Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 405 97' זה הזרקה או קרבורטור?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4096 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הלאדה ניבה אכן היתה מוזרקת.

מנוע הניבה המוזרקת היה בנפח 1.7 בעוד שמנוע המאייד היה בנפח 1.6.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

הבנתי שהיבואן של לאדה קיבל אישור מיוחד להביא לכאן מכוניות עם קרבורטור עד 1997, כי ליצרן לא היה בהיצע דגמים עם הזרקה וממיר קטליטי.

 

זה הופיע בדגמים של לאדה רק בתחילת שנות ה2000.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

ה405 הייתה אהובה עלי מאוד בתור ילד. לדוד שלי היו שתיים כאלה (ליסינג) ותמיד אני זוכר שהוא היה "מנפנף" כמה הרכב אמין, 120,000 ק"מ בשנה ללא תקלות.

Peugeot 208GTI 2017 and Hyundai Tucson 1.6T 2019. 😀

Hyundai Tucson 2.0L Open sky 2016-2019- Sold Hyundai Elantra 2006 2.0L 2006-2016-Sold, Peugeot 206XS 2015-2021 Sold

פורסם
חדרה, (סוף) 1991:

בינהן, ה(לא באמת) מפלצת שלי שהיתה הרפתקאה שכל אידיוט חייב לעצמו. ואכן אתם יכולים לראות אותי מנסה לתקן את הוויניל בגג עם סופר-גלו או תכשיר זוועות אחר. החתול השחור מבשר על העתיד לבוא.

 

img001.jpg

 

סליחה על הבורות. לא הלצחתי להבחין אם המפלצת זו פייר-בירד, קאמרו, אופל מנטרה או מה?

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

פורסם
הבנתי שהיבואן של לאדה קיבל אישור מיוחד להביא לכאן מכוניות עם קרבורטור עד 1997, כי ליצרן לא היה בהיצע דגמים עם הזרקה וממיר קטליטי.

 

לא היה אישור כזה.

 

ניבה נמכרה יחסית טוב במדינות מערביות ולכן הוצגה גירסת 1.7i שתאמה לתקנים האירופאיים.

 

לגבי שאר הדגנים - סמארה, פורמה, ו-2104/5 - היבוא הופסק ב 94, יכול להיות שעלו על הכביש כמה מכוניות עם רישוי 95 וזהו, לאחר מכן רק ניבה נשארה.

 

 

פורסם

משלהי 88 ועד 92 שווקה בבארץ ה405, בגרסאות 1.6/1.9 מצויידות קרבורטור (ממש כמו בBX), וכן בגרסת

SRI שצויידה במנוע 1.9 עם הזרקה רב נקודתית (כמו בBX19GTI/ZX Volcan/205 GTI 1.9).

(היה גם דיזל למוניות)

ב93, עם מתיחת הפנים של ה405 (וגם ה309 אגב) הורחב ושונה היצע המנועים ששווקו כאן; גרסת הבסיס עם מנוע 1.6 עברה להזרקה חד נקודתית (ממש כמו ב309 GLX), נוספו מנועים (1800) וה-SRI (שתמיד צוידה ברב נקודתית) עברה למנוע 2.0 במקום ה1.9 הזכור לטוב.

 

ככלל, ניתן לומר שה1.6 בעלת ההזרקה החד נקודתית הייתה אמינה וחסכונית מגרסת הקרבורטור, אבל נפלה ממנה בתגובת המנוע וחדוות הסלד. סירוס דומה עבר על הSRI עם המעבר מהמנוע אלומיניום 1.9 ל2.0 בלוק ברזל העצלן.

 

עם זאת יש לציין כי 405 עד 93 סבלה מאיכות פלסטיקה וריפוד ירודות ששופרו מאד מ93 והילך עם החלפת הפלסטיקה הפנימית (כולל דש בורד) וחומרי הריפוד לגג ולמושבים, ולכן אני אישית הייתי מעדיף 93 ומעלה למרות ההזרקה החד נקודתית במקרה של ה1.6.

פורסם

כמדומני, מנוע ה-1.6 המוזרק (חד-נקודתית) ניפק 89 כ"ס לעומת 92 בקרבורטור, וגם שיא המומנט וזמינותו היו נחותים קמעה.

ל-405 הייתה שלדה והיגוי ברמה גבוהה מאד, היה מאד כיף לנהוג במכוניות האלו שגם הציגו נוחות נסיעה מעולה. היכולת הדינאמית של פיג'ו שמרה על רמתה הגבוהה עם המעבר לסדרות ה-XX6 (אני חושב שהם היו פלטפורמות ההנאה הקדמית הטובות ביותר) אך משום מה סדרות ה-XX7 הציגו יכולת נחותה אשר לא שוחזרה עד היום, היצרן הזה פשוט איבד כיוון ואני מקווה שהוא חזר לתוואי עם הצגת הדגמים האחרונים (למשל 308 החדשה), אם כי השימוש בהגאים חשמליים ישאיר את ה-4/1/306 בטופ מבחינת יכולת דינאמית והנאה מנהיגה במכונית עממית.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
משלהי 88 ועד 92 שווקה בבארץ ה405, בגרסאות 1.6/1.9 מצויידות קרבורטור (ממש כמו בBX), וכן בגרסת

SRI שצויידה במנוע 1.9 עם הזרקה רב נקודתית (כמו בBX19GTI/ZX Volcan/205 GTI 1.9).

(היה גם דיזל למוניות)

ב93, עם מתיחת הפנים של ה405 (וגם ה309 אגב) הורחב ושונה היצע המנועים ששווקו כאן; גרסת הבסיס עם מנוע 1.6 עברה להזרקה חד נקודתית (ממש כמו ב309 GLX), נוספו מנועים (1800) וה-SRI (שתמיד צוידה ברב נקודתית) עברה למנוע 2.0 במקום ה1.9 הזכור לטוב.

 

ככלל, ניתן לומר שה1.6 בעלת ההזרקה החד נקודתית הייתה אמינה וחסכונית מגרסת הקרבורטור, אבל נפלה ממנה בתגובת המנוע וחדוות הסלד. סירוס דומה עבר על הSRI עם המעבר מהמנוע אלומיניום 1.9 ל2.0 בלוק ברזל העצלן.

 

עם זאת יש לציין כי 405 עד 93 סבלה מאיכות פלסטיקה וריפוד ירודות ששופרו מאד מ93 והילך עם החלפת הפלסטיקה הפנימית (כולל דש בורד) וחומרי הריפוד לגג ולמושבים, ולכן אני אישית הייתי מעדיף 93 ומעלה למרות ההזרקה החד נקודתית במקרה של ה1.6.

מ 95' ואילך נמכרה ה 405 עם מנוע ה 1.6 בעל הזרקה רב נקודתית, ולכן נסעה הרבה יותר טוב מהדגם בעל הזרקה החד נקודתית.

כל מנועי פיג'ו\סיטרואן "לקחו קשה" את המעבר ממאייד להזרקת דלק, ובכולם נפגעה תגובת הדוושה הנהדרת, ההספק והגמישות.

למרות שמנוע ה 1.8 היה מוכר וידוע כמנוע טוב, הביצועים לא היו טובים בהרבה מאלו של דגם ה 1.6, בשל התיבה האוטומטית הגרועה והמסרסת.

לפני 20 שנה עבדתי כמנהל טכני בחברה להשכרת רכב, שהיו לה 20 מכוניות כאלו מהשנים 94' ו 95', ואני זוכר אותן כמכוניות אמינות מאד, נוחות להפליא ומתנהגות נהדר.

הדור השני הציג שיפור אדיר באיכות הגימור וההרכבה, וכאמור המכוניות היו אמינות מאד ללא שום נקודות תורפה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
סליחה על הבורות. לא הלצחתי להבחין אם המפלצת זו פייר-בירד, קאמרו, אופל מנטרה או מה?

אכן פיירבירד (הכי בסיסית שיש).

פורסם

כל מנועי פיג'ו\סיטרואן "לקחו קשה" את המעבר ממאייד להזרקת דלק, ובכולם נפגעה תגובת הדוושה הנהדרת,

 

גם פיאט - מנוע 1.6 של טיפו/טמפרה בגירסת קרבורטור הוציא 85 כ"ס, במעבר להזרקה חד נקודתית ירד ל 76 כ"ס עלובים וגם במנוע 1.4 ו 1.1 של אונו לדעתי הייתה ירידה בביצועים למרות שההספק הנקוב על הנייר נשאר כמעט אותו דבר. (ירד מ 60 ל 56 כ"ס ב 1.1 ומ 71 ל 69 ב 1.4)

 

כל זה מתיחס להזרקות חד נקודתיות פרימיטיביות של אותה תקופה.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...