Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רק אני וה- XV 2.0 PREMIUM שלי [סקירה ראשונית לאחר 1000+ ק"מ]


bar72
שימו לב! השרשור הזה בן 3230 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רק אני וה- XV שלי: Subaru XV 2.0 Premium

 

כידוע לחלק מהגולשים בפורום, חיפשנו משהו משפחתי יותר מהג'ולייטה (שנמכרה אתמול, אגב, ללקוח שלי שהיה מעוניין בה), שישמש אותנו גם בשבילי קק"ל פלוס (או אפילו פלוס פלוס). אנחנו לא מהמשפחות שאורזות אוהלים ושקי-שינה, אף שאשתי היתה שמחה שנהיה, והצרכים היו רכב נוח, לא עגלתי מידי, שישנע בנוחות שני התקנים לילדים (בוסטר עם הגנת צד של הורים היסטריים + כסא "תינוק"), ועדיין ישאיר מקום לילד נוסף ביניהם כשלוקחים חבר, ומבחן ריסוק מוצלח על כל צרה שלא תבוא (טפו טפו טפו).

 

בנוסף, היו לי כמה דרישות פרסונליות מוזרות, כגון שבין המושבים האחוריים תהיה משענת יד עם מקום לכוסות, מראות מתקפלות (דרישה של אשתי), מערכת מולטימדיה מקורית, ושאם כבר רכב במתווה ג'יפון, שיהיה לו איזשהו ערך מוסף (4*4), ושלא יהיה סתם גדול ומגושם. כל פעם מתמיה אותי מחדש כיצד אנשים (בעיקר נשים, חלקן חברות שלנו) מתמלאים/ות הערכה עצמית ברגע שמושיבים אותן בקיה ספורטאז מליסינג, שאגב, הוא באמת רכב מרווח במחיר אטרקטיבי – אבל הכסא שלו פחות נוח והוא לא מספיק זריז לטעמי עם מנוע 1.6. הוא גם הפך למאוד נפוץ. אמריקה.

 

אז למה ג'יפון?

כי המשפחה גדלה (פיזית, לא במספר J - אני מקווה), והתחלנו לרצות לטייל גם בשבילים+ (או ++ כאמור), אבל לא רצינו רכב מגודל, כי בכל זאת אנו חיים בעיקר בעיר.

 

למה XV?

(לפי סדר אקראי) כי יש 5 שנות אחריות, כי השרות נעם לנו, כי המחיר התאים לנו, כי הרכב (אחרי סופשבוע איתו – תודה לסמלת בהקשר זה) התאים לנו, כי הוא לא גדול מידי אך הוא כן מרווח דיו, עם חסרון בולט אחד – תא מטען לא גדול (למרות שהספיק לנו לנופש של שלושה ימים לתיקים לנו ולילדים + אביזרי בריכה למיניהם וכו'), כי אם נרצה באמת לרדת משבילים (וכבר ירדנו עם רכב ההדגמה) – זה ממש אחלה והילדים אוהבים את זה (לפחות הקטנה J ). כי הכסא שלו נוח לי הרבה יותר מאשר של אחרים. וכי אנחנו לא מחפשים פוזה של אישה קטנה בגי'פ גדול, אלא בעיקר רכב משפחתי +י כולות שטח מסוימות.

 

למה דווקא XV 2.0 premium?

כי רצינו רכב שגם זז סביר בכביש, בנסיעות לחיפה למשל, וכי אני אוהב את הערך המוסף של התוספות המקוריות, כגון חלונות כהים מקוריים מאחור, שהילדים לא ייצלו בשמש; מצלמת רוורס מקורית (לא ברור אגב מדוע החיישנים מקומיים, קצת מעצבן; אם רנו יכולים אז למה סובארו לא?) עם מערכת מולטימדיה גדולה יותר מאשר בדגם ה"רגיל", מקורית כמובן ונוחה מאוד לשימוש [פירוט למטה]; קיפול מראות חשמלי; חיישני גשם ותאורה (שימושי מאוד בכניסה לחניונים, בנוסף ל- DRL); שני שקעי USB מאוד שימושיים. פתאום אתה לא מבין למה בחברות מסוימות יש שקע אחד בלבד, ועוד נחבא אל הכלים בתוך תא הכפפות, מה שמחייב לחבר מטען מיותר לשקע המצת (למען הסר ספק, זה מה שאני עושה גם באלפא...).

 

תוספות אחרות, כגון לוח שעונים שונה ומחשב דרך צבעוני ומורחב (מודה, זה דווקא נחמד, אבל לפעמים באמת מציע יותר מידע ממה שצריך), איתות במראות, מראות בצבע הרכב, בקרת אקלים מפוצלת לנוסע, חימום למושבים וכו' – קיימות בדגם הזה, אבל פחות מעניינות אותנו. אגב, לפני כחודשיים (במשלוח בו נכלל הרכב שלנו) התחילו להגיע רכבים יותר "מפוארים" עם כל מיני תוספות ריפוד נעים יותר בדלתות, מסגרות כרום, ידית הילוכים שונה, מחזיקי כוסות שונים, ושטויות אחרות – אותי זה לא מעניין, אבל מאחר שהן שם – אז יופי. בכל מקרה, למי שזה חשוב – אז הבדים והחומרים בדלתות ובדשבורד נעימים למגע. אני לא חושב שאי פעם הנושא הטריד אותי, כי מי בכלל נוגע בזה ביום-יום, אבל שיהיה. בד הריפוד של המושבים – נעים מאוד ויפה. בחרנו בהיר, אפילו שיש ילדים, כי אנחנו מאמינים שחשוב לקנות מה שאוהבים – ולפני המכירה נעביר את המושבים ניקוי. בינתיים – אוהבים יותר את הריפוד הבהיר (זמין בכל מקרה גם בדגמים האחרים לדעתי). אגב, ראיתי פרסומת שהתחילו להביא גם 1.6 עם חלק מהאבזור האמור לעיל, ואם למישהו לא חשוב קצב ההתקדמות – זה הרבה יותר נעים מאשר האבזור הרגיל של ה- 1.6.

 

אגב, יתרון מסוים של סובארו הוא אפשרות פתיחת הדלתות בכמה מעלות יותר מאשר במקומות אחרים – מאוד עוזר עם הילדים.

 

מתמודדות אחרות על קו הסיום?

המתמודדת הרצינית היחידה היתה הקיה ספורטאז', בשל המחיר האטרקטיבי והמרווח הגדול (וכפלוס היא גם נראית טוב), אבל היא קצת איטית יותר בשל מנוע 1.6, והכסא שלה לא היה מספיק נוח לי – שזה דיל ברייקר מבחינתי. עניין סובייקטיבי. אגב, כשניסיתי את ה- 2.0 המאובזר, עם הגג, הראש שלי נתקע בגג גם כשהנמכתי את הכסא (אני אמנם רק 184 ס"מ, אבל זה קשור גם לחלוקה בין טורסו לרגליים, לא רק לגובה נטו). לרכוש את הג'יפון של VW לא רציתי, למרות שהוא לכאורה מתאים לי בשל החיבה שלי למוצרי היצרן, בין היתר בשל האחריות הקצרה יותר, משום הוא מצוייד ב- DSG7 (שאני עדיין לא מוכן שיהיה ברכב המשפחתי שאמור להיות אמין), ובמחיר המקביל הוא קצת פחות מאובזר (לא קריטי) ומגיע 2*4. לא שכאמור נטייל הרבה במקומות שמצריכים 4*4 של ג'יפ אמיתי, אבל נסיעה אחת "בין השבילים" הספיקה לי כדי להבין את הכיף שטמון בכך. היונדאי מפלצת מכוערת ומגודלת לטעמי, שיתרונה רק בלצעוק "לי יש גדול יותר" (על הכביש, כמובן); הקפצ'ר והמוקה וכו' קטנים לנו מידי, הקשקאי יפה אבל יקר וגם הכסא שלו לא נוח לי דיו. היטי היתה דווקא נוחה ומתאימה "תפעולית" (שוב, בגלל הקרבה ל- VAG), אבל היא מכוערת לטעמנו, מגיעה רק עם שנתיים אחריות (שזה ביג נו-נו עבורי בקונצרן הזה, לרכב משפחתי), וכמובן עם DSG7.

 

מנוע וגיר

אין הרבה מה לכתוב – מנוע 2.0, לא מאוד חסכוני ולא עוקר הרים, אבל בהחלט מספק. הגיר קצת מרעיש תחת לחץ כי הוא גיר רציף, אבל אני כבר רגיל לדברים האלה מהטויוטה ומהרובר מהעבר (שם אגב היה גיר פחות אמין אבל שקט יותר) ובסך הכל הרכב מתקדם בקצב מאוד סביר ביחס לתנועה – בכביש או בשבילים. לא מנוע טורבו, כמובן, אבל נותן תאוצה מספקת פלוס, ביחס לרכבים מקבילים. למי שלא יודע שמדובר בגיר שונה, כגון אשתי או רוב העולם, בעצם, זה כלל לא משנה. היא נותנת גז ועוקפת, גם אם ההגה מעורפל ;-) אין בעיה לעקוף את התנועה הרגילה.

 

יש גם פלאפים להחלפת הילוכים מאחורי ההגה – שימושי מאוד לטעמי בגיר רציף, אבל האמת היא שאני עושה בזה שימוש בערך פעם בארבע/חמש נסיעות, כשאין לי כח ללחוץ את הדוושה עד ל- "קיק", משום שרוב הזמן לחיצה בינונית על הדוושה משיגה את אותה תוצאה. יש כמובן גם מצב "ידני" בגיר.

 

צריכת הדלק לא משהו, אבל גם לא צפויה להיות משהו, כאשר מדובר על מנוע 2.0 עם הנעת 4*4. בטיול ששילב נסיעה בין עירונית ועליות לטיולים בהרים, היתה צריכה ממוצעת של 1:13, אבל רק בזכות הבין-עירונית. בעיר, עם פקקים, מזגן, ורכב עמוס, הצריכה היא כרגע 1:8. ישתפר? יופי. לא ישתפר? לא נורא. כרגע לרכב קצת יותר מ- 1000 ק"מ. האמת היא שלא היתה לי צריכה טובה יותר בתוך העיר עם רכבי טורבו, גם כאלה שמכריזים על עצמם חסכוניים, ולמרות הצהרות שאני רואה מידי פעם בפורום על 1.4טורבו שנוסע 1:20 בעיר... כאשר נוסעים כמו שאוהבים (או לפחות כמו שאני אוהב...) – גם מנועי טורבו קטנים צורכים דלק, אז בשביל 1:10 במקום 1:8 בעיר, זה פחות רלבנטי לשנים וחצי תדלוקים בחודש... כמובן שכאשר אשתי נוהגת, צריכה הדלק עדיפה...

 

מולטימדיה מקורית

מסך המגע מצויין, יש שני חיבורי USB (!), שזה מעולה כי אפשר באחד לשים קבצי מוסיקה ובשני לטעון את הטלפון או לטעון שני טלפונים במקביל (וכמובן לקרוא מהם מוזיקה או תמונות אם רוצים). איכות הסאונד בינונית+, כלומר מספיקה למשפחה אבל לא איזה משהו לכתוב עליו במיוחד, יש 6 רמקולים, 4 מקדימה ושניים מאחור. התפעול נוח, המסך מגיב טוב והראות טובה בכל מצב תאורה. עדיין, פונקציה שהיתה בזמנו ב- VW, של מעבר מהשיר ישירות לרשימת השירים ולא לספריות, עוד לא הצלחתי למצוא.

 

עוד יתרונות נחמדים: המסך גדול, ואפשר לחלק אותו לשני חלקים – האחד טלפון והשני מוסיקה, מאוד שימושי; וגימיק קורע בצורת האפשרות לעשות PAUSE לרדיו (!) פשוט גאוני J משעשע מה משמח אותי, אבל זה רכב משפחתי ואם שמו איזה הארד דיסק קטן כדי לאפשר לי את הפונקציה הזו – וואלה נחמד. נכנסת שיחה כשיש שיר שאני אוהב? הרדיו חוזר בדיוק לנקודה בשיר בה נכנסה השיחה, ואחרי זה כמו ב- YES פשוט חוזר לשידור החי. חוץ מזה אפשר כמובן לעשות PAUSE לבד. עוד דבר נחמד, הוא האפשרות לשנות את ה- transmit volume של שיחות הטלפון, שלא ראיתי במקומות אחרים. מאוד שימושי.

 

יש גם את אפליקציית STARLINK של סובארו, שבעקרון מציגה על המסך (בתיאום עם הסלולר) כל מיני חדשות איכותיות מעיתונים בריטיים (או כל מקור תואם אחר שתבקשו), מציעה נגן חלופי למדיה שיש לכם בטלפון (לא בדקתי עדיין), דיווחי מזג אוויר וכו'. חמוד? כן. שימושי? כנראה שלא.

 

תמיהות?

עדיין יש מספר דברים שמתמיהים אותי ולא הספקתי להגיע אליהם, כגון כיצד (והאם בכלל אפשר) לקבוע נעילה אוטומטית של הדלתות במהירות מסוימת, ומתי כבר יפרצו את המערכת כך ששתי האפליקציות הנוספות שמגיעות עם המולטימדיה אך לא פועלות בישראל מטעמי רגולציה ואחרים – יוכלו לפעול. אולי כשיהיה לי זמן אקרא בספר הרכב. בכל מקרה, למה לכל הרוחות הרכבים היפניים לא יכולים להגיע עם AUTO לכל החלונות, ולא רק לחלון הנהג? לאישימוטו פתרונות... אה, והרעש הזה, של תזוזת מספר הרישוי בעת טריקת הדלת החמישית - מחזיר אותי כל פעם לשנת 1990 לסובארו DL של אביו של חבר שלי...

 

שאלות? תרגישו חופש.

 

[הסבר לשם הפוסט: הובלנו בשמחה ובקלות את ה"גלשנים" של הילדים ברכב...]

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תתחדש bar72. כמובן שכמה מילים מסכמות על האלפא יתקבלו בשמחה.

לפחות התקרבת קצת למחוז חפצך בחתימה (?) או שלא...

תהנו ותמשיך לשתף. צבע יפה מאוד.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש על הרכישה.

ההורים של אשתי כבר שנתיים עם הדגם הזה ואין להם תלונות.

 

מה שכן אותה תקופה היתה לפני ייבוא ה-1.6 והורדת המחיר.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיקור מעניין מאוד ומפורט, כתיבה יפה !

סתם פרט קטן ומעניין שהרגשתי צורך לרשום אותו, הXV בצבע הכי נמכר - כתום .

יש לי שאלה, אתה אומר שהגיר רציף, אז איך אתה מחליף הילוך ?

Audi A3 8L

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש! באמת מענין לשמוע למה לא שקלת את ה CX-5, או לחכות ל CX-3. ומה עם ה 500X?

 

מצחיק שדווקא אתה, שהיו לך דעות כה נחרצות נגד אופנת הג'יפונים, בסוף קנית אחד.

 

מצטרף לשי בבקשה לשמוע כמה מילות סיכום על התקופה עם הג'ולייטה.

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3230 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...