Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4593 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אמרת הרבה דברים יפים ונכונים אבל זה לא משנה את העובדה שיש כאן בעיית תמחור רצינית מאוד.

סוזוקי לאורך שני העשורים האחרונים הציגו מחירים נמוכים יותר משל משפחתיות "מן השורה", ולו מכיוון שהם, מה לעשות, לא באותה רמה. אז בוא נניח שהקרוסאובר הוא התקדמות רצינית ונגיד שהוא שווה את ה-120 בדגם האוטומטי. זה עדיין לא הופך את התמחור של הדגם הידני להגיוני...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ממתי "רמה" של רכב משפיעה על התמחור שקובע לו היבואן? קח לדוגמא את סובארו אימפרזה, מכונית משפחתית שברור שהיא "לא ברמה" של משפחתיות מהשורה כמו הקורולה או האוקטביה החדשות. אבל היא מתומחרת ב-128 אלף ש"ח כי זאת רמת המחירים בקבוצה. היבואן לא רואה את ה"רמה" הזאת בצורה שבה אנחנו רואים אותה, מבחינתנו יש לו מתחרה בסגמנט המשפחתיות והיא מתומחרת כמו מתחרה בסגמנט המשפחתיות.

 

כשאני משווה את המחיר של הקרוסאובר הידנית למחיר של מעט המכוניות המשפחתיות שכן נמכרות כאן עם גיר ידני אני רואה שהמחיר דווקא כן הגיוני -

סיאט לאון 1.2 ידנית יקרה יותר ב-4000 ש"ח.

פורד פוקוס 1.6 ברמת אבזור TREND יקרה יותר ב-2000 ש"ח

רק יונדאי i30 זולה יותר, 102 אלף ש"ח, אבל היא מגיעה עם מנוע 1,400 סמ"ק.

 

ככה שהקרוסאובר ממוקם במקום טוב באמצע, שזה בדיוק המקום ההגיוני לדעתי.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
קודם כל הגרסה האוטומטית מתומחרת בכ-8,000 ש"ח מתחת לרף המקובל השנה בקטגוריה של 128 אלף ש"ח (ובשנה הבאה 130 אלף ש"ח).

 

אבל היא לא ממש שייכת לאותה קטגוריה, עליה אתה מדבר.. עכשיו בחלק ניכר מהמשפחתיות כבר יש מערכת מולטימדיה עם מצלמת רוורס ולעיתים גם ניווט. גם בסיס הגלגלים כאן קטן יותר, יותר דומה לזה של קיה ריו.

פורסם

לא חדש בכבישי ארצנו.

בתור חובב גיר רגיל נאלצתי לחפש במשך חודשים את הרכב הנוכחי שלי (גולף 4 טורבו דיזל גיר רגיל קומפורטליין).

יש בהיצע הרבה מדגם הבייסיק (68 כ״ס) ידני והרבה קומפורטליין אוטומט.

לצערנו גיר רגיל ואבזור לא הולכים באותו משפט שאין בו את המילים ייבוא אישי.

VW MK5 Golf 2.0TDI

פורסם

שכתם את טויוטה קורולה החדשה; באותה רמת אבזור יש הבדל של ₪6,000 בין ידני לCVT.

בארה"ב יש הבדל של $600 בין ידני לCVT, שזה ₪2,112 נכון לעכשיו - מישהו בכלל היה מסתכל לכיוון הידנית עם הפרש כזה?

יותר מזה - מישהו בכלל יחשוב על הידנית אפילו עם ההפרש הנוכחי?

כשיפורסם דו"ח מסירות 2013 אני בטוח שאת הקורולות הידניות יהיה אפשר לספור על יד אחת.

 

צריך להיות הפרש מספיק משמעותי במחיר כדי לגרום לנו לשקול תיבה ידנית ברצינות, כפי הנראה (מהSX4) גם ₪10,000 זה לא מספיק.

 

ברכבי מיני/סופרמיני/ג'יפונים/ספורטיביות זה כבר משהו אחר, שם מעדיפים ידני בגלל אמינות/עמידות/צריכת דלק עדיפה/הנאה מנהיגה. ובצדק.

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם
ממתי "רמה" של רכב משפיעה על התמחור שקובע לו היבואן? קח לדוגמא את סובארו אימפרזה, מכונית משפחתית שברור שהיא "לא ברמה" של משפחתיות מהשורה כמו הקורולה או האוקטביה החדשות. אבל היא מתומחרת ב-128 אלף ש"ח כי זאת רמת המחירים בקבוצה. היבואן לא רואה את ה"רמה" הזאת בצורה שבה אנחנו רואים אותה, מבחינתנו יש לו מתחרה בסגמנט המשפחתיות והיא מתומחרת כמו מתחרה בסגמנט המשפחתיות.

 

כשאני משווה את המחיר של הקרוסאובר הידנית למחיר של מעט המכוניות המשפחתיות שכן נמכרות כאן עם גיר ידני אני רואה שהמחיר דווקא כן הגיוני -

סיאט לאון 1.2 ידנית יקרה יותר ב-4000 ש"ח.

פורד פוקוס 1.6 ברמת אבזור TREND יקרה יותר ב-2000 ש"ח

רק יונדאי i30 זולה יותר, 102 אלף ש"ח, אבל היא מגיעה עם מנוע 1,400 סמ"ק.

 

ככה שהקרוסאובר ממוקם במקום טוב באמצע, שזה בדיוק המקום ההגיוני לדעתי.

 

:shock:

אתה שואל ממתי רמה של רכב משפיעה על התמחור? נסה... מאז ומתמיד? או לפחות מאז שהיבואן החליט שהוא אשכרה רוצה למכור מכוניות.

רוצה סובארו אימפרזה לדוגמא? אין בעיה - כמה אימפרזות נמכרו בארץ בשנים האחרונות? וכמה מכרו המתחרים? ותזכיר לי מה קרה ליבואן סובארו...?

 

אתה יכול להשוות את הקרוסאובר הידנית למשפחתיות ידניות אחרות אבל בדוק הבדלי איכות, גימור ואבזור. וזה גם לא משנה לאור ההבדל המגוחך בין שתי גרסאות הקרוסאובר המדוברות.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
אני מצפה שבאולם התצוגה יעמדו להן כל רמות הגימור הקיימות (בסיסית, מאובזרת, מאובזרת יותר). מבחינתי שכולן יהיו אוטומטיות - במידה והן משווקות בהתאם גם עם תיבה ידנית. גישת ה-"זאת המאובזרת, אין לנו את הבסיסית" היא הניסיון לדחוף אותך לקנות את הוורסיה היקרה יותר (ולרב גם אוטומטית...). עוד אחת משיטות ה"מצליח" של היבואן.

 

 

אין שום סיבה שהיבואן יבזבז כסף על שטח תצוגה וישים באולם רמות אבזור שונות.

מספיק שישים רכב אחד עם האבזור המקסימלי, וזה בד"כ גם מה שקורה בפועל למיטב ידיעתי.

 

מה שחבל הוא שלא מסכימים להביא, אפילו בהזמנה מיוחדת, קומבינציות שונות מה3-4 אפשרויות שמפורסמות.

ברור שאי אפשר להחזיק במלאי את כל האפשרויות הקיימות.

אבל מה אכפת ליבואן להזמין רכב ידני עם כל האבזור לפי בקשה מיוחדת?

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

אני חושב שיש עוד סיבה. הבעיה שעד היום הפרסומים ודעת הקהל בישראל, כמובן שליבואנים יש חלק ניכר בנושא ש"ידני" פירושו מבחינת העם ולקוחות זה "זול". ולכן על מנת ליבואן למכור רכב בזול הוא מוריד איבזור.

דוגמה-

נגיד והדגם הידני היה מגיע עם איבזור מלא ועולה ב-5k-7k פחות. במחירים מעל 100 אלף למשפחתית ובכמה וכמה כאשר מדובר בכ-128 אלף הלקוחות יעדיפו אוטומט תמורת תוספת של 5%-6% כי גם המחירון נשמר ומכירה עתידית תהייה קלה יותר.

ומה גם שאתה כלקוח אומר לעצמך שאם כבר אני קונה רכב הכי מאובזר אז כבר שיהיה נוח יותר לנסיעה ויהיה אוטומט. אני בטוח שאדם שיספר שקנה רכב ידני, ישר יחשבו שהוא קנה אותו בזול.

החיים הם כמו....

פורסם

אמרתי יותר מפעם אחת, הרף העליון של מחיר מכונית ידנית נע סביב ה 75K.

מעבר לזה, מדובר לרוב שרוכשים שרצו מלכתחילה מכונית ידנית, ואז התמחור משחק תפקיד משני.

בניגוד לימים עברו, המשפחתיות של ימינו לא "תקועות" עם תיבה אוטומטית בת 3 הילוכים, מגבילה ומסרסת, מה גם שהנאה מהנהיגה לא תמצא ברבות, אם בכלל, כך שלרוב בחירה במשפחתית אוטומטית נראית הגיונית למדי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

כרגע עם מחירי הדלק, הכסף שתחסוך בהבדלי הצריכה בין אוטומאט לידני יגיע ל10 אלף תוך פחות משנתיים ואז תאבזר אותו בכל מה שתרצה :lol:

פורסם
:shock:

אתה שואל ממתי רמה של רכב משפיעה על התמחור? נסה... מאז ומתמיד? או לפחות מאז שהיבואן החליט שהוא אשכרה רוצה למכור מכוניות.

רוצה סובארו אימפרזה לדוגמא? אין בעיה - כמה אימפרזות נמכרו בארץ בשנים האחרונות? וכמה מכרו המתחרים? ותזכיר לי מה קרה ליבואן סובארו...?

או שאנחנו לא מדברים על אותו הדבר או שאתה טועה. אם זה מאז ותמיד תן לי דוגמא אחת לכך, כי אני מאז אתמול מנסה לחשוב על דוגמאות שתומכות בטענתך ובינתיים מוצא רק דוגמאות הפוכות למעט מקרה אחד -

גרייטוול סטיד, הטנדר המעאפן של היצרן הסיני, הגיע לארץ עם תג מחיר נמוך מהמתחרים שלו. לדעתי זה לא בגלל שהוא ברמה יותר נמוכה אלא בגלל שזה היה מה שנקרא בשפה השיווקית "מחיר חדירה". עובדה, הדגם השני שהשיקה גרייטוול בישראל (ה-C10) כבר יקר מהמתחרות הישירות שלו!

 

סובארו אימפרזה הגיעה רק השנה לארץ ובינתיים היא מוכרת לא רע. לא כמו שהיבואן ציפה, אבל מוכרת כמויות סבירות. חוץ מזה לא טענתי ששיטת התמחור הנוכחית היא ערובה להצלחה. למעשה, רוב המכוניות שתומחרו מעבר לרמתם נכשלו באולמות התצוגה - ניסאן אקו-מיקרה בתחילת דרכה שתומחרה כמו סופר-מיני למרות שהיא לא, סאנגיונג אקטיון ספורט שתומחר כמו המתחרים שלו למרות שהוא לא ברמה שלהם, MG350 שמחירה דומה למחיר של i25 למרות שעם כל האבזור היא לא מגיעה לרמה שלהם וכו'.

 

אתה יכול להשוות את הקרוסאובר הידנית למשפחתיות ידניות אחרות אבל בדוק הבדלי איכות, גימור ואבזור. וזה גם לא משנה לאור ההבדל המגוחך בין שתי גרסאות הקרוסאובר המדוברות.

בדקתי. יש הבדל ברמת הגימור והאיכות של תא הנוסעים - זה נכון. השאלה היא כמה זה רלוונטי ללקוח הישראלי שאינו מצוי על זן מלטפי הדשבורדים? ומה לגבי איכות של רכיבים אחרים ברכב? בינתיים סיאט היא זאת שאוכלת צינור עם תקלות בתיבות ההילוכים וסוזוקי לא.. נחשב במדד האיכות של סרוניס או לא?

בנושא האבזור יש הבדלים אבל הם לא מאוד מהותיים. הלאון מגיעה עם מערכת מולטימדיה מקורית והקרוסאובר לא, אבל זה משהו שאם ממש תרצה אפשר להתקין בארץ. הקרוסאובר מגיעה עם 7 כריות אוויר והלאון עם 6, אבל לשתיהן ציוני ריסוק מעולים. הלאון מגיעה עם סאן-רוף (במסגרת מבצע השקה שכנראה לעולם לא יגמר) אבל לקרוסאובר יש פסי גגון אורכיים לשיפור אווירת הג'יפון. לקרוסאובר יש אפשרות להעברת הילוכים מההגה ולסיאט אין, מזל שזה קצת מעאפן בסוזוקי כי אין לי קונטרה לתת בסיאט בסעיף הזה.

 

אבל היא לא ממש שייכת לאותה קטגוריה, עליה אתה מדבר.. עכשיו בחלק ניכר מהמשפחתיות כבר יש מערכת מולטימדיה עם מצלמת רוורס ולעיתים גם ניווט. גם בסיס הגלגלים כאן קטן יותר, יותר דומה לזה של קיה ריו.

זה נכון שלקרוסאובר יש בסיס גלגלים קצר אבל זה לא בגלל שהוא שייך לקטגוריה נמוכה יותר אלא בגלל החלטה של היצרן. אם תסתכל על כל הדגמים שמשווקת כיום סוזוקי, תראה שבכולם בסיס הגלגלים קצר יחסית למתחרות - סוזוקי אלטו מול קיה פיקנטו, סוזוקי סוויפט מול סיאט איביזה וגם סוזוקי קרוסאובר מול סיאט לאון.

מערכת מולטימדיה מקורית זה לא משהו שמאפיין קטגוריה. קודם כל כי יש משפחתיות שמגיעות גם היום בלי מערכת מולטימדיה, למשל פורד פוקוס או רנו מגאן. שנית, זאת כנראה הייתה החלטה שיווקית של היבואן ואולי גם של היצרן, כי גם בתמונות יח"צ בחול אין מולטימדיה ברכב. זה גם מאוד מתאים לתדמית של סוזוקי בתור מותג של אנשים שאוהבים "פשוט פשוט פשוט".

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

EliC25 כותב :

 

כרגע עם מחירי הדלק, הכסף שתחסוך בהבדלי הצריכה בין אוטומאט לידני יגיע ל10 אלף תוך פחות משנתיים ואז תאבזר אותו בכל מה שתרצה

 

דומני שאתה טועה : לפי נתוני היצרן לסוזוקי קרוסאובר הרי הדגם הידני בכלל לא יותר חסכוני לעומת האוטומטי , שהוא בעצם אוטומט רציף.

 

ידני : 6.8 ליטר/100 ק"מ עירוני . 4.8 בינעירוני.

אוטומטי: 6.8 בעירוני , 4.7 בבינעירוני.

 

יוצא אם כך שבמחיר 120K למול 110K מקבלים :

 

1. איבזור עדיף מהותית - ראה פירוט בהודעה הראשונה.

2. מן הסתם סחירות וביקוש עתידיים עדיפים.

3. תצרוכת דלק זהה, ואפילו מעט עדיפה.

4. כנראה עלות החזקה זולה יותר - ברציף אין בלאי צפוי כמו מצמד.

 

כמו שציינתי בתחילה - אין תמריץ רציני להעדיף את הידני.

פורסם
אמרתי יותר מפעם אחת, הרף העליון של מחיר מכונית ידנית נע סביב ה 75K.

מעבר לזה, מדובר לרוב שרוכשים שרצו מלכתחילה מכונית ידנית, ואז התמחור משחק תפקיד משני.

בניגוד לימים עברו, המשפחתיות של ימינו לא "תקועות" עם תיבה אוטומטית בת 3 הילוכים, מגבילה ומסרסת, מה גם שהנאה מהנהיגה לא תמצא ברבות, אם בכלל, כך שלרוב בחירה במשפחתית אוטומטית נראית הגיונית למדי.

 

לא מדויק, ניסאן קשקאי וסקודה יטי ידניות נמכרות במספרים לא רעים.

לא סתם בתחום הג'יפונים, חוץ מהטרקס כל שאר הג'יפונים הקטנים מוצעים עם גרסה ידנית מוזלת.

 

אפשר למכור כמעט כל דגם, הכל תלוי בתמחור.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

זה נכון שלקרוסאובר יש בסיס גלגלים קצר אבל זה לא בגלל שהוא שייך לקטגוריה נמוכה יותר אלא בגלל החלטה של היצרן. אם תסתכל על כל הדגמים שמשווקת כיום סוזוקי, תראה שבכולם בסיס הגלגלים קצר יחסית למתחרות - סוזוקי אלטו מול קיה פיקנטו, סוזוקי סוויפט מול סיאט איביזה וגם סוזוקי קרוסאובר מול סיאט לאון.

מערכת מולטימדיה מקורית זה לא משהו שמאפיין קטגוריה. קודם כל כי יש משפחתיות שמגיעות גם היום בלי מערכת מולטימדיה, למשל פורד פוקוס או רנו מגאן. שנית, זאת כנראה הייתה החלטה שיווקית של היבואן ואולי גם של היצרן, כי גם בתמונות יח"צ בחול אין מולטימדיה ברכב. זה גם מאוד מתאים לתדמית של סוזוקי בתור מותג של אנשים שאוהבים "פשוט פשוט פשוט".

כל מכוניות פורד כולל פוקוס ימכרו עם מערכת מולטימדיה בנסיון להחזיר מפלח הכירות...

רנו, (למיטב ידעתי) הפלואנס עם מערכת מולטימדיה (גם בגרסת הליסינג) במגאן החדשה של חבר יש גם מערכת אני אברר אם היא מקורית.


×
×
  • תוכן חדש...