Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמים מקיה סיד סטיישן LX


SurfHigh
שימו לב! השרשור הזה בן 1203 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

לפני כמה ימים הוחלף הפורד פוקוס סטיישן בקיה סיד סטיישן חדשה.

מדובר על דגם הליסינג כמובן - LX.

 

עד עכשיו הספקתי לעבור איתה בערך 150 ק"מ, רובם בעיר (חיפה) וחלקם הקטן על כביש עוקף קריות, כלומר כביש מהיר.

אז נתחיל בשורה התחתונה - רכב נהדר. לפחות מבחינתי.

 

מנוע וגיר - בגזרת המנוע אין הפתעות, 1600 סמ"ק, בערך 130 סוסים בסל"ד שלא תגיע אליו (6300) ו 16.7 קג"מ בסל"ד שלא נעים להיות בו (4850). בגזרת הגיר - הפתעה נהדרת, הגיר הוא רובוטי 6 הילוכים, אני לא בטוח עם מצמד יחיד או כפול, אבל מרגיש נהדר. חלקה מאוד, גם במהירות נמוכה. בתור מי שנהג על פורד פוקוס רגע לפני, לא נשאר לי אלא לברך שהחיינו. אגב יש באוטו אפשרות לשים מצב ECO מה שיגרום לגיר לרוץ מהר מהר למעלה ויגרום לכם להשתרך בימני כאילו מדובק בזקנה שרק קיבלה רישיון.

הגה - הוא לא ברמה של הפורד, אבל הוא רק טיפ טיפה מתחתיו. הוא נעים למגע (בכלל, החומרים נעימים מאוד) ואם היה לו עוד מ"מ או שניים בהיקף, כלומר טיפה יותר "שמן", היה אפילו טוב יותר.

יש שלושה מצבים להגה - קומפורט, נורמל וספורט. בראשון הוא רך מאוד, כמעט מרגרינה. בשני הוא מתנהג כרגיל, ובשלישי הוא מוקשח. אפשר לכוון את הגובה שלו, לא בטוח לגבי מרחק.

חומרים וסביבת נהג - טוב, פה יש קפיצה אדירה. החומרים מרגישים איכותיים מאוד, נעימים למגע אבל מוצקים. הפעם האחרונה שישבתי בגולף היתה לפני הרבה זמן, אבל אני לא חושב שהקיה נופלת ממנה במשהו. גם ה look&feel הכללי שואב השראה מפולקסווגון, עם פתחי מזגן מלבניים יותר, וקצת ניקלים. תחליפו את האור האדום בלוח השעונים בכחלחל ואתם כמעט שם.

יש הטיה קלה של הקונסולה המרכזית כלפי הנהג "אה לה אלפא רומיאו". הכפתורים כולם זמינים וגלויים לעין, קל מאוד להגיע אליהם ובאמת ניכר שהשקיעו מאוד בתחום הזה. תאי האחסון בדלתות גדולים, ובין המושבים מקדימה יש משענת (מה שאין בפוקוס) ומתחתיה תא אחסון גדול מאוד. יש תא למשקפיים בתקרה.

מה שכן תא הכפפות נשאר כמו שהיה, כלומר נפתח כולו החוצה והוא לא גדול.

אבזור - יש מערכת מולטימדיה (בהתקנה מקומית) אבל מרגישה לא רע בכלל. מסך 7" אולי 8" ואולי בכלל 10". יש מצלמת רברס, מערכת ניווט, כרטיס זיכרון פנימי והכל עובד עם מסך מגע שמגיב טוב. אפשר לשלוט גם מההגה כמובן, אבל אין שליטה קולית כמו שיש בפוקוס. ניתן לחבר למערכת מסכים לילדים מאחורה.

בנוסף, ברכב מותקנת מערכת מוביל איי. יש בקרת שיוט. אפשר לנתק את ה ESP. המראות מתקפלות אוטומטית בנעילה.

מה אין? אין חלונות כהים, אין גג נפתח, ואני חושב שאין חיישני גשם ותאורה. כמו כן יש גם מזגן רגיל ולא אחד עם בקרה דיגיטלית. אני מניח שאת אלה אפשר למצוא בדגם המאובזר - EX.

בגאז' - סטיישן או לא סטיישן? (האמת שלא, הדגם נקרא ספורטס-ווגון :-D ). הבגאז' במידה הסטנדרטית בקטגוריה, מה שכן, יש מספר תאי אחסון מתחת לריפוד שעוזרים לארגן את כל הפיצ'פקס. עדיין לא בדקתי עם יש גלגל בגודל מלא או קטן.

מרווח פנים - הרכב יותר מרווח מהפוקוס, מצד שני הכסאות קצת פחות עבים. הכסא של הנהג נוח, אבל חסר כוונון קושי לגב התחתון. בניגוד למקובל במכוניות אסיאתיות, את הזוית של המשענת מכוונים עם גלגל.

על הכביש - הרכב מרגיש טוב ויושב יציב, אבל הפוקוס הרגישה יותר דבוקה לאספלט. ההבדל לא גדול אבל בכל זאת. הרכב נוח מאוד גם על כבישי חיפה והקריות השבורים. המתלים סופגים בעדינות את הבורות והשברים באספלט.

במהירות גבוהה יש קצת רעשים מכיוון הצמיגים, אני חושב שזה נובע מהעובדה שמדובר בהנקוק, לעומת קונטיננטל בפורד. פרט לזה הרכב שקט.

 

סיכום - אם לא הייתם יודעים שמדובר בקיה, הייתם חושבים שנכנסתם לרכב אירופאי כלשהוא, כנראה פולקסווגון. ההרגשה הכללית ברכב נעימה ומזמינה.

אני חושב שמי שמחפש תמורה לכספו, ימצא אותה בקלות ברכב הנ"ל. אמנם הפורד פוקוס עדיין טיפה יותר "אוטו לנהיגה" מהסיד, אבל כמכלול הקיה לוקחת בהפרש ניכר.

נשאר לראות מהי צריכת הדלק של הרכב ואיך הוא ישרוד משפחה של שלושה ילדים קטנים.

 

אני אמשיך לדווח בהמשך.

עריכה אחרונה על ידי SurfHigh

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחירה מצויינת, במיוחד אחרי הפוקוס עם הגיר הגרוע (מנסיון). תהנה ודווח בהמשך. אני עוד מספר חודשים מחזיר את הפוקוס (הגיר הגרוע ביותר שעליו נהגתי) והסיד סטיישן בהחלט אופציה אצלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה.

 

מענין אותי מאוד לגבי הגיר, כפול מצמדים עם 6 הילוכים אגב.

לא שמעתי עליו עד כה תלונות כמו שכל כך נפוץ במותג אחר. מצד שני קיה הציגו עכשיו גיר עם 7 הילוכים, אולי שם יתחילו התקלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך יכול להיות שקיבלת איתה מערכת מולטימדיה עם GPS ומצלמת רוורס? זה לא מצויין באבזור שלה באתר של קיה, וקשה לי להאמין שהיבואן לא ירצה לרשום דבר כזה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאמור, הרכב בליסינג, לא קניתי מהיבואן. גם אני הופתעתי קצת. ומה תגיד על זה שיש מוביל איי?

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפעמים היבואן מצ'פר בתוספות שלא כלולות במפרט,נראה לי גם בספורטאז' יש את המערכת הזאת והיא גם לא מצוינת במפרט הרשמי.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בליסינג הציעו לי את גרסאת הסטיישן של הI30 עם מערכת מולטימדיה בעוד הגרסא הרגילה של ה 5 דלתות הגיעה ללא.

תתחדש על הרכב ותעדכן האם הגיר לא יעשה בעיות לאורך כל התקופה מעניין לדעת.

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

לפני כמה ימים הוחלף הפורד פוקוס סטיישן בקיה סיד סטיישן חדשה.

מדובר על דגם הליסינג כמובן - LX.

 

עד עכשיו הספקתי לעבור איתה בערך 150 ק"מ, רובם בעיר (חיפה) וחלקם הקטן על כביש עוקף קריות, כלומר כביש מהיר.

אז נתחיל בשורה התחתונה - רכב נהדר. לפחות מבחינתי.

 

מנוע וגיר - בגזרת המנוע אין הפתעות, 1600 סמ"ק, בערך 130 סוסים בסל"ד שלא תגיע אליו (6300) ו 16.7 קג"מ בסל"ד שלא נעים להיות בו (4850). בגזרת הגיר - הפתעה נהדרת, הגיר הוא רובוטי 6 הילוכים, אני לא בטוח עם מצמד יחיד או כפול, אבל מרגיש נהדר. חלקה מאוד, גם במהירות נמוכה. בתור מי שנהג על פורד פוקוס רגע לפני, לא נשאר לי אלא לברך שהחיינו. אגב יש באוטו אפשרות לשים מצב ECO מה שיגרום לגיר לרוץ מהר מהר למעלה ויגרום לכם להשתרך בימני כאילו מדובק בזקנה שרק קיבלה רישיון.

הגה - הוא לא ברמה של הפורד, אבל הוא רק טיפ טיפה מתחתיו. הוא נעים למגע (בכלל, החומרים נעימים מאוד) ואם היה לו עוד מ"מ או שניים בהיקף, כלומר טיפה יותר "שמן", היה אפילו טוב יותר.

יש שלושה מצבים להגה - קומפורט, נורמל וספורט. בראשון הוא רך מאוד, כמעט מרגרינה. בשני הוא מתנהג כרגיל, ובשלישי הוא מוקשח. אפשר לכוון את הגובה שלו, לא בטוח לגבי מרחק.

חומרים וסביבת נהג - טוב, פה יש קפיצה אדירה. החומרים מרגישים איכותיים מאוד, נעימים למגע אבל מוצקים. הפעם האחרונה שישבתי בגולף היתה לפני הרבה זמן, אבל אני לא חושב שהקיה נופלת ממנה במשהו. גם ה look&feel הכללי שואב השראה מפולקסווגון, עם פתחי מזגן מלבניים יותר, וקצת ניקלים. תחליפו את האור האדום בלוח השעונים בכחלחל ואתם כמעט שם.

יש הטיה קלה של הקונסולה המרכזית כלפי הנהג "אה לה אלפא רומיאו". הכפתורים כולם זמינים וגלויים לעין, קל מאוד להגיע אליהם ובאמת ניכר שהשקיעו מאוד בתחום הזה. תאי האחסון בדלתות גדולים, ובין המושבים מקדימה יש משענת (מה שאין בפוקוס) ומתחתיה תא אחסון גדול מאוד. יש תא למשקפיים בתקרה.

מה שכן תא הכפפות נשאר כמו שהיה, כלומר נפתח כולו החוצה והוא לא גדול.

אבזור - יש מערכת מולטימדיה (בהתקנה מקומית) אבל מרגישה לא רע בכלל. מסך 7" אולי 8" ואולי בכלל 10". יש מצלמת רברס, מערכת ניווט, כרטיס זיכרון פנימי והכל עובד עם מסך מגע שמגיב טוב. אפשר לשלוט גם מההגה כמובן, אבל אין שליטה קולית כמו שיש בפוקוס. ניתן לחבר למערכת מסכים לילדים מאחורה.

בנוסף, ברכב מותקנת מערכת מוביל איי. יש בקרת שיוט. אפשר לנתק את ה ESP. המראות מתקפלות אוטומטית בנעילה.

מה אין? אין חלונות כהים, אין גג נפתח, ואני חושב שאין חיישני גשם ותאורה. כמו כן יש גם מזגן רגיל ולא אחד עם בקרה דיגיטלית. אני מניח שאת אלה אפשר למצוא בדגם המאובזר - EX.

בגאז' - סטיישן או לא סטיישן? (האמת שלא, הדגם נקרא ספורטס-ווגון :-D ). הבגאז' במידה הסטנדרטית בקטגוריה, מה שכן, יש מספר תאי אחסון מתחת לריפוד שעוזרים לארגן את כל הפיצ'פקס. עדיין לא בדקתי עם יש גלגל בגודל מלא או קטן.

מרווח פנים - הרכב יותר מרווח מהפוקוס, מצד שני הכסאות קצת פחות עבים. הכסא של הנהג נוח, אבל חסר כוונון קושי לגב התחתון. בניגוד למקובל במכוניות אסיאתיות, את הזוית של המשענת מכוונים עם גלגל.

על הכביש - הרכב מרגיש טוב ויושב יציב, אבל הפוקוס הרגישה יותר דבוקה לאספלט. ההבדל לא גדול אבל בכל זאת. הרכב נוח מאוד גם על כבישי חיפה והקריות השבורים. המתלים סופגים בעדינות את הבורות והשברים באספלט.

במהירות גבוהה יש קצת רעשים מכיוון הצמיגים, אני חושב שזה נובע מהעובדה שמדובר בהנקוק, לעומת קונטיננטל בפורד. פרט לזה הרכב שקט.

 

סיכום - אם לא הייתם יודעים שמדובר בקיה, הייתם חושבים שנכנסתם לרכב אירופאי כלשהוא, כנראה פולקסווגון. ההרגשה הכללית ברכב נעימה ומזמינה.

אני חושב שמי שמחפש תמורה לכספו, ימצא אותה בקלות ברכב הנ"ל. אמנם הפורד פוקוס עדיין טיפה יותר "אוטו לנהיגה" מהסיד, אבל כמכלול הקיה לוקחת בהפרש ניכר.

נשאר לראות מהי צריכת הדלק של הרכב ואיך הוא ישרוד משפחה של שלושה ילדים קטנים.

 

אני אמשיך לדווח בהמשך.

 

סקירה מעניינת!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בליסינג הציעו לי את גרסאת הסטיישן של הI30 עם מערכת מולטימדיה בעוד הגרסא הרגילה של ה 5 דלתות הגיעה ללא.

תתחדש על הרכב ותעדכן האם הגיר לא יעשה בעיות לאורך כל התקופה מעניין לדעת.

 

מה יש לעדכן? אתה לא מכיר מישהו שיש לו רכב עם גיר זהה והוא כמעט 3 שנים על הכביש? (אני).

 

 

תתחדש על הרכב, בהחלט רכב יפה ואיכותי. קיה ויונדאי השתפרו פלאים עם הדגמים החדשים.

עריכה אחרונה על ידי שומאכר

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר של קיה ויונדאי זהה?

טוב לדעת, אז הנה לפחות הוא יודע שכנראה שיקבל אמינות.

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט מכונית משובחת. יצא לי לנהוג די הרבה בסיד ובשאר המתחרות הישירות שלה ואין לי ספק שאם הייתי צריך לבחור אחת - הייתי בוחר בסיד.

בעצם, יש לי ספק. אם זה היה בליסינג אז אולי הייתי בוחר בלאון סטיישן. אין מצב שהייתי קונה רכב עם DSG ורק שנתיים אחריות מכספי.

 

הסיד מכונית איכותית מאוד, מרווחת, מאובזרת ובהחלט מרגישה כמו מכונית ברמה גבוהה. לדעתי היא גם טובה מה i30 המקבילה של יונדאי, כמו שאומרים ״הגולם קם על יוצרו״.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני התלהבתי מהסיד בגרסת חמש דלתות.

חיפשתי ידני; אבל אין..התיבה הרובוטית מאוד שקופה ולא משדרת שום טלטול או גיהוק, וטיפה איטית.

בסוף העדפתי את הסיוויק הידנית בעיקר בגלל התיבה וכוח המנוע.

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים לגבי התיבה, היא לא מהירה כמו ה-DSG של VAG, אבל יותר חלקה ורהוטה בפעולות שלה.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם התלבטתי לגבי רכב ליסינג סטיישן לאחרונה מבין כל הדגמים המוצעים ובחרתי ברכב הזה (אוקטביה סטיישן גם עשתה רושם טוב אבל היא יקרה בליסינג ב-500 ש"ח לחודש).

בינתיים מאוד מרוצה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1203 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...