Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סדרי עדיפויות "בהשקעה" ברכב.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7221 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

"אפיקי השקעה"  

297 הצבעות

  1. 1. "אפיקי השקעה"

    • בטיחות ושלדה - צמיגים, בולמים, בלמים משופרים וכו'...
      130
    • אודיו - DVD, אינטרנט מהיר, צלחת SONY-PS, YES וכו'...
      46
    • שיפור הספק מנוע + עץ ריחני.
      56
    • מעיף את העגלה וקונה משהו חדש יותר.
      39
    • תוספות חיצוניות ופנימיות - בקליות, ספוילרים (בעעע) כו'.
      23
    • מחליף את הדש בורד (אופציה לבעלי ה-205 וה-AX).
      4


פוסטים מומלצים

פורסם
פתאום כולם ילדים טובים "בולמים ושלדה" ... אני רוצה לראות מי הבנאדם ששם 4 בולמי קוני לפני ששם צ'יפ פילטר אגזוז....
לא בולמי קוני

אבל אצלי בגולף קודם כל החלפתי לרבעיית צמיגים חדשים ספורטיביים בכמעט 3000 שקל לפני ששמתי ציפ בחצי מחיר.

 

אגב אם הרכב לא היה עם 50K קמ ובולמים חדשים אז בולמים היו קודמים לציפ גם

 

שי

גולף GTI סטנדרטית....כמעט

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לדעתי אופציית האודיו עדיפה.

 

לא שווה אם יש לך במוו חדשה או איזו פרארי עצבנית, אם אין לך מערכת טובה אתה לא נחשב.

 

 

יוסי.

I should win a fucking AWARD for being me

פורסם
לא בולמי קוני

אבל אצלי בגולף קודם כל החלפתי לרבעיית צמיגים חדשים ספורטיביים בכמעט 3000 שקל לפני ששמתי ציפ בחצי מחיר.

 

אגב אם הרכב לא היה עם 50K קמ ובולמים חדשים אז בולמים היו קודמים לציפ גם

 

שי

צדיק בסדום.

פורסם
צדיק בסדום.
אכן.

 

שי אתה לא דוגמא, אני לדוגמא לא שמתי כלום וגם לא מרגיש פושע.

יש כמוני עוד מאות שלא נדבר על ההונדות ששמות טורבו ולא משפרות כלום אחר, הם נוסעות ועוצרות בדיוק כמוני וכמוך.

 

אז כמו שאורן אמר דיי להתחסד.

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

פורסם
אכן.

 

שי אתה לא דוגמא, אני לדוגמא לא שמתי כלום וגם לא מרגיש פושע.

יש כמוני עוד מאות שלא נדבר על ההונדות ששמות טורבו ולא משפרות כלום אחר, הם נוסעות ועוצרות בדיוק כמוני וכמוך.

 

אז כמו שאורן אמר דיי להתחסד.

 

דניאל.

אני חושב שרוב הגדול של האנשים יעדיפו לשפר כח על פני שילדה,

 

אני לא חושב שהרכב הספציפי שלי חייב שיפורי שילדה ובלימה בגלל התוספת של הציפ אבל ישנם לא מעט אנשים שרוכשים רכב במצב לא תקין שדורש יישור קו: צמיגים, בולמים, בלמים וכו והדבר הראשון הוא ציפ\מערכת, חבל

גולף GTI סטנדרטית....כמעט

פורסם
אני חושב שרוב הגדול של האנשים יעדיפו לשפר כח על פני שילדה,

 

אני לא חושב שהרכב הספציפי שלי חייב שיפורי שילדה ובלימה בגלל התוספת של הציפ אבל ישנם לא מעט אנשים שרוכשים רכב במצב לא תקין שדורש יישור קו: צמיגים, בולמים, בלמים וכו והדבר הראשון הוא ציפ\מערכת, חבל

חבל, אין ספק.

 

אבל ישנן מכוניות שיכולות להסתדר יפה מאוד גם אם הכוח הנוסף להן מהצ'יפ\פילטר\אגזוז\מה שלא יהיה.

 

כשמכונית היא בעלת מיכלולים של מכונית ספורטיבית כמו האוטו שלך - צריך באמת ליישר קו ולא יותר מזה בשביל עד 230~ כ"ס. מעבר לזה היא כבר תדרוש לבד שיפורי שילדה ובלמים.

כשהמכונית היא משפחתית בעלת 90 כ"ס מחברה ומוסיפים לה טורבו שהופך אותה ל180 כ"ס היא צריכה שיפורי שילדה ובלמים (לעניות דעתי כמובן, לא ניסיתי לנהוג בכזה אוטו).

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

פורסם
כשמכונית היא בעלת מיכלולים של מכונית ספורטיבית כמו האוטו שלך - צריך באמת ליישר קו ולא יותר מזה בשביל עד 230~ כ"ס. מעבר לזה היא כבר תדרוש לבד שיפורי שילדה ובלמים.
כלומר, בעצם במקום לקנות גולף R32 (עם 241 כ"ס "בלבד"),

אני יכול פשוט לשפר את האוטו של שי לאותו הספק בלי שום שינוי לשלדה? נשמע חסכוני.

 

לפי המשוואה המופרכת הזו ה-306 שלי יכלה כנראה להתמודד עם 350 כ"ס בלי למצמץ.

מאיפה הוצאת את המשפט ההזוי הזה אלאניס מוריסט יודעת :???:

 

רק בגלל שמכונית משופרת X לא מתפרקת לגורמים בעקבות השיפור, לא אומר שהשלדה באמת מתמודדת עם תוספת הכוח...

 

(ולעניין הסקר, לשיטתי כשמכונית כלשהי תהיה קטנה לי מבחינת התנהגות ו/או ביצועים,

היא פשוט תוחלף במשהו אחר טוב יותר. שיפורים מבחינתי הם במרבית המקרים בזבוז של כסף,

וכבר עדיף להישאר עם מכונית "חלשה" ו"לא מהנה" עד שיש כסף למשהו טוב יותר.)

פורסם

אני הייתי שם חצי מהכסף בצד...

לך תדע עם איזה בעיה.תקלה תתעורר מחר בבוקר? ותצטרך להוציא X מאות או יותר שקלים.

 

אח"כ לפי הסדר הבא:

בטיחות קרי=צמיגים ,בולמים.

החלפת פנס קידמי עם רפלקטור חלוד(280 ש"ח חדש-אלי פנסים).

פחחות וצבע

פנים האוטו:התקנת מד סל"ד(שאין כרגע ואין כסף מיותר),שיפור התאורה בלוח המחוונים(המקורית עלובה).

שיפורים קלים להעלאת הכח(הספק\מומנט) כגון פילטר פתוח ,קרבורטור+סעפת משופרים(לא בטוח),מערכת הצתה משופרת(אולי ,מה כבר יש לשפר?).החלפת אגזוז(שכבר די חלוד-אך עדיין מחזיק).

מוותר מראש על טורבו-לא כדאי לי כי רוב נסיעותי הם הזדחלות בפקקים ועומסי תנועה כבדים.:neutral:

 

ניצן

פורסם

שלב ראשון (פנימי) :

- מפרק את כל הפלסטיקה (קונסולה, ידיות, מתגים) וצובע אותה בצבע הרכב (להלן: לבן "ליסינג" :wink: ).

- מתקין תאורה חדשה בלוח השעונים, זרחני משהו.

- ריפודים חדשים, מחליף את זוג הכיסאות הקדמיים למשהו טיפה יותר נוח.

- וילונות יפים לשמשה האחורית ודלתות הצד.

 

שלב שני (חיצוני):

- לוקח את כל הפלסטיקה החיצונית: פסי נוי, מגיני בוץ, מראות וגם אותם צובע בצבע הרכב, את ידיות הדלת החיצונית מצפה בכרום.

- בקליוט שקופות (50$ מאי.ביי).

- ממגנז את הגלגלים וזורק לאלף עזאזל את הג'אנטים הסטנדרטים, הטאסות והאזיקונים (ברוך שפטרנו!)

- מתקין פנסי ערפל במקום המיועד לכך

 

שלב שלישי (אודיו):

- מתקין מערכת ברמה סבירה (מי אמר דולפינים?), משהו שיהיה באיכות טובה ולאורך זמן. מי שרוצה לראות DVD שיעלה בחזרה הביתה או שיכנס לבג'אז (נראה לי יש לי אחד זרוק שמה)

 

 

שלב רביעי (שיפורי בטיחות):

אחרי שנצנצתי את האוטו:

- קונה צמיגים טובים יותר (מתי, עד מתי ברידג'סטון?!)

- מחליף את הבולמים הסטנדרטים

 

ובזה זה מסתכם.

 

 

ואז....

אפשר לשים עץ ריח כמו שאמרו חכמינו: "Da' Best" - ניחוח קוקוס בצבע כתום. ושיהיה לבריאות.

פורסם

אורן כתב:

 

פתאום כולם ילדים טובים "בולמים ושלדה" ... אני רוצה לראות מי הבנאדם ששם 4 בולמי קוני לפני ששם צ'יפ פילטר אגזוז....
אני לא רוצה להתחסד, אבל כשקניתי את האוטו נסעתי מהדואר לאחר העברת הבעלות והחלפתי צמיגים, ולמחרת הוחלפו בולמים, משולשים ומסרק ההגה. (יישור קו).

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם
שלב ראשון (פנימי) :

- מפרק את כל הפלסטיקה (קונסולה, ידיות, מתגים) וצובע אותה בצבע הרכב (להלן: לבן "ליסינג" :wink: ).

- מתקין תאורה חדשה בלוח השעונים, זרחני משהו.

- ריפודים חדשים, מחליף את זוג הכיסאות הקדמיים למשהו טיפה יותר נוח.

- וילונות יפים לשמשה האחורית ודלתות הצד.

 

שלב שני (חיצוני):

- לוקח את כל הפלסטיקה החיצונית: פסי נוי, מגיני בוץ, מראות וגם אותם צובע בצבע הרכב, את ידיות הדלת החיצונית מצפה בכרום.

- בקליוט שקופות (50$ מאי.ביי).

- ממגנז את הגלגלים וזורק לאלף עזאזל את הג'אנטים הסטנדרטים, הטאסות והאזיקונים (ברוך שפטרנו!)

- מתקין פנסי ערפל במקום המיועד לכך

 

שלב שלישי (אודיו):

- מתקין מערכת ברמה סבירה (מי אמר דולפינים?), משהו שיהיה באיכות טובה ולאורך זמן. מי שרוצה לראות DVD שיעלה בחזרה הביתה או שיכנס לבג'אז (נראה לי יש לי אחד זרוק שמה)

 

 

שלב רביעי (שיפורי בטיחות):

אחרי שנצנצתי את האוטו:

- קונה צמיגים טובים יותר (מתי, עד מתי ברידג'סטון?!)

- מחליף את הבולמים הסטנדרטים

 

ובזה זה מסתכם.

 

 

ואז....

אפשר לשים עץ ריח כמו שאמרו חכמינו: "Da' Best" - ניחוח קוקוס בצבע כתום. ושיהיה לבריאות.

מי קונה וילונות לדלתות צד? מה אתה נהג מונית מיצרי?

 

למה לך פנסי ערפל? "פוזה"? אני מכיר אותך מספיק טוב בשביל לדעת שאתה לא מחפש את זה, ואנחנו גם לא בדיוק גרים באלסקה, הראות כאן רוב השנה דיי טובה. עדיף לוותר אבל נתון לוויכוח.

 

ושכשכתבתי בהודעתי הקודמת שעדיף אודיו, גם לא הסכמתי עם דיוידי וכל שאר מה שהיה כתוב שם.

 

מערכת טובה בכמה אלפי שקלים שקוללת 4 רמקולים חזקים,4 טוויטרים, מגבר חזק (אחד או יותר) סאב ורדיו דיסק על רמה (מי אמר פיוניר?). זה יספיק.

 

DVD? למי יש זמן לצפות? בין הפניות ובין הצמתים בעירוני או על 120 בבינעירוני? - מסוכן ולא כדאי.

 

יוסי.

I should win a fucking AWARD for being me

פורסם

קשה מאוד לענות על הסקר הזה, כי זה מאוד תלוי, בעיקר ברכב וביכולות שלו.

נניח והייתה לי היום פיג'ו 106 ראלי 1.6 חדשה מהחברה. אם הייתי חושב על לשפר משהו בראלי הזו, זה לא היה הבולמים, הבלמים, הקפיצים אלא בעיקר המנוע - שזו לדעתי הבעיה העיקרית של האוטו הזה. עוד 20-30 כ"ס והוא היה יכול להיות באמת מושלם בשבילי. לעומת זאת, בהתנהגות שלו לא הייתי רוצה לשנות כלום.

במידה ונניח והייתי קונה ראלי שכזו משומשת אז הרעיון הכללי הוא אותו הרעיון - מבחינת שיפור הייתי רוצה לשפר קודם כל את המנוע, אך אם יש דברים בלויים אז הייתי מחליף אותם ביישור קו (בולמים, צמיגים, או דברים אחרים).

 

לעומת זאת, במידה והיה לי רכב כמו פיאט פונטו HGT אז הייתי דואג קודם כל להנמיך ולהקשיח אותו ורק אחרי זה לשפר את המנוע, וזה בגלל שהבנתי שהנמכה והקשחה עושים פלאים להתנהגות של הרכב הזה (וגם אחרי זה ההתנהגות לא משהו, אבל לפחות משתפרת משמעותית).

 

בקיצור,

אחריי יישור הקו הייתי משפר את נקודת החולשה שהכי משפיעה לרעה על הרכב (למען האמת, חוץ ממנוע והתנהגות לא איכפת לי כ"כ מתוספות חיצוניות או פנימיות או דברים אחרים).

Back to the original - NC again.

פורסם

התלבטתי בין שיפור מנוע לDVD אינטרנט וכו ואז חשבתי לעצמי, נו באמת איפה אני אנצל תמנוע? (תמנוע = את המנוע)

מאזדה מיאטה, טעם החיים.

פורסם

כמו שאחמד אמר, זה תלוי ברכב.

 

ד"א, כמעט ואף רכב לא צריך שיפורי בלימה, גם אם הוא הגדיל את ההספק מ-100 ל-500 כ"ס.

הנהג צריך את שיפור הבלימה.

 

אותו רכב עם 500 כ"ס ב-200 קמ"ש, בולם בדיוק כמו אותו הרכב עם 100 כ"ס ב-200 קמ"ש.

הכל תלוי בסוג הנהיגה של הבן אדם.

 

אם אתה בן אדם שנוהג הרבה בנס הרים, תשפר בלמים לפני מנוע.

אם אתה יוצא לתחרות דראג, אתה יכול להשאר עם הבלמים המקוריים.

 

נ.ב

רועי, אומנם אנחנו באים מגישות שונות, אבל...

קשה לי לראות רכב כלשהו שמגיע "מהחברה" שמתאים לך/לי/לנו כמו כפפה ליד.

אולי כל מה שחסר לך ב-106 זה שיכוך עדין יותר, אז? תחליף ל-C5? ומה תעשה עם C5 בסיבובים?

אולי במקום לקרוא לזה שיפור, תקרא לזה התאמת הרכב אלייך.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

פורסם
פתאום כולם ילדים טובים "בולמים ושלדה" ... אני רוצה לראות מי הבנאדם ששם 4 בולמי קוני לפני ששם צ'יפ פילטר אגזוז....

זה שאתם (אתה, ג'וקר ושכמותכם) טמבלים ורצים ישר לשפר מנוע כשממילא זה לא ישנה לכם כלום חוץ מיכולת הפתיחות, לא אומר שכולם טמבלים כמוכם.

 

השיפור הראשון אצלי היה בלמים, אח"כ הצמיגים ואת המתלים אני אשפר לפני שאני משפר את המנוע.

לא התחסדות ולא כלום, אלא רק הכרה בתרומה שכל שיפור ייתן לי מבחינת הנאה מנהיגה ויכולות הרכב.

 

אני מבטיח לך שהשיפורים האלה מאפשרים ויאפשרו לי להפיק מהאוטו הרבה יותר ממה שעוד 20-30 כ"ס היו מאפשרים לי.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two


×
×
  • תוכן חדש...