Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה ההבדל בין בלמים אחוריים תופים לדיסקים?


cfir71
שימו לב! השרשור הזה בן 3316 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תודה רבה לכולם על התגובות עד כה.

אני מבין בעצם שתופים זה לא חיסרון, אלא אולי אפילו יתרון.

 

האם אתם מכירים רכבים חדשים נוספים עם בלמים תופים? (רכבים מהשנים האחרונות)

קליאו, מיקרה, נוט, אלמרה חדשה, דצ'יה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מדובר ברכב ספרטני וזול, שלא מיועד לשוק אירופאי.

ברכבים בני זמננו בגרסאות סדאן שמיועדות לשוק האירופאי - קשה לי להאמין שתמצא בלמי תוף. (למעט מוטציה של קליאו סדאן שממילא לא מיועדת לשוק זה).

 

בשורה תחתונה - זו הכלה. בנסיעה יום יומית לא תרגיש בהבדל לרעה, אבל לא מדובר בקדמת הטכנולוגיה ברכב פורץ דרך :)

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר ברכב ספרטני וזול, שלא מיועד לשוק אירופאי.

ברכבים בני זמננו בגרסאות סדאן שמיועדות לשוק האירופאי - קשה לי להאמין שתמצא בלמי תוף. (למעט מוטציה של קליאו סדאן שממילא לא מיועדת לשוק זה).

 

בשורה תחתונה - זו הכלה. בנסיעה יום יומית לא תרגיש בהבדל לרעה, אבל לא מדובר בקדמת הטכנולוגיה ברכב פורץ דרך :)

השוק האירופאי הולך על זול וספרטני לראייה דצ'יה שעד כמה שנראה לי הוא משווק דגמים בין זמננו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלמי דיסק אחוריים החלו להופיע במכוניות עממיות כבר באמצע שנות ה 60׳.

הם הופיעו ברנו 8, פיאט 124 וולבו 144 ועוד.

לעומת זאת, לא מעט מכוניות נמכרו עם בלמי תוף בכל ארבעת הגלגלים, והיתה לכך סיבה; באותה העת נוזלי הבלמים היו באיכות נמוכה, ובלמי הדיסק, בשל המבנה שלהם, גרמו לחימום יתר של נוזל הבלמים, מה שהביא לפגיעה ביעילות.

רק בשנות ה 70׳ המוקדמות החלו להופיע נוזלי הבלמים באיכות גבוהה יותר, וכל המכוניות עברו לבלמי דיסק קדמיים.

היתרון העיקרי של בלמי דיסק, הוא פיזור חום עדיף, בשל העובדה שהם ״פתוחים״.

יש לא מעט מכוניות בעלות בלמי תוף אחוריים שבולמות מצויין.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה למשאיות ואוטובוסים יש מאחור בלמי תוף, אם בלמי דסק בולמים יור טוב,

למה באוטובוסים ומשאיות יש תוף מאחורה?

תודה מראש.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למשאיות ואוטובוסים יש בלמי אוויר, והרבה יותר קל להפעיל בלמי תוף בלחץ אויר מאשר בלמי דיסק.

במשאיות קלות יש מערכות בלימה משולבות, ולרוב יש בהן בלמי דיסק מלפנים.

בנוסף, השימוש בבלמי השירות במשאיות כבדות מועט יחסית, ולרוב הוא מתבצע רק בבלימה הסופית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה אוטו מוצלח היה, נמכר עם 515 אלף... מנוע מקורי,גיר מקורי, שניהם ללא שיפוץ.

 

אגב, משולשים מקוריים הוחלפו גם ב400 אלף!!

 

רכב שנסע רק בין עירוני - 220 ק"מ ליום. אהה ועל גפ"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבלמי תוף יש גם רפידות?

בוודאי.

בבלמי תוף יש שתי רפידות מעוקלות כצורת התוף, ובבלימה הן נדחפות ע"י משאבת האופן כלפי תוף הבילום.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים בני זמננו בגרסאות סדאן שמיועדות לשוק האירופאי - קשה לי להאמין שתמצא בלמי תוף.

יש מספיק מכוניות שמיועדות לשוק האירופאי, פותחו בשנים האחרונות ומצויידות בבלמי תוף מאחורה (אומנם רובן לא גירסאות סדאן אבל עדיין):

 

פיז'ו 108, פיזו 208 בגירסאות 1.2 ליטר, פיז'ו 301 ותואמת שלה סיטרואן C-ELISSE, סקודה סיטיגו/סיאט MII, סוזוקי סוויפט הדור הנוכחי, פיאט פנדה החדשה, פיאט 500, פיאט פונטו, פיורונו ודובלו.

 

ויש עוד דגמים. כמעט כולם זולים ופשוטים אבל אירופאיים לגמרי, כלומר גם באירופה יצרנים לא ממהרים לוותר על בלמי תוף מאחורה במכוניות פשוטות.

 

 

לגופו של עיניין - חיסרונות נוספים של בלמי תוף:

פינוי חומרי שחיקה פחות טוב. עקב המבנה הסגור של התוף, האבקה שהיא תוצר לוואי של שחיקת הרפידות נשארת בפנים ופוגעת ביעילות הבלימה.

הצמדה לא תמיד אחידה של הסנדל (הרפידה) לתוף, עקב המבנה המעוגל שלו.

יעילים פחות מבחינת פינוי חום ועוצמת הבלימה.

 

 

יתרונות של בלמי תוף:

עמידים מפני חדירת לכלוך מבחוץ.

שטח הרפידות גדול יותר ולכן ברכב כבד הם עדיין בשימיש.

שחיקה נמוכה יותר - 100 אלף ק"מ ויותר בין החלפות זה לא דבר חריג בבלמי תוף - בגלל שבבלם תוף לחץ של הסנדל כלפי התוף קטן יותר לעומת לחץ של רפידה כלפי דיסק בלם, אבל זה בא על חשבון עומצת הבלימה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3316 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...