Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4675 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתמול יצאנו כמה חברים כאשר היינו בשני רכבים.

רכב אחד התקדם לכיוון הרמזור שביציאה מהעיר ואני ועוד חבר שהיינו ברכב השני נסענו אחריהם.

בשלב מסויים,חתך אותי רכב תוך נסיעה במהירות גבוהה וסיכון שלי ושל הרכב שלפני (החבר'ה) כמובן שהוא ניסה לעקוף גם אותו.

החלטתי לא להשתולל ולא לקחת סיכון והמשכתי בנסיעה תוך ניסיון לשכוח ממה שקרה (בכל זאת לצערנו זה קורה הרבה) מה שקרה אחרי זה הוא שנהג הרכב העוקף אותת שמאלה ואכן נסע בנתיב הפונה שמאלה (כניסה לחניה של פארק כלשהו) לאחר מכן הנהג לא פנה מה שגרם לנורה להידלק אצלי,המשכתי בנסיעה ולפתע הנהג בלם בלימת פתע.אני שמרתי על מרווח לפי החוק ובחסדי שמיים הצלחתי לבלום גם תוך הורדת הילוכים מהירה מאוד (נסעתי במאזדה 3 והורדתי את ההילוכים תוך כדי בלימה) אין לי מושג אם זה קרה בגללי או תגובה של האוטו לבלימה המטורפת הזאת אבל נכנס לי גם לניוטרל והרגשתי את כל האוטו רועד והייתי בטוח שדפקתי משהו. הנהג שלפני לא התעניין בכלל ואין לי מושג אם הוא מודע לזה שהייתי פחות מחצי מטר מלהיכנס בו (זה אחרי הבלימה) מה שקרה זה שהנהג עצר לקלל את אחד החברים שלי שעשה לו פרצוף או משהו (זה בעיה בפני עצמה) אבל עדיין,לא עניין אותו מה קורה מאחוריו. הרכב היה רכב חברה של בזק (יש לי את המספר וגם תמונה מטושטשת אבל את המספר זכרתי בעל פה וחבר שישב לידי רשם בפלאפון) את הבלימה הזאת הצלחתי לעשות בחסדי שמיים לגמרי ואין לי מושג איך לא קרתה פה תאונה ח"ו. הנהג אחר כך המשיך בנסיעה מופרזת תוך שהוא מתעלם מהנתיבים שהוא נוסע בהם ומהמכוניות שלידו. לפי מה שהבנתי מחברים,הרכב היה רכב חברה של בזק והנהג צעיר בערך בן 19-20 (אולי טיפה פחות) מיותר לציין שנלחצתי פה לגמרי כי זו פעם ראשונה שקורה לי כזה דבר.

 

אותי מעניינים כמה דברים:

א. איך אני יכול לבדוק שלא קרה משהו לאוטו? אחרי זה כמובן המשכתי לנסוע ולא שמתי לב למשהו מיוחד..

ב. למישהו יש את המספר של צי הרכב שלהם או אפילו של מדבקת איך אני נוהג שנמצאת על הרכבים שלהם?

אני מתכנן בהזדמנות הראשונה להתקשר לשם וליידע אותם על המקרה,שידעו איזה אנשים הם מעסיקים בחברה ואולי זה גם יגרום לאבא הזה לחשוב פעמיים לפני שהוא נותן את הרכב לבן שלו.

בתור נער באותו גיל אני עוד הבנתי לפני קבלת הרישיון שרכב יכול להוות גם כלי נשק.

 

ברוך ה' שלא קרה כלום אבל זה יכל להסתיים גם אחרת.

 

אם מישהו יכול לעזור לי בנושא אני אשמח.אני מתאר לעצמי גם שלא ניסחתי את הסיפור כמו שצריך אז אם יש משהו שקשור לנושא ולא מובן אני אסביר שוב.

פורסם

חבל לך על הזמן כמה נלחצתי...

האמת, שהחברים ניסו קצת לשכנע אותי לא לפעול בנושא משום שזה שישב ליד הנהג,חבש מסכה מסתבר,מה שגם לזה שהנהג שעליו אני מתלונן עצר ואז המשיך ושוב עצר על מנת לקלל את בעל המסכה ולהתפוצץ מצחוק ביחד עם זה שלידו.

 

אני נורא מתלבט מה לעשות,יש טעם לנסות לפנות הלאה או שעדיף פשוט לשכוח מהמקרה לטובת כולנו?

מחר אני אצלם פה תמונה של אחורי הרכב,אני דיי בטוח שניתן לזהות את סוג הרכב למרות שהתמונה צולמה בלילה.

פורסם
חבל לך על הזמן כמה נלחצתי...

האמת, שהחברים ניסו קצת לשכנע אותי לא לפעול בנושא משום שזה שישב ליד הנהג,חבש מסכה מסתבר,מה שגם לזה שהנהג שעליו אני מתלונן עצר ואז המשיך ושוב עצר על מנת לקלל את בעל המסכה ולהתפוצץ מצחוק ביחד עם זה שלידו.

 

אני נורא מתלבט מה לעשות,יש טעם לנסות לפנות הלאה או שעדיף פשוט לשכוח מהמקרה לטובת כולנו?

מחר אני אצלם פה תמונה של אחורי הרכב,אני דיי בטוח שניתן לזהות את סוג הרכב למרות שהתמונה צולמה בלילה.

 

אל תוותר! אתמול זה קרה לך,ומחר למישהו אחר,לך עם זה עד הסוף.

פורסם

טוב..ניידע את אבא על זה ונשאל אותו מה הוא אומר.

(השאלה אם אחרי זה נספר לו שנסעתי לכביש גישה של איזה יישוב בשביל להרכיב לדים בוונטיל ושנראה איך זה יוצא :p אבל גם אם כן,לא נראה לו את הוידאו ;) ).

 

השאלה היא,איך אני יודע לאן לפנות? לא קלטתי את המדבקת "איך אני נוהג"

פורסם
טוב..ניידע את אבא על זה ונשאל אותו מה הוא אומר.

(השאלה אם אחרי זה נספר לו שנסעתי לכביש גישה של איזה יישוב בשביל להרכיב לדים בוונטיל ושנראה איך זה יוצא :p אבל גם אם כן,לא נראה לו את הוידאו ;) ).

 

השאלה היא,איך אני יודע לאן לפנות? לא קלטתי את המדבקת "איך אני נוהג"

 

הכי פשוט שיש,כאן:

 

https://www.facebook.com/Bezeq

 

זה הפייסבוק של בזק,תכתוב שם את פרטי המקרה,ואז או שהם ידאגו להעביר את זה לקצין הבטיחות של החברה,או שייתנו לך מספר כזה או אחר.

 

בהצלחה,ואל תוותר.

פורסם

מקרה כמו שתיארת הוא דוגמא מצוינת למה כל נהג צריך קורס נהיגה מתקדמת.

הברקס שהיית צריך לתת הוא ברקס חזק עם כל הרגל על הברקס, ממש לבעוט בברקס.

במקרה חירום, לא משנה מה ההילוך של הרכב, לא משנה אם הוא נכבה, לא משנה שום דבר, העיקר לבלום, וזאת הבלימה הכי מהירה והכי יעילה.

אתה ניסית לבלום בזהירות (כי אין לך את הידע) ועוד להוריד הילוכים ולקבל בלימת מנוע - בגדול זאת בלימה איטית ובקלות היית יכול להכנס בו, אין שום משמעות לבלימת מנוע בבלימת חירום כי המטרה היא לעצור כמה שיותר מהר, בלימת מנוע זה לנוחות ולמנוע שחיקה של הברקסים, אבל כשאין ברירה - אין ברירה!

 

דבר נוסף קטן, ההתעסקות המיותרת שלך עם ההילוכים הייתה יכולה לשמש לטובת התחמקות מהרכב (לנתיב השמאלי הריק או לשוליים) - כמובן תוך כדי ברקס מלא! כך שגם אם מרחק העצירה היה קצר ולא היה מספיק, עדיין הייתה נמנעת תאונה.

 

לגבי הרעידות והרעשים ששמעת, זאת מערכת ה ABS שמונעת נעילת גלגלים וזה תקין לחלוטין. פעם הבאה ברקס בכל הכוח ולא לעזוב ויהי מה. שום דבר לא יקרה לרכב.

 

לידע שלך לעתיד, אני מציע שתסע למגרש נטוש, תאיץ למהירות 60-70 (ואם יש לך מקום פנוי אז אפילו יותר) ותן ברקס עם כל הכוח, כדי שתבין את התנהגות הרכב.

 

בנוגע לשאר הסיפור, לצערנו התנהגות כביש ביריונית כזאת מוכרת לכל נהג בישראל ואין מה לעשות חוץ מלהשלים עם כך. גם אם תתלונן אני בספק אם יעשו משהו, אם כי ייתכן מאוד (ובתקווה כי האבא בעל הרכב אדם הגיוני ולא ערס מצוי) יתן לבן שלו על הראש.

 

יש להוסיף כי גם אני (וכנראה שכל חובב נהיגה ספורטיבית) נוסע מהר לעיתים ולאחרים זה יכול להתפרש כנהיגה מסוכנת, אך אני עושה זאת רק כאשר זה מתאפשר בצורה כזאת שאני לא מסכן אף אחד. לכן אי אפשר להכליל (אם כי כנראה שמספר הנהגים המיומנים בארץ נמוך מאוד).

פורסם

אהלן.

כמו שנאמר פה תכתוב על הקיר של בזק בפייסבוק. תציין מספר רכב,סוג רכב,שעה ומקום (אם יש תמונה אז מעולה).

בזק לא ישארו אדישים לפרסום כזה ויגיבו במהרה.

 

נ.ב לגבי הרעידות,היה לי את אותו הדבר כשנהג יצא לי כמה מטרים מול הרכב בצומת T,הנהג נבהל כשראה אותי ועצר באמצע הצומת. למזלי לחצתי ברקס כמו שלא לחצתי בחיים והרגשתי את הדוושה רועדת. לאחר כמה בירורים הבנתי שזאת הייתה מערכת הABS ואין שום נזק,אז תירגע הרכב שלך בנוי למצבים כאלה.

 

סע בזהירות ושבוע טוב.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם
מקרה כמו שתיארת הוא דוגמא מצוינת למה כל נהג צריך קורס נהיגה מתקדמת.

הברקס שהיית צריך לתת הוא ברקס חזק עם כל הרגל על הברקס, ממש לבעוט בברקס.

במקרה חירום, לא משנה מה ההילוך של הרכב, לא משנה אם הוא נכבה, לא משנה שום דבר, העיקר לבלום, וזאת הבלימה הכי מהירה והכי יעילה.

אתה ניסית לבלום בזהירות (כי אין לך את הידע) ועוד להוריד הילוכים ולקבל בלימת מנוע - בגדול זאת בלימה איטית ובקלות היית יכול להכנס בו, אין שום משמעות לבלימת מנוע בבלימת חירום כי המטרה היא לעצור כמה שיותר מהר, בלימת מנוע זה לנוחות ולמנוע שחיקה של הברקסים, אבל כשאין ברירה - אין ברירה!

 

דבר נוסף קטן, ההתעסקות המיותרת שלך עם ההילוכים הייתה יכולה לשמש לטובת התחמקות מהרכב (לנתיב השמאלי הריק או לשוליים) - כמובן תוך כדי ברקס מלא! כך שגם אם מרחק העצירה היה קצר ולא היה מספיק, עדיין הייתה נמנעת תאונה.

 

לגבי הרעידות והרעשים ששמעת, זאת מערכת ה ABS שמונעת נעילת גלגלים וזה תקין לחלוטין. פעם הבאה ברקס בכל הכוח ולא לעזוב ויהי מה. שום דבר לא יקרה לרכב.

 

לידע שלך לעתיד, אני מציע שתסע למגרש נטוש, תאיץ למהירות 60-70 (ואם יש לך מקום פנוי אז אפילו יותר) ותן ברקס עם כל הכוח, כדי שתבין את התנהגות הרכב.

 

בנוגע לשאר הסיפור, לצערנו התנהגות כביש ביריונית כזאת מוכרת לכל נהג בישראל ואין מה לעשות חוץ מלהשלים עם כך. גם אם תתלונן אני בספק אם יעשו משהו, אם כי ייתכן מאוד (ובתקווה כי האבא בעל הרכב אדם הגיוני ולא ערס מצוי) יתן לבן שלו על הראש.

 

יש להוסיף כי גם אני (וכנראה שכל חובב נהיגה ספורטיבית) נוסע מהר לעיתים ולאחרים זה יכול להתפרש כנהיגה מסוכנת, אך אני עושה זאת רק כאשר זה מתאפשר בצורה כזאת שאני לא מסכן אף אחד. לכן אי אפשר להכליל (אם כי כנראה שמספר הנהגים המיומנים בארץ נמוך מאוד).

 

עכשיו קראתי קצת על הABS (חשבתי שזה כריות אוויר) ואכן מצויינת התופעה של רעידות.

לגבי השימוש בהילוכים שעשיתי-אם משתמע אחרת ממה שכתבתי אני אציין-הרכב אוטומטי,פשוט יש אפשרות להורדת הילוכים (אני חושב שיש לזה שם אני פשוט לא מתמצא :razz: ) בכל אופן,זה קיים בכל מאזדה סטנדרטית אם אני לא טועה (שלנו היא מהצורה הישנה,200:cool: בכל אופן,הבלימה היתה כזאת,בלימה שאומנם לא היתה בעיטה אבל לחצתי את הברקס עד הסוף וכשהיה נראה לי שלא אספיק לעצור בזמן,אז הורדתי את ההילוכים במהירות מטורפת (פשוט אחד אחרי השני ולא נתתי למנוע זמן "לעכל"-נדמה לי שזה לא הכי בריא לו) האינסטינקט מבחינתי היה למנוע עד כמה שניתן את המצב שבו הרכב שלי יפגוש את הרכב של המנוול מלפני..

 

ישמצב שזה עשה נזק כלשהו למנוע או לחלק אחר באוטו?

בכל אופן,אני מתאר לעצמי שהרכב מהעיר (מודיעין) ואני גם אצרף פה תמונה שהיא באיכות ממש נמוכה (ממש צעקתי על החבר שישב לידי שיצלם אותו כדי שאני אוכל להיכנס בו אח"כ תוך כדי שאני צועק לעצמי בקול את מספר הרכב,מקווה שזכרתי נכון:oops:)

 

הנה תמונה של הרכב לפני שהוא פנה (חשבתי לעקוב אחריו אבל וויתרתי ורק עכשיו אני חושב על זה שזו היתה אופציה טובה בהחלט):

 

http : // image shack . us / f / 842 / b988 . jpg

 

(מצטער על הרווחים,לא היתה לי אפשרות אחרת). אם יש מישהו שמבין קצת בשיפור איכות,אין לי בעיה להביא לו את התמונה המקורית ושינסה לשחק עם זה,אולי אפשר לשנות את האיכות קצת ולראות יותר בבירור.

בינתיים,אני יוצא מתוך נקודת הנחה שזה רכב של תושב העיר ויש סיכוי שאני עוד אתקל בו ולכן רוצה לדעת את סוג הרכב אם זה אפשרי.

 

הבעיה שלי היא שאני סגור ב90% שהמספר שיש בידי נכון,אבל לא בטוח.

נגרמה לי ממש עוגמת נפש מהסיפור הזה בגלל שזה הרכב של ההורים ובכלל לא נעים לי מזה..

 

וכמובן, תודה לכולם על העזרה :smile:

פורסם

אם המנוע לא הספיק "לעכל" את הורדת ההילוכים הרי שלא היה לזה אפקט כי לא קיבלת בלימת מנוע. לא הכי בריא לו? אל תדאג, הוא לא ימות מזה.. אמרו לך ואני אומר פעם אחרונה, אין שום נזק משום דבר, רכב לא מתפרק לחלקים בגלל שנתת ברקס או הורדת הילוכים.

 

סע למגרש ריק והתאמן או קח שיעור נהיגה מתקדמת שמומלץ בחום.

פורסם

אני אעשה את זה בהזדמנות..

אם יש פה מישהו מאיזור מודיעין שמכיר מקום כזה בסביבה הקרובה,אני אשמח לדעת.

 

בינתיים,אם יש מישהו שיכול להתסכל בתמונה ולזהות לי בוודאות את סוג הרכב,אני אשמח מאוד לדעת.

יידעתי כבר את אבא שלי על המקרה ונשב על זה בערב בעז"ה ונראה מה עושים.

 

הבעיה היא,שאני לא בטוח ב100% שהמספר שיש בידי הוא הנכון. יש דרך אולי למצוא את זה?

בהנחה ואני מתקשר איכשהו למישהו שקשור לצי הרכב של בזק,ואומר להם את המספר,יש סיכוי שהם יסכימו למסור לי את דגם הרכב ואכן לאמת לי שזהו המספר הנכון ולא טעיתי? או שישמצב שהם ינצלו את העובדה שאני לא בטוח במספר ויתכחשו למה שקרה תוך טענה ש"אין רכב במספר הזה"?

פורסם

אביאל - ייתכן שאתה ירא שמיים ואני מקווה שדבריי לא יפגעו בך, אך לחסדי שמיים כנראה לא היה הרבה יד בדבר והבלימה שנתת לא הייתה כה חריפה, מעצם העובדה שהיה לך זמן וקשב להוריד הילוכים. כל הכבוד ששמרת מרחק - זה מה שחצץ בינך לבין תאונה, כי כמו שאמרו לפני - לבלום בלימת חירום לא ידעת.

 

תמשיך לשמור מרחק ועל הדרך תלמד לבלום ולתכנן קו נסיעה - בייחוד כשאתה יודע שיש מישהו מועד לפורענות לידך - תמיד תהיה מודע לכביש ותחפש נתיבי מילוט אפשריים. תאמן את עצמך שלא תזדקק להשגחה עליונה כל פעם.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

אתה צודק לגמרי.

אני אקח ברצינות את הקטע הזה של הניסיון במגרש נטוש הבעיה שאני לא מכיר אחד כזה באיזור...

(לא כדאי לנסות ב431 באמצע הלילה נכון?)

 

שוב פעם אני מציין,מה שאני מבחינתי עשיתי זה למעוך את הברקס בשנייה שקלטתי מה קורה.

אם הייתי יכול-הייתי לוחץ אותו עוד אבל מה לעשות והוא פשוט לא נדחף עוד?

רק אחרי שכבר לחצתי על הברקס-רק אז הורדתי את ההילוכים.

אם הייתי יכול לעשות משהו אחר שהוא יותר חכם ולא עשיתי-אני יותר מאשמח לדעת,הדבר הזה מציל חיים.

 

אני מדגיש שוב,הורדתי את ההילוכים רק אחרי שלחצתי לגמרי על הברקס.

פורסם

בבלימת חירום אתה לא מוריד הילוך אף פעם! זה מוריד מהריכוז ואתה לא מספיק מהיר כדי שהורדת ההילוך תשפיע.

 

מה שעושים זה ברקסים עד הסוף, אפשר גם לנסות להתחמק מהמכשול אבל עדיף קודם שתלמד לבלום כמו שצריך וגם לנהוג (מהמקרה אני מניח שאין לך הרבה ניסיון על הכביש - נהג חדש).

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

פורסם

לא אתכחש,אין לי הרבה ניסיון על הכביש,אני אפילו פחות מחצי שנה.

לגבי הבלימה,ייתכן והורדת הילוכים מורידה מהריכוז,אני פשוט עשיתי כל מה שעלה לי בראש יכול למנוע תאונה ובראש ובראשונה זה היה ברקס עד הסוף.

 

בינתיים,אני מתעניין ברכישה של מצלמת דרך לרכב לצורך מקרים כאלה ואחרים...

×
×
  • תוכן חדש...