Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פולקסווגן פולו דיזל 2001


ALEX2424
שימו לב! השרשור הזה בן 4223 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הזול הוא יקר זו התמצית של החוויה שלי עם פיאט.‏

ועוד 5 שנים תחלום למכור את הפנדה המיושנת בסכום ראוי.‏

ירידת הערך שלך תהיה חד משמעית פחות מהתיקונים שלי.‏

 

רכב חדש זה כיף. זה גם אמין. אבל זה לא זול איך שלא תשלם על זה. בתשלומים ל5 שנים או ל60 חודשים...‏‎ ‎

 

מיושנת? זה רכב שיצא בשנה שעברה.

 

לגבי סכום ראוי, נראה :lol: סה"כ מקסימום ירידת הערך שיכולה להיות לרכב שעולה 58K כחדש, זה 58K...ולא נראה לי שאני אתן אותה בחינם.

 

לגבי התיקונים שלך - אני לא נביא. הלוואי וילך לך ולא תראה מוסך. זה יהיה באמת פאק דה סיסטם. אבל בתכל'ס, רכב בן 12 זה תחתית שרשרת המזון של הרכבים, רמה אחת לפני גרוטאות מוחלטות מסוגים שונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הפנדה ב58 זה הדגם הקודם, ששווק בארץ מ 2003.

היחידות האחרונות נמכרות בימים אלה במקביל לפנדה החדשה, כך שקונה פוטנציאלי בעוד 5 שנים שיחפש 2013 ימצא את החדשה והישנה. לאן נראה לך שהוא יפזול? לרכב עם 2 כריות אוויר או אותו מודל אך 6 כ"א?

וזו רק דוגמא כמובן.

 

ורכב בן 12 שמור ומטופל הוא ממש לא תחתית של שרשרת המזון.

 

יש פה בפורום כרגע סיפור על גולף 08 שהוציאו עליה מעל 12 אלף בחודש שעבר.

אז גם רכשו רכב בעשרות אלפים וגם הוציאו עליו לא מעט.

כמובן שכשרכב מתיישן הסיכון גדל, אך ברוב המקרים ירידת הערך גדולה לאין ערוך, ואם מוצאים רכב שבדיוק עבר סדרה של תיקונים בנקודות התורפה שלו (במקרה שלי - משאבת סולר), והחלפים המתבלים חודשו לאחרונה (צמיגים למשל), והטיפולים היקרים כבר מאחורינו (מישהו אמר טיימינג?), אז כאן הסיכון מופחת בהרבה.

אין לי סיכוי לשכנע אותך, אבל רק להבהיר את הנקודה, שכלכלית רכב חדש תמיד יכאב יותר בכיס. רכב ישן שנרכש בתבונה ובסבלנות רבה מאוד יהיה המשתלם ביותר.

 

רכשתי לי ולחברי לא מעט רכבים, דרך הפורום, וכולם התבררו כרכישות נבונות.

 

היו שם גולף 01 עם 75000 ק"מ מדוגם לחלוטין.

סובארו לגאסי 91 עם 200,000 יד שניה מאדם שאהב את האוטו יותר מעצמו, והרכב נסע כבר כמה עשרות אלפי ק"מ עם 0 תקלות.

יונדאי אקסנט ידני 01 כבר שנתיים שמגלה אמינות לא רעה בכלל.

‏ בקיצור הרכבים ספגו את כל ירידת הערך כבר, ובטיפול נכון לא יעשו בעיות.

גם אם תהיינה תקלות פה ושם, זה לא מגרד את ההפסד הענק בירידת ערך.

בל נשכח שבכאלה רכבים אתה מוצא לך מכונאי שאתה סומך עליו, שמבצע טיפולים שוטפים בזול אך בחלפים מקוריים.

ברכב חדש תמיד תטפל בחברה, שם על החלפת שמן ופילטר גובים 600 ש"ח.

זה המחיר גם באלטו, פנדה, 107, פיקנטו, ספארק.

בדקתי.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחתית שרשרת המזון של הרכבים, רמה אחת לפני גרוטאות מוחלטות מסוגים שונים.

זה בכלל לא נכון. על הכביש תחתית שרשרת המזון נקבעת לפי גודל הרכב ובמוסך לפי אמינות (גיל הרכב וקילומטרז' לא קובעים הוצאות במוסך, לדוגמא סובארו).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם מדברים על הכל והכל טוב ויפה.. אבל לכל ה"קלקלנים".. פספסתם נתון מאוד מאוד חשוב. שהרכב נקנה בסביבות ה 19.000 שהמחירון הוא 12.000 . שזה בערך 60% מעל המחירון.

עכשיו הנקודה היא שלא משנה גם אם יש יהלום על ההגה.. 60% מעל המחירון זה Too much . אז אני לא יודע איזה מערכת נדפקה פה.

 

בכל מקרה תתחדש על הרכב...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפנדה ב58 זה הדגם הקודם, ששווק בארץ מ 2003.

היחידות האחרונות נמכרות בימים אלה במקביל לפנדה החדשה, כך שקונה פוטנציאלי בעוד 5 שנים שיחפש 2013 ימצא את החדשה והישנה. לאן נראה לך שהוא יפזול? לרכב עם 2 כריות אוויר או אותו מודל אך 6 כ"א?

וזו רק דוגמא כמובן.

 

בדקתי.

 

 

למה אתה מתווכח, כפרה עליך? אני קונה את הפנדה ה*חדשה*, ב-58K. זה נקרא צרכנות נבונה וכשיימאס לך ממוסכים או מלשלם 6000 ש"ח יותר מהמחירון על רכבים בני 12, אני אעזור לך לקנות רכב עם קומבינה כזו.

 

מסכים איתך לגבי המסקנה שלך על איזה דגם עדיף לקחת, בוודאי כשמדובר בהבדל משמעותי כ"כ בדגמים, אבל שוב - זה לא העניין פה, כי אני מתכוון לקנות את החדשה ב-58K ולא את הדגם היוצא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם מדברים על הכל והכל טוב ויפה.. אבל לכל ה"קלקלנים".. פספסתם נתון מאוד מאוד חשוב. שהרכב נקנה בסביבות ה 19.000 שהמחירון הוא 12.000 . שזה בערך 60% מעל המחירון.

עכשיו הנקודה היא שלא משנה גם אם יש יהלום על ההגה.. 60% מעל המחירון זה Too much . אז אני לא יודע איזה מערכת נדפקה פה.

 

בכל מקרה תתחדש על הרכב...

 

 

א. הרכב נקנה ב 15,500 וקיבלתי החזר בסך 1500 ש"ח מהמוסך שטיפל ברכב לפני בגין גיר בלוי שהותקן.

סה"כ שילמתי 14,000.

ב. על זה תוסיף יישור קו של 1000 ש"ח [רפידות בלמים וכאלה. לא היה חייב אבל אני פדנט], וגיר בסך 4000 [היה ידוע]. סה"כ 19,000

 

ג. יש רכבים שהמחירון לגביהם הוא לא רלוונטי לחלוטין. אין לא היה ולא יהיה רכב דיזל בתקציב הזה בנסועה הנמוכה הזו וברמת הפדנטיות הזו של בעליו הקודם.

ויש לזה מחיר. ואני מוכן לשלם אותו.

הכל ענין של היצע וביקוש.

מה האופציות? איזה רכב שנותן את הגודל הזה [ולא פיז'ו 107 או אלטו] ואת צריכת הדלק הזו, העד 20,000 ש"ח?!

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אתה מתווכח, כפרה עליך? אני קונה את הפנדה ה*חדשה*, ב-58K. זה נקרא צרכנות נבונה וכשיימאס לך ממוסכים או מלשלם 6000 ש"ח יותר מהמחירון על רכבים בני 12, אני אעזור לך לקנות רכב עם קומבינה כזו.

 

מסכים איתך לגבי המסקנה שלך על איזה דגם עדיף לקחת, בוודאי כשמדובר בהבדל משמעותי כ"כ בדגמים, אבל שוב - זה לא העניין פה, כי אני מתכוון לקנות את החדשה ב-58K ולא את הדגם היוצא.

 

 

או קי, לא הבנתי ממך בתחילה שמדובר בדגם החדש. זה כבר משנה את כל התמונה. בהחלט עסקה סופר משתלמת.

פשוט המחיר הוא בדיוק מחיר המבצע של הפנדה הישנה, כך שהיה ברור לי שעליה מדובר.

 

בכל מקרה תודה על הצעת העזרה עם הקומבינה...

הפנדה לא עונה כיום לצרכים שלי, וזה שהיא 2013 לא תעשה אותה יותר גדולה.

אם תצליח להשיג בקומבינה את הפורד פוקוס סטיישן דיזל, דבר איתי.

 

ולגבי ה6000 יותר ממחירון, לא יודע מאיפה ההמצאה של הכותב מעליך. המחירון למיטב ידיעתי בעת הרכישה עמד על 15,400

ושילמתי 14,000

לא שזה משנה לי בכלל.

 

אגב,

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או קי, לא הבנתי ממך בתחילה שמדובר בדגם החדש. זה כבר משנה את כל התמונה. בהחלט עסקה סופר משתלמת.

פשוט המחיר הוא בדיוק מחיר המבצע של הפנדה הישנה, כך שהיה ברור לי שעליה מדובר.

 

בכל מקרה תודה על הצעת העזרה עם הקומבינה...

הפנדה לא עונה כיום לצרכים שלי, וזה שהיא 2013 לא תעשה אותה יותר גדולה.

אם תצליח להשיג בקומבינה את הפורד פוקוס סטיישן דיזל, דבר איתי.

 

ולגבי ה6000 יותר ממחירון, לא יודע מאיפה ההמצאה של הכותב מעליך. המחירון למיטב ידיעתי בעת הרכישה עמד על 15,400

ושילמתי 14,000

לא שזה משנה לי בכלל.

 

אגב,

 

פתח מחירון לוי יצחק ותבדוק! עצם זה שאמרת שמחירון הרכב עמד על 15.400 סביר להניח שהתכוונת למחירון יד2. וזה כבר מסביר הכל!

 

את כל העלות של הגיר בלי להתחשב ב"יישור קו" שלך. הייתי צריך להוריד ממחיר מחירון י.לוי . משלא תגיד שילמת יקר מאוד בהסתכלות והשוואה באחוזים . בכל מקרה להבאה בטוח תהיה חכם יותר.

 

חג שמח וכשר :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להבא שוב תהיה חכם, בסבלנות תמצא רכב שמור במיוחד, תשלם עליו מעל המחירון שלא קשור לכלום ותהנה מרכב מעולה, בדיוק כמו שעשית עכשיו בחכמה.

לא הכל נמדד באחוזים, בטח לא כאשר הסכומים נמוכים.

כל תיקון ברכב מוזנח או אפילו פחות שמור לפי השיטה הזאת שווה עשרות אחוזים.

במקרה של רכב דיזל ישן, הזול הופך ליקר מאוד תוך זמן קצר. כמובן, תוסיף לזה הפסד זמן במוסך, עצבים, קושי במכירה עתידית.

בקיצור, תתחדש ותיהנה, ללא המשקעים שיצאת פרייאיר.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי המתואר קנית רכב טוב, תיסע ותהנה מהאפשרות לנסוע 1000 ק"מ למיכל דלק.

 

זה האחוזים שאתה צריך להסתכל עליהם.

 

אם אתה מעוניין יש לי 3 מזרקים חדשים לאוטו הזה, כולל המזרק השלישי שיש לו חיווט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פתח מחירון לוי יצחק ותבדוק! עצם זה שאמרת שמחירון הרכב עמד על 15.400 סביר להניח שהתכוונת למחירון יד2. וזה כבר מסביר הכל!

 

את כל העלות של הגיר בלי להתחשב ב"יישור קו" שלך. הייתי צריך להוריד ממחיר מחירון י.לוי . משלא תגיד שילמת יקר מאוד בהסתכלות והשוואה באחוזים . בכל מקרה להבאה בטוח תהיה חכם יותר.

 

חג שמח וכשר :wink:

 

 

נראה לי שנורא חכם זה להבין שמר לוי יצחק שיושב לו בהיכל השן ונוהג על אינפיניטי, ובחיי חייו לא נהג על רכב בן שלוש ועל אחת כמה וכמה 12, אין לא שום דרך בעולם להעריך כמה "כדאי" לשלם על רכב.

 

זו שטות גמורה.

 

מבחינתי רכישה נבונה זה רכב שמור ומטופל, הסטוריה מתועדת, עם עדיפות למוסך אחד שטיפל ברכב כל שנותיו, בעלים פדנט ויישר, רכב שנראה שדאגו לו.

 

בפרט כשלא מדובר על עוד מזדה או טויוטה שיש כמו זבל בשוק, אלא ברכב שהוא נדיר יחסית - דיזל, יישן אך אהבו אותו כמו חדש [היית צריך לראות את הפרצוף של אלכס כשהוא גילה איזה נקודה בגודל יתוש של חלודה בתחתית הרכב, אחרי המכירה...].

 

בקיצור, תמשיך לצאת הישראלי הלא פראייר שהמחירון 40 והוא קונה ב20, צא גבר!

חכם, - זה לא.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שנורא חכם זה להבין שמר לוי יצחק שיושב לו בהיכל השן ונוהג על אינפיניטי, ובחיי חייו לא נהג על רכב בן שלוש ועל אחת כמה וכמה 12, אין לא שום דרך בעולם להעריך כמה "כדאי" לשלם על רכב.

 

זו שטות גמורה.

 

מבחינתי רכישה נבונה זה רכב שמור ומטופל, הסטוריה מתועדת, עם עדיפות למוסך אחד שטיפל ברכב כל שנותיו, בעלים פדנט ויישר, רכב שנראה שדאגו לו.

 

בפרט כשלא מדובר על עוד מזדה או טויוטה שיש כמו זבל בשוק, אלא ברכב שהוא נדיר יחסית - דיזל, יישן אך אהבו אותו כמו חדש [היית צריך לראות את הפרצוף של אלכס כשהוא גילה איזה נקודה בגודל יתוש של חלודה בתחתית הרכב, אחרי המכירה...].

 

בקיצור, תמשיך לצאת הישראלי הלא פראייר שהמחירון 40 והוא קונה ב20, צא גבר!

חכם, - זה לא.

 

מה הקשר בין מה שהוא נוהג בו לבין המחיר שהוא קובע?! כמו שתגיד שרופא לא יכול לטפל במחלה שהוא לא חלה בה בעצמו. אתה יכול להתווכח אם המחירון משקף או לו את המציאות אבל המומחיות של לוי יצחק לא נובעת או קשורה לכך שהוא תמיד נוהג ברכב חדש יחסית. עוד מעט תגיד שבגלל שיש לו אינפיניטי הוא יכול לקבוע רק את המחיר שלה כי הוא לא נוהג בדגמים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי המחירון של לוי יצחק זו רק נק' פתיחה למו"מ, ונותנת שערוך כללי למחיר הרכב.

כמו שאמרו קודמיי, למצוא רכב שמור, מיד ראשונה עם היסטוריית טיפולים שווה כמה אלפי שקלים מעל למחירון, בפרט לרכבי דיזל, ובפרט עם הקונה מתעתד להחזיק ברכב תקופה ארוכה.

שמעתי סיפורים לא מעט על אלה שקנו רכב בחצי מהמחירון (יש אופנה כזו, להתרברב ליד החברים עד כמה אתה מוכשר במו"מ) ואח"כ בילו במוסכים במקרה הרע, או שפשוט נפתרו מהרכב הלאה, בדרך ל'גבר' הבא שקנה בחצי מהמחירון...

שוק הרכבים היום נמצא בחוסר יציבות, והמחירון אינו נק' הכרעה אלא נק' פתיחה. לטוב ולרע.

 

אני חפשתי דיזל ידנית במשך תקופה ארוכה (מעל לחצי שנה), בדקתי כמעט יום יום את לוחות המודעות, ואין הרבה מציאות... היום הצרכנים מבינים שלא כדאי כלכלית להשתדרג כל שנתיים לרכב אחר, ולכן מי שיש לו רכב המתאים לצרכים וללא בעיות - לא ממהר למכור.

אני שלמתי על הגולף SDI מחירון (280K ק"מ, שנת 2001), וכמעט מכולם שמעתי את ההנחה שיצאתי 'פראייר' כי מי קונה היום במחירון.... לי הספיקה העובדה שלאחר הקנייה בדקתי את הרכב ע"מ לעשות יישור קו ב'מוסך רון', רון גם נסע על הרכב וגם כמובן בדק על הליפט, ולמעט תותבות שחוקות במשולשים (שהחלפתי כמובן) ב"ה הכל תקין (ושוב תודה לרון :wink: )

 

אין צורך לשקול כלכלית ע"פ מה יגידו החבר'ה ה'מבינים', קחו טבלת אקסל, בנו צרכים, עלויות, מחיר הון, ירידת ערך, נסועה וצריכת דלק, וחשבו לעצמכם מהי קנייה משתלמת ובאיזה מחיר.

 

והעיקר תתפללו :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

הקפצה לטובת עדכון קל:

 

יום אחד אעלה לפורום סקירה אודות הפולו דיזל שרכשתי [אחרי שיהיה לי זמן לסקור את הפונטו ספייס שהחזקתי 4 שנים ו100,000 ק"מ...].

 

אבל בינתיים, בקצרה רק שיעזור למתעניינים:

 

נסעתי על הרכב 4,500 ק"מ בחודשיים וקצת שחלפו. בינתיים ב"ה 0 תקלות [נכון שזה לא אינדיקציה אבל בכל זאת בתקופה הראשונה תמיד מתגלים דברים].

 

צריכת דלק: אני נוסע מעורב מאוד עירוני ובין עירוני, ואיני יודע להעריך באחוזים. כמו"כ, איני נוסע לבד והבאגז עמוס לא מעט זמן.

 

הצריכה הגרועה ביותר שנמדדה היא 1/17.2 והטובה ביותר 1/19.6

 

שימושיות: כיוון שהרכב סטיישן אני מכניס בו הכל בלי מאמץ. מה שכון, המודב בטיחות של הילדה מקובע עם הפנים נגד כיוון הנסיעה, במושב האחורי, מה שאומר שהמושב הקדמי לצד הנהג דוק עד הסוף קידימה. רק גמדים למשעי נכנסים שם במצב זה.

 

טיפולים: מלבד היישור קו שמתואר בשרשור למעלה, ושכלל החלפת גיר [שני שליש ע"ח המוכר והמכונאי הקודם של הרכב] ורפידות בלמים קדימה, הרכב עבר בשבוע שעבר טיפול "גדול" שכלל שמן [סינטטי מלא] פילטר שמן אוויר מזגן וסולר.

הטיפול הבא אמור להיות קטן ויכלול שמן ופילטר שמן בלבד. המחיר: 1000 ש"ח אצל רון. אשמח לחוות דעתכם.

 

בברכה

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על העדכונים,

 

אשמח לדעת מה כלל הטיפול הגדול, 1,000 ש"ח נשמע סכום לא מבוטל...

 

חשבתי שאת הטיפול הבא שלי לבצע אצל רון, טיפול סטנדרטי של שמן סינטטי מלא, פילטר שמן+דלק+אויר. אשמח לדעת מה העלות פלוס מינוס של טיפול כזה.

 

תהנה מהפולו, אחלה אוטו שבעולם :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4223 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...