Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום תקופה עם אלפא 159 - 2200 סלספיד


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4831 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ע"פ מה אתה רושם "שטות מוחלטת"?

 

אם אתה רושם משהו, לפחות תנסה לתת לו נימוק הגיוני.

 

למה, אתה הוספת איזה נימוק הגיוני לשטות המוחלטת שכתבת?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ע"פ מה אתה רושם "שטות מוחלטת"?

 

אם אתה רושם משהו, לפחות תנסה לתת לו נימוק הגיוני.

כי זאת באמת שטות מוחלטת. אצלי בבראבו התפתחה בשלב די מוקדם דליפה של נוזל קירור ממצנן שמן המנוע. החלק הוחלף במסגרת האחריות.

תאמין או לא, מאז הרכב אינו מאבד עוד נוזל קירור.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
כמה ק"מ עבר האוטו?

 

כנראה שמכרת אותה בדיוק בזמן, כי ברגע שמתחילה איזה נזילת נוזל קירור זה לא נגמר.

 

ברגע שמחליפים את החלק הדולף, אז הלחץ יעבור לחלק אחר עד שהוא יקרוס וככה חוזר חלילה.. עד שכל המערכת מוחלפת.

 

למה, אתה הוספת איזה נימוק הגיוני לשטות המוחלטת שכתבת?

 

הנימוק שרשמתי הוא מאוד הגיוני והוא מבוסס על גולף שנת 2002 שנאלצתי להחליף בה כמעט כל צינור אפשרי, כריזמה 98 כנ"ל, פאסט 93 כנ"ל BMW 07 כנ"ל. אני עוד לא ראיתי שום נימוק הגיוני למה שאתם רשמתם!

 

אני חבר פורמים מקצועיים מכל העולם והתופעה שתיארתי היא ידועה ומוכרת. המערכת צינורות מורכבת מאותם חומרים ואותם סוגי חיבורים, ההתבלות של המערכת באזורים מסוימים של המנוע היא פחות או יותר שווה. כלומר הצינורות הגבוהים ברכב, שהם הצינורות שמהם יוצאים המים החמים מהמנוע מתבלים קצת יותר. הצינורות התחתונים שמקבלים מים קרים יותר ושלא נאלצים לעמוד בלחץ כאשר התרמוסטט סגור מתבלים פחות.

בד"כ שאחד הצינורות ברכב קורס, זה תחילתה של מכה. זה אומר שהלחץ במערכת, שהתפזר על גבי מספר צינורות וגומיות בלווים באותו אזור. מתפזר עכשיו על פחות צינורות וגומיות אטימה בלויים, כי הצינור שדלף הוחלף והוא אינו משחרר יותר לחץ. מכאן שתחילתם של דליפות רציניות מהצינורות והגומיות הישנות שלא הוחלפו, הוא דבר בלתי נמנע.

 

עכשיו תרשום לי בבקשה את הנימוק ההגיוני שלך..

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

פורסם

אני לא מכיר את האלפה הזאת, האם זה רכב אספנות?

 

זה רכב שהחזקת בו מיומו הראשון?

 

ד.א הקולר של השמן שתיארת, זה הגיוני שלא ישפיע על חלקים אחרים. כי הוא עשוי מחומר שונה, משאר חלקי המערכת.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

פורסם

הרכב היה שנת 93'. החזקתי בו בשנים 03'-08'. אני הייתי היד הרביעית.

לעניין ה-159: שים לב שמקור הדליפה לא אותר. יתכן שגם במקרה הזה מדובר במצנן שמן מנוע, ואז, אפילו לשיטתך, אין שום בעיה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
אני לא מכיר את האלפה הזאת, האם זה רכב אספנות? :shock:

 

זה רכב שהחזקת בו מיומו הראשון?

 

ד.א הקולר של השמן שתיארת, זה הגיוני שלא ישפיע על חלקים אחרים. כי הוא עשוי מחומר שונה, משאר חלקי המערכת.

 

להיות חובב רכב ולא להכיר את האלפא 33?!:roll:

תקלה רצינית.

פורסם

עכשיו עשיתי גוגל ומסתבר שאני מכיר את הרכב אבל לא את השם :mm_cool:

 

חצי נחמה :)

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

פורסם
להיות חובב רכב ולא להכיר את האלפא 33?!:roll:

תקלה רצינית.

 

לדעתי, לא הפסד כזה גדול. זו לא אחת המכוניות שאלפא צריכה להיות גאה בהן (יש הרבה אחרות שכן...)

פורסם

תודה על התגובות.

 

הנה כמה השלמות:

 

אני עשיתי על הרכב עוד כ-20,000 ק"מ במשך השנתיים שהייתה בבעלותי.

 

לגבי צריכת דלק (95), אני לא בדיוק מדד כי רוב הנסיעות שלי איטיות וקצרות (תל-אביב בית-גן-עבודה) ובנסיעות כאלו הצריכה היא כ-1 ל-7. אפילו מעט פחות. בנסיעות עירוניות "רגילות" הרכב צורך כליטר לכל 8-9 ק"מ. מחוץ לעיר ניתן לקבל גם 1 ל-12 ללא מאמץ מיוחד.

 

מה עוד?

המתלים ב-TI מוקשחים, זה שונה מהדגם הרגיל ולכן יהיה פחות נוח, גאנט ה-17" אולי פחות יפה אבל הוא נוח יותר (וגם זול יותר כאשר מגיע זמנם של הצמיגים). אגב, רביעיית טויו T1R עלתה לי 2500 ש"ח כשרכשתי את הרכב (היה עם הצמיגים המקוריים בעת הקניה שהיו דיי גמורים).

 

לא נהגתי בדגם הטורבו, קשה לי להשוות. אבל אני מאמין שיהיה נוח יותר לנהיגה, בעיקר עירונית בגלל מומנט עדיף בהרבה בסל"ד ביינים. מצד שני נגמר לו האוויר מהר יותר אז אין את הכיף של משיכת המנוע ל-7000 סל"ד.

 

לגבי מערכת הקירור - אני לא חושב שזה נכון להניח שמדובר באיזושהי סאגה בלתי נגמרת, הרכב ככלל בנוי היטב ולא ידוע לי על "מחלות" במערכת הקירור, מה גם שהרכב ננהג רגוע מאוד לרוב. אני מאמין שזה משהו נקודתי וזהו... אבל הנבואה ניתנה ל...שכל אחד יחליט לבד.

 

לגבי ה-3.2 - אני פחות אוהב אותו (למרות שלא נהגתי...) עוד 300-400 קילו, רבים מהם מלפנים לא נשמע לי משהו מבטיח. כאמור הייתה לי לפני זה WRX וביצועים לא חסרו לי, לדעתי הרכב מספיק כבד as-is והמשקל הנוסף של הגרסה הבכירה היה מעיב עוד יותר (מה גם שהייתה צורכת גם יותר דלק). אני מצאתי את הביצועים מספקים בהחלט (דבר אישי).

 

ה-3.2 של תמיר היא חיה נדירה מאוד! יש רק 2 כמוה בארץ והשניה אומרים שעברה תאונה (לא יודע בוודאות!)

 

לגבי הרישוי - כאמור, הרכב היה דרגת רישוי 7, ולכן שילמתי 3154 ועוד 125 ש"ח אגרת רישוי שנתית...

פורסם

סיקור מעניין ומלמד של הרכב, נהנתי לקרוא.

בנוגע לתגובות:

טוסטוס, קפצת למסקנות נחרצות מדי ולא נימקת, לכן זכית לתגובות שזכית. לטעמי התגובות הללו אלימות מדי ופוגמות בדיון ענייני ומלמד. בהמשך הסברת וההסבר שלך איננו לחלוטין משולל הגיון, אך גם לא מחייב. גם עסקת במכוניות ישנות יותר כמדומני.

 

אלפא 33 אינה שיא של אלפא אך מכונית חביבה ומהנה, הרבה לפניה קדמה לה אלפא 33 אחרת, דווקא אספנות, "קצת יקרה" כיום.

 

ה159 3.2 שווקה בארץ בעיקר[ואולי רק] בגרסאות ארבע על ארבע.מעבר לעניין המשקל עלתה פה ושם סוגייה של גל הינע שאינו מחזיק והחלפתו יקרה ביותר. פה ושם גם החלפת שרשרת הטיימינג. בגרסאות עם החישוקים הגדולים יש אכילה מהירה של צמיגים, לא רק ב3.2.

 

רועי, לגבי שמועות מכירה לקרון העם- לא פעם ראשונה. לגבי איכות מוצרי אלפא... ובכן ה159 בהחלט מוצר איכותי אבל אלפא לא הגיעה למצבה הנוכחי כי כולם עוורים ואינה חפה מבעיות בתמחור, בהנדסת אנוש, בפאולים טכניים ובבעיות איכות ללא מענה נוסח מנוע הזרקה ישירה של 156 ועוד. באנגליה גם מלינם במשך שנים על רשת המוסכים, בארץ, חלק ממחירי החלקים שערוריתים, הפרש של מאות רבות של אחוזים לעיתים,לעיתים מחסור בחלקים למכוניות בנות פחות מעשור ועוד. גם זה חלק מהתמונה, לצד היעדר המשכיות בדגמים ואפיל מוגבל בחלק מן הדגמים החדשים שאיבדו מייחודם.

אגב, אני חובב אלפא, לא יודע אם גם מנהלי אלפא הם חובבי אלפא.

פורסם

לא מבין את הקשר בין המנוע הדפוק של ה 156 מ 2003 ואילך, או את רשת המוסכים הלקויה באנגליה, גם לא הסודים החלודים, ל 159. ולא שזו האחרונה היא מלאכת מחשבת מוטורית, בכלל לא, אבל היא נותנת לא פחות, לרוב יותר, למי שמחפש סוג כזה של אקזקוטיבה נחמדה על גלגלים, ממתחרות רבות שנמכרות כמו לחמניות וגם להן עבר מותגי מפוקפק ולעיתים מזומנות גם הווה כזה. ומה שמובן לי עוד פחות היא הסיטואציה הפולנית הזו בה מוצא עצמו לא פעם חובב אלפות כזה שנאלץ להסביר גם לעצמו, גם ל"יריביו" למה בעצם הצדק איתם והאמת היא שיש לנו כאן ענין עם פירמה די מחורבנת.

פורסם

היה פרק בסינפלד שבו מישהו מתגייר כדי שיוכל לספר בדיחות על יהודים באופן לגיטימי, אז גם לי כאלפיסט יהודי מותר קצת הלקאה עצמית. במגרעות עסקתי על קצה המזלג ואיני צריך להגיע לסודים או לדעות קדומות סתם.

 

מאלפא נולדה פרארי, בהמשך הייתה ברמה של פורשה, עברה להתחרות עם במוו וכיום מתחרה בסיאט.

ה159היא מוצר טוב לצרכן ורע לחברה, ממשיכותיה נפקדות, הגולייטה והמיטו חביבות.

מפאשלות קורה שמתעלמים באלפא, כשאוהבים אז מכירים...

 

אין זה תפקידי לפאר פירמה אחת או לפגוע באחרת ואיני בתחרות. אני נוהג במה שטוב לי.

 

 

אין לי שום בקורת כנגד פולקסווגן, במוו או מרצדס שכן ממילא אין לי כוונת רכישה, אני בקורתי כלפי מה שמעניין אותי ומי שמעניין אותי, על השאר אין לי הכרח לחוות דיעה אלא אם זה משפיע גם עלי, פוליטיקאים למשל.

פורסם

ה-3.2 של תמיר היא חיה נדירה מאוד! יש רק 2 כמוה בארץ והשניה אומרים שעברה תאונה (לא יודע בוודאות!)

 

אתה כמעט צודק :wink: יש 3 כאלו בארץ לפי מה שהבנתי מתמיר כשקניתי את הרכב, אחת באמת עברה תאונה ועוד אחת

עומדת על 280 אלף ק"מ. את האמת, האוטו מרגיש מאד בריא בכל פן ולדעתי ה 300 ק"ג תוספת האלו לא מפריעים

ברור שהיה עדיף בלעדיהם אבל גם איתם האוטו נוסע חזק מאד.

 

אגב אחרי נסיעה היום בכרמל - סיוט :evil: הרכב נגע לי בכביש לפחות 5 פעמים בנסיעה על מהירות של 5 קמ"ש בלי

שום גבשושיות, זה לדגומא לא כיף.

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008


×
×
  • תוכן חדש...