Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4358 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מצבר של שנפ, תאריך יצור והתקנה: ספטמבר 2013, 20 חודשי אחריות, 650

ש"ח כולל שירות על הבית, מאזדה 3 שנת 2006.

 

 

בסוף השבוע נשארה נורת התאורה הפנימית (בגג הרכב) דלוקה, ובבוקר לא היה חשמל ברכב כלל,

תנעתי עם כבלים, נסעתי לשנפ, בדקו ואישרו שהמצבר נפרק לחלוטין,

השארתי את המצבר בשנפ לטעינה איטית עד מחר, בינתיים התקינו לי מצבר חלופי ונסעתי לדרכי.

אגב, הבנתי שהשירות הנ"ל, למרות האחריות, אמור לעלות 50 ש"ח, אבל אמרו שלא יגבו ממני.

 

 

 

 

1. האם לאחר טעינה איטית המצבר אמור לחזור באמת לקדמותו, או שהוא נפגע?

 

 

2. שאלתי בנוגע לאחריות, האם היא תוארך בעוד מספר חודשים בנוסף על תאריך הסיום המקורי,

נאמר לי שלא, האם זה אכן המצב?

 

 

3. רק בדיעבד הבנתי שנשארה נורה דלוקה ברכב, אם בשנפ היו יודעים מכך, האחריות שלי היתה נפגעת?

(זו הרי רשלנות שלי שגרמה לפגיעה במצבר) או שבכל מקרה האחריות מכסה על כך?

 

 

4. אם במקום טעינה אישית הייתי נותן לאלטרנטור לטעון את המצבר בנסיעה של שעה/שעתיים,

זה היה עוזר? המצבר היה באמת נטען? האם באותה הרמה? או שלאחר כיבוי לא הייתי מצליח להתניע?

 

 

5. לאחר שהתנעתי עם כבלים, הוינקר השמאלי התחיל להבהב מלי שכולתי להפסיק אותו,

שיחקתי אם הידית של הוינקר, לא עזר, כיביתי והנעתי שוב (כשהרכב מחובר עם כבלים), לא עזר,

אבל לאחר עוד מספר משחקים באותה הצורה, הוינקר חזר לתפקד באופן רגיל, למישהו יש מושג מדוע?

 

 

6. לאחר ההנעה עם הכבלים, החלון החשמלי של הנהג הפסיק לרדת/לעלות בצורה מלאה ללא לחיצה רצופה,

והחלון החשמלי השני כלל לא הגיב לכפתור ההעלאה/הורדה של הנהג, אלא הגיב רק לכפתור שלו,

אני מכיר את התופעה המצריכה איפוס לאחר החלפת מצבר, אבל החלק המעניין הוא שלאחר כ 15 דקות של נסיעה,

החלונות החשמליים הסתדרו מעצמם, האין זה מוצר?

 

 

7. פעם ראשונה שניסיתי להתניע עם כבלים מבלי להניע את הרכב השני, וזה אכן עבד,

באילו מקרים כן יש להניע את הרכב השני? (או שאף פעם לא?)

 

 

תודה רבה.

פורסם

1. המצבר נפגע, תעשה את זה כל שבוע ותוך כמה חודשים המצבר ימות, לא תעשה את זה יותר והמצבר יחזיק כמעט כמו קןדם

 

2. לא. למה שיאריכו לך? בכל מקרה אחריות נגמרת ביום האחרון שלה גם אם יום קודם החליפו לך מצבר.

 

3. לא שואלים ולא מקבלים תשובה

 

4. טעינה איטית אמורה לפצות טוב יותר על הפריקה, ולכן הנזק שיגרם לו יהיה קטן יותר. גם טעינה בנסיעה תעשה את העבודה אבל פחות טוב

 

5. כשהמתח באוטו לא בסדר המערכות החשמליות משתגעות

 

6. נראה לי חלק מההשתגעות עד שהמצבר עלה למתח תקין

 

7. לא צריך בדרך כלל. הקפד על המלצת היצרן

פורסם

1. תודה, אבל לא זו השאלה.

 

 

2. במכשירי חשמל מקובל הארכת אחריות לאחר תיקון, אבל הבנתי, תודה.

 

 

3. ובכל זאת?

 

 

4. ואם הוא התרוקן לגמרי, ונסיעה של שעה תענה אותו רק חלקית, כל מה שצריך הוא שזה יהיה מספיק להתנעה לנסיעה הבאה,

וכך ומנסיעה לנסיעה הוא יטען, לא?

 

 

5. נכון, אל מעולם לא השתבש לי הוינקר, וכבר החלפתי מצברים ברכב הזה, ואפילו לקחו דקות ארוכות עד שהוינקר הסתדר,

האם זה סביר? אם הוינקר לא היה מפסיק לבד, יש פעולה שיכולתי לעשות כדי לאפס אותו?

 

 

6. אבל כיצד יתכן שהשמשות הסתדרו מעצמם ללא טריק האיפוס?

 

 

7. דווקא הבנתי שלא מומלץ להניע את הרכב השני כדי לא לפגוע במחשב, מכיוון שכל מה שהרכב שלי צריך הוא מצבר תקין בטור כדי להשתמש בו, לא?

פורסם

לא כל פריקת מצבר גומרת את המצבר אך בהחלט מקצרת את חיי המצבר באופן כזה או אחר

רק לאחר טעינה מלאה של המצבר וזמן המתנה של מספר שעות ניתן לעשות בדיקת מצב מצבר בצורה אמינה

מתי אתה אמור לקבל תשובה על מצב המצבר שלך ?

פורסם

1. האם לאחר טעינה איטית המצבר אמור לחזור באמת לקדמותו, או שהוא נפגע?

נפגע. קשה לדעת עד כמה.

 

4. אם במקום טעינה אישית הייתי נותן לאלטרנטור לטעון את המצבר בנסיעה של שעה/שעתיים, זה היה עוזר? המצבר היה באמת נטען? האם באותה הרמה? או שלאחר כיבוי לא הייתי מצליח להתניע?

הרכב מטעין מצבר פרוק לגמרי תוך בערך שעה. יתכן שפחות. יש טוענים שאם המצבר ריק לגמרי, יתכן נזק לאלטרנטור. אני מעולם לא נתקלתי בתופעה כזו, והטענתי מצברים ריקים לא פעם.

 

7. פעם ראשונה שניסיתי להתניע עם כבלים מבלי להניע את הרכב השני, וזה אכן עבד, באילו מקרים כן יש להניע את הרכב השני? (או שאף פעם לא?)

בעקרון עדיף מכובה. אם הכבלים הם גרועים - למשל אלו שקונים בהום דיפו וכדומה בפחות ממאה שקלים - אז להניע את הרכב השני יכול לעזור.

 

דני

פורסם

בעקרון עדיף מכובה. אם הכבלים הם גרועים - למשל אלו שקונים בהום דיפו וכדומה בפחות ממאה שקלים - אז להניע את הרכב השני יכול לעזור.

אפשר הסבר בבקשה, כיצד מנוע מונע יכול לעזור? בין אם הכבלים הם מהסוג הטוב או הגרוע.

תודה

Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci"

פורסם
אפשר הסבר בבקשה, כיצד מנוע מונע יכול לעזור? בין אם הכבלים הם מהסוג הטוב או הגרוע.

 

אם הכבלים טובים זה פחות משנה, כי כבלים טובים פירושם חוט עבה וצבתות טובות, ולכן מפל מתח נמוך. מפל מתח נמוך מאפשר להרבה (הכל יחסי) זרם לעבור לרכב התקול.

 

אבל, אם הכבלים גרועים, יש מפל מתח גדול יותר. לכן, אם מניעים את הרכב התקין, המתח על המצבר יעלה מ-12.8 (בערך) ל-14.4 (בערך), וזה מפצה במידת מה על נפילת המתח של הכבלים הגרועים.

 

בכבלים טובים זה פחות משנה כי הם יכולים לקחת יותר זרם ממה שהאלטרנטור נותן, ולכן יחזירו את המתח למתח המצבר, כלומר ~12.

 

בהכללה, כבלים טובים מאפשרים הנעה מיידית, לעומת כבלים גרועים שמצריכים חיבור כמה דקות ורק אח"כ התנעה. הסיבה היא שהם אינם מעבירים מספיק זרם להתנעה, אלא מטעינים קצת את המצבר הריק, ואז עוזרים לו קצת בהנעה, והכל ביחד מספיק בקושי, ומניעים.

 

דני

פורסם

דני, הכל נכון פרט לעובדה שמנוע מונע לא פותר את בעיית הכבלים.

מפל המתח של כבלי הנעה באורך של כ-3 עד 4 מטר, לא אמור להיות יותר מכמה עשיריות וולט (וזה נחשב לכבל גרוע).

אי לכך באמת שאין צורך להניע את הרכב. אומנם המתח עולה מ-12 לכיוון ה-14 וולט, אבל אתה מסכן מאוד את המערכות הממוחשבות של הרכב המניע. מה גם שבכל מקרה, הזרם הגבוה הנדרש להנעה מגיע מהמצבר ולא מהאלטרנטור, אשר גם יכול להמצא בסיכון כאשר הרכב מונע.

שלא נצטרך

Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci"

×
×
  • תוכן חדש...