Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה ההבדל בין בלמים אחוריים תופים לדיסקים?


cfir71
שימו לב! השרשור הזה בן 3306 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בבלמי דיסק יש דיסק (כמו בבלמים הקדמיים).

בבלמי תוף יש תוף. http://en.wikipedia.org/wiki/Drum_brake

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופן פעולת העצירה הוא דומה ומתבסס על חיכוך. בבלם דיסק החיכוך הוא בין הרפידה לבין פני הדיסק, ובבלם תוף זה בין הרפידה לבין הדפנות הפנימיות של התוף.

 

דיסקים הם פתוחים ולכן מאווררים יותר ומשך הם יותר אמינים ופחות נוטים להישחק מהתחממות ולאבד מיכולתם וכן פחות נוטים להיתפס (Binding), ולכן ברכבים חדישים תמצא דיסקים בכל הגלגלים.

 

ברם, ברכב פרטי אין לכך לרוב חשיבות גדולה מאחר ורוב העומס נופל תמיד על הקדמיים. יש רכבים בהם מורכבים מאחור בלמי דיסק המופעלים מהדוושה, ובטבור הדיסק מורכב תוף שמופעל על ידי בלם היד.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק מיצרני הרכב ברכבים קטנים וזולים יחסית, בעלי מנועים יחסית קטנים נוטים לשיםבולמי טוף מאחורה מסיבות עלות ואחזקה.

מסיבה פשוטה שהרכב לא מתוכנן למסיעות "מאומצות וספורטיביות" במגאן שהייתה שנת 96 היו מאחור בולמי תוף שבלמו מצויין.

במידה הנוהגים בצורה מתונה ללא האצות ובלימות מיותרות בולמי תוף לרוב יחזיקו לפחות פי שנייים מבולמי דיסק אחוריים.

Seat Leon ST 1.2 Tsi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיסק יחזיק יותר זמן בבלימות חוזרות ונהיגה נמרצת מהסוג שתפגוש באטראז' שלך פחות או יותר אף פעם. תוף וסנדלים לרוב יחזיקו מעמד הרבה יותר מדיסקים ורפידות ושגרת ההחלפה תהיה תכופה הרבה פחות. אם זה כל מה שמפריע לך - תתחדש.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמינות ואורך חיים לא קשורים אחד בשני.

בכל אופן, היתרון בתוף הוא בין השאר באחזקה, לא צריך להחליף דיסקים יקרים.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד רושם שדיסקים יותר אמינים ואתה רושם שהם מחזיקים יותר מדיסקים?

מניסיוני הם גם יותר אמינים ולא רק מחזיקים פחות יש להם פחות תקלות ופחות רעשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעשיית הרכב זונחת יותר ויותר את בלמי התוף, ועוברת לבלמי דיסק בכל ארבעת הגלגלים.

אם בעבר היו הרכבים העממים עם ארבעה תופים, היום הם עם ארבעה דיסקים, והקדמיים אף מאווררים.

בלמי תוף עדיין קיימים ברכבים זולים, עם טכנולוגיה מיושנת, בגלגלים האחוריים. כזו היא המיצובישי אטראז'. ללא יומרות ספורטיביות, וללא בלימות מאומצות תכופות - בלמי התוף יעשו את העבודה.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכולם על התגובות עד כה.

אני מבין בעצם שתופים זה לא חיסרון, אלא אולי אפילו יתרון.

 

האם אתם מכירים רכבים חדשים נוספים עם בלמים תופים? (רכבים מהשנים האחרונות)

כפיר הג'ינג'י

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלמי תוף עדיין קיימים ברכבים זולים, עם טכנולוגיה מיושנת, בגלגלים האחוריים. כזו היא המיצובישי אטראז'. ללא יומרות ספורטיביות, וללא בלימות מאומצות תכופות - בלמי התוף יעשו את העבודה.

 

אכן אין לי יומרות ספורטיביות :)

 

לגבי הטכנולוגיה המיושנת- יש באטראז הרבה דברים: abs, ebd, bas ובטיחות יחסית טובה (6 כריות אויר, isofix, חיישני לחץ אויר וכו).

למה התכוונת בטכנולוגיה מיושנת?

כפיר הג'ינג'י

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין פה עניין של טכנולוגיה מיושנת כי לא יכולה להיות כזאת, כי מדובר בתקנים שמחייבים מערכות חדשות כמו אלו שמנית אלא מדובר ברכב בסיסי פשוט וזול. זהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3306 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...