Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4315 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
חולגי, תבחין בין מוסך יבואן למוסך מורשה יבואן.

 

מורשה יבואן הוא מוסך רגיל שעבר הסמכה אצל היבואן/יצרן. יש כאלה טובים ויש זבל.

 

בהתייחסותי להודעה הראשונה של spring, הוא מדבר על מוסך מורשה (יבואן) ועל מוסך קטן (מדרכה) / מוסך קטן ומקצועי.

לא רואה שם התייחסות למוסך מורשה יבואן / מוסך יבואן.

מה פיספסתי ?

 

עריכה - spring - אני שמח ששנינו חושבים שזה חרטה (כי זה באמת ככה :? )

עריכה אחרונה על ידי חולגי
תוספת

alfa 156 2.5.

פורסם

NAKAMITCHI קרא ביון את תשובתי, ההשוואה היא בין הפתרונות שקיבלתי אצל היבואן לבין הפתרונות שקיבלת במוסך אחר. לפעמים ההוזלה נובעת מפתרון התקלה בדרך אחרת שאותה היבואן לא מספק.

 

לדוגמא, בהחלפת סעפת פליטה הלכתי קודם ליבואן שתמחר חדשה ב 3,100 ושבצורה הוגנת אמר לי שהוא ממליץ על חלק מפרוק כי חבל על הכסף. לאחר שלושה שבועות שהוא לא הצליח פניתי למוסך אחר שמצא לי את החלק תוך יום ב 650. (אגב ביבואן נאמר לי שבמידה וימצא החלק אשלם, 1100+עבודה).

 

דוגמא בולטת הייתה משאבת הגה כח שהוצעה לי ביבואן שיפוץ ב 1800 לעומת במוסך אחר מפרוק ב 350

 

 

בכל המקרים ביקשתי פתרונות ממוסך היבואן ובדר"כ שם התשובה זה רק מקורי/תחליפי ותמיד במחירים יקרים כפי שציינתי, את הפתרונות הזולים מצאתי במוסכים אחרים.

 

חלקים כמו פילטר שמן, ושמן גיר מקוריים רכשתי באותו מחיר כמו אצל היבואן ועדיין שילמתי על עבודה סכום נמוך משמעותית.

 

נתתי כאן סקירה של הפתרונות שהוצעו לי כאן וכאן וכתבתי את רשמיי.

 

מקווה שעכשיו הכל ברור.

נוסע בפריוס 2008

פורסם
בהתייחסותי להודעה הראשונה של spring, הוא מדבר על מוסך מורשה (יבואן) ועל מוסך קטן (מדרכה) / מוסך קטן ומקצועי.

לא רואה שם התייחסות למוסך מורשה יבואן / מוסך יבואן.

מה פיספסתי ?

 

עריכה - spring - אני שמח ששנינו חושבים שזה חרטה (כי זה באמת ככה :? )

במענה לשאלתך

במרבית המקרים, המוסך שטיפלתי בו הוא מוסך מורשה עם תעודת רישיון מאיגוד המוסכים, לא מוסך יבואן ולא מוסך מורשה יבואן.

בחלק קטן מהמקרים טיפלתי במוסך מדרכה ללא קבלות אבל מקצועי ביותר ומאוד זול, אני מבין את אלו שמתנגדים בגלל העלמת המס אבל זה כבר לדיון אחר.

נוסע בפריוס 2008

פורסם (נערך)
בהתייחסותי להודעה הראשונה של spring, הוא מדבר על מוסך מורשה (יבואן) ועל מוסך קטן (מדרכה) / מוסך קטן ומקצועי.

לא רואה שם התייחסות למוסך מורשה יבואן / מוסך יבואן.

מה פיספסתי ?

 

עריכה - spring - אני שמח ששנינו חושבים שזה חרטה (כי זה באמת ככה :? )

 

הוא כותב מורשה אבל בכל הדוגמאות הוא מציין מוסך יבואן.

עריכה אחרונה על ידי Night Driver

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)
ספרינג, אתה משווה תפוחים לתפוזים רקובים.

 

א. כן, ידוע שמוסך מורשה יבואן יקר יותר ממוסך רגיל. מסכים

ב. אם אתה רוצה לעשות השוואה אמיתי תקח הצעות מחיר לטיפול באותם חלקי חילוף, ולא בלמים מקוריים במורשה לעומת סיניים על המדרכה

מבצע השוואה בין הפתרונות שקיבלתי כאן והפתרונות שקיבלתי שם. אם ביבואן היו מציעים לי פתרונות זולים הייתי שוקל.

לא משתמש בבלמים סינים דווקא ספרדים ורק לאחר התייעצות עם חבר שעובד במוסך הונדה.

ג. תחליף את המוסך שהחליף לך גומיה בציריה

זה המוסך שביצע לי את מרבית הטיפולים ואני מאוד מרוצה ממנו. השאלה אם בגלל תקרית אחת צריך להחליף מוסך, סוגייה לא קלה.

עריכה אחרונה על ידי spring

נוסע בפריוס 2008

פורסם

בהונדה סיויק דור 8 המחירים במוסך מורשה לא כ"כ יקרים לעומת מוסך רגיל בתנאי שמרכיבים חלקים מקוריים/תואם מקורי איכותי.

כנ"ל בפולו 2007 של הוריי, הם לקוחות של מוסך מסוים כבר מעל 10 שנים ומחיר הטיפולים בסדר גמור, השירות והמקצועיות מעולים.

 

צריך לעשות סקר בין המוסכים המורשים ולהתמקח על המחיר. לפני חודשיים בהונדה קיבלתי 10% הנחה מבלי להתווכח על טיפול גדול.

אם מצאת מוסך שנותן לך את אותו החלק מאותה האיכות בהפרש משמעותי ואתה סומך על אותו מוסך- ברור שתבצע זאת במוסך הזול יותר.

(היה לי מקרה בסיויק 2004 שהתקלקלו לי 2 בולמים קדמיים, במורשה הונדה ביקשו 2500 ש"ח, תיקנתי אצל מוסך "הסרן" בבאר שבע בחצי מחיר בולמים של בילשטיין עם אחריות לשנתיים).

פורסם
הוא כותב מורשה אבל בכל הדוגמאות הוא מציין מוסך יבואן.

 

צודק, בפתיח כשכתבתי מורשה התכוונתי למוסך היבואן, זה קצת גרם לבלבול.

נוסע בפריוס 2008

פורסם (נערך)

 

(היה לי מקרה בסיויק 2004 שהתקלקלו לי 2 בולמים קדמיים, במורשה הונדה ביקשו 2500 ש"ח, תיקנתי אצל מוסך "הסרן" בבאר שבע בחצי מחיר בולמים של בילשטיין עם אחריות לשנתיים).

 

בשביל זה צריך מכונאי אמין שייעץ לך מתי להשתמש בחלק מקורי ומתי ניתן להסתפק בתחליפי או מפרוק.

 

אני החלפתי בולמים אחוריים ב 850 , החלק 750 + עבודה 100. ודאתי שזה פירמה טובה עם חבר שעובד בהונדה. לא זוכר כמה הוצע לי ביבואן אבל זה היה יקר.

 

כשאתה צריך לבצע 3 טיפולים בשנה ולפעמים 4, אתה נאלץ לחפש פתרונות זולים ולכן מוסך היבואן ירד מהפרק.

עריכה אחרונה על ידי spring

נוסע בפריוס 2008

פורסם (נערך)
אם הרכב עדיין באחריות,אין ממש הרבה אופציות... אלה רק מוסך מורשה.

 

בכל מקרה חובה מוסך מורשה מטעם משרד התחבורה, ההבחנה היא בין מוסך מורשה יבואן לבין כל מוסך מורשה אחר.

 

בכל מקרה, מי שקצת מבין ברכבים יכול להרשות לעצמו לטפל במוך מומחה שהוא לא מורשה יבואן, אבל לקהל הרחב? לא בטוח. הרי אין בעיה למצוא טיפול 10,000 בחצי מחיר השאלה מה איכות החלפים והנוזלים.

עריכה אחרונה על ידי ch2856
פורסם

צריך להבדיל בין טיפולים שוטפים לתקלות ברכב, טיפול שוטף כל מוסך מורשה יתן לך טיפול סביר, תקלות ברכב מתאימות יותר למוסך מומחה או מורשה יבואן.

אני אישית, לפורד גלאקסי עושה את הטיפולים השוטפים אצל ניצן בשפאט, אבל הוא בעצמו אמר לי שבתקלות ברכב הוא לא יטפל כי אין לו את הידע.

לצערי לא מצאתי מוסך מומחה פורד שאינו מורשה יבואן ,ואני מטפל במוסך מורשה במחירי רצח (מחירים לדוגמא: משאבת דלק 4000 ש"ח (משאבה + צמה + משהו), כבל של ההנדברקס 2200 ש"ח (חייבים להחליף את כל הידית 1400 ש"ח עלות חלק)).

מנצל: אם למישהו יש המלצה למוסך מתמחה בפורד שאינו מורש יבואן, אשמח.

פורסם
השאלה איזו חברה הבולמים? כמה זמן אחריות קיבלת?.

שאלה קשה, זה היה לפני 3 שנים ו 100,000 ק"מ, לא זוכר את שם החברה אבל התייעצתי עם חבר מהונדה שאישר והבולמים תקינים עד היום.

נוסע בפריוס 2008

פורסם (נערך)

כפי שכתבתי גם אני החלפתי בולמים בסיויק הקודמת במוסך לא מורשה יבואן אבל במוסך מקצועי שאני סומך עליו בעיניים עצומות. הכי חשוב זה ללכת לבעל מקצוע מורשה משרד התחבורה שיהיה אמין ומקצועי.

יש לי חבר עם סיטרואן ג'אמפי, כל הזמן מחפש את החאפרים שיתקנו לו בזול ובסוף דופקים אותו.

לא מזמן החליף רצועת טיימינג אצל חאפר, חסך כמה מאות שקלים בטיפול, אחרי כמה ימים הרצועה ניקרעה וההמשך ידוע.

עריכה אחרונה על ידי itamarg
פורסם

איתמר, אחד הלקחים שלי, זה שלהונדה ניתן למצוא מכונאים מומחים חוץ מהיבואן, ישנם רכבים מסובכים שדורשים טיפול מיוחד או שאינם נפוצים. צריך לקחת את השיקול הזה בחשבון כשקונים רכב.

נוסע בפריוס 2008

פורסם

ברכב שהאחריות יצרן שלו הסתיימה, והוא לא רכב שדורש מומחיות מיוחדת, אין טעם לטפל במוסך מורשה יבואן.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

×
×
  • תוכן חדש...