Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סדרי עדיפויות "בהשקעה" ברכב.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7221 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

"אפיקי השקעה"  

297 הצבעות

  1. 1. "אפיקי השקעה"

    • בטיחות ושלדה - צמיגים, בולמים, בלמים משופרים וכו'...
      130
    • אודיו - DVD, אינטרנט מהיר, צלחת SONY-PS, YES וכו'...
      46
    • שיפור הספק מנוע + עץ ריחני.
      56
    • מעיף את העגלה וקונה משהו חדש יותר.
      39
    • תוספות חיצוניות ופנימיות - בקליות, ספוילרים (בעעע) כו'.
      23
    • מחליף את הדש בורד (אופציה לבעלי ה-205 וה-AX).
      4


פוסטים מומלצים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

1- משפר את המתלים- בכדי להוציא יותר מה 205

2- דש בורד! חובה חובה חובה!:-P

חבר הפורום רמי מינץ נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך.

 

DFC

פורסם
כלומר, בעצם במקום לקנות גולף R32 (עם 241 כ"ס "בלבד"),

אני יכול פשוט לשפר את האוטו של שי לאותו הספק בלי שום שינוי לשלדה? נשמע חסכוני.

 

לפי המשוואה המופרכת הזו ה-306 שלי יכלה כנראה להתמודד עם 350 כ"ס בלי למצמץ.

מאיפה הוצאת את המשפט ההזוי הזה אלאניס מוריסט יודעת :???:

 

רק בגלל שמכונית משופרת X לא מתפרקת לגורמים בעקבות השיפור, לא אומר שהשלדה באמת מתמודדת עם תוספת הכוח...

 

(ולעניין הסקר, לשיטתי כשמכונית כלשהי תהיה קטנה לי מבחינת התנהגות ו/או ביצועים,

היא פשוט תוחלף במשהו אחר טוב יותר. שיפורים מבחינתי הם במרבית המקרים בזבוז של כסף,

וכבר עדיף להישאר עם מכונית "חלשה" ו"לא מהנה" עד שיש כסף למשהו טוב יותר.)

isn't it ironic ? don't you think

 

את המשפט של אלאניס הבאתי מקריאה של "כתבות" מפי חברה טובים (רובם מאנגליה) ששיפרו את המכוניות שלהם (איביזות לרוב).

אז הם לא מחליפים בולמים או קפיצים וגם לא משולשים, האמת בלמים הם כן מחליפים (ואני בתור בעל איביזה מבין אותם), אבל זה לא שבלי השיפורים הללו המכונית תהווה סכנה לציבור או לנהג, זאת הייתה כוונתי.

 

ג'רמי 99% מכלל א"י מורכב מטמבלים - נעים מאוד.

אז אדם א' חושב שאתה טמבל שאתה נוסע באוטו ששובר לך את הגב ואדם ב' חושב שאתה טמבל שאתה מוציא 250 אלף שקל על מכונית כביש שביל. כמו שרועי אמר "להתאים את המכונית לנהג", לא כל אחד הוא The Stig ויש כאלה שמסתפקים רק בלשפר את האוטו בעוד 20-30 כוחות סוס.

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

פורסם
isn't it ironic ? don't you think

 

.....ויש כאלה שמסתפקים רק בלשפר את האוטו בעוד 20-30 כוחות סוס.

 

דניאל.

לשפר את הרכב בעוד 20 30 כ"ס בלי לשפר קודם בלימה ומתלים זו שטות גמורה שמסכנת בעיקר אותי... ואותך... ואת מי שעל הכביש עם ה"חכם" ששיפר....

 

דוגמא: ל 205GTI1.6 יש 115 כ"ס לעומתה 205GTI1.9 רק עוד 15 כ"ס אבל - המהנדסים שתיכננו אותה הבינו שצריך - צלחות וקליפרים יותר גדולים, בלמי דיסק מאחורה במקום תוף, מתלים קשיחים יותר כולל קפיצים ומוטות פיתול וכו', צמיגים אחרים, מרכז כובד יותר נמוך ועוד.

אז התגובה שלך על טעם וריח והתאמה לאדם נכונה למזון או אומנות אבל לא לרכב, כי היא משפיעה לא רק על חיי הנהג המשפר אלא גם על חיי וחייך..... וכל זאת - מבלי לשאול לדעתינו.....

קפיש.... קומפרנדה.... יש מבין....

אלון

פורסם
לשפר את הרכב בעוד 20 30 כ"ס בלי לשפר קודם בלימה ומתלים זו שטות גמורה שמסכנת בעיקר אותי... ואותך... ואת מי שעל הכביש עם ה"חכם" ששיפר....

 

דוגמא: ל 205GTI1.6 יש 115 כ"ס לעומתה 205GTI1.9 רק עוד 15 כ"ס אבל - המהנדסים שתיכננו אותה הבינו שצריך - צלחות וקליפרים יותר גדולים, בלמי דיסק מאחורה במקום תוף, מתלים קשיחים יותר כולל קפיצים ומוטות פיתול וכו', צמיגים אחרים, מרכז כובד יותר נמוך ועוד.

אז התגובה שלך על טעם וריח והתאמה לאדם נכונה למזון או אומנות אבל לא לרכב, כי היא משפיעה לא רק על חיי הנהג המשפר אלא גם על חיי וחייך..... וכל זאת - מבלי לשאול לדעתינו.....

קפיש.... קומפרנדה.... יש מבין....

אלון

לא שאני שולל את דעתך או שאני לא מסכים איתך - אבל סתם לתת לדיון אובייקטיביות לצד השני,

106 ראלי באה עם 103 כ"ס לעומת 106 GTI שבאה עם 118 כ"ס. למרות השיפור הגדול בכ"ס (15, בדיוק כמו השיפור בין GTI 1.6 ל GTI 1.9) אין שום שינוי בין סוג הבלמים, הצלחות, הקאליפרים, או כל דבר אחר.

ליהפך, יש בראלי מוט פיטול עבה יותר מאשר ב GTI. אין לי מושג למה, אבל מה שבטוח - זה לא רע.

Back to the original - NC again.

פורסם
לא שאני שולל את דעתך או שאני לא מסכים איתך - אבל סתם לתת לדיון אובייקטיביות לצד השני,

106 ראלי באה עם 103 כ"ס לעומת 106 GTI שבאה עם 118 כ"ס. למרות השיפור הגדול בכ"ס (15, בדיוק כמו השיפור בין GTI 1.6 ל GTI 1.9) אין שום שינוי בין סוג הבלמים, הצלחות, הקאליפרים, או כל דבר אחר.

ליהפך, יש בראלי מוט פיטול עבה יותר מאשר ב GTI. אין לי מושג למה, אבל מה שבטוח - זה לא רע.

הראלי באה עם ABS?

לראלי יש ציריות מחוזקות?

ממש לא....

הראלי הראשונות באו בכלל עם תוף מאחורה....

 

בנוסף...

לגבי מוט הפיתול אני ממש לא משוכנע שאתה צודק - אני אבדוק את זה בפועל ביום שישי. גם אז לא בטוח שסוג החומר זהה - יכול להיות מוט פיתול דק וחזק יותר.

 

 

חוץ מזה לעיתים היצרן לוקח מקדם בטחון בדגמים נמוכים יותר על מנת לאפשר לחזק המנוע מאוחר יותר - אבל בשביל זה צריך לדעת מראש באיזה רכב כן ואיזה לא.

עיין ערך סובארו DL 1.3 ולעומתה 1.6 עם מכלולים זהים. כל ה 1.3 קיבלו אישור גורף להכניס 1.6 אבל, זה לא קח בכל דגם...

אלון

 

אתה בטוח שאלו אותם קפיצים ובולמים? אני לא...

פורסם
לשפר את הרכב בעוד 20 30 כ"ס בלי לשפר קודם בלימה ומתלים זו שטות גמורה שמסכנת בעיקר אותי... ואותך... ואת מי שעל הכביש עם ה"חכם" ששיפר....

 

דוגמא: ל 205GTI1.6 יש 115 כ"ס לעומתה 205GTI1.9 רק עוד 15 כ"ס אבל - המהנדסים שתיכננו אותה הבינו שצריך - צלחות וקליפרים יותר גדולים, בלמי דיסק מאחורה במקום תוף, מתלים קשיחים יותר כולל קפיצים ומוטות פיתול וכו', צמיגים אחרים, מרכז כובד יותר נמוך ועוד.

אז התגובה שלך על טעם וריח והתאמה לאדם נכונה למזון או אומנות אבל לא לרכב, כי היא משפיעה לא רק על חיי הנהג המשפר אלא גם על חיי וחייך..... וכל זאת - מבלי לשאול לדעתינו.....

קפיש.... קומפרנדה.... יש מבין....

אלון

אם אני נוסע 90 קמ"ש ברכב עם ברקסים מסוג X ו89 כ"ס או אם אני נוסע 90 ברכב עם ברקסים מסוג X ו190 כ"ס מרחק הבלימה יהיה דומה מאוד (אלא אם הגעת ל90 בשלוש שניות ואז זה שוב חוזר לעיניין הנהג).

 

אני לא בקיא כמוך אבל אני חושב שפיז'ו רצו ליצור ב205 רכב יותר טוב בהכל, לא רק בהאצות ; אז הם שיפרו את השילדה , הבולמים , בלמים וכו'. הם יצרו מכונית שונה הם לא שמו מנוע ואז בנו את המכונית.

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

פורסם

השיפור הראשון אצלי היה בלמים, אח"כ הצמיגים ואת המתלים אני אשפר לפני שאני משפר את המנוע.

לא התחסדות ולא כלום, אלא רק הכרה בתרומה שכל שיפור ייתן לי מבחינת הנאה מנהיגה ויכולות הרכב.

 

אני מבטיח לך שהשיפורים האלה מאפשרים ויאפשרו לי להפיק מהאוטו הרבה יותר ממה שעוד 20-30 כ"ס היו מאפשרים לי.

יפה אמרת, מאפשרים לך.

 

ההנאה שלך מהרכב היא אולי לעשות גימקאנה כל שבת ולנסוע לאשתאול כל שבועיים,

 

לא כולם מחפשים לעשות גימקאנות עם הרכב ויש המון אנשים שמשתמשים עם הרכב ביום יום ורוצים עוד קצת כח ממנו אפילו אם זה בקו ישר.

 

אגב כל רכב לגופו, כמו שTB רשם, בגולף שמגיע עם 150 כ"ס אפשר להעלות ל180 כ"ס ואין שום צורך לשפר בלמים או בולמים,(לגבי 230 כ"ס אני חושב אחרת) כמובן שניתן לעשות, הכל תלוי במטרה של הרכב.

 

205CTI

לזרוק מספרים שתוספת של 20-30 כ"ס מסכנת אותך ואת הסביבה אז שטיות במיץ,

 

שיפור של 20-30 לרכב שיש לו כסטנדרט 300 כ"ס יסכן אותך?

אני דווקא חושב שיותר מסוכן שאיזה ילד פג לוקח את ה106 ראלי שלו, מנמיך אותה, מקשיח אותה והופך אותה לרכב הרבה יותר חד והרבה יותר נושך לפני שהוא בכלל למד את הרכב, ובמוקדם או במאוחר הוא יזרק על מישהו בסיבוב מבלי יכולת להשתלט על הרכב.

 

שי

גולף GTI סטנדרטית....כמעט

פורסם
זה שאתם (אתה, ג'וקר ושכמותכם) טמבלים ורצים ישר לשפר מנוע כשממילא זה לא ישנה לכם כלום חוץ מיכולת הפתיחות, לא אומר שכולם טמבלים כמוכם.

 

השיפור הראשון אצלי היה בלמים, אח"כ הצמיגים ואת המתלים אני אשפר לפני שאני משפר את המנוע.

לא התחסדות ולא כלום, אלא רק הכרה בתרומה שכל שיפור ייתן לי מבחינת הנאה מנהיגה ויכולות הרכב.

 

אני מבטיח לך שהשיפורים האלה מאפשרים ויאפשרו לי להפיק מהאוטו הרבה יותר ממה שעוד 20-30 כ"ס היו מאפשרים לי.

אתם ? ... יסלח לי אדוני .. אך המכירים אותי יודעים שהדבר הראשון שהוחלף אצלי בתמא (הקודמת) היה ארבעת צמיגים + 4 בולמי קוני + צלחות ורפידות של ברמבו\EBC + צלחות + רפידות חדשות מאחורה

 

שלא לדבר על 205 מסויימת שהייתה מצויידת מכל טוב באשר לשיפורי בטיחות וכו.

 

אז אבקש לא לכלול אותי בעניין ...

 

וחוצמזה אם תעשה סקר, שלא כל אחד יתחסד בו , תראה ש 80% מהאנשים שמו פילטר ציפ אגזוז לפני ששמו 4 בולמים חדשים (לאו דווקא קוני) וזה למה ? כי זה "יותר כיף כוח" מאשר "אחיזה שאני בקושי רואה את נס הרים איתה"

 

בנאדם כמוני שלא חי בסיבוב אלא בעיקר בישורת , בהחלט יעדיף לשים טורבו חדש וצנרת גדישה ואינטרקולר מאשר בולמי קוני ושיפורי שלדה אחרים (אינני מדבר על אביזרים בטיחותיים כגון צמיגים שאלה לדעתי החשובים ביותר.)

פורסם

קודם כל אני חייב לציין הרבה זמן לא היה שירשור כזה מעניין:smile:

 

טוב לגביי סדר עדיפויות זה באמת קשור לאיזה אוטו.

 

במקרה שלי שקניתי את האוטו דבר ראשון טיפלתי זה בשילדה. מוט מייצב,קוני,הנמכה.

 

מה שבאמת מבאס בראלי זה שלאוטו אין כח ומי שאוהב את ההתנהגות של המכוניות האלה אין הרבה ברירה,זה לשפר את המנוע הנוכחי או להחליף מנוע.

 

את האמת אחרי שהחלפתי מנוע ברור שיש שיפור אבל אני מצפה ליותר כח בעתיד.

 

אז במקרה שלי אני רוצה יותר כח לגבי יופי זה ממש לא מעניין אותי אני בכלל לא זוכר מתי עשיתי ווקס לאוטו:lol:

פורסם
אתם ? ... יסלח לי אדוני .. אך המכירים אותי יודעים שהדבר הראשון שהוחלף אצלי בתמא (הקודמת) היה ארבעת צמיגים + 4 בולמי קוני + צלחות ורפידות של ברמבו\EBC + צלחות + רפידות חדשות מאחורה

 

שלא לדבר על 205 מסויימת שהייתה מצויידת מכל טוב באשר לשיפורי בטיחות וכו.

 

אז אבקש לא לכלול אותי בעניין ...

 

וחוצמזה אם תעשה סקר, שלא כל אחד יתחסד בו , תראה ש 80% מהאנשים שמו פילטר ציפ אגזוז לפני ששמו 4 בולמים חדשים (לאו דווקא קוני) וזה למה ? כי זה "יותר כיף כוח" מאשר "אחיזה שאני בקושי רואה את נס הרים איתה"

 

בנאדם כמוני שלא חי בסיבוב אלא בעיקר בישורת , בהחלט יעדיף לשים טורבו חדש וצנרת גדישה ואינטרקולר מאשר בולמי קוני ושיפורי שלדה אחרים (אינני מדבר על אביזרים בטיחותיים כגון צמיגים שאלה לדעתי החשובים ביותר.)

לפני שאתה קופץ, תן לי לצטט אותך:

 

אני רוצה לראות מי הבנאדם ששם 4 בולמי קוני לפני ששם צ'יפ פילטר אגזוז....

אני לא עוקב בפורום אחרי כל השיפורים שכולם עושים.

מהודעתך הראשונה השתמע אחרת ממה שאתה אומר עכשיו. כזאת הודעה לא כותב בנאדם שהשקיע בבלמים ובולמים לפני שהוא נגע במנוע...

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם
לפני שאתה קופץ, תן לי לצטט אותך:

 

 

אני לא עוקב בפורום אחרי כל השיפורים שכולם עושים.

מהודעתך הראשונה השתמע אחרת ממה שאתה אומר עכשיו. כזאת הודעה לא כותב בנאדם שהשקיע בבלמים ובולמים לפני שהוא נגע במנוע...

התכוונתי לבעלי הרכבים האטמוספרים \ טורבו ה"יותר ידועים" כגון ה 106 XSI, 205 GTI, איביזות , הונדות וכו

 

לא התכוונתי לצדיקים בסדום (כמוני ? )

פורסם
יפה אמרת, מאפשרים לך:mm_yeah: .

 

ההנאה שלך מהרכב היא אולי לעשות גימקאנה כל שבת ולנסוע לאשתאול כל שבועיים,

 

לא כולם מחפשים לעשות גימקאנות עם הרכב ויש המון אנשים שמשתמשים עם הרכב ביום יום ורוצים עוד קצת כח ממנו אפילו אם זה בקו ישר.

 

אגב כל רכב לגופו:mm_yeah: , כמו שTB רשם, בגולף שמגיע עם 150 כ"ס אפשר להעלות ל180 כ"ס ואין שום צורך לשפר בלמים או בולמים:mm_yeah: ,(לגבי 230 כ"ס אני חושב אחרת) כמובן שניתן לעשות, הכל תלוי במטרה של הרכב.

 

205CTI

לזרוק מספרים שתוספת של 20-30 כ"ס מסכנת אותך ואת הסביבה אז שטיות במיץ, :mm_yeah:

 

שיפור של 20-30 לרכב שיש לו כסטנדרט 300 כ"ס יסכן אותך?

אני דווקא חושב שיותר מסוכן שאיזה ילד פג לוקח את ה106 ראלי שלו, מנמיך אותה, מקשיח אותה והופך אותה לרכב הרבה יותר חד והרבה יותר נושך לפני שהוא בכלל למד את הרכב:mm_yeah: , ובמוקדם או במאוחר הוא יזרק על מישהו בסיבוב מבלי יכולת להשתלט על הרכב.

 

שי

ובכלל....:mm_yeah::mm_wink:

הגלוז.

 

 

wrx 2001 8)

פורסם

שיפורים צריכים להעשות במקומות שהמצב מצדיק זאת

שיפור יכול להיות בהבאת המצב של מכלול מסוים למצב של תפקוד כמכלול חדש ע"י החלפתו או שיפוצו

או החלפת המכלול המקורי באחד אחר משופר יותר (לפעמים זה על חשבון משהו אחר לרעה)

אני הייתי מתחיל מלמטה למעלה ומתקדם פנימה כלומר:

 

צמיגים וגלגלים,

ברקסים

מוטות מייצבים ,מוטות פיתול

בולמי זעזועים וקפיצים ,תותבי מגומי חזק יותר או חומר אחר

דיפרנציאל מוגבל החלקה

כסאות וחגורות בטיחות עם לפחות 3 נקודות עיגון

חיזוקי שילדה (ללא כלוב)

שיפור מנוע של 30%-40%

 

והעיקר תחזוקה מונעת: נוזלים איכותיים (שמן מנוע,גיר,בלמים,הגה כוח), גירוז בכל מקום שנדרש

החלפת כל צנרת סדוקה או יבשה בלי המתנה לקטסטרופה,הארקות נקיות

טיפולים בזמן או ברגע שמזהים בעיה

אחד הסיקורים המרשימים שקראתי ב "CAR" היה על בעל וולוו 1800P "המלאך" מהולנד שעבר עם האוטו

מיליון מייל ! רק ע"י תחזוקה מונעת ושימוש בשמנים איכותיים

.I'm a blocked user

  • שנה מאוחר יותר...

×
×
  • תוכן חדש...