:wink:

MAZDA CX-5 AWD (4x4) 192hp / SkyActive-G 13:1

פורסם

חבילה מעניינת למשפחה הממהרת. אהבתי את הנגיעות הקטנות והלא מצועצות (ריקארו, מפלט, תצוגת שעונים)

 

תודה על הסקירה.

 

לגבי הידית, שקלת להתקין קוויקשיפט? אצלי זה עשה פלאים.

M-TECH E46

פורסם

סקירה יפה למכונית יפה.

 

שמח שאתה נהנה! מקווה להתקל בך מתישהו בכבישים :)

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

פורסם

תמונת הפנים גרמה לי לדגדוג באזור השמח.

הסקירה כתובה מעולה ועניינית. הסגמנט הוא האהוב עליי, אני מאוד אוהב את המראה החיצוני, במיוחד בלבן ואת הביצועים כולם מכירים.

נדמה שפתחי המזגן המוארכים שבקונסולה בעיתיים מעט לא? זה או מקפיא לך את יד ימין או שהיא לא נמצאת על ההגה.

תודה על השיתוף, אחלה סקירה.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
השארת אותנו במתח! מה נסגר עם הצ'ק?!

 

כמובן שדפקנו איחור אופנתי. הגענו עדיין הרבה לפני החופה, אבל לא היינו מהראשונים... הגענו כמו שצריך.

 

תהנה! אני כמובן קצת מקנא כי שקלתי אותה לרגע.

אגב, זוכר את המפגש המקרי שלנו בדרך נמיר? אז הוא רכש את האלפא.

 

בוודאי, העיניים שלי נתקעו ביפיפיה שלך ואז התקשרת ואמרת שזה אתה, אבל לא ליד ההגה... אני גם זוכר שחטפתי לך את הלבנה היחידה.

 

לגבי הידית, שקלת להתקין קוויקשיפט? אצלי זה עשה פלאים.

 

שוק השיפורים למכונית הזו מגוון מאוד. באנגליה אתה גם שומר על אחריות מלאה ואפילו יכול להזמין מהדילר אותה כבר משופרת.

COBB מייצרים אם אני לא טועה קוויק שיפט שמאפשר קיצור מהלך לפי בחירה 30% או 40%.

כשהייתי במוסך המרכזי, סיפר לי הבחור שטיפל בי שבעל ST אחרת הזמין מצמד קראמי ויבוא להתקין אצלו.

בכל מקרה, אני לא נוגע במכונית בתקופת האחריות. מה גם שזה לא כזה קריטי.

חבר פורום שרכש אחת סטיישן מאיילון התקין צ'יפ וקוויק שיפט. אם יעלה ויספר, יהיה נחמד.

 

סקירה יפה למכונית יפה.

 

שמח שאתה נהנה! מקווה להתקל בך מתישהו בכבישים :)

 

אהלן וסהלן.

 

נדמה שפתחי המזגן המוארכים שבקונסולה בעיתיים מעט לא? זה או מקפיא לך את יד ימין או שהיא לא נמצאת על ההגה.

 

אכן הפתחים לא אידאלים במיקום שלהם. זה לא כמו בגולף למשל. המזגן לכשעצמו מעולה. הדרך שמצאתי לפתור את זה היא לכוון את הפתח המרכזי של הנוסע אלי ושלי אליו. זה פשוט עובד מצויין. בכל מקרה, בכל מצב תא הנוסעים מתקרר מהר מאוד.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם (נערך)

ריבוי המסכים מפריע לך במקור? הטאצ' לא עמוק מידי לשימוש?

עריכה אחרונה על ידי bar72

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.


×
×
  • תוכן חדש...