Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4660 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ממש חלומות בארץ עוץ חן, יש אנשים שלא יצאו לעולם לחו"ל עוזרים להורים כדי לסגור את החודש, ואבא שלהם נוסע ברכב משנת 93 מקרטע כי אין לו כסף לסגור את החודש, צא מהסרט שאתה צופה כי אני לא יודע איפה אתה חי. אני יודע דבר אחד לאנשים ממעמד הביניים אין כסף לסגור את החודש והם לא ראוותניים ויוצאים פעמיים בשנה או פעם בשנה בחו"ל, אני חי את זה מקרוב.

 

אנשים עובדים פה קשה, אני עובד בחודשים שאני לא לומד 280-300 שעות בחודש, קורע את עצמי ורואה כוכבים בשביל לעזור להורים שלי, וואלה נמאס שאומרים פה שבאמת טוב, אני חושב עשרים פעם אם לקנות כוס קפה ב15 ש"ח בחוץ או להשאיר אותם אצלי בכיס כי מחר בערב צריך לקנות חלב ולחם. הגעתי למצב שאני מחשב כל שקל שלי, וככה גם שאר החברים שלי הסטודנטים, המחירים האמירו בשנה וחצי האחרונות שטונה עולה היום 30 שקל ל4 קופסאות, לחם פשוט עולה 8 וגבינה גם. אז מה מביאים לי ה200 שקלים?

התענוג שמוביל אותך

  • תגובות 316
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

זה לא סלאמס, לפחות לא בכל מקום. אבל יש פרמטרים שונים ומגוונים לאיכות חיים וזה גם משהו שצריך לקחת בחשבון.

לא בכל שכונה שבה אתה מוכן לגור כרווק אתה תרצה לגדל את הילדים שלך, וזה הרבה דברים - בתי ספר, קרבה של הבתים, גודל הדירות, מרחק מתשתיות חשובות, מרחק מעבודה ועוד.

מה שניסיתי להגיד הוא, שזה לא חוכמה סתם לקנות דירה. יש דירות זמינות בבאר שבע בחצי מיליון שקלים, וקרובת משפחה שלי עשתה את הטעות של לקנות דירה בשיכון כזה לפני 15 שנה בערך. אחר כך התגלה שהשכן למעלה הוא עבריין, שנעצר שוב כמה חודשים אחרי שעברו לשם; אחר כך התגלה ששכן אחר נדקר למוות כשטייל לו בפארק באזור, והיו עוד הרבה דוגמאות. ושוב, זה לא רק זה. אני בתור הורה הייתי קודם כל מסתכל על איכות מערכת החינוך סביב, ויש כנראה גם קשר בין כמה שהדירות זולות לכמה שמערכת החינוך (ומערכות אחרות) הן גרועות.

 

וחן, בסדר, אנשים פה לא מתים מרעב, עדיין. אבל בשורה התחתונה קיים פער עצום בין איך שהאליטה כאן תופסת את המדינה, לבין איך שהחיים כאן נראים בפועל לכל מי שלא שייך לאליטה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

אז דודה שלך קנתה באיזור בבאר שבע של עבריינים, אבל גם יכלה באותו מחיר לקנות דירה בשכונה ד' ולהרוויח שכנים סטודנטים ואולי גם להשכיר את הדירה לסטודנטים ולגור במקום אחר עם דמי שכירות זולים יותר.

 

כמובן שלא צריך לקפוץ על כל "מציאה" וצריך לחקור טוב את טיב השכונה לפני, אבל זה לא אומר שאי אפשר למצוא מציאות.

 

אמא שלי קנתה דירה בשכונה חדשה בקריית גת (לא פרוייקט באמצע העיר, אלא שכונה שנבנית מאפס) וזה כבר שהיא חסכה אותו מעל ל-20 שנה, היא לא מכרה את הבית הישן שלנו שגם נחשב לאיזור יחסית בסדר, בגלל המחיר הנמוך של הדירה החדשה (800 אלף שקל לדירת 4 חדרים מקבלן), מהחתונה שלה בשנות ה-80 היא דאגה לדירה וגם היא רק בגיל 50 מצאה את עצמה נקייה ממשכנתא, אני היום לא מחליף רכב כי אני מעדיף לחסוך את הכסף שלי לדירה, גם לי ממש לא בא לשרוף את הכסף שלי כדי לרפד בעל דירה חמדן ולא בא לי לשלם מעל מיליון שקל כדי לקנות במרכז "קופסת גפרורים".

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

אחרי שבועיים שלא נכנסתי לסופר עשיתי אתמול קניות, אנחנו זוג וזה יצא סביב ה700 ש"ח, אני לא רואה כאן איך זה מתפתח ל1000 ₪ לחודש לכל אדם.

-זה היה במגה רעננה כך שלא מדובר בסופר הזול ביותר, אנחנו מנסים לקנות כמה שפחות אוכל מוכן ולבשל יותר כך שאולי זה משפיעה.

-כאשר אני לא מתעצל (או יום כיפור) את הקנייה אנחנו מחלקים בין מגה (מוצרי חלב/ מותרות) לבין שוק טירה, מרווחים עוד איזה 30% חיסכון בשקט.

 

דירות אפשר לקנות במגוון של מחירים, במגוון של אזורים, אני בת ימי במקור ומתגורר כעת בכפ"ס, בבת ים הרגשתי בטוח יותר ואילו כאן התחדשתי בכלבה פול-סייז על מנת שלא יהיו בבית מבקרים בלתי צפויים (זה לא פיתרון מוחלט אבל אני ישן טוב יותר)

אי אפשר גם לצפות מאנשים שלא יקנו דירות להשקעה כל עוד הריביות בבנקים על החיסכון נשארות נמוכות והממשלה לא כל כך מעודדת בעלי עסקים.

 

לנושא השרשור: בתור חילוני אני לא מרגיש כפייה דתית, מדובר גם במושג יחסי לדעתי כפייה דתית מתקיימת באפגניסטן, זה שסגרו את המכולת השכונתית ואין לך אוטובוס זמין לא דומה לזה שמבצעים מילת נשים ומוציאים להורג נשים שנאנסו באשמת בגידה.

אין לך לחם כי לא זכרת לקנות לא כי יש כפייה דתית.

אטרקציות לאירועים

 

 

פאביה על כביש זה כמו צ'אק נוריס בקטטה בבר.
פורסם
ממש חלומות בארץ עוץ חן, יש אנשים שלא יצאו לעולם לחו"ל עוזרים להורים כדי לסגור את החודש, ואבא שלהם נוסע ברכב משנת 93 מקרטע כי אין לו כסף לסגור את החודש, צא מהסרט שאתה צופה כי אני לא יודע איפה אתה חי. אני יודע דבר אחד לאנשים ממעמד הביניים אין כסף לסגור את החודש והם לא ראוותניים ויוצאים פעמיים בשנה או פעם בשנה בחו"ל, אני חי את זה מקרוב.

 

אנשים עובדים פה קשה, אני עובד בחודשים שאני לא לומד 280-300 שעות בחודש, קורע את עצמי ורואה כוכבים בשביל לעזור להורים שלי, וואלה נמאס שאומרים פה שבאמת טוב, אני חושב עשרים פעם אם לקנות כוס קפה ב15 ש"ח בחוץ או להשאיר אותם אצלי בכיס כי מחר בערב צריך לקנות חלב ולחם. הגעתי למצב שאני מחשב כל שקל שלי, וככה גם שאר החברים שלי הסטודנטים, המחירים האמירו בשנה וחצי האחרונות שטונה עולה היום 30 שקל ל4 קופסאות, לחם פשוט עולה 8 וגבינה גם. אז מה מביאים לי ה200 שקלים?

ככה זה שאתה גר במרכז, אני קניתי 4 טונה של סטארקיסט ב 20 שקלים (הייתי סורק לך את הקבלה לו היה לי אותה), לחם עולה 4.50-4.70 (הלחם בפיקוח) וגבינה לבנה עולה 6.30. אבל אתה יודע מה? שאלתי את עצמי, מדוע לשלם 6.30 על גבינה 9% או 5% שאפשר לשלם 2.50 על שמנת?

לגבי הלימודים, שוב פעם אני חוזר לאותה נקודה. מה היית מעדיף? שהמדינה תבטל כליל את הסובסידיה לאונברסיטאות ואף תמסה אותן בתמורה להקלה משמעותית ביוקר המחייה? אתה מעדיף לשלם 14 אלף שקל לשכר לימוד או לשלם 50 אלף שקל לשנה?

רק כדרך אגב, ישנן ערים בצפון שתמורת 1 מיליון, מאה אלף שקלים אתה מקבל דירת 5 חדרים פלוס מחסן פלוס חניה בטאבו. זה שאנשים חיים במרכז ומשלמים סכומים אדירים אני לא מבין עד היום.

 

אחרי שבועיים שלא נכנסתי לסופר עשיתי אתמול קניות, אנחנו זוג וזה יצא סביב ה700 ש"ח, אני לא רואה כאן איך זה מתפתח ל1000 ₪ לחודש לכל אדם.

-זה היה במגה רעננה כך שלא מדובר בסופר הזול ביותר, אנחנו מנסים לקנות כמה שפחות אוכל מוכן ולבשל יותר כך שאולי זה משפיעה.

-כאשר אני לא מתעצל (או יום כיפור) את הקנייה אנחנו מחלקים בין מגה (מוצרי חלב/ מותרות) לבין שוק טירה, מרווחים עוד איזה 30% חיסכון בשקט.

 

דירות אפשר לקנות במגוון של מחירים, במגוון של אזורים, אני בת ימי במקור ומתגורר כעת בכפ"ס, בבת ים הרגשתי בטוח יותר ואילו כאן התחדשתי בכלבה פול-סייז על מנת שלא יהיו בבית מבקרים בלתי צפויים (זה לא פיתרון מוחלט אבל אני ישן טוב יותר)

אי אפשר גם לצפות מאנשים שלא יקנו דירות להשקעה כל עוד הריביות בבנקים על החיסכון נשארות נמוכות והממשלה לא כל כך מעודדת בעלי עסקים.

 

לנושא השרשור: בתור חילוני אני לא מרגיש כפייה דתית, מדובר גם במושג יחסי לדעתי כפייה דתית מתקיימת באפגניסטן, זה שסגרו את המכולת השכונתית ואין לך אוטובוס זמין לא דומה לזה שמבצעים מילת נשים ומוציאים להורג נשים שנאנסו באשמת בגידה.

אין לך לחם כי לא זכרת לקנות לא כי יש כפייה דתית.

 

אתה לא מרגיש כפייה דתית? תנסה להתחתן בארץ עם אשה שיהדותה מוטלת בספק. חבר טוב מאוד שלי יוצא גם שנים עם בת זוג שנמצאת בכזה מצב והם לא מתחתנים רק בגלל זה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

או תנסה להתחתן אזרחית ליהודיה ואז להתגרש בארץ.

למה אני צריך ללכת ולהסביר לאיזה חמור עם זקן (שגם שונא נשים) שאני לא רוצה להיות נשוי, ואז לעשות טקס אידיוטי שאני לא מאמין בו?

למה אני לא יכול פשוט להגיע עם האקסית למשרד הפנים, להצהיר שאין ילדים, אין רכוש ואין טענות אחד לשני ושאנחנו לא רוצים להיות רשומים כזוג נשוי, ולקבל מסמך שאומר שמדינת ישראל מקבלת את זה שאנחנו לא ביחד כבר?

 

לגבי הדירות במרכז, גם אני לא מבין את זה.

החברה שלי גרה בראשל"צ ורוצה לגור רק שם.

לא מוכנה ללכת לשום מקום אחר כי שם כל החיים שלה וכל המשפחה.

במרכז אני אצטרך לקרוע את התחת במשך 3 שנים בשביל שיהיה לי מספיק מזומן בשביל ההתחלה של משכנתא על דירה קטנה יחסית.

בחיפה אני יכול לקחת משכנתא עם חסכונות של שנה אחת ולקבל אחלה דירה.

פורסם

חלק מעניין המגורים הפריפריה קשור למציאת עבודה ותלוי בתחום העיסוק של האדם המדובר

 

למרות שאני חייבת לןציין שבשנים האחרונות ההיי טק מתפשט גם לצפון הרחוק (יקנעם) ולדרום עם מרכזי היי טק חדשים.

 

כשתהיה שם עבודה, יותר אנשים ירצו לעבור לשם (ולא רק בהיי טק)

פורסם
או תנסה להתחתן אזרחית ליהודיה ואז להתגרש בארץ.

למה אני צריך ללכת ולהסביר לאיזה חמור עם זקן (שגם שונא נשים) שאני לא רוצה להיות נשוי, ואז לעשות טקס אידיוטי שאני לא מאמין בו?

למה אני לא יכול פשוט להגיע עם האקסית למשרד הפנים, להצהיר שאין ילדים, אין רכוש ואין טענות אחד לשני ושאנחנו לא רוצים להיות רשומים כזוג נשוי, ולקבל מסמך שאומר שמדינת ישראל מקבלת את זה שאנחנו לא ביחד כבר?

 

הלוואי שזה היה הקושי

 

 

לגבי הדירות במרכז, גם אני לא מבין את זה.

החברה שלי גרה בראשל"צ ורוצה לגור רק שם.

לא מוכנה ללכת לשום מקום אחר כי שם כל החיים שלה וכל המשפחה.

במרכז אני אצטרך לקרוע את התחת במשך 3 שנים בשביל שיהיה לי מספיק מזומן בשביל ההתחלה של משכנתא על דירה קטנה יחסית.

בחיפה אני יכול לקחת משכנתא עם חסכונות של שנה אחת ולקבל אחלה דירה.

 

בוא תסביר לי את החשבון שלך

דירה ברשל"צ כמה?

דירה אחלה בחיפה כמה ?

חיסכון חודשי כמה?

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
אחרי שבועיים שלא נכנסתי לסופר עשיתי אתמול קניות, אנחנו זוג וזה יצא סביב ה700 ש"ח, אני לא רואה כאן איך זה מתפתח ל1000 ₪ לחודש לכל אדם.

-זה היה במגה רעננה כך שלא מדובר בסופר הזול ביותר, אנחנו מנסים לקנות כמה שפחות אוכל מוכן ולבשל יותר כך שאולי זה משפיעה.

-כאשר אני לא מתעצל (או יום כיפור) את הקנייה אנחנו מחלקים בין מגה (מוצרי חלב/ מותרות) לבין שוק טירה, מרווחים עוד איזה 30% חיסכון בשקט.

 

דירות אפשר לקנות במגוון של מחירים, במגוון של אזורים, אני בת ימי במקור ומתגורר כעת בכפ"ס, בבת ים הרגשתי בטוח יותר ואילו כאן התחדשתי בכלבה פול-סייז על מנת שלא יהיו בבית מבקרים בלתי צפויים (זה לא פיתרון מוחלט אבל אני ישן טוב יותר)

אי אפשר גם לצפות מאנשים שלא יקנו דירות להשקעה כל עוד הריביות בבנקים על החיסכון נשארות נמוכות והממשלה לא כל כך מעודדת בעלי עסקים.

 

לנושא השרשור: בתור חילוני אני לא מרגיש כפייה דתית, מדובר גם במושג יחסי לדעתי כפייה דתית מתקיימת באפגניסטן, זה שסגרו את המכולת השכונתית ואין לך אוטובוס זמין לא דומה לזה שמבצעים מילת נשים ומוציאים להורג נשים שנאנסו באשמת בגידה.

אין לך לחם כי לא זכרת לקנות לא כי יש כפייה דתית.

 

אני מסכים לגמרי שאשדוד ובת ים לא מפחידות, אבל מישהו מכם ניסה לקנות דירה באחת הערים האלה בזמן האחרון. המחיר, לדירה 3 חדרים באיזורים נורמלים בבת ים ואשדוד, כבר בקלות מגיע ל 100 משכורות ממוצעות במשק (ועל זה יש לזכור שהשכר החציוני במשק נמוך בהרבה כלומר רוב המשפחות לא מגיעות לשכר הממוצע במשק) , כלומר, אם תוסיף מימון מינימלי כבר תגיע לכך שמשפחה עם שכר ממוצע צריכה להזרים 10 שנים משכורת מלאה ולחיות מ 0 ש"ח רק כדי לקנות את אותה דירה. עכשיו תוסיף את העובדה שהם לא יכולים לחיות ממשכורת 0 ואת עלות המימון הממוצעת (האמיתית ולא מינימלית) ותגיע למצב שאנשים יעבדו כל חייהם רק כדי להשיג את דירת השלולשה חדרים ומספיק שיפטרו אחד מהם לתקופה קצרה וגם את זה הם יפסידו.

 

ומה זאת אומרת אין כפיה דתית: זה שחילוני מחוייב ע"י הממשלה להחזיק רכב בעלות של מעל 2000 ש"ח לחודש(זו העלות הממוצעת לחודש של החזקת רכב בארץ) כי אין תחבורה ציבורית בשבת זה לא כפיה. ועל תשכח להוסיף את העלות הזאת למחיר הדירה.

 

אז סבבה החיים שלך דבש אז... נו, מה זה אומר?

פורסם

מי שאשם במחירי הדירות, אלא כל האנשים שמסתערעם על השוק הנדל"ן כדי לקנות דירות להקשעה שהקטינו את ההיצע וגם העלו את שכר הדירה.

הסיבה למחירים המוגזמים היא שאין היצע. והסיבה שאין היצע היא שהמדינה אוסרת על בניה באופן גורף, למעט במקומות מסויימים שהיא מאשרת - והיא לא מאשרת מספיק. ולכן נוצר מצב של מחסור מלאכותי בדירות, ולכן המחירים עולים, ולכן קבלנים מתעשרים, ואני חושד שחלק מהכסף הזה מגיע גם לפקידים שמסרבים להפשיר קרקעות לבניה.

 

כמו כן, כל מיני פקידים קובעים דרישות גבוהות יותר ויותר כדי לאשר תוכנית בניה - ממ"ד, רמות גימור ובטיחות גבוהות מאד, ועוד. התוצאה - הם בערך מכריחים את כולם לקנות מרצדס.

 

דני

פורסם

ומה זאת אומרת אין כפיה דתית: זה שחילוני מחוייב ע"י הממשלה להחזיק רכב בעלות של מעל 2000 ש"ח לחודש(זו העלות הממוצעת לחודש של החזקת רכב בארץ) כי אין תחבורה ציבורית בשבת זה לא כפיה. ועל תשכח להוסיף את העלות הזאת למחיר הדירה.

אז סבבה החיים שלך דבש אז... נו, מה זה אומר?

 

יוצור כשחילוני חיכה 12 שנים בתור לקבלת רכב זה היה יותר טוב ?

החיים שלי לא דבש אבל אני מסתכל על בעיות שונות בצורה בוגרת, לקחת מושג כגון "כפייה דתית" ולהגיד "לא היה לי אוכל בבית בגלל הכפייה הדתית", "לא נסעתי לים בשבת בגלל הכפייה הדתית" תפתחו קצת עיניים, תסתכלו מסביב, תגלו מהיא כפייה דתית.

 

קורטקס אני לא רוצה להיכנס בכלל לכיוון הזה, הם לא מתחתנים כי הם לא רוצים, לא כי אי אפשר בארץ -מחיר הכפייה הדתית הוא גיחה לחופשה בקפריסין, אם היו עוצרים אותו ושמים אותו בכלא הייתי זורם איתך בעניין.

פרנקוס היקר, אתה אח והכל אבל על פי קבלת ההחלטות האימפולסיבית שלך אם היו בארץ נישואים אזרחיים היית מבקר מאז כבר כמה פעמים בעירייה, חלק מהעניין כאן הוא קדושת הנישואים והעובדה כי מדובר בהחלטה שיש להתייחס עליה בכובד ראש.

 

קצת פרופורציות, צורת ההתייחסות היא ילדותית - המדינה לא סגורה בשבתות וגם מי שגר בפריפריה יכול למצוא לעצמו תעסוקה, לא חייבים להחזיק רכב ואם ממש מוכרחים אז אפשר לחכור בשבתות או לנסוע במונית.

היות ומדובר בפלח אוכלוסייה שמשלם מיסים ומשרת בצבא (לא נכנס לדיון הזה אבל לא כולם עלוקות) יש להתחשב גם בדרישותיו.

 

דני לתקנות הבנייה יש נימוקים הנדסיים מוצקים, ומחירן של הדירות גבוהה גם כי עלויות הבנייה של דירה הן בערך 1000$ למטר וזה לא כולל את הקרקע, חוץ מזה שמדובר בשוק חופשי וכל עוד אנשים קונים דירות במחירים מסוימים אין שום סיבה שהמחיר יירד

אטרקציות לאירועים

 

 

פאביה על כביש זה כמו צ'אק נוריס בקטטה בבר.
פורסם

 

לא חייבים להחזיק רכב ואם ממש מוכרחים אז אפשר לחכור בשבתות או לנסוע במונית.

היות ומדובר בפלח אוכלוסייה שמשלם מיסים ומשרת בצבא (לא נכנס לדיון הזה אבל לא כולם עלוקות) יש להתחשב גם בדרישותיו.

 

אלך איתך באותו ראש.

 

לא נכנס איתך לשאר הדיון, אבל בתור חלק עוד יותר גדול באוכלוסיה, שמשרת בצבא, משלם מיסים, וקם בבוקר והולך לעבוד (לא כולם מובטלים) יש להתחשב גם בדרישותיו, ולאפשר תחבורה ציבורית בשבת, כמו בכול מדינה נורמלית.

למה אני כמשלם מיסים, כאחד שתרם את מיטב שנותיו הצעירות למדינה, צריך לשכור רכב, או לנסוע במונית במקום להשתמש בתחבורה ציבורית שאני כבר משלם עליה על פי חוק!

איפה בדיוק מתחשבים בדרישתי?

 

תאמין לי שהמדינה הזאת מתחשבת בדתיים הרבה יותר מידיי, ומי שלא רואה את זה - או עיוור או בור או שבוחר לחלום שהחיים יפים, במקרה 2 אנשים במשפחה שלי עובדים בביטוח לאומי ובשירות הסוציאלי של המדינה, אם חילונים היו מקבלים עשירית מהסיוע הכספי והעזרה שהמדינה מעניקה לדתיים, מצבם של המון אנשים במעמד הביניים היה טוב פי 100!!

ורק כדי למנוע מראש - כי כבר ענו לי פעם ש"אין מה לעשות יש להם הרבה ילדים, צריך לעזור להם" - אז מצטער להגיד, שם ז**! מי שהביא 8 ילדים צריך לעשות את החישובים שלו מראש איך הוא הולך לכלכל אותם, ולא לסמוך על משלמי המיסים שיסבסדו אותו.

אין כסף?! אל תביא עוד ילדים! כמו שאחותי הגדולה יודעת טוב מאוד לחשוב ולהגיד, את מלוא האמת שהיא לא יכולה להביא עוד ילד מעבר ל2 שכבר יש לה, כי אין מה לעשות, אין לה את המימון לזה, כמו כול בנאדם נורמטיבי והגיוני, מה לעשות שלגדל ילדים עולה כסף, ואם אין כסף אז מצטער להגיד, אל תביאו עוד ילדים.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

עכשיו אתה סתם מכליל.

לא כל ה"דתיים" שלך עושים מלא ילדים כדי לקבל כסף מהמדינה.

וכמובן אין לזה שום קשר לזה שבאמת צריכה להיות פה תחבורה ציבורית בשבת.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

זה רק היה כדוגמא לעובדה קיימת - מתחשבים פה בדתיים עשרות מונים מעבר לחילונים.

אני מכיר אישית לא מעט דתיים, חלקם אפילו חברים מאוד קרובים שלי, והם נורמטיבים לחלוטין, עובדים, שירתו בצבא, חלקם הגדול אפילו תומכים בתחבורה ציבורית בשבת (כשהעלתי את השאלה) ואומרים חד משמעית שאין להם שום בעיה עם זה.

יותר מזה - אני לא מאמין, לא שומר, וגם לא צם בכיפור, והם מקבלים את זה בצורה רגילה והגיונית, כול אחד מכבד את דעתו של אחר ואת אמונתו ואין עם זה בעיה.

 

בקשר לתחבורה ציבורית - זה ידוע מבלי שיהיה צורך לרשום את זה בכלל, חייבת להיות פה תחבורה ציבורית בשבתות, אין על זה עוררין, הבעיה שהמדינה הזאת כול כך מפחדת מקומץ פאנטים שאין עם מי לדבר.

פורסם

קורטקס אני לא רוצה להיכנס בכלל לכיוון הזה, הם לא מתחתנים כי הם לא רוצים, לא כי אי אפשר בארץ -מחיר הכפייה הדתית הוא גיחה לחופשה בקפריסין, אם היו עוצרים אותו ושמים אותו בכלא הייתי זורם איתך בעניין.

 

לפי הגישה הנפלאה שלך הפתרון הכי טוב הוא פשוט לא לחיות בישראל. והרי אף אחד לא מחזיק אותי כאן בכח, אז "אין כפייה".

מחיר הכפייה הדתית הוא שדוד שלי, שלא יכל להרשות לעצמו לטוס לקפריסין ורצה להתחתן פה בישראל, על פי החוק הישראלי, היה צריך ללכת עם סבתא שלי לרבנות ושם היא (כשהיתה כבר בת 70) היתה צריכה להשפיל את עצמה מול איזה רב אידיוט, להסביר לו איפה היתה בשואה ולענות על שאלות באידיש (כי אם היא לא יודעת היא בטח גויה).

מחיר הכפיה הוא שכדי להתגרש אתה צריך ללכת לרבנות.

מחיר הכפיה הוא רבנים כלומניקים, שבאים לסופר מארקטים השונים לאשר את תעודת הכשרות, כשבפועל הביקור שלהם מסתכם בזה שהם אוכלים בחינם (בנוסף למשכורת), שותים קפה עם מנהל הסניף והולכים הביתה כשבא להם.

 

אבל כל זה כמובן עדיין לא מסביר למה אין תחבורה ציבורית בשבת. גם בניו יורק, עיר מופלאה בה יש מאות אלפי יהודים שמשלמים מיסים ותורמים למדינה, יש תחבורה ציבורית בכל ימות השבוע. אנא, תפריד בין דברים שלא מפריעים לך, לבין דברים שהם בעייתים ברמת מדינה שיש בה 8,000,000 אזרחים, ולא כולם הם דתיים או מסורתיים.

אני גם מוכן להתשפר על דברים מסויימים, למרות שבעייני הם מצוצים מהאצבע. אבל תחבורה ציבורית בשבת זה דבר בסיסי, בכל מדינה מערבית מתוקנת.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.

×
×
  • תוכן חדש...