Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4238 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מספר עדכונים:

היום בבוקר נפגשתי עם ישראל - Srool לבצע מספר בדיקות ולנסות למצוא פתרון לבעיית הטורים.

 

חיברנו קבל של אודיסון 2.5 פאראד, שנחשב לקבל איכותי ושאמור לפתור בעיות של נפילות מתח קטנות.

הסאב חובר ב1 אוהם, במקביל חיברנו פלוק -fluk, שמכוון למדוד את מתח הטעינה.

אז ככה: בעיית הטורים לא נפתרה, בהילוך סרק הרכב עמד על 800 טורים, וכאשר היו מכות באס הטורים ירדו ל750, עלו לאזור 840 וחזרו ל800, את המספר המדוייק של הטורים מדדנו בעזרת מתאם OBD ואפליקציה בפלאפון.

לגבי מתח הטעינה, כאשר הרכב עומד ללא צרכנים המתח הוא 13.8, במכות באס חזקות המד מראה נפילה ממש רגעית לאזור ה 12.7 ומיד מטפס ל 14.4 ושוב מתאזן על 13.8 עד למכת הבאס הבאה.

 

המסקנה שהסקנו היא שלקבל אין שום השפעה על המתחים ועל הטורים, המשחק של הטורים נובע מהאלטרנטור בלבד כאשר הוא נכנס לפעולה.

על פניו הנתונים נראים תקינים ביותר.

אינדיקציה נוספת תהיה לי כאשר אוכל להיפגש עם ניר שניידר שבבעלותו אותו רכב בדיוק, ואת אותו המגבר.

 

לאחר הבדיקה הזו ביצענו כיוונים של גיין עם DD1 וסאבסוניק עם CC1 לתדר של התיבה.

הגיין היה פתוח מדי, משהו כמו שני שליש, וסגרנו אותו בחצי, כלומר עכשיו הוא פתוח על שליש.

השלב הבא היה לבדוק את העוצמה של המגבר ב1 אוהם ו4 אוהם ולראות האם הטענות שהעלתם כאן נכונות לגבי זה שהחיבור ב1 אוהם הוא זניח.

 

חשוב לי להבהיר שלא ניסינו למדוד תוצאה, ולא שאפנו לשום מקום, הבדיקה היתה נטו בשביל הבדלי העוצמה.

הסאב ישב על המושב האחורי, התדר שבו הוא נמדד היה 50-51 הרץ (לא היה ביניהם הבדל), מכשיר המדידה של SPL LAB היה ממוקם במרכז של השמשה הקדמית.

 

ולהלן התוצאות:

כאשר הסאב היה מחובר על 4 אוהם, התוצאה שנמדדה היתה 134.76.

134.jpg

 

כאשר הסאב היה מחובר ב1 אוהם התוצאה שנתקבלה היא 138.84, לדעתי גם ניתן היה לעבור את רף ה 140 אם היינו מכוונים לשם, אבל זאת ממש לא היתה הכוונה של הבדיקה.

138.jpg

 

ההפרש בין המדידות הוא 4.1 דציבל, מה שמעיד על כך שבחיבור ב1 אוהם, העוצמה יותר ממוכפלת.

 

בדיקה נוספת שערכנו היא לבדוק כמה דציבל אנחנו מאבדים כאשר הסאב נמצא בבגאז, במקרה הזה מדדנו 133.4, כלומר אנחנו מאבדים 1.3 דציבל.

133.jpg

 

לסיכום, ככל הנראה שהבעיה היתה בכלל גיין פתוח מידי.

לאחר הורדת הגיין וחיבור הסאב ב4 אוהם, בעיית הטורים נעלמה לחלוטין, בחיבור של 1 אוהם עדיין יש משחק קטן.

פורסם

אחלה case study!

 

ניסית לבדוק מעבר למכות באס גם הבדלים בדיוק ובטונאליות של הסאב ב4 אוהם וב1 אוהם?

 

קבל לא יעזור לך אם התשתית לא חזקה או מהירה מספיק, אולי יסנן לך רעשים ממערכת החשמל אבל זה לא נדרש בשביל הסאב וופר וערוץ ההגברה שלו, בקיצור, במקרה שלך הקבל הוא יותר נטל מאשר עזר, הוא מסוגל לטפל במכות באס רגעיות וקצרות, לבאס מתמשך אתה חייב לחזק את תשתית החשמל עוד יותר או אולי לשפץ אלטרנטור אם באמת יתברר תקול.

 

דרך אגב, תחזור לקרוא את מה שסטפן מנטץ כתב (תרגמתי לעברית בשרשור היומן) במעבר מ4 אוהם לאחד אתה באמת מרוויח קפיצה של 3 עד 4 דציבל אבל זו הכפלת עוצמה במובן החשמלי, לאוזן דרוש יותר בכדי להרגיש פער כזה ככפל עוצמה בפועל והמגבר מתאמץ פי כמה וכמה בכדי להפיק זאת.

 

אם זה מה שאתה מחפש, בשביל להיות בצד הבטוח, חזק את התשתית.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

קראתי בקפידה את המאמר שתרגמת, הנתונים שהתקבלו היו כמעט זהים למה שסטפן אמר בין 4 ל1 אוהם.

בגדול, העוצמה שאני מקבל ב4 אוהם מספיקה לי. העוצמה שאני מקבל ב1 אוהם היא על הגבול המקסימאלי מבחינת האוזן שלי, ההפרש של 4 דציבל מאוד מורגש אצלי ברכב לפחות.

 

אני לא זוכר אם ציינתי לפני כן, אבל המונו הוא המגבר היחידי שמחובר למערכת החשמל כרגע, ביחד עם הרמקולים המקוריים שמוגברים על ידי ה HU.

יש עוד שני מגברים קלאס A\B ששוכבים להם בבגאז ללא מעש, רק מחכים לסט שאמור להגיע ממש בקרוב, אבל זה כבר סיפור לשרשור אחר (ויהיה בקרוב).

לאור הנ"ל, הסאב יהיה מחובר ב4 אוהם כדי לא לגרום לנזקים מיותרים במערכת החשמל, או לפחות עד שאני יבצע שדרוג, אבל זה לא הולך להיות בקרוב.

 

תודה למי שניסה לעזור, מקווה שהחכמתם.

פורסם

אוזן אנושית מבדילה בהפרשי עוצמות בדרכ כאשר יש פער של שני דציבל אבל תלוי גם באיזה תדר וגם בתנאים סביבתיים, ספר ההדרכה של הלוויתן מלא במידע מרתק.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

×
×
  • תוכן חדש...