Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4328 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

יש לי טויוטה יאריס (סול) 2007.

עד כה טיפלתי במוסכים מורשים של טויוטה אך כעת כשהרכב בן יותר מ-7 שנים אני פחות רואה טעם להמשיך שם את הטיפולים היקרים.

אני שוקל לקחת את האוטו למוסך אחר או אולי לאופיס דיפו.

הרכב אמור לעבור טיפול כל 15,000. הטיפולים כוללים החלפת שמן מנוע. אני לא מחליף שמן בין הטיפולים (בודק לפעמים אם צריך להוסיף אבל אף פעם לא צריך).

 

השאלה העיקרית שלי היא איזה שמן מנוע לשים ברכב? איך בוחרים את השמן?

בספר הרכב רשומים 4 סוגי צמיגויות (מצ"ב צילום).

1. איזו מהן עלי לבחור ולמה?

2. הבנתי שיש סיווג של מינרלי/סינטטי/סמי סינטטי -מה נדרש? האם סמי סנטטי מספיק ל-15,000 ק"מ? האם שווה לשלם פי 2 על סינטטי מלא??

3. האם קיימות איכויות שונות לפי יצרניות? האם שמן של פז (למשל) מספיק טוב?

 

תודה מראש!

IMG_20140820_175137.jpg

טויוטה יאריס סול 2007 :smilecolr

פורסם (נערך)

א.אני מקווה שהתכוונת לאוטו דיפו ולא, עדיף ללכת למסך מורשה תחבורה אם המחירים כבדים עליך מורשה יבואן.

ב.רצוי סינטטי מלא 5W30 יש אפילו שאומרים שאפשר לרדת ל5W20 מחיר השמן נעה סביב ה200 שקל.

ג.השמן של פז יעמוד בתקן אבל עדיף תמיד חברות בינלאומיות.

עריכה אחרונה על ידי mark_Avn
פורסם

1. לא יודע מה הרמה המקצועית של אופיס דיפו, אבל יש מצב טוב שהיא גבוהה יותר משל אוטו דיפו.

2. כמובן שעדיף שמן סינטטי מלא, שומר על תכונותיו לאורך זמן רב יותר וכתוצאה מכך גם שומר על המנוע יותר טוב. בצמיגות 5-30 אין בעיה למצוא שמן סינטטי מלא מחברה ידועה במחיר שווה לכל נפש.

3. שמנים של פז נחשבים למתאימים ע"י המוסכים, אני ורבים אחרים מעדיפים שמנים מיובאים של החברות הגדולות.

פורסם

השאלה העיקרית שלי היא איזה שמן מנוע לשים ברכב? איך בוחרים את השמן?

בספר הרכב רשומים 4 סוגי צמיגויות (מצ"ב צילום).

1. איזו מהן עלי לבחור ולמה?

2. הבנתי שיש סיווג של מינרלי/סינטטי/סמי סינטטי -מה נדרש? האם סמי סנטטי מספיק ל-15,000 ק"מ? האם שווה לשלם פי 2 על סינטטי מלא??

3. האם קיימות איכויות שונות לפי יצרניות? האם שמן של פז (למשל) מספיק טוב?

 

1. שמן בצמיגות 5W30 יהיה האידאלי מבחינת צריכת הדלק ושמירה על הביצועים. על השמן לעמוד בתקן API SL ומעלה (מצויין על אריזת השמן).

2. מומלץ לשים סינטטי מלא. שמנים סינטטיים מודרניים לא יקרים בהרבה משמנים חצי סינטטיים ויתרונותיהם רבים.

3. כל שמן מחברה מוכרת יעשה את העבודה. פז לצורך הדוגמה היא בהחלט חברה מוכרת ואין שום בעייה עם מוצריה. באופן אישי אני מעדיף שמנים תוצרת חוץ.

 

חוץ מזה הייתי מציע להשתמש בפילטר שמן המקורי ולא להתקמצן על הכמה-עשרות-שקלים-פחות שעולה פילטר תחליפי.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

ראשית תודה על התשובות.

התכוונתי כמובן לאוטו דיפו... :-)

 

 

התקשרתי להילוך שישי שהם סוכנות משנה טויוטה ונאמר לי שהשמן שהם שמים הוא 10W30 חצי סינטטי של "צובר אנרג'י" ועלותו (רק השמן עצמו ללא עבודה וללא חלקים אחרים בטיפול) 180ש"ח+מע"מ (מחיר סביר??)

נאמר לי שאני לא יכול לקנות שמן אחר לטיפול ושזה השמן המומלץ.

 

 

1. מה הייתם עושים במקומי?

2. משהו יכול להסביר איך זה שבספר הרכב (בצילום שצרפתי) רשומים 4 צמיגויות שונות לרכב??

טויוטה יאריס סול 2007 :smilecolr

פורסם

מדוע באמת מומלץ 5w-30?

לפי הטבלה זה להתנעה קרה במינוס שלושים מעלות.

ה20W-50 לפי הטבלה זה להתנעה קרה במינוס 7 מעלות וה50 יתאים יותר לחום של ארצינו, לא?

פורסם

טוב, אז צלצלתי לעוד שתי סוכנויות משנה של טויוטה וגם בהן נאמר לי ששמים בטיפול שמן 10W30 חצי סינטטי (באחת של פז ובשניה של סונול) ושזה לפי המלצות היצרן.

טויוטה יאריס סול 2007 :smilecolr

פורסם

מוסכים מורשים משתמשים במה שזול, מה שמתאים לרכב ובמה שמתאים להוראות היצרן, לאו דווקא במה שהכי טוב לרכב.

שמן "צובר אנרג'י" זה שמן שממלאים מצובר, והאנרג'י אני משער שמדובר בשמן של פז, "פז אנרג'י" שממולא בתוך הצובר.

שמן 10W30 הוא חצי סינטטי ונחות בתכונותיו משמן 5W30 סינטטי מלא. אני לא מתכוון להסביר בפעם ה 7,000,000 על יתרונות השמן הסינטטי ולמה מומלץ צמיגות קרה נמוכה ככל האפשר, בשביל זה קיים כפתור החיפוש.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
תשים בעצמך ,וזהו. גם יהיה איכותי ויותר זול.

איך בדיוק עושים זאת? כמו כן נראה לי שלשם כך צריך "בור" וחלקים (פילטר שמן ואטם פקק ריקון)

 

מוסכים מורשים משתמשים במה שזול, מה שמתאים לרכב ובמה שמתאים להוראות היצרן, לאו דווקא במה שהכי טוב לרכב.

שמן "צובר אנרג'י" זה שמן שממלאים מצובר, והאנרג'י אני משער שמדובר בשמן של פז, "פז אנרג'י" שממולא בתוך הצובר.

שמן 10W30 הוא חצי סינטטי ונחות בתכונותיו משמן 5W30 סינטטי מלא. אני לא מתכוון להסביר בפעם ה 7,000,000 על יתרונות השמן הסינטטי ולמה מומלץ צמיגות קרה נמוכה ככל האפשר, בשביל זה קיים כפתור החיפוש.

 

איתמר

חיפשתי ולא מצאתי. אשמח אם תוכל לצרף לינק לדיון הרלוונטי.

האם יש הצדקה להוסיף עוד 100ש"ח כדי לשדרג משמן חצי סינטטי לסינטטי?

טויוטה יאריס סול 2007 :smilecolr

פורסם

לא צריך בור, מספיק ג'ק ובוקים שאפשר לקנות ב- 260 שקל.

בנוסף תצטרך מפתח לפילטר שמן, יש הרבה סוגים והמחירים מתחילים מ-20 שקל.

וכמובן שתזדקק גם לכלי שיפתח את בורג הריקון, תברר איזה בורג יש ברכבך ותקנה כלי מתאים, יעלה עשרה שקלים פלוס מינוס, תלוי בכלי.

אז במחיר העבודה של המוסך אתה קונה סט שיספיק לך להחלפות שמן להרבה זמן.

 

שיהיה בהצלחה.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

×
×
  • תוכן חדש...