Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלפא רומיאו 4C הגיעה לישראל


eran.yablonski
שימו לב! השרשור הזה בן 3716 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 600
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

טכנולוגיות עוברות בין חברות שונות בקונצרן, ממתי לאלפא יש רקע בתכנון וייצור מרכבי סיבי-פחם ?

יש לך תפיסה מענינת לגבי הצלחה כבירה.

איך בדיוק יוזיל עלויות ייצור ? אין פס-ייצור למרכבי סיבי-פחם, הכל עבודת -יד איטית ובמקרה זה עוד מדובר

בסיבוך נוסף עקב האלמנטים השונים במרכב והחיבור ביניהם, מה שמיוצר על פס ייצור זה כנראה המנוע והגיר

ועוד חלקים זולים יותר, הוזלה יכולה להיווצר כאשר עוברים לשיטת ייצור זולה יותר, ואני לא רואה איך זה קורה.

שיתוף טכנולוגיות בתוך קונצרן זה דבר ידוע ומתבקש. ממתי לאלפא יש רקע? מאז ה-4C.

הוזלת עלויות נובעת גם מכמויות. ברגע שאתה, כלקוח, מזמין כמות גדולה יותר אז תקבל מחיר טוב יותר. בנוסף, לא מן הנמנע כי בעתיד אלפא ישפרו את תהליכי הייצור.

 

לגבי הצלחה כבירה, אני חושב שכל ההייפ מסביב (לדוגמא, העובדה שמתפתח כאן שרשורפלצת לאט לאט) והעובדה שאלפא החליטו להגדיל את הכמות השנתית המיוצרת עקב ביקוש חזק מאוד הם מדדים טובים להצלחה.

 

בו נהיה רציניים רגע, אין כזה דבר אלפא.

אין בית חרושת שמייצר אלפות. אלפא זה רק מותג שקבוצת פיאט משתמשת בו.

הגיר הוא גיר של קבוצת פיאט, כנ"ל המנוע, כנ"ל התכנון... כנ"ל הכל.

 

באותה מידה יכלו לקרוא לרכב הזה פיאט או לנצ'יה או אבארט... או קרייזלר.

אתה מדבר על מותג מדבקה, זה לא המקרה כאן. דוגמא טובה למותג מדבקה היא סיאט (מותג מיותר, אבל זה דיון למקום אחר).

 

אני חושב שאתה לא מבדיל בין פיאט המותג לבין קונצרן פיאט (עד לא מזמן, פיאט-קרייזלר כיום). יש מה שנקרא FTP - Fiat Powertrain Technologies וזוהי חטיבה בתוך הקונצרן האחראית על פיתוח מנועים, תיבות הילוכים וכו', יש את Magneti Marelli אשר מפתחת טכנולוגיות אחרות כגון מתלים, מערכות פליטה ועוד. פיאט מותג המכוניות לא מפתח מנועים, תיבות הילוכים ושלד עבור אלפא רומאו.

בנוסף, מנועי ה1.75 החדש משומש, כרגע, רק באלפא. ייתכן מאוד שבעתיד נראה אותו בשימוש גם תחת מותגים אחרים, אך זה לא הופך את אלפא למותג מדבקה כפי שאתה טוען.

 

פרארי לא, היא זרוע עצמאית.

יש בקונצרן מספר חטיבות: פרארי היא אכן עצמאית כאשר אלפא רומאו ומזראטי נמצאות באותה חטיבה.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלמידים יקרים שלום,

שלום כבוד המורה יודע הכל

 

להלן תרגיל בחשיבה כמותית;

 

מעשה ביצרן אחד גדול, חובק יבשות, המיוצג בארץ ע"י מספר יבואנים.

 

יבואן אחד, 'אוטו איטליה' שמו, מציע את מאזרטי גיבלי הבסיסית(330 כ"ס) ב-595,000 ש"ח. מחירה בארה"ב עומד על $66,900.

 

יבואן אחר, 'סמל"ת', מציע את אלפא 4C ב-600,000 ש"ח, אלא שמחירה בארה"ב(החל מאפריל הקרוב) יעמוד על $54,000.

 

א.כמה לדעתכם צריכה לעלות 4C?

מקסימום שיהיו מוכנים לשלם

ב.מי עושה כאן רווח שולי מטורף(ולא יתן הנחות כי הכמות מוגבלת מלכתחילה)?

סמל"ת

ג.נניח וה"אמבטיה" לא היתה בנויה מקרבון אלא מאלומיניום, דוגמת הלוטוס אליס - והדבר היה מוזיל את המחיר משמעותית מבלי להוסיף למשקל - כמה מכם היו מתלהבים כל כך מקרבון?

כנראה אף אחד כי אז זה לא היה נושא לדיון בדיוק כמו שאף אחד עכשיו לא מתלהב מזה שהאמבטיה מטיטניום למשל, קפיש?

ד.מעבר למראה האקזוטי ואמבטיית הקרבון, המכונית משתמשת ביחידת כח(מנוע+גיר) פלבאית יחסית, שתשמש גם את ג'ולייטה תלתן ירוק המחודשת במאתיים ומשהו אלף ש"ח. כלום לא הייתם מצפים במחיר כזה למשהו קצת יותר מיוחד?

כן

ה.מישהו מעלי דיבר על מראות של פונטו. מי שם לב למתגי הפונטו במערכת ה-HVAC? האם הייתם מוכנים לקבל חומרים כאלו בכל מכונית אחרת ב-600 אש"ח? ב-400 אש"ח? ב-200...

יש גם פתחי מזגן של אלפא 166 וגלגל הגה מאבארט'. מתג מראות מאלפא 159 ובטח עוד שלא שמתי לב אליהם, so fucking what ואיך בדיוק זה משפיע על איך שהיא נוסעת?

 

נקודה למחשבה; קורבט C7, הנמכרת בארה"ב במחיר דומה לאלפא, מוצעת(חדשה לחלוטין) בסוכנויות יבוא אישי בארץ בטווח שבין 400-450 אש"ח.

 

עם כל הכבוד לעיצוב, לקרבון ולכתבות שמדברות על מכונית מהנה מאד לנהיגה(גם אם די מענה בשימוש יומיומי, מה שאי אפשר לומר על קיימאן, למשל), מחיר של 600 אש"ח הוא מחיר מוגזם לצעצוע סוף שבוע שכזה, אלא אם אתם מעוניינים לנהוג בה אלף ק"מ בשנה, לשמור אותה בגראז' מבוקר טמפרטורה ולשלוף אותה מהנפטלין לשוק החופשי מתישהו בעתיד, כאספנים לכל דבר ועניין.

אל תקנה, ישאר עוד למי שרוצה

 

פרארי לא, היא זרוע עצמאית.

עצמאית כן אבל בערבון מוגבל. קח כמה דוגמאות:

פרארי קליפורניה בכלל לא תוכננה כפרארי אלא כמזראטי (שים לב לקווי העיצוב הדומים יותר לגראן טוריזמו מליתר מכוניות פרארי). היא מצאה את עצמה ממותגת עם סוס כי ככה החליטו בקונצרן.

פרארי מפתחת ומיצרת מנועים עבור יתר הקונצרן. מנועי ה8 צילינדר של מזראטי מיוצרים בפרארי למשל.

מנוע הV6 שמניע את הגיבלי והקוואטרופורטה גם הוא תוכנן על ידי פרארי והיה אמור לשמש את הקליפורניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאתה לא מבדיל בין פיאט המותג לבין קונצרן פיאט (עד לא מזמן, פיאט-קרייזלר כיום). יש מה שנקרא FTP - Fiat Powertrain Technologies וזוהי חטיבה בתוך הקונצרן האחראית על פיתוח מנועים, תיבות הילוכים וכו', יש את Magneti Marelli אשר מפתחת טכנולוגיות אחרות כגון מתלים, מערכות פליטה ועוד. פיאט מותג המכוניות לא מפתח מנועים, תיבות הילוכים ושלד עבור אלפא רומאו.

בנוסף, מנועי ה1.75 החדש משומש, כרגע, רק באלפא. ייתכן מאוד שבעתיד נראה אותו בשימוש גם תחת מותגים אחרים, אך זה לא הופך את אלפא למותג מדבקה כפי שאתה טוען.

 

כל הלהטטנות המילולית הזו חושפת את ערוות הטיעון.

אלפא היא לא יותר יצרן מסיאט. בעצם, פחות, כי אין בכלל בית חרושת של אלפא, אין מרכז פיתוח של אלפא... אין אלפא.

בניגוד, לשם הבדלה, לפרארי, שהיא יצרן לא מותג, תחת בעלות פיאט.

או להבדיל, קרייזלר (בגלל זה יש סיכוי שקרייזלר תעזור לתכנן את הדגמים הבאים שיישאו את סמל אלפא).

 

לסיכום פיאט, לא המותג, הקונצרן, שמייצר מס' מכוניות תחת מותגים שונים, מדביק לחלק מהן את הסמל של אלפא.

אלפא, כמרכז פיתוח וייצור - לא קיימת.

 

יש דיבורים על זה שמהנדסים של קרייזלר יעזרו בפיתוח פלטפורמת ההנעה האחורית העתידית של אלפא.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטער, אני לא עוקב אחרי הדקויות ולא יודע מה ייעודי באלפא החדשה, ומה נלקח מדגמים אחרים. בהנחה שמה שCuroe כתב הוא נכון, ויש דברים שמשמשים נכון להיום רק את הדגם החדש, או רק את אלפא כמותג בכלל - למה ולמי זה בדיוק משנה, אם זה נעשה ב"מרכז פיתוח של אלפא" או בחנות הפיתוח למנועים של מושון בן מושון? כי מי שעשה את זה משתייך ל"פיאט" ולא ל"אלפא"? מילא להתייחס לזה שהם לוקחים רכב קיים ומדביקים לו תווית של רכב, רק בשביל השיווק. אבל נטען כאן שזה לא המקרה, וזה לא נסתר. אז כשמפתחים משהו ייעודי למותג ספציפי - מה זה משנה איך קוראים למי שעושה את זה? כי אז זה אמור להוריד את המחיר? או שקונים פוטנציאלים צריכים להרגיש פראיירים כי "זו לא אלפא אמיתית", מה שזה לא יהיה שהמשפט הזה מכוון אליו? המהנדסים של הקונצרן הצליחו, בסופו של דבר, להרים כאן רכב טהור יותר מהמתחרות, משהו ייחודי יותר וקצת יותר מלהיב, על פי הביקורות השונות. יש לא מעט אנשים שזה מדבר אליהם ושיש להם את הכסף. אם לי היה את הסכום הנדרש, הייתי טס לקנות אחת, בדיוק בזכות הייחודיות והעיצוב, שאין לפורשה הבנאלית. אז איפה הבעיה? מה זה משנה בכלל אם הסמל מקדימה הוא של אלפא או של לאדה?

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז כשמפתחים משהו ייעודי למותג ספציפי - מה זה משנה איך קוראים למי שעושה את זה? כי אז זה אמור להוריד את המחיר? או שקונים פוטנציאלים צריכים להרגיש פראיירים כי "זו לא אלפא אמיתית", מה שזה לא יהיה שהמשפט הזה מכוון אליו?

 

מה זה משנה בכלל אם הסמל מקדימה הוא של אלפא או של לאדה?

 

זה משנה לאלו שמכנים עצמם "אלפיסטים" כאילו מאחורי המילה הזו עומד משהו אחר מאשר מאחורי המילה "פיאט".

ולא כך הוא.

מאחורי שני הסמלים עומד בדיוק אותו הדבר. אותם מהנדסים, אותו בית חרושת, אותו DNA בדיוק.

אם בוחרים לקרוא למוצר בסוף פיאט או אלפא, זה עניין שיווקי גרידא, לא מהותי.

 

המכונית, בת זונה של מכונית.

לגמרי כוס התה שלי.

 

מה אומרים עליה בהשוואה לאליז?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי מעניין מה אומרים עליה בהשוואה ל Z4.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך להיות עם הרבה כסף עודף על מנת לקנות 4C במחיר המוצע שלה.

ראיתי אותה במציאות בתערוכת רכב, נראית לא פחות ממדהים, ממש יצירת אומנות.

אבל עדיין, מציעה סוג של חבילה, הגם שמתקדמת מאוד מאוד מבחינה טכנולוגית, שרמת המחיר שלה לא ברת השגה באופן שפוי.

אגב, אני מסתכן ואומר שזה היה תקף גם אם המחיר היה נניח "רק" 400 אלף שח.

 

וזהו, אמרתי מה שאמרתי. עכשיו אני בטח חסום בפורום אלפא לאיזה זמן..

תמיר | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

GT 3.2

147GTA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שרשמתי בשרשור אחר לגמרי, לו היה לי הממון לא הייתי חושב פעמיים.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיר אני מסכים איתך לגמרי כשאני חושב על זה.

 

מה שמוזר לי זה שאלפא תמחרו בישראל את דגמי הקצה העליון שלהם בסכומים כאלה, כמו ה-166, הבררה ואפילו שלך אאל"ט.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הלהטטנות המילולית הזו חושפת את ערוות הטיעון.

אלפא היא לא יותר יצרן מסיאט. בעצם, פחות, כי אין בכלל בית חרושת של אלפא, אין מרכז פיתוח של אלפא... אין אלפא.

בניגוד, לשם הבדלה, לפרארי, שהיא יצרן לא מותג, תחת בעלות פיאט.

או להבדיל, קרייזלר (בגלל זה יש סיכוי שקרייזלר תעזור לתכנן את הדגמים הבאים שיישאו את סמל אלפא).

 

לסיכום פיאט, לא המותג, הקונצרן, שמייצר מס' מכוניות תחת מותגים שונים, מדביק לחלק מהן את הסמל של אלפא.

אלפא, כמרכז פיתוח וייצור - לא קיימת.

 

יש דיבורים על זה שמהנדסים של קרייזלר יעזרו בפיתוח פלטפורמת ההנעה האחורית העתידית של אלפא.

אין כאן להטטנות. הסברתי לך בדיוק איך זה עובד, זה שאתה מסרב להבין או לקבל את זה זאת בעיה שלך. לא הצגת כל נימוק (נכון עובדתית) אשר מחזק את טענותייך ועצם החזרה עליהן לא מבססת אותן והופכת אותן לנכונות. אתה אמור לדעת זאת.

 

יש מפעלים של אלפא רומאו, יש מרכז פיתוח. יחד עם זאת, ברור כי עצם השתייכות אלפא רומאו לקבוצה גדולה בהרבה גוררת בהכרח שיתוף משאבים וטכנולוגיות. זה נראה לך הגיוני שכל חטיבה בקונצרן גדול כלשהו תהיה תתעסק רק עם עצמה? תפתח דברים לשימוש עצמי בלבד ולעולם לא תיקח חלקים/פיתוחים מחטיבות אחרות בתוך אותו הקונצרן?

 

מנוע ה-V8 החדש אשר שוכן בחרטומה של הקווטרופורטה החדשה תוכנן בחטיבת אלפא רומאו/מזראטי ע"י ראש מחלקת המנועים של קבוצת פורמולה 1 של פרארי, נבנה ע"י פרארי אך יושב בתוך מזראטי. בנוסף, בתערוכת ג'נבה בעוד פחות מחודש תוצג מחליפה לפרארי קליפורניה והיא תעשה שימוש בגרסה משופרת של מנוע זה (כלומר V8 טורבו חדש במקום V8 אטמוספרי עד כה). מה זה אומר על פרארי או על מזראטי?

 

לגבי סיאט, שוב, מדובר על מותג מדבקה ברמה הכי מובהקת. כל חלק שיש בכל סיאט מגיע ממחסן החלפים של פולקסוואגן. הדבר היחיד שהגרמנים רצו להשיג עם המותג סיאט הוא יצירת הילת "אלפא רומאו" סביב המותג סיאט והם נכשלו בכך באופן מוחלט.

 

צריך להיות עם הרבה כסף עודף על מנת לקנות 4C במחיר המוצע שלה.

ראיתי אותה במציאות בתערוכת רכב, נראית לא פחות ממדהים, ממש יצירת אומנות.

אבל עדיין, מציעה סוג של חבילה, הגם שמתקדמת מאוד מאוד מבחינה טכנולוגית, שרמת המחיר שלה לא ברת השגה באופן שפוי.

אגב, אני מסתכן ואומר שזה היה תקף גם אם המחיר היה נניח "רק" 400 אלף שח.

 

וזהו, אמרתי מה שאמרתי. עכשיו אני בטח חסום בפורום אלפא לאיזה זמן..

ברור, כי מי יקנה 4C כרכב יחיד או בכסף האחרון שלו?

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפסיקו להשוות אותה לקאיימן S. הקיימן יקרה יותר ב $20K בלי להשתגע יותר מידי עם התוספות.

קורבט? אתם לא בכיוון בכלל. הקורבט היא דיל מטורף, אבל היא משהו אחר לגמרי.

אני לא רואה מישהו קונה את האלפא הזאת לנהיגה יום יומית, לכן איכות המתגים שם פחות מעניינת.

זה אחלה צעצוע לסופי שבוע במקומות הנכונים.

 

מאיפה הבאת את זה?

 

המחיר של גירסאת ההשקה הוא כמעט 69K יורו ברוטו

 

בפחות מזה אתה קונה קיימן R

 

בפחות מזה אתה קונה KTM X-BOW

 

בפחות מזה אתה קונה בוקסטר

 

בפחות מזה אתה קונה אודי S5

 

בפחות מזה אתה קונה אודי TT RS

 

בפחות מזה אתה קונה BMW 435M

 

בפחות מזה אתה קונה מוסטנג GT500 עם 672 כ"ס (יוצא פחות אם מגיע מארה"ב)

 

בעוד פחות מזה אתה קונה לוטוס אליז S קלאב רייסר

 

אפילו בפחות מזה אתה קונה NISSAN 370Z (יוצא פחות אם מגיע מארה"ב)

 

ובהרבה פחות מזה אתה קונה ARIEL ATOM 3

 

באותו מחיר אתה קונה KTM X-BOW R עם 300 כ"ס

 

באותו מחיר אתה קונה JAGUAR F-TYPE עם 340 כ"ס

 

באותו מחיר אתה קונה קאדילק CTS-V COUPE עם 564 כ"ס (יוצא פחות אם מגיע מארה"ב)

 

אבל מי רוצה לקנות "מיני סופרקאר" או "בייבי פרארי\מזארטי" או WHATEVER שיש בפחות מזה סופרקאר אמיתית כמו קורבט C7 ובטיפה יותר סופרקארס אחרות הרבה יותר איכותיות ואקזוטיות.

 

בכללי הרכב נראה חמוד אך מבחינתי משול לאביזר אופנתי מעוצב לא כלכך איכותי, זה נחמד עד האביזר הבא.

Detailer.gif
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה משנה לאלו שמכנים עצמם "אלפיסטים" כאילו מאחורי המילה הזו עומד משהו אחר מאשר מאחורי המילה "פיאט".

ולא כך הוא.

מאחורי שני הסמלים עומד בדיוק אותו הדבר. אותם מהנדסים, אותו בית חרושת, אותו DNA בדיוק.

אם בוחרים לקרוא למוצר בסוף פיאט או אלפא, זה עניין שיווקי גרידא, לא מהותי.

 

המכונית, בת זונה של מכונית.

לגמרי כוס התה שלי.

 

מה אומרים עליה בהשוואה לאליז?

 

הנה, למשל ביקורת אחת שקראתי:

Which leaves the Alfa Romeo 4C in the middle: it’s neither a Lotus Elise nor a Porsche Cayman, and although it’s not faultless, the more time you spend with it, the more it feels genuinely special. Alfa Romeo is, finally, back on form
יכול להיות שהלוטוס טובה יותר, קשה לי להעריך כי לצערי לא נהגתי בשתיהן. לא בטוח שגם לא הייתי מעדיף אותה בעצמי אם הייתה נוחתת כאן והיה לי את הכסף. אבל הקיימן כנראה בכלל פונה לקהל קצת אחר, בכל מקרה.
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3716 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...