Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4544 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
היי גיא, מאז שהייתי ילד קטן לא הצלחתי לקלוט את "הפואנטה" שמאחורי המתמטיקה ורק בעזרת מורה פרטי אינטנסיבי צלחתי את שלוש יחידות הבגרות. לא מזמן במבחן הפסיכומטרי ניסיתי ללמוד שוב מכמה זוויות אך ללא הצלחה מרובה למעט גאומטריה שאני קולט מהר.

 

אני מכיר את התופעה מקרוב,גם אני בקושי רב הצלחתי לסיים 3 יחידות במתמטיקה,אחרי אבחון גיליתי שיש לי דיסקלקוליה בנוסף לעוד שלל לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז.סוף סוף הבנתי למה אני לא זוכר את לוח הכפל כמו שצריך.

 

עד ממש לפני כמה ימים שברתי את הראש מה ללמוד,ובסוף החלטתי ללמוד משהו שבאמת יעניין אותי ולא אחד שימרר לי את החיים בגלל שזה מקצוע שאמור ״להכניס״ בעתיד.

 

יש כאלה שיקראו לזה ויתור,אני חושב שזה להיות מודע למי שאני.

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
מתברר שלפחות בתחומים מסויימים המתמטיקה היא כלי עבודה. אני מניח שזה תלוי משימה, אבל כנראה שהבנה מעמיקה במתמטיקה היא כלי די בסיסי של מהנדסים - ואני מדבר על הכלים שניתנ בסמסטר השלישי והרביעי בטכניון.

 

למדתי הנדסת מכונות בטכניון עד ששיניתי מסלול לפני 4 חודשים.

אבל לא רק סמסטר שלישי רביעי. שכחת את החשוב מכולם בסמסטר הראשון- אלגברה לינארית. אין טנזורים בלי ערכים עצמיים

נדמה לי אתה יכול להביא אותו עם 172 כ"ס, וזה יותר ממה שאתה מבקש ב 22 כ"ס, אז אל תלחץ עד הסוף.
פורסם

בשביל להתקבל להנדסאים לא צריך יותר מ-3 יחידות מתמטיקה, אבל אפשר להגיד שמי שבקושי צלח 3 יחידות בתיכון, לא ישרוד לימודי הנדסאי, או ישרוד עם ציונים מאוד מאוד נמוכים. מי שבא עם 3 יחידות מתמטיקה בציון גבוה, ועם בגרות נפשית ומוכנות לעבודה קשה- ישלים את הפער המתמטי הנדרש ללא בעיה. מי שמגיע עם 4 ו-5 יחידות לא ממש יתקשה.

להשוות מתמטיקה של הנדסאים למתמטיקה של תואר טכנולוגי כלשהו זה כמו להשוות צלילה בלב ים בלילה אפל, לשחיה בבריכת פעוטות עם מצופים.

 

מי שמתקשה באופן מוחלט עם מתמטיקה (ולא רק בגלל שבתיכון לא היה לו ראש לזה, או שהיה לו רצף של מורים גרועים), עלול למצוא את עצמו מאוד מאוד מתוסכל במרדף הזה להתקבל להנדסה, ועוד יותר מתוסכל מהלימודים למקצוע במידה ויתקבל.

אם העולם הטכני בכל זאת קורץ, ובעיקר אם הקריצה היא מהכיוון המעשי של ההתעסקות, לעשות הנדסאי מכונות, בניין או חשמל יכולים להיות פתרון לא רע בכלל. שלא יובן לא נכון- דיפלומת הנדסאי היא לא טיול בפארק, ולא ברירת מחדל, ולא קיצור דרך להגעה למקומות שתואר בהנדסה ייקח אותך. היא מסלול אחר, והיא מכוונת למקומות אחרים.

אנשים עם חוש טכני, ורצון לעסוק בעולם הטכני, שאין להם ראש של חוקר ואיש פיתוח, לא צריכים להתפשר על חוסר השכלה. במקרה הכי "גרוע", אם הלימודים להנדסאי מצליחים לפתוח את הראש ולעורר תיאבון, להמשיך אח"כ לתואר מתקדם יהיה יותר קל מבחינת תנאי קבלה וגם קצת מבחינת מוכנות ללימודים (השוק במעבר ללימודים אקדמיים יהיה עדיין גדול, אבל מגיעים קצת יותר מוכנים מאשר עם מנטליות תיכון בלבד).

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

פורסם

תראה,

 

מתמטיקה - אם מלמדים כמו שצריך, כל אחד יבין את החומר. אפעס, באקדמיה רוב המרצים גרועים ו/או שמים ז*ן על הסטודנטים, ככה שלהעביר את החומר בצורה מובנת זה לא בדיוק מה שמעניין אותם. זה לא אומר שאין מרצים נהדרים - זה רק אומר שהם מעטים מאוד, ולא נמצאים בכל מקצוע.

 

אני אתן לך דוגמא מאצלי: אני לומד באונ' תל אביב. שנה שעברה, הפקולטה החליטה "להעלות את רמת המתמטיקה" בפקולטה. על פניו, רעיון טוב (נעזוב את העובדה ששמים דגש על קורסי מתמטיקה במקום על קורסי הנדסה) בפני עצמו, אבל הופך לבעייתי כאשר הוא מייושם יחד עם מרצים גרועים מאוד. במקצוע כזה-או-אחר, שאמור להיות די straight forward (ושבמקומות אחרים לא מבזבזים עליו זמן בכלל), הקושי קפץ בכמה רמות טובות - אבל המרצה נשאר מחורבן כפי שהיה, על אף דרוג נמוך מאוד בסקרי הוראה. לאחר סוף הסמסטר, כשאחוז הנכשלים היה ממש גבוה (אפילו ביחס לאונ') אתה חושב שטיפלו במרצה הזה, או עשו שינויים בקורס? נאדה, המרצה הזה ממשיך להרצות כמו גדול.

 

והים אותו ים...

 

לסיכום,

אם אתה יודע שתיפול על מרצים טובים - אשריך, ואין מניעה שתלמד מה שאתה רוצה. מצד שני, אם תיפול על מרצים מחורבנים - אתה תצטרך להסתמך ב100% על יכולת למידה עצמית ואתה צריך לקחת בחשבון שתצטרך שעורים פרטיים, שעולים משהו כמו 100 שקל לשעה. מי שיודע האם תצליח במקרה זה - הוא אתה בלבד.

 

 

מה שכן, נראה לי שבטכניון יתכן ותוכל להסתדר מהבחינה הזו, משום שרוב קורסי המתמטיקה נמצאים ביוטיוב, והמרצים שצולמו מעולים. אם החומר לא השתנה, אז יש לך גיבוי לא רע.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

לא השתנה. ורוב הקורסים ממשיכים להיות מצולמים ולהתעדכן והסטודנטים ברובם המוחלט עושים השלמות חומר מההרצאות הללו (לסטודנטים יש גישה לאתר הוידאו)

נדמה לי אתה יכול להביא אותו עם 172 כ"ס, וזה יותר ממה שאתה מבקש ב 22 כ"ס, אז אל תלחץ עד הסוף.
פורסם
למדתי הנדסת מכונות בטכניון עד ששיניתי מסלול לפני 4 חודשים.

אבל לא רק סמסטר שלישי רביעי. שכחת את החשוב מכולם בסמסטר הראשון- אלגברה לינארית. אין טנזורים בלי ערכים עצמיים

 

שאלתי עכשיו את בני, שהוא מהנדס בתחילת דרכו המקצועית. חד משמעית - עושה שימוש יום-יומי בכל מה שלמד בכל הקורסים במתמטיקה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

יש כאלה שיקראו לזה ויתור,אני חושב שזה להיות מודע למי שאני.

 

זה להיות מודע למי אתה כשאתה מחליט לוותר לעצמך! :-P

 

אני רק אוסיף לדיון שמעבר לרמה עצמה של לימודי המתמטיקה באוניברסיטה, יש גם את האינטנסיביות המטורפת לחלוטין של כמות החומר.

 

לא הכנת את עצמך לשיעור בודד והמדרון כ"כ חלקלק, שייתכן שיקח לך כמעט כל הסמסטר להדביק את הפיגור.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
שאלתי עכשיו את בני, שהוא מהנדס בתחילת דרכו המקצועית. חד משמעית - עושה שימוש יום-יומי בכל מה שלמד בכל הקורסים במתמטיקה.

 

תסלח לי על השאלה אבל זה החיסרון באינטראקציה דרך פורום- אי אפשר להעביר נימה של דברים.

כתבת את זה כקונטרה לדבריי? כי בסך הכל הסכמתי איתך בכל מה שאמרת, רק הוספתי שמשתמשים תכופות לא רק בכלים שנרכשים בסמסטרים המתקדמים אלא גם באלו שנלמדים החל מהסמסטר הראשון.

נדמה לי אתה יכול להביא אותו עם 172 כ"ס, וזה יותר ממה שאתה מבקש ב 22 כ"ס, אז אל תלחץ עד הסוף.
פורסם

רה-קונטרה. להדגיש שכל המתמטיקה קריטית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...