Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4924 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לך את חבר הפורום שמחזיק חנות מחשבים במבשרת ציון, שמו מתן, CrashZone או משהו בסגנון הזה..

 

02-533-7793

 

פייסבוק:

 

http://www.facebook.com/pages/PC-Repair-%D7%A4%D7%99%D7%A1%D7%99-%D7%A8%D7%99%D7%A4%D7%A8/192304184141952

HU: Alpine W520 processor: JBL MS8 comp: Audison voce 3way @ Zapco reference 1000.4 & Zapco reference 350.2 Sub: Hertz HX300D @ Audison LRX 1.1

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
קשה היום.

אני אסביר לך איך קונים מחשב בשנת 2013:

1. נכנסים לאתר של אייבורי ולאתר של KSP ולאתרים נוספים שמעניינים אותך.

2. אוספים כמה מפרטים שנראים לך.

3. מראים לפורום.

4. מתקנים מפרטים בהתאם לצורך ורק אז...

5. מחליטים איפה לקנות על סמך הקשר בין המפרט למחיר.

 

אתה אפילו יכול להתקשר לחנויות, לגשת אליהן פיזית, לקבל הצעת מחיר בפקס, מה לא,

ועדיין שום כוח בעולם לא יכול להכריח אותך לקנות מאיפה שהוא. קפיש?

אכן קשה היום.

אבל אני אסביר לך פעם שלישית ומקווה שזה יספיק.

אני לא מעוניין בשלב הזה להרכיב מפרט ולהראות את זה לפורום!

ביקשתי רק שימליצו לי על מקום ספציפי לקניית מחשב! רק על חנות. לא מעבר. איזה מחשב אני רוצה בדיוק ובאיזה מחיר? על זה אני אחשוב יותר מאוחר.

לא מעניין אותי בשלב הזה מפרט ומחיר, רק חנות!

לכן היה מספיק לכתוב את החצי הראשון של סעיף 5: "מחליטים איפה לקנות על סמך..." ולזה להוסיף: "...המלצות של אנשים מהפורום". זה היה בהחלט מספיק. עכשיו קפיש?

פורסם

"אני לא יודע מה התקציב ומה הדרישות שלי מרכב חדש, קודם כל תגידו לי לאיזו סוכנות להיכנס אחרי זה אני אחליט!!!"

 

ככה לא קונים מחשב חביבי. אתה מתעקש ללכת הפוך-על-הפוך וזה לא תורם במאומה.

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם
"אני לא יודע מה התקציב ומה הדרישות שלי מרכב חדש, קודם כל תגידו לי לאיזו סוכנות להיכנס אחרי זה אני אחליט!!!"

 

ככה לא קונים מחשב חביבי. אתה מתעקש ללכת הפוך-על-הפוך וזה לא תורם במאומה.

תסכים איתי שבכל סוכנות וסוכנות מוכרים רכבים שונים: סוברו, מיצובישי, פורד וכו'. לכן במקרה זה באמת קודם כל כל עדיף להגדיר לעצמך איזה דגם אתה רוצה. מה גם שאפילו במקרה זה יש אנשים שלא כל כך משנה להם איזה רכב זה יהיה, העיקר שחדש ומשפחתי. אותו דבר אצלי במחשב. לא משנה לי שלחנות יקראו X או Y (הרי לכולם יש אותם החלקים), העיקר שאני אדע קודם כל שהחנות איכותית ואמינה ושירכיבו לי שם בדיוק מה שאני אבקש מהם ושהיחס במקרה של תקלה יהיה מקצועי. לכן קיוויתי לקבל המלצה ממישהו פה.

אני לא אתעצל ואפרט: נגיד כמה אנשים מהפורום ממליצים לי על חנות X. זהו, בשלב זה אני מתחיל להרכיב לעצמי מפרט (דרך אתרים, אנשים, לא משנה איך). עם המפרט אני הולך לחנות שהמליצו לי, מגיש להם את המפרט ושואל לגבי המחיר. זה שהמחיר יתאים לי או לא, זו כבר בעיה שלי. העיקר שאני באתי לחנות שאני יודע שהיא אמינה ואיכותית.

אני יודע את התקציב שלי ואת המפרט שאני צריך. לכן גם לא שאלתי לגבי זה. רק לגבי החנות.

אם מישהו לא מסכים עם הגישה שלי - זכותו. אבל אם הבקשה שלי היתה כל כך מסובכת, אז אני מצטער.

פורסם

זכותך לנהוג ככל העולה על רוחך, אך זה היה נהוג לבצע בשנים עברו.

כיום המצב הוא בדיוק כפי שhans תיאר.

 

זכותך לזרוק חץ ולאחר מכן לצייר מטרה סביבו.

ואם אפרט, תלוי איזה מחשב אתה מחפש.

אם אתה מחפש מחשב גנרי מוזל ופשוט, כולם אותו דבר. נקודה.

אם אתה מחפש משהו מקצועי יותר וברמה גבוהה יותר, צא מירושלים.

פורסם
זכותך לנהוג ככל העולה על רוחך, אך זה היה נהוג לבצע בשנים עברו.

כיום המצב הוא בדיוק כפי שhans תיאר.

 

זכותך לזרוק חץ ולאחר מכן לצייר מטרה סביבו.

ואם אפרט, תלוי איזה מחשב אתה מחפש.

אם אתה מחפש מחשב גנרי מוזל ופשוט, כולם אותו דבר. נקודה.

אם אתה מחפש משהו מקצועי יותר וברמה גבוהה יותר, צא מירושלים.

אני לא אתווכח לגבי זה. אכן, בפעם האחרונה שרכשתי מחשב, זה היה לפני די הרבה שנים, אולי הכל השתנה מאז. לדעתי, פה אפשר לסיים את הנושא. תודה לכולם.

פורסם

מטאור - אל תתרגז,אבל הגישה שלך לא כל כך נכונה: טוב לקבל המלצות על חנות וטוב עוד יותר לקבל המלצות על מיפרט.

חנויות יש הרבה ואתה לא יודע מה יקרה עם החנות האולי נהדרת שמצאת.

[ דוגמה: מי שגר באיזור השרון אולי הכיר את למיר, חנות המחשבים של הרצל: איש מקצוע ברמות גבוהות, שרות של מוכרנים עתירי ידע וגישה מצויינת ללקוחות, מחירים בסדר - ואפילו מתחרים הצטערו כאשר אחרי שנים רבות הוא נאלץ לסגור את העסק מחוסר כדאיות כי הוא הצריך אותם להעלות את הרמה]

כיום מחשב הוא דבר נגיש וסטנדרטי ותתייחס לקניה ככה, למרות שאולי היא הכי חשובה עבורך, כי לא תקבל יחס של מלך באף מקום. ככה זה עם פריט מדף.

השאלה הראשונה תמיד תהיה על הצרכים/ציפיות שלך ועל התקציב. אפשר להציע לך מיפרט דומה באלפיים ש"ח ובמחיר פי שלוש. אז חשוב שתבוא מוכן לחנות או אפילו לשיחה טלפונית. את המידע תאסף באתרים ברשת ואם בכל זאת תרצה - יש פה מספיק אנשים טובים ומבינים שיוכלו לסייע. על ארז כבר שמעת?

 

אני לא התרשמתי לטובה מרמת היעוץ ברשתות. במיוחד כאשר מגיע איש חסר ידע מקצועי נרחב: הם ימכרו מה שרצוי להם, יש במלאי הרשת, מה ש"נדחף" ע"י הרשת וכו'. גם ברוב החנויות תמצא מוכרנים עם ידע בינוני, במקרה הטוב - זה מספיק לרוב הקונים, אבל כושל כאשר באים בדרישות של קצת יותר או צורך ספציפי.

 

הנה דוגמה לאחד שלדעתי פזיזי בדעותיו :

...מה כבר יכול להיות הרכבה לא נכונה? בכול המחשב יש איזה 10 פלאגים בגדלים שונים, גם אם ממש תנסה להרכיב הפוך לא תצליח. [רק שלא כל חלק מתאים לתכונות של חלק אחר, עלולה להיות בעיה בביצועים, העמידות תהיה בספק. ואם תרצה - בוא תראה שיש אצלי מחשב לצרכי מע"צ שהוא מעל 10 שנים,נקנה לא מותגי ושודרג אחרי כ-3 שננים לרכיבי אסוס ואחרים ששורדים עד היום לפעמים בעבודה נונסטופ]

 

שוב אתה מקיר מקרה אחד מכמה לקוחות ? 5K בכול חודש, אם הכול היה גרוע כמו שאתה מתאר הם היו נופלים, עובדה שתי הרשתות האלו עובדות מצויין אם המון לקוחות מרוצים. [אתה יודע שלא כל לקוח מתלונן, בצדק או לא. אתה יודע שאוטו דיפו ואייס בקשיים- ויום אחד פתאם יסגרו. סיבות לנפילה אינן דווקא רמת שרות אלא יותר החלקות ניהוליות ]

ילה גבר בא נראה! מר +1
פורסם
מטאור - אל תתרגז,אבל הגישה שלך לא כל כך נכונה: טוב לקבל המלצות על חנות וטוב עוד יותר לקבל המלצות על מיפרט.

חנויות יש הרבה ואתה לא יודע מה יקרה עם החנות האולי נהדרת שמצאת.

[ דוגמה: מי שגר באיזור השרון אולי הכיר את למיר, חנות המחשבים של הרצל: איש מקצוע ברמות גבוהות, שרות של מוכרנים עתירי ידע וגישה מצויינת ללקוחות, מחירים בסדר - ואפילו מתחרים הצטערו כאשר אחרי שנים רבות הוא נאלץ לסגור את העסק מחוסר כדאיות כי הוא הצריך אותם להעלות את הרמה]

כיום מחשב הוא דבר נגיש וסטנדרטי ותתייחס לקניה ככה, למרות שאולי היא הכי חשובה עבורך, כי לא תקבל יחס של מלך באף מקום. ככה זה עם פריט מדף.

השאלה הראשונה תמיד תהיה על הצרכים/ציפיות שלך ועל התקציב. אפשר להציע לך מיפרט דומה באלפיים ש"ח ובמחיר פי שלוש. אז חשוב שתבוא מוכן לחנות או אפילו לשיחה טלפונית. את המידע תאסף באתרים ברשת ואם בכל זאת תרצה - יש פה מספיק אנשים טובים ומבינים שיוכלו לסייע. על ארז כבר שמעת?

 

אני לא התרשמתי לטובה מרמת היעוץ ברשתות. במיוחד כאשר מגיע איש חסר ידע מקצועי נרחב: הם ימכרו מה שרצוי להם, יש במלאי הרשת, מה ש"נדחף" ע"י הרשת וכו'. גם ברוב החנויות תמצא מוכרנים עם ידע בינוני, במקרה הטוב - זה מספיק לרוב הקונים, אבל כושל כאשר באים בדרישות של קצת יותר או צורך ספציפי.

 

הנה דוגמה לאחד שלדעתי פזיזי בדעותיו :

מסכים איתך - אולי הגישה שלי בעניין המחשב מיושנת. אני פשוט התרגלתי קודם כל להיות בטוח שהמקום שאני הולך אליו הוא רציני ואיכותי. באמת שלא התעסקתי עם קניית מחשב הרבה שנים ויכול להיות שהגישה שלי לא ממש נכונה. מקבל את הביקורת שלך. תודה.

פורסם

אני מכיר את שתי הרשתות מקרוב. וקניתי בשתיהן.

הן סבבה. אבל!! אתה חייב לדעת מה אתה רוצה לקנות. אחרת אתה לא תצא עם ידע משם. תצא עם מחשב בינוני.

 

לפי מה שאתה מתאר. ואיך שאתה מתיחס לקניה.

אני ממליץ ואני חושב שבפורום יסכימו איתי. אתה צריך עזרה של טכנאי מחשבים / חבר שמבין / פורום בתחום.

כדי להפוך את הצורה שאתה חושב.

 

תבין מה הצרכים האמיתיים שלך. (אינטרנט / משחקים / עריכת וידאו / עריכת מוזיקה / גרפיקה ועוד.)

אחרי זה מה התקציב שלך.

ובסוף איזה רכיבים עובדים טוב יותר אם אחרים. ומה מתאים למה יותר. ויתן תוצאה טובה יותר.

איפה אפשר טיפה לחסוך. ואיפה עדיף להושקיע טיפה יותר.

 

ורק מחשב ממשהוא שיעזור לך כי הוא רוצה לעזור ולא כי הוא רוצה למכור לך. רק מחשב כזה יתן לך באמת את התוצאה הכי טובה לכסף.

 

דבר נוסף. רוב המחשב בחנויות הם עם אחריות לשנה. ואחרי זה זה נטו אמינות והתאמה בין החלקים. ולא החנות.

ולכן אני לא רואה סיבה לקנות לא רק מחנות. אפשר גם מטכנאי טוב ואמין שנותן אחריות טובה.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

רוכב בודד למה לזרוק ססמאות לאוויר? עובדות זה מה שמתבקש, מקיר חלקים שלא תואמים אחד לשני אבל כן ניתן להרכיב אותם בייחד? תביא דוגמה ואני ישמח לתקן את עצמי.

כמובן שאת הבחירה תעשה ממה שיש ברשימות של אייבורי/KSP להציע.

אודי A4

דימה.

פורסם

Ave (אגב מה מקור השם?) - אני לא רוצה להתנצח ולהכנס למילים מרשימות, אבל יש רכיבים ש"הולכים טוב" עם רכיבים אחרים, וכאלו שלא מומלץ לשלב באותו מחשב. יש מה שיתן תמורה וביצועים עדיפים, אם אי פעם צריכים.

כפי שהצעתי לפותח השירשור - חשוב לאפיין צרכים וציפיות לפני הגדרת תקציב ופניה לחנויות. גם אם צריך להשקיע זמן בכך.

 

אני לא מחזיק מאייבורי או KSP - למעט כניסה אליהם לפריט שולי בקניה מזדמנת כאשר אני יודע בדיוק מה אני רוצה.

אבל בוא נבחן כמה דוגמאות: יש לוח אם שלא מתאים למארז, יש מעבד שלא יכנס לתושבת בלוח אם, לכל חברה יש סדרות יותר או פחות מומלצות, או ששידרוג אפשרי בסכום קטן מאוד, יש עניין של ערוצים, תמיכת כל הרכיבים במהירות דומה, פיצול זכרונות לכמה סטיקים אם יש ריבוי ליבות וכו'. וכמובן שאנו רוצים כמה שיותר בכמה שפחות כסף....

ת'אמת - כבר שכחתי את רוב ה'סיפורים' מאז הקניה האחרונה (בשיריון מחשבים, עליו המלצתי והם שולחים לכל מקום).

הנה קצת עצות וידע , להדיוטות כמונו, ואולי המידע יסייע למטאור בהבנה כמה אנו לא מבינים.

 

דוגמה לאחד שהתרגז על חנויות הרשתות התאריך קצת ישן, במונחי מחשב, אבל איני מרגיש שחל שיפור גדול.

ואצל טום הארדוור תמיד יש מה לקרוא בתחום חומרה: השוואות, ביקורות, הצעות לפי תקציב ועוד. דוגמה - לכרטיס מסך.

ילה גבר בא נראה! מר +1
פורסם

דוגמה לאחד שהתרגז על חנויות הרשתות התאריך קצת ישן, במונחי מחשב, אבל איני מרגיש שחל שיפור גדול.

כמעט שום דבר ממה שכתוב שם לא נכון. גם אם נתעלם מכל מיני הכללות והגזמות כגון "לא ינצל אפילו 5 אחוז מהיכולות שלו", עדיין מה שנשאר פשוט מטעה.

 

ואצל טום הארדוור תמיד יש מה לקרוא בתחום חומרה: השוואות, ביקורות, הצעות לפי תקציב ועוד.

אין בעיה, אבל תביא בחשבון שני דברים:

  • א. הבדיקות בודקות כל מיני תוכנות, שבדרך כלל שונות ממה שאתה מריץ. לכן התוצאות אצלך לא בהכרח תואמות.
  • ב. בהרבה מקרים ההבדלים קטנים עד זניחים (בין מוצרים שווי ערך כמובן), אבל הטבלאות והגרפים מוצגים בצורה שמגדילה את ההפרשים הקטנים הרבה מעבר למה שהם באמת.

ולכן, לדעתי:

  • א. החבילות השונות שמציעות כל מיני חנויות בהחלט טובות ומתאימות ללקוחות מסויימים. לא צריך לפסול מראש ובאופן גורף, כמו שעשה אותו כותב בקישור שהבאת. אין לכך הצדקה.
  • ב. בגבולות הסביר, זה לא כל כך משנה מה תקנה. הבדלים גדולים לא תראה. דוגמה אופיינית - בין דיסק רגיל לדיסק SSD יש הבדל משמעותי, אבל בין דיסק SSD מתוצרת א' לבין תוצרת ב', ההבדלים קטנים - כאשר אני מדבר על הבדלים בתגובת והתנהגות המחשב, ולא הבדלים מספריים בתוכנת מדידה כלשהי.

דני


×
×
  • תוכן חדש...