Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4714 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום.

 

ברשותי פיג'ו 307, אוטומטית, שנת 2005, בעיקרון רכב של אבא שלי, אבל הוא כבר כמעט ולא נוסע עליו היום אז אני הנהג העיקרי. הרכב שמור, מהיום בוא מסרה לנו אותו החברה הוא מטופל אך ורק במוסך מורשה שלהם (צמרת בחיפה), עבר טסטים וטיפולים לפי הצורך ולפי החוק, רכב שכמעט ולא נוסע נסיעות ארוכות מחוץ לעיר, ויש לו בקילומטרז' כרגע רק כ-71 אלף (בחישוב מהיר, 8 שנים על הכביש - בערך 8,800 ק"מ לשנה), כשלפי מה שקראתי, הממוצע הישראלי נושק ל-20,000 שנתי. ההשקעה מסביב שהוכנסה בשביל לתחזק את הרכב הזה הייתה בשמיים - ממש לא מזמן הבאתי אותו לטיפול שגרתי בצמרת, הם מצאו כמה בעיות שטענו שדורשות טיפול - 5,500 שקל עפו על החלפה של איזה רצועה או לא יודע מה. (אגב, אני לא יודע אם זה ככה בכל הרנו, סיטרואנים או פיג'ו למיניהם, אבל בעקבות הניסיון הנורא עם הרכב הזה, לא נוגעים אצלנו בבית יותר בצרפתיות - רק פוקוס ו-B4)

 

צריכת הדלק ברכב פשוט מחרידה - טנק הוא בערך 60 ליטר אם אני לא טועה, אני מתדלק כשהגעתי לשנתה האדומה בסוף המחוג, ולפני כל תדלוק אני רואה שנסעתי בין 250 ל-320 ק"מ (השיא היה 390 לטנק, כשבשבוע אחד נסעתי פעמיים נסיעה בין עירונית חיפה-תל אביב אז הייתה נסיעה לא עירונית, יותר "חסכונית") - גם אם לא חישבתי מדויק (לתדלק פול, לנסוע 100 ק"מ ולראות או איך שלא עושים את זה), הצריכה הגסה היא משהו כמו 1 ל-4/5, כשהרכב הזה אמור לעשות כפול לפי הבנתי. אתמול תדלקתי טנק פול בבוקר, כשחזרתי הביתה אחרי סיבובים בתוך העיר ומחוצה לה, המחוג ירד רבע טנק בדיוק, והראה 88 ק"מ (וכ-60 ק"מ בערך מתוכם נסעתי בנסיעה בין עירונית).

 

שאלתי את אבא שלי על העניין, הוא טוען שזה ככה מהיום שהרכב יצא מהחברה, הוא כבר היה פעמיים בטיפול אצל צמרת איתו וביקש מהם לבדוק את העניין והם אמרו שבדקו ומבחינתם הכל תקין...

 

משהו פשוט לא נראה לי - איך זה הגיוני שיש לרכב כזה קטן, שמור וכמעט ללא שימוש, צריכת דלק של האמר? הרי הדלק לא נשפך על הכביש, הוא נשרף, הוא כן הולך לאיפשהוא - לאיפה?

 

האם מישהו יכול להמליץ על מוסך או בעל מקצוע (איזור חיפה) שיידע באמת לעשות בדיקה יסודית ולומר לי מה הבעיה? אני אולי אשלם על תיקון רציני, אבל לפחות אני אחסוך חצי מעלויות הדלק שלי.

פורסם

לא הבנתי, אתה מודד בפועל או שאתה מעריך לפי המחוג ולפי הכמות במיכל?

 

צריכת דלק מדוייקת מודדים אך ורק בצורה הבאה:

 

תדלק פול עד שהמשאבה קופצת.

 

אפס את מד הק"מ הזמני.

 

סע מ"ס ק"מ מסויים, עדיף כמה שיותר (אבל לא קריטי, גם 100 ק"מ זה מדד מספיק טוב, למרות שיגידו לך שלא) ועדיף רק בתוך העיר (אם זה מה שאתה רוצה לבדוק).

 

תדלק שוב עד שהמשאבה קופצת, עדיף באותה תחנה ועדיף באותה משאבה אם אתה מהדקדקנים, אבל לא קריטי.

 

הצריכה שווה למ"ס הק"מ חלקי מ"ס הליטרים שנכנסו במילוי האחרון. זה הכל וזו הדרך היחידה והאמיתית לבדוק צריכה, כל השאר כמו שעון דלק או מחשב דרך הן הערכות, יותר או פחות מדוייקות זה לא משנה.

 

לגבי שעון דלק: קח בחשבון שברוכ הרכבים השעון מזייף, לאו דווקא משהו לא תקין אלא פשוט השעון עובד לפי מצוף ותלוי איך הטנק בנוי, למשל אם הטנק צר בחלק העליון ורחב יותר באמצע אז יכול להיות שאתה תראה את החלק העליון נגמר יותר מהר. אצלי ברכב למשל זה בכלל הזוי, השעון עולה למעלה כשהרכב עומד בעלייה ויורד משמעותית כשהרכב בירידה. חוץ מזה אם יש לך סה"כ 60 ליטר במיכל רח בחשבון שכשהמנורה נדלקת יש לך (בד"כ) עוד כמה ליטרים טובים שהם רזרבה לגמריי (אני מניח בסביבות ה 6-7 ליטר, אצלי ברכב למשל המנורה נדלקת כשיש במיכל עוד יותר מ 10 ליטרים).

 

בקיצור תמדוד כמו שצריך זה מה שאני ממליץ קודם כל לפני שאתה מתחיל לחפש תקלות. לדעתי במדידה מדוייקת תגלה שהצריכה שפויה יותר.

 

בהצלחה!

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם
לא הבנתי, אתה מודד בפועל או שאתה מעריך לפי המחוג ולפי הכמות במיכל?

 

צריכת דלק מדוייקת מודדים אך ורק בצורה הבאה:

 

תדלק פול עד שהמשאבה קופצת.

 

אפס את מד הק"מ הזמני.

 

סע מ"ס ק"מ מסויים, עדיף כמה שיותר (אבל לא קריטי, גם 100 ק"מ זה מדד מספיק טוב, למרות שיגידו לך שלא) ועדיף רק בתוך העיר (אם זה מה שאתה רוצה לבדוק).

 

תדלק שוב עד שהמשאבה קופצת, עדיף באותה תחנה ועדיף באותה משאבה אם אתה מהדקדקנים, אבל לא קריטי.

 

הצריכה שווה למ"ס הק"מ חלקי מ"ס הליטרים שנכנסו במילוי האחרון. זה הכל וזו הדרך היחידה והאמיתית לבדוק צריכה, כל השאר כמו שעון דלק או מחשב דרך הן הערכות, יותר או פחות מדוייקות זה לא משנה.

 

לגבי שעון דלק: קח בחשבון שברוכ הרכבים השעון מזייף, לאו דווקא משהו לא תקין אלא פשוט השעון עובד לפי מצוף ותלוי איך הטנק בנוי, למשל אם הטנק צר בחלק העליון ורחב יותר באמצע אז יכול להיות שאתה תראה את החלק העליון נגמר יותר מהר. אצלי ברכב למשל זה בכלל הזוי, השעון עולה למעלה כשהרכב עומד בעלייה ויורד משמעותית כשהרכב בירידה. חוץ מזה אם יש לך סה"כ 60 ליטר במיכל רח בחשבון שכשהמנורה נדלקת יש לך (בד"כ) עוד כמה ליטרים טובים שהם רזרבה לגמריי (אני מניח בסביבות ה 6-7 ליטר, אצלי ברכב למשל המנורה נדלקת כשיש במיכל עוד יותר מ 10 ליטרים).

 

בקיצור תמדוד כמו שצריך זה מה שאני ממליץ קודם כל לפני שאתה מתחיל לחפש תקלות. לדעתי במדידה מדוייקת תגלה שהצריכה שפויה יותר.

 

בהצלחה!

 

 

היי, תודה על התגובה.

אני אבדוק כמו שאמרת, אבל בלי קשר, אין לי שום ספק שיש בעיה - ואני לא צריך בדיקה מעמיקה בשביל לראות את זה, מספיק להסתכל בפירוט אשראי שלי, ולראות כמה אני משלם על דלק בחודש כשאני בקושי נוסע - אז גם אם הצריכה האמיתית תצא 1 ל-6 ולא 1 ל-4, זה עדיין גבוה בטירוף בשביל רכב שפחות או יותר נמצא במצב חדש ובקושי נוסעים בו.

 

אני כן אבדוק כמו שאתה אומר, אבל כבר לפני זה - איפה ואיך בודקים דבר כזה?

  • ספונסר פורום
פורסם

איזה מנוע?

 

בכל מקרה צריכה כזו היא לא הגיונית.

 

צריכת הדלק אמורה להיות כ10 ליטר ל100 ק"מ.

אורן

פורסם

לא הבנתי את ההגיון של להמשיך לטפל במוסך היבואן אחרי שהסתיימה האחריות.לדודתי היה אותו סיפור-רכב זהה עם ק"מ נמוך אף יותר שהגיע לאחר הרבה תיקונים וטיפולים יקרים לשיפוץ ראש מנוע (אטם ראש מנוע הלך ללא התחממות רק בגלל קורוזיה,אף קונה לא היה מוכן לקנות את הרכב למרות העבר הטיפולי המרשים שלו).

הייתי מציע לך,לוותר על שירותי "צמרת" ולגשת עם הרכב למכון להזרקות דלק טוב לביצוע בדיקת 4 גזים.

יש אחד כזה טוב באיזור חיפה- אורי מלמד קרבורטורים,שיפורים והזרקות דלק-חפש בגוגל כתובת מדוייקת של המוסך.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם
לא הבנתי את ההגיון של להמשיך לטפל במוסך היבואן אחרי שהסתיימה האחריות.לדודתי היה אותו סיפור-רכב זהה עם ק"מ נמוך אף יותר שהגיע לאחר הרבה תיקונים וטיפולים יקרים לשיפוץ ראש מנוע (אטם ראש מנוע הלך ללא התחממות רק בגלל קורוזיה,אף קונה לא היה מוכן לקנות את הרכב למרות העבר הטיפולי המרשים שלו).

הייתי מציע לך,לוותר על שירותי "צמרת" ולגשת עם הרכב למכון להזרקות דלק טוב לביצוע בדיקת 4 גזים.

יש אחד כזה טוב באיזור חיפה- אורי מלמד קרבורטורים,שיפורים והזרקות דלק-חפש בגוגל כתובת מדוייקת של המוסך.

 

תודה תודה תודה, זאת בדיקה שאני צריך להשאיר את הרכב או שעושים אותה במקום? והאם יש עוד בדיקות שעלולות לגרום לצריכת דלק גבוהה שכדאי לי לקחת לבדיקה?

פורסם

יכולות להיות המון סיבות לצריכה גבוהה. אני לא מומחה אבל יכול להיות כל מיני חיישנים, יכול להיות ניקוי מצערת שהצטבר בה המון פיח, יכול להיות מד צעדים. מומחים בטח יכולים להסביר יותר טוב ממני, אבל לדעתי עזוב את כל זה, תמדוד טנק אחד או אפילו חצי טנק ותקבל את הצריכה המדוייקת ואז תדע איך להמשיך.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

יכולות להיות הרבה אפשרויות אבל אם הרכב טופל לפי הספר אז מסננים סתומים (דלק/אוויר) או מצתים עייפים כנראה צריך לשלול על הסף ונשארות אפשרויות של ממיר קטליטי סתום/עייף,שמשפיע על הביצועים או חיישן כזה או אחר שמזייף.

מכון להזרקות דלק טוב מבצע אבחון מדוייק ובאותו יום (תצטרך להמתין לי מס' הרכבים שיש אצלו) אבל הוא בעל מקצוע מהשורה הראשונה ועזר לי כאשר התקשיתי לעבור טסט באחד מרכבי הקודמים וגם מוסך מורשה לא הצליח לאבחן את הרכב (אז זו היתה דייהטסו אפלאוז).

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

קודם כל, לוותר על גישת ה"אני לא צריך לבדוק במדויק". תבדוק במדויק - אתה ממילא נוסע עם הרכב - תאפס כל מיכל, תחלק ק"מ בליטרים - יותר פשוט מזה?

 

שנית - תעשה מה שייעצו לך כאן, ותחליף מוסך ותבדוק את האוטו במקום שבו יש אנשי מקצוע טובים יותר. בשביל זה תצטרך את שלב א', כלומר מדידה כדי שתוכל לתת תלונה מדויקת ולא בקווים כלליים.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

צריכת הדלק יכולה להיות קשורה ל"נסיון הנורא" שלכם עם הרכב.

תספר קצת על ההיסטוריה,יש סיכוי טוב שזה על ההווה.

פורסם

א. הק"מ הנמוך שאבא שלך נסע, מעיד (בדרך כלל) על נסיעות עירוניות, אני מהמר שרובן גם בד"כ קצרות.

במצב כזה אתה תקבל 6 ק"מ לליטר, כי זה מה שמקבלים בנסיעות קצרות מאוד בזמן וקצרות מאוד במרחק (נסיעות של דקות בודדות). זו לא תקלה באוטו, כל אוטו בקנה מידה הזה (1.6 אוטומטי משפחתי) שתיסע איתו נסיעות זהות, תקבל צריכת דלק דומה (פלוס מינוס 10% לכאן או לשם).

 

ב. מיכל הדלק שלך הוא אולי 60 ליטר, אבל אתה לעולם לא מתדלק 60 ליטר. לרוב בין 45 ל 50 מקסימום. במקרה כזה - אם עשית 300 ק"מ, סימן שצריכת הדלק שלך נעה באיזור ה 6-7 קמ לליטר.

 

ספר לנו באיזה עיר הרכב מבלה את רוב זמנו, מהו תוואי הנסיעות, איך אתה נוהג, האם יש הרבה תנועה\פקקים וכד'.

* אם היתה לך תקלה במערכת ההזרקה של רכב (נניח: חיישן חמצן דפוק או כל בעיה אחרת) כבר מזמן הרכב היה מודיע לך.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
א. הק"מ הנמוך שאבא שלך נסע, מעיד (בדרך כלל) על נסיעות עירוניות, אני מהמר שרובן גם בד"כ קצרות.

במצב כזה אתה תקבל 6 ק"מ לליטר, כי זה מה שמקבלים בנסיעות קצרות מאוד בזמן וקצרות מאוד במרחק (נסיעות של דקות בודדות). זו לא תקלה באוטו, כל אוטו בקנה מידה הזה (1.6 אוטומטי משפחתי) שתיסע איתו נסיעות זהות, תקבל צריכת דלק דומה (פלוס מינוס 10% לכאן או לשם).

 

עדיין 1/6 קצת מוגזם לרכב 1.6, לפחות לפי מה שנראה לי. שתבין אצלי אמריקאית ענקית 2005 עם מנוע 3.4L שתוכנן באלף הקודם וגיר 4 הילוכים עוד יותר ענתיקה, ונסיעות עירוניות בדיוק כפי שתיארת (נסיעות קצרות של 5-7 דקות ועצירה) והרכב היה צורך 1/6.5 (עירוני בלבד!). אני בספק שבנסיעה רגועה\נורמלית על רכב 1600 אפשר בכלל להגיע לצריכה של 1/6. כמובן שאם קורעים את האוטו אז הכל יכול להיות אבל אני מניח שזה לא המצב כאן.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

הוא לא מדד במדויק, כך שאנחנו לא בטוחים שזה 1/6. אם המדידה תראה 1/7 או קרוב, זה כבר נתון הגיוני ומתקבל על הדעת.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

×
×
  • תוכן חדש...