Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3978 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

פונטו 16V 2001

 

המזגן היה על הפנים. פעם אחרונה מילאתי גז לפני 3 שנים. כל חלקי מע' המיזוג מקוריים (פילטר טרי כמובן).

 

במוסך מצאו 390 גרם גז והתעקשו שיש למלא 500 גרם. מישהו יודע נתון מדוייק לפונטו - אני בטוח שמדובר ב-550 גרם. מרגיז מאוד זה מוסך מורשה.

 

לאחר המילוי הרכב הופעל, עמד בתוך המוסך בצהרי-היום ונבדקו הלחצים לאחר רבע שעה עבודת מנוע. מחט לחץ H כל הזמן רעדה.

 

הלחצים בסרק כאשר מאוורר הרדיאטור לא פועל:

לחצים ללא מאוור&#1.jpg

 

הלחצים נמוכים יותר בזמן שעבד מאוורר המנוע על מהירות 2 למעשה:

לחצים מאוורר עו&#1.jpg

 

האם הלחצים תקינים ?

כמובן שיש שיפור משמעותי במיזוג אבל עדיין לא מקפיא לחלוטין. אם לכאורה חסרים עדיין 50 גרם יכול להסביר למה המזגן לא מקפיא ?

עריכה אחרונה על ידי student
בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם (נערך)

יניקה גבוהה מידי 50 psi זה לא טוב גם בתמונה השניה יניקה 37 בערך זה גם גבוה . יכל לנבוע מעודף גז או מדחס לא יונק. בכל מקרה לחץ גבוה 260 זה גם גבוה מידי ההיתי מתחיל מחדש וואקום גז ומוסיף גז בהדרגה נניח מתחיל עם 250 גרם ומוסיף 50 גרם כל מדרגה. מה הלחצים שאתה נותן גז לכמה יורדת היניקה ולכמה מגיעה הדחיסה והאם מופעל ניתוק מדחס עקב לחץ גבוה ? לפי דעתי מדחס עייף לא יונק ולכן תפוקת המזגן נמוכה. האם בעת העלאת טורים נניח לאזור 1500 2000 סלד תפוקת המזגן משתפרת מעט והיניקה יורדת?

עריכה אחרונה על ידי mozman11
פורסם

תודה על המענה.

 

העבודה בוצעה במוסך וכמובן רק צילמתי.

אין סיכוי שיתעסקו עם להוסיף כל פעם 50 גרם גז ולראות מה קורה. לא פה

 

שמעלים טורים יש שיפור בתפוקת הקירור, לא זוכר מה היו הלחצים ולא יכולתי גם לצלם. השיפור מורגש וגם נראה לפי מד טמפרטורה קטן מאי-ביי.

 

אם נניח עדיין חסר 50 גרם גז, האם בדיקת הלחצים בכלל שווה משהו ?

ראיתי בחלק מהמקומות שכתוב לפונטו הזו שיש למלא: 525-575 גר' גז. למה הערכים בטווח?

המוסך מתעקש אבל אני לא מצאתי שום מקום שכתוב שצריך 500 ולא 550.

 

האם יש פה מישהו שיש לו את הפוסטר של valeo לכמויות הגז לפי רכב ?

 

תודה!

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

בבירור מול המח' הטכנית נאמר שאכן יש למלא 500 גרם גז פלוס מינוס 40 גר'.

 

באיזה תנאים ממלאים 40 גר' יותר ולמה?

 

כאמור כל חלקי המזגן מקוריים בני 15 ו-150 אלף ק"מ אז אולי לא יפתיע שהמדחס לכאורה "עייף".

 

שמתי לב בצהריים גם שהמנוע קר ומפעילים מזגן אז אחרי כמה שניות מאוורר הרדיאטור מתחיל לפעול במהירות 2. האם תקין ?

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

תודה.

 

רדיאטור ראשי הוחלף לפני שנה (למקורי) ובהזדמנות נוקה גם המעבה היטב עם לחץ אוויר.

הכוונה לנקות עם מים מצינור או קיטור?

כונסי האוויר נראים תקינים ללא הפרעה או שינוי מהעבר.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

מהירויות 1 ו-2 תקינות ופועלות. שהמזגן עובד אז לרוב המאוורר יפעל על 2. ללא מזגן אז לרוב יפעל במהירות 1.

 

האם הכוונה להספק שלו מבחינת מתח או כמות-אוויר ?

 

לקחתי לתשומת לב עניין הניקוי

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם
יש למלא 500 גרם גז פלוס מינוס 40 גר'.

 

באיזה תנאים ממלאים 40 גר' יותר ולמה?

שמתי לב בצהריים גם שהמנוע קר ומפעילים מזגן אז אחרי כמה שניות מאוורר הרדיאטור מתחיל לפעול במהירות 2. האם תקין ?

 

מקפיץ במיוחד לטובת שאלת כמות הגז

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

עזוב את הכמות קרר כי אם כבר אז יש יותר מידי ולא פחות מדי בכל מקרה 40 או 50 גרום פחות או יותר לא יגרמו לשום תקלה

פורסם (נערך)
גם שהמנוע קר ומפעילים מזגן אז אחרי כמה שניות מאוורר הרדיאטור מתחיל לפעול במהירות 2. האם תקין ?

 

מתברר שטעיתי ובעצם מהירות 1 של מאוורר-הרדיאטור הקדמי, לא פועלת.

 

בדקתי הפיוז (30A מקסי-פיוז ירוק). נראה תקין.

בדקתי הריליי (אדום 30A בדיוק מתחתיו). הריליי נראה טוב, המגעים מבריקים. אין לי שום טיפת מושג איך בודקים ריליי. החזרתי אותו אחרי כמה דפיקות קלות. מקווה שלא הרסתי.

 

התעמקתי בשרטוט החשמלי במדריך היינס (מדריך מבורך) ובחלק העליון בצד ימין של מסגרת מאוורר הרדיאטור מתחבא לו נגד-מהירויות. שני ברגים קטנים והנגד בחוץ (ובהרכבה חזרה אבד בורג. לא נורא). כל החוטים נראים פרומים וסביר שהוא לא עובד.

 

חדש מקורי עולה 415 ש"ח ובכלל אין במלאי בארץ. לא יודע לגבי תחליפיים. באי-ביי מקורי עולה 230 ש"ח ותחליפי לא-ידוע כחצי מזה.

 

בינתיים נראה שאאלץ להמשיך ליסוע בלי נגד מהירות 1 עובד. לא אידאלי כלל.

אנסה ליסוע בינתיים תמיד עם מזגן עובד שמאלץ המאוורר לעבוד במהירות 2 רוב הזמן שהאוטו מונע.

 

51736774-341-1-800.jpg

עריכה אחרונה על ידי student
בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

×
×
  • תוכן חדש...