Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פולקסווגן פולו דיזל 2001


ALEX2424
שימו לב! השרשור הזה בן 4223 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יקר? אולי.

קנית רכב עם קילומטרז' נמוך באופן נדיר לדיזל. אני מאמין אם אתה נוסע הרבה ההפרש ישתלם לך מאוד מהר עד כדי כך שהוא יהיה זניח. מדובר על רכב סופר חסכוני ואמין מאוד.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אם הוא זקוק לסטיישן, זה לא שיש הרבה אופציות.

 

אם הוא זקוק לרכב חסכוני, אפשר היה לקנות פיאט גרנדה פונטו במחיר הזה וליהנות מרכב אמין וצעיר ב-6 שנים עם כמעט 100 אלף ק"מ פחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

drsubaru, גרנדה פונטו הזאת לא עושה 1 ל20 בבין עירוני ועם רכב הזה בבין עירוני אפשר לעשות גם הרבה יותר מזה (אני עם דיזל שנחשב לא חסכוני יכול לעשות בבין עירוני 1 ל19+). תוסיף לזה מחירי סולר נמוכים יותר מבנזין (דרוש הסדר עם תחנה הקבועה שלך ובדרך כלל אפשר לקבל את זה) ותוסיף לזה שפולו הזאת תעשה בלי בעייה עוד חצי מיליון קילומטר ופונטו תתפגר במקרה הכי טוב עוד 200K.

פולו דיזל רכב עמיד, פונטו זה לא רכב עמיד.

 

חוץ מזה קשה מאוד למצוא פונטו כזאת במצב סביר. בגלל שהרכב זול וחסכוני קונים אותי אנשים שאין להם כסף לתחזק וזה רכב שלא סובל הזנחה.

 

אני מבין שהייתה לך טראומה עם דיזל ומאז אתה לא מתקרב למנועים האלו. פשוט לא היה לך מזל ולקחת את רכב הדיזל הלא נכון. ברכב פרטי דיזל טוב זה רק מרצדס וVAG כי צריך גם לדעת לבנות מנועים. שים לב שמרבית הבעיות החמורות בגיל יחסית צעיר ברכבי דיזל באות רק אצל יצרנים שלא יודעים לבנות מנועים ורכבים.

 

מתוך דיזלים פרטיים מנוע 1.9 של VAG בשלל גירסאותיו סופר מוצלח.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הוא זקוק לסטיישן, זה לא שיש הרבה אופציות.

זקוק לסטיישן זה עניין יחסי. יש לי תינוקת, שזה אומר עגלה + אבמטיה + מזוודה לא קטנה בכלל בנסיעות לסופ"ש. זה נכנס בגרנדה [אם נכנס לי בספייס...], אבל למה להנדס מחדש את הבגאז' בכל נסיעה, אם אפשר פשוט להניח להניע וליסוע?

 

אם הוא זקוק לרכב חסכוני, אפשר היה לקנות פיאט גרנדה פונטו במחיר הזה וליהנות מרכב אמין וצעיר ב-6 שנים עם כמעט 100 אלף ק"מ פחות. את התזה בדבר "פיאט צעיר ואמין" מימשתי, בהמצלת הפורום, ברכישה הקודמת שלי. רכשתי לפני כ4 שנים פונטו ספייס 01 elx מיד ראשונה עם 140,000 ק"מ. שמור ומטופל. אין מה לומר, בדלק הוא היה חסכוני. מאוד. אבל כל מה שנחסך בתדלוק ברח בתקלות. פעמיים ראש מנוע. ולא, הוא לא התחמם,. ולא הוזנח. וטופל רק במוסך שמשון. תוך קיצור המלצת היצרן לחצי ממרווח הטיפולים. וננהג בזהירות ובעדינות, עם עיין אחת על שעון החום. וכל שבוע בדיקת מפלסים. בקיצור שמרתי על הרכב בצורה קיצונית, אבל זה לא מנע ממני תקלות יקרות.

כבר הזכרתי פעמיים ראש מנוע. כששאלתי את חיים איך זה קורה, הוא ענה "לאט ובזהירות", ואז אמר: יש לך כבר 167,000 ק"מ, מה אתה רוצה? זה תקין בפיאט!

אתם קולטים? ברכב מטופל ושמור, תקין לשפץ ראש אחרי 167,000 ק"מ!

והרכב שלי ממש לא היה לימון. בהמלצתי מרבית מחברי רכשו אף הם פונטו. נשאר אחד שעדיין לא שיפץ ראש...

"מחירי חלפים זולים מאוד בפיאט". שטויות. אם אתה מטפל במורשה, זה לא זול מכל רכב אחר.

בקיצור, מכרתי את הפיאט עם 240,000 ק"מ. במצב מושלם ועם טסט לשנה וחודש. קשה לי להאמיםן שהפולו דיזל יכניס אותי לאותם הוצאות. וגם בסולר הוא חסכוני יותר - נסעתי בינתיים 570 ק"מ והמחוג בין חצי לרבע. ברור שאני לא בודק צריכה לפי המחוג, אבל בכל זאת זו אינדיקציה.

 

באדום

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

לא רוצה לבאס אותך, אבל רכשת בזמנו רכב בן 8. זה לא צעיר בשום פרמטר.

מה עוד, שרכשת גם את הדגם עם המנוע 80 כ"ס, שהבלאי שלו הוא ראש מנוע אחרי 10 שנים. מה לעשות.

 

תפנים - רכב זקן, זה רכב בלוי - גם אם נסעת בו 50 אלף ק"מ במהלך עשור.

 

אני מאחל לך המון הצלחה עם הרכב ואפס כניסות למוסכים, אבל עם רכב בן 12, זה פחות או יותר בלתי אפשרי ואתה תגלה בקרוב שההוצאות שלך יהיו גדולות עד מאוד. מקווה שתהייה לך ההגינות לחזור ולפרסם כמה שמת על הרכב.

 

אני כבר מזמן הגעתי למסקנה שעדיף לשלם סכום מסויים מדי חודש להחזר הלוואה ולנסוע באוטו נורמלי וצעיר, ולא בענתיקה חובבת מוסכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא מבאס אותי.

ברכב תקין שמור ומטופל, גם אם הוא קשיש בן 8, לא אמור ללכת ראש. נקודה. אלא אם כן זה פיאט.

לאבי יש סובארו קשיש יותר, מודל 99, עם 350 אלף ק"מ, ויש את הבלאי הרגיל של גומיות לציריות. אבל ראש מנוע?!

זה שלך היתה קסארה שנפלת איתה, לא אומר שניתן להשליך מזה על כל הדיזל!

רון, שמבחינתי הוא מקור מידע מוסמך, טוען בתוקף שזה הרכב הטוב ביותר בקטגוריה שהיצרן הזה ייצר אי פעם. ואף מוכן לרכוש ממני את הרכב במחיר מלא.

ולמי ששאל על צריכת סולר, אחרי תדלוק ראשון 18.2 ואחרי תדלוק נוסף 19.4

איזור ירושלים כולל עליות ומזגן אך גם נסיעות מחוץ לעיר.

והערה אחרונה על פיאט צעירה. אני ממש לא שללתי מראש את האפשרות הזו, אך צריכים לקחת בחשבון גם ירידת ערך תלולה ביותר.

לבחור שממנו רכשתי את הפולו יש חבר שרכש יחד איתו פונטו. הנתונים היבשים שלה יותר טובים על הנייר. ולמרות זאת הוא לא מצליח למכור ב8, בו בזמן שהפולו נמכרה בכפול. בזמנו ההפרש היה 2000 ש"ח.

בקיצור, כאמור החזקתי פונטו 4 שנים, ולא מצאתי אותה זולה לתחזוקה יותר מכל רכב אחר. אם תרצה, אשלח לך קובץ אקסל ובו פירוט ההוצאות עד לרמת החלפת נורה שרופה.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי avargel

תתחדש!

אשמח אם תדווח על צריכת הסולר.

אני בגולף SDI שלי, בנסיעה משולבת מגיע ל 16.5 וקצת מאוכזב :(

כתבתי בהודעה הקודמת, בתדלוק אחד יצא לי 1/18.2 ובשני 19.4/1‏‎

‎אין לי דרך להעריך כמה מחוץ לעיר וכמה בתוך, אבל היה גם וגם, בחלק מהזמן רכב עמוס מאוד, עם פקקים, מזגן ועליות.

 

הגולף כבד יותר מהפולו, ויש לזכור שסגנון הנהיגה גורם מס' 1. אני נוהג תמיד רגוע, מחליף הילוכים מוקדם (בדיזל זה נורא קל), ומביט כמה שיותר רחוק כדי להמנע מהאצה מיותרת.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אני תמיד על 90... ‎:-)

בערך 2400 אוכל לבדוק ולעדכן.

 

והערה אחרונה לד"ר: אמש נתקלתי במונית פולו דיזל 2001 עם 720000 ק"מ (לא התאפקתי הייתי חייב להתעניין).

אני מאמין שבקרוב הוא יחליף אותה. להמליץ לו על גרנדה? ‎:-)

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אני תמיד על 90... ‎:-)

בערך 2400 אוכל לבדוק ולעדכן.

 

אצלי 90=2,600 סל"ד.

רון טוען שכנראה הגיר שהוחלף אצלי הוא של בנזין שיחסי ההעברה שלו קצרים.

אני ינסה לנהוג רגוע יותר, נראה אם הצריכה תשתפר .... :(

------------------

 

והערה אחרונה לד"ר: אמש נתקלתי במונית פולו דיזל 2001 עם 720000 ק"מ (לא התאפקתי הייתי חייב להתעניין).

אני מאמין שבקרוב הוא יחליף אותה. להמליץ לו על גרנדה? ‎:-)

 

חחחחחח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אני תמיד על 90... ‎:-)

בערך 2400 אוכל לבדוק ולעדכן.

 

והערה אחרונה לד"ר: אמש נתקלתי במונית פולו דיזל 2001 עם 720000 ק"מ (לא התאפקתי הייתי חייב להתעניין).

אני מאמין שבקרוב הוא יחליף אותה. להמליץ לו על גרנדה? ‎:-)

 

תמליץ לו על מה שבא לך. אני אישית הייתי ממליץ לו על גמילה מקמצנות. יא אלוהים, איך האוטו נראה בטח. חבל שלא צילמת.

 

לגבי עניין הסובארו של אבא - שיהיה לו בכיף. אני לא מתכוון להגיע אי פעם עם אף אוטו שלי לק"מ האלה, שהם אופייניים בעיקר לישראל שבה המכוניות כ"כ יקרות שחייבים לשחוק אותן עד התפרקות מוחלטת.

 

יש שרשרת מזון בעולם הרכב, וברוך השם במקום לראות מוסכים או לנסוע ברכב בן 12 יש היום אפשרות לקנות רכבים חדשים לגמרי או כמעט חדשים תמורת תשלום חודשי לא גבוה במיוחד. את הרכבים המיושנים מוכרים הלאה למי שרוצה לנסוע ברכב בן 12 ולהרגיש שדפק את המערכת.

 

את האוטו הבא אני ארכוש ב-58K, זו תהייה פיאט פנדה חדשה מהקופסא. עוד 5 שנים אני אמכור אותה עם 100 אלף ק"מ למישהו אחר, והוא ימכור אותה אחרי 3 שנים למישהו כמוך - ואתה תאכל את המרור, בזמן שכולם נהנו מהאוטו :lol: ככה זה בחיים. הזול הוא יקר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוקטור תציל את הכינוי שלך. אתה מומחה סובארו (אחד הרכבים היפניים האמינים ביותר) וחושב ש350K הרכב כבר מת?

 

בקשר למונית עם 700K, אני בטוח שהיא ניראית, מרגישה ונשעמת יותר טוב מפונטו עם 150~200K אם טופלה כראוי.

 

אני יודע שיש לך PTSD מדיזל ומאז אתה מנסה לכולם לדחוף את מיטב התוצרת של פיאט. יש אנשים שלא רוצים לעשות ראש מנוע כל שני וחמישי ורוצים גם לחסוך בדלק אבל אין להם כסף לרכב חדש, הם צריכים משהו מעט עמיד ואמין יותר.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמליץ לו על מה שבא לך. אני אישית הייתי ממליץ לו על גמילה מקמצנות. יא אלוהים, איך האוטו נראה בטח. חבל שלא צילמת.

 

לגבי עניין הסובארו של אבא - שיהיה לו בכיף. אני לא מתכוון להגיע אי פעם עם אף אוטו שלי לק"מ האלה, שהם אופייניים בעיקר לישראל שבה המכוניות כ"כ יקרות שחייבים לשחוק אותן עד התפרקות מוחלטת.

 

יש שרשרת מזון בעולם הרכב, וברוך השם במקום לראות מוסכים או לנסוע ברכב בן 12 יש היום אפשרות לקנות רכבים חדשים לגמרי או כמעט חדשים תמורת תשלום חודשי לא גבוה במיוחד. את הרכבים המיושנים מוכרים הלאה למי שרוצה לנסוע ברכב בן 12 ולהרגיש שדפק את המערכת.

 

את האוטו הבא אני ארכוש ב-58K, זו תהייה פיאט פנדה חדשה מהקופסא. עוד 5 שנים אני אמכור אותה עם 100 אלף ק"מ למישהו אחר, והוא ימכור אותה אחרי 3 שנים למישהו כמוך - ואתה תאכל את המרור, בזמן שכולם נהנו מהאוטו :lol: ככה זה בחיים. הזול הוא יקר.

 

הזול הוא יקר זו התמצית של החוויה שלי עם פיאט.‏

ועוד 5 שנים תחלום למכור את הפנדה המיושנת בסכום ראוי.‏

ירידת הערך שלך תהיה חד משמעית פחות מהתיקונים שלי.‏

שלא לדבר על זה שבפולו קיבלתי ברבע מהסכום כפול "אוטו".‏

והסובארו המזדקנת של אבא שלי, תראה עוד 5 שנים יותר טוב מהפנדה שלך.‏

דבר עם דוד מזרחי מרחובות, שחבר בפורום מועדון פיאט, כמוני, שיסביר לך שהדבר היחיד שפיאט מצטיינים בו זה הדלק (וגם בזה הפולו שלי מנצחת).‏

עזוב את הראש מנוע. חוטי הצתה (הוחלפו אצלי 3 או 4 פעמים. מקוריים. כמעט 700 ש"ח כל פעם).‏

פקקי מים בין הגיר למנוע (מצריך פירוק גיר. הפקק 100 ש"ח העבודה כפול 16).

שקלתי היטב את האופציה של הפנדה, ביצעתי נסיעת מבחן, שכרתי אחת כזו ליומיים. הכנסתי בה עגלה ומושב בטיחות. בקיצור אני לא מדבר באויר.

שורה תחתונה, בניתי קובץ אקסל ובו פירוט הוצאות צפויות בפנדה ובפולו : דלק, ביטוח (בפנדה מקיף בפולו חובה וג'), ירידת ערך, טיפולים שוטפים, ותיקונים.

חוץ מהסעיף האחרון, הפולו זולה בכל הפרמטרים האחרים.

עכשיו תכניס לפה גם שימושיות (פולו מביסה) ונוחות נסיעה (פולו, גם בת למעלה מעשר שנים, יציבה וסופגת מהמורות טוב מפנדה בת 10 ימים).‏

אז בהצלחה לך עם הפנדה, שכאמור היא אופציה ראויה ואף נשקלה בכובד ראש, אבל בהחלט לא זולה לאחזקה מפולו קשישה.‏

רכב חדש זה כיף. זה גם אמין. אבל זה לא זול איך שלא תשלם על זה. בתשלומים ל5 שנים או ל60 חודשים...‏‎ ‎

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אוטו מצויין הפולו כמובן

 

אם תצתרך יש לי סט שטנגות (בETKA זה נקרא KONSOLE) חדש בשקית שהבאתי מגרמניה ובסוף מכרתי את האוטו בלי להרכיב את זה, גם יש לי 3 אינגקטורים חדשים , כולל זה השלישי מהטיימינג שהוא גדול יותר ויש לו NEEDLE SENSOR .

 

הגיר היה חארה כי הדיפנציאל היה מחובר לגלגל שינים עם ניטים (כן ניטים!!) מנחושת וכשהם היו יוצאים ממקומם הניט היה פוגע ומפוצץ את ההואוזינג של הגיר (קוד גיר DUS , DUU וכל אלו עם הקלאטש ההפוך!!!)

 

http://www.volkswagenspares.com/page.php?page=Gearboxes

 

תעשה טיפולים כל גג 10000 ק"מ ולא 15000, הטיפול שמן ופילטר עולה כלום כסף לעומת התענוג שהמנוע מקבל כוח מחודש לאחר טיפול.

 

קנית אחלה אוטו, הכי חשוב , פשוט פשוט בלי כל הכאב ראש של טורבו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4223 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...