Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4036 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

לגבי הב.מ.וו - עלויות האחזקה הן בעיקר נגזרת של מצבו הראשוני של האופנוע, אופנוע שמור ידרוש בעיקר טיפולים שוטפים ויסע כמעט לנצח, עם אמינות יוצאת דופן ועלויות אחזקה יחסית נמוכות . אם נפלת על גרוטאה שעברה הזנחה אתה תחווה הוצאות.

 

בכללי אופנועי ב.מ.וו טולרנטיים מאוד לתחזוקה לקויה וזה טוב ורע גם יחד:

טוב משום שבעלים יכול להמשיך ולהתעלל באופנוע באחזקה לקויה והוא ימשיך ויסע כמעט בכל מצב.

רע - אם בכל זאת רוצים לקבל את מלוא האיכויות של האופנוע אזי ישור הקו לאחר ההתעללות יהיה יקר.

 

ראיתי אופנועים שנוסעים טוב אחרי רמת תחזוקה שהיתה משביתה כל אופנוע אחר ממזמן , יחד עם זאת אם הייתי צריך להביא אופנוע כזה למצב בו ראוי להיות אופנוע ב.מ.וו זה היה יוצא מאוד יקר.

 

לגבי ביטוח - אם האופנוע רשום כאספנות אזי התעריף הוא כ1400 ש״ח לנהג יחיד, וטסט יהיה חד שנתי. לטסט נדרש אישור רכב מיושן.

עריכה אחרונה על ידי orenuchx
  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
איפה אתה? לאן נעלמת? מאז שיש לך קרנף אתה ... ?

 

 

**** זהירות פילוסופיה****

 

מאז ומתמיד נמשכתי למנועים גלגלים וכל מה שבניהם.

 

כילד לא חסר לי דבר, אבל אף פעם לא הייתה לי אפשרות לקבל/לקנות רכב חדש.

 

הפתרון שמצאתי היה להשמיש גרוטאות רכב שאיש לא רצה (רכב הכוונה בעיקר לאופנועים).

 

בשנות השבעים והשמונים זה היה עדיין קל, כיוון שהרשויות לא הערימו קשיים מרובים ואני זכיתי

בשיעור מאלף במכונאות רכב בסיסית והמון חברים ובעלי מקצוע ששמחו לעזור.

 

אח"כ נפגשנו החיים ואני חזיתית, וכסף מיותר לתחביב האהוב לא היה ולכן כל כלי שהיה לי

היה שווה פרוטות (שווי כספי) אבל העניק לי אושר/עושר רב.

 

למברטה הזקוקה ליד אוהבת, הוחלפה ממש כאן בפורום בווספה נוסעת שאליה הצטרפה

חיפושית שמנמנה שהצלתי במחיר של 750 ש"ח.

 

שניהן היו הבסיס להגשמת החלום הגדול שלי BMW גדול בו נוכל הג'ינג'ית ואני לטייל.

 

הסיבות שנבחר דווקא הכלי הזה היו בגלל השמועות על אמינות אין סופית, יכולת גמיעת מרחקים

בזוג והדבר הקרוב ביותר לאופנוע מודרני.

 

אבל עם האוכל בא התיאבון, בהזדמנות מצוינת החלפתי את המפלץ באופנוע מודרני, עד כמה

שכלי בן 15 יכול להיות מודרני.

 

השינוי באופנוע גם הביא לשינוי בתפיסה, נגמרו הימים שאני יכול להרשות לעצמי עבודות עד

חצות בלילה על המדרכה כשהאופנוע מפורק, או מיקור לעבודות חוץ אצל ידידים וחברים רחוקים.

 

החלודה הפכה מאתגר מעניין ובור בלי תחתית, לאויבת ותענוגות הרכיבה הפכו עיקריים בעוד

השיפוץ והמרדף המתמיד אחרי תקלות בעיות, למעמסה.

 

למזלי הקרנף דורש ממני בעיקר טיפולים שוטפים פשוטים, ונותן ה-מ-ו-ן פאן. ובמורכבות חיי

היום הדבר מתאים לי כמו כפפת רכיבה ליד אופנוען.

 

זה לא שאני לא מזיל ריר אל אופנועים ומכוניות ישנים/ות אבל סדרי העדיפויות השתנו, אני מעדיף

לצפות בתכניות שיחזור רכבים, מאשר לעשות זאת בעצמי.

 

לצערי גם האווירה והעזרה ההדדית שהייתה בין החברים השתנתה, לי שהקשרים הבין אישיים היו

חשובים לא פחות מהחלק הנדרש. היה קשה לגלות שהפכנו לעם חומרני, ועזרה שפעם הייתה ניתנת

בחיוך טוב, על כוס קפה וחיבוק, הפכה לבצע כסף. לא מתאים לי.... לפני עשור או שתיים הייתי מוכן

לעלות על בריקדות בשם אלוהי האספנות, היום אני מעדיף לשבת ולצפות מהצד.

 

אבל...בעוד כמה שנים (ממש קצת) אני יוצא לפנסיה ולרשותי יעמוד סכום כסף שהקצבתי לטובת

כמה רכבים של חברים מוכרים שסימנתי לי פה במהלך השנים, כמה איטלקיות דו מושביות...גרמנייה

נחמדה אחת שהבעלים מסרב עדיין למכור...ואולי נשקול אופציית יבוא מעניינת, אם הברז הזה לא

ייסגר עד אז.

 

הקשרים שייצרתי פה במשך השנים עדיין חזקים ואיתנים, הטלפון שלי אפילו מתקשר לחברים בעצמו

בלי להגיד לי...(סליחה אבי). אז אני עדיין פה מרחף, מתעניין ושולח מדי פעם דרישת שלום.

 

ואם מישהו ישמע על BMW R80 גרסת הדאקר של שנות השמונים, במצב טוב ובמחיר מפתה

אני פתוח להצעות...

 

להתראות בדרכים - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם
**** זהירות פילוסופיה****

להתראות בדרכים - רן

 

.....שלום גם לך שושנים נכבד (-:

זהו סוג הפילוסופיה שממנו דווקא לא צריך להיזהר - אלא ללמוד.

אפילו התגעגענו....

והכל נכתב במטרה לשכנע אותך לפנק אותנו בהגיגים נוספים.

 

ו...השילוב של צעיר ברוחו כמוך , ו- פנסייה ממש לא הולך יחד.

 

נ.ב.

אם ממש תפזול לכיוון

R80g/s - יש לי הרגשה שאתה יודע למי לפנות. ( רמז : הוא יקרא זאת בעצמו)



 

ו- סליחה אם זה לא מקדם את נושא השירשור , אבל זה מוסיף לרוח הדברים.

 

ישי

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

סליחה על עיכוב.... אני עדיין בעניין פשוט הייתי עסוק.

 

דווקא היפנים יותר קורצים לי:

 

האם לכל ארבעת היצרנים ניתן למצוא מוסך טוב או שיש יצרן שיותר קל למצוא בשבילו מוסך?

ואותה שאלה בקשר לחלפים.

 

תודה

פורסם

למה להתווכח כשאפשר לשאול את גוגל?:

 

http://www.consumerreports.org/cro/news/2015/04/who-makes-the-most-reliable-motorcycle/index.htm

 

מבוסס על אחוז תקלות בארבע השנים הראשונות. ליפנים 11-15% תקלות, לבמוו 40%.

 

מאחר והיפנים החלו במסורת האמינות כבר בשנות השישים, אני מניח שגם בגיל אספנות התמונה די דומה.

 

אגב, לא הייתי פוסל גולדווינג מתוחזקת.

 

נמרוד

פורסם

עדין השאלה על איזה מארבעת היצרנים היפנים כדאי ללכת?

 

בנוגע לגולדווינג - לא מתחבר לגודל של האפנוע, בייחוד עם פיירינג מלא.

פורסם (נערך)

רוב אופנועי ההונדה נחשבים אמינים, ככל שאופנוע ישן מתוחזק ככל שיהיה, יכול להיחשב כזה.

הסיפור באופנוע ישן שהוא מצריך תחזוקה איכותית סביב השעון, מגוון חלקים זמין, סבלנות

ומכונאי שיודע מה הוא עושה.

 

דגמי ה-CB נפוצים בעולם ויש להם בחו"ל כמעט את כל החלקים הנדרשים, ואופנוע טוב ידע

להתמודד עם המציאות היום יומית פה.

 

אופנועי ה-GS של סוזוקי זוכים לדעתי המשובשת במקום השני כיוון שהיו נפוצים כאן

והכוונה כמובן לנפחים הגדולים.

 

החזקת אופנוע אספנות ע"י מי שגדל על אופנועים חדשים או לא נולד לחסרונות של אופנועי

שנות השמונים עלולים להיות שוברי עסקה. האופנועים האלה מצעים נוחות ויכולת של תקופה

אחרת, כמו גם דורשים מהרוכב רמת תחזוקה ותשומת לב הרבה יותר מאופנוע מודרני.

 

בעלי המקצוע שיודעים לבצע משימות תחזוקה וטיפולים בסיסים נעלמים והולכים, ומשימה כגון

כיוון שסתומים, ניקוי ותאום קרבורטור, שפעם הייתה טבעית וידועה לכל בעל מקצוע והופכות

את חייו של בעל אופנוע כזה למסובכות יותר.

 

גם האופנועים האמינים ביותר במיוחד במזג האוויר הישראלי, וברמת תחזוקת השבר הרווחת כאן

סובלים ואייתם סובלים בעליהם.

 

בקיצור אופנוע אספנות הוא לא כלי למפונקים, או בעלי תקציב מוגבל, הם מבאים איתה נדוניה

קשה ותיק לא קל. הם לא בפתרון זול תחבורה קלה, ובטח לא הפתרון הפיננסי להכות את מחירי

הביטוח כמו שרבים חושבים בטעות.

 

בסופו של יום תשלם יותר, תרכב פחות, תשלם גם על המון דברים שלא קשורים לרכיבה.

 

בכדי ליהנות מכלי כזה, צריך מאוד לאהוב את הנושא או להיות מזוכיסט, שילוב של שני הדברים

עוזר! - רן

עריכה אחרונה על ידי השושנים

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם
לא הבנתי אם זו המלצה או שאתה מציע אותו למכירה...

ממליץ מאד.

א)בזמנו גם התלבטתי בין גולדווינג וה-CB, לא מצטער לרגע על הבחירה.

ב) תמורת מחיר מתאים, יש על מה לדבר...

פורסם (נערך)
למה להתווכח כשאפשר לשאול את גוגל?:

 

http://www.consumerreports.org/cro/news/2015/04/who-makes-the-most-reliable-motorcycle/index.htm

 

מבוסס על אחוז תקלות בארבע השנים הראשונות. ליפנים 11-15% תקלות, לבמוו 40%.

 

מאחר והיפנים החלו במסורת האמינות כבר בשנות השישים, אני מניח שגם בגיל אספנות התמונה די דומה.

 

אגב, לא הייתי פוסל גולדווינג מתוחזקת.

 

נמרוד

 

אתה טועה וכנראה גם מטעה.

 

הסקר מדבר על אופנועים חדשים ולא על אופנועי אספנות.

אני מכיר יפנים ישנים, מכיר איטלקים ישנים ואני מכיר מצויין ב.מ.וו ישנים.

 

השוואה פשוט מעליבה את האינטליגנציה.

 

במיוחד אם מדברים על משפחת ה- R בעלי מנועי הבוקסר.

האופנועים האלו כנראה האמינים והאיכותיים ביותר שידעה הפלנטה ביי-פאר. כן, עד כדי כך.

לא צריך ללכת רחוק. כמה יפנים בני שלושים מסתובבים על הכביש בארץ בדרך קבע וכמה בימרים?

 

עד היום בוחרים רבים וטובים ברחבי העולם לצאת למסעות אדוונצר דווקא על סדרת הGs הישנה כי אלו אופנועים שיסעו לעד בכל תנאי הדרך. קלות התחזוקה ומכלוליהם בעלי הנדסת היתר גורמים להם לנסוע לנצח.

תן לי היום לבחור באופנוע אחד ויחיד כדי להקיף את העולם וזה בלי היסוס יהיה במוו g/s, רצוי משנות ה80 ורצוי עם הסבה להצתת פלטינה.

היפאנים הישנים מתו ברובם עקב מכלולים עדינים,ומערכות חשמל בעייתיות, ואמינות לקויה.

למעט הונדה כל השאר היה אמין כמו חלפן כספים בשוק של בנגקוק.

עזוב מערכות אפילו ברגים הם לא ידעו לעשות אז.

לבחור באופנוע יפני זה בסדר גמור ואני מפרגן- אבל לא צריך להגזים ... :-)

עריכה אחרונה על ידי orenuchx
פורסם

סתם אנקדוטה שקראתי לגבי הברגים לפני כמה חודשים יצא לי ליפול האינטרנט בפול גז אם אני לא טועה על כתב אחד שגילה את אמריקה בערך מבחינת הברגים היפנים ומסתבר שאנחנו המפגרים כי הם פשוט משתמשים בתקן שונה בתקן אחד יש שפיץ בסוף המברג ובתקן השני המברג קטום בקצה ובגלל זב הישראלים חרשו את הברגים ורק מוסכים עם המברג התקני עבדו כמו בני אדם

אז נא לא להאשים את היפנים בברגים דפוקים!!!

ואני לא יפני למרות שהיה מצחיק לראות את כל התגובות של אנשים אחרי שטוענים שאני יפני

פורסם

אכן נכון,

 

ברגי הפיליפס באופנועים היפנים לא היו למעשה פיליפס, אלא נוצרו ע״פ תקן יפני, וראש הבורג סומן בנקודה באחד הרבעים של הצלב שעל ראש הבורג. ונכון, ראש הבורג נחרש כאשר ניסו לפתוח אותו עם מברג פיליפס.

 

אבל כשהיפנים עשו בורג ״פיליפס״ הגרמנים עשו בורג אלן...

אלוהים הוא בפרטים

פורסם

אני עם אורן, והוא מתבייש לספר לכם על המפלצת שלו...בקשו/איימו/התחננו שייתן לכם קצת

תמונות, ואז הכל יהיה יותר ברור. - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

למרות שאתה לא אוהב את הגולדוויג אבל אחד כזה ערום זה היחידי לדעתי שעונה על הדרישות.

אמין יפה וחזק.

יש אחד מפורסם ביד 2 שחור יפיפה.

בתמונה זה שלי.

20150221_194420.jpg

דורון

פורד אסקורט ‏‎Mexico MK1 RS ,


×
×
  • תוכן חדש...