Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

אם הייתי מוריד ל80 זה לא היה גורם לה להגיע לימני מיידית.

על סמך מה החלטת את זה? אומר שוב, כשעוקפים אותי כל מיני הססנים כאלה, אני מוריד מהירות ונותן להם להיכנס, וככה אני מעולם לא נקלעתי לסיטואציות כאלה.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואז אתה עוקף בחזרה? אז מה עשית בזה?

 

שהיא כבר תהיה ותשאר בימני? וככה הוא מונע סיטואציה מסוכנת?

אבל זה נכון שאין פה את הרגשת ה"דפקתי את המערכת, כל השאר יצאו פראיירים" הישראלית המוכרת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא. הוא לא מנע סיטואציה מסוכנת, כי הוא לא אחראי עליה.

הוא גרם לכך שהוא עכשיו חוסם את הנתיב הימני ומנסה לעקוף את הנהגת. האם יכול להיות שיש מישהו שרצה לעקוף את שניהם ועכשיו הוא חוסם את דרכו? היתכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשעוקפים אותי כל מיני הססנים כאלה, אני מוריד מהירות ונותן להם להיכנס, וככה אני מעולם לא נקלעתי לסיטואציות כאלה.

 

להאט בהחלט יכול לעזור לעוקף. בנוסף, כשיטת נהיגה, גם נסיעה צמוד לקו הצהוב, היכן שאפשר, עוזרת לנהגים עוקפים.

 

אבל מה שכן, אם נהג מסמן לאלי מאחור, אני בספק שמה שהוא ציפה לו מאלי זה שהוא יאט.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כאן אלמנט של חוסר מודעות, ככל הנראה אולי נסיון לעשות דווקא או פחד שנכנס בה.

קשה להבין באמת.

 

מה שכן קל להבין זה שאם אלי היה חושב או רוצה לחשוב צעד אחד קדימה, או שהיה מאיץ ומפנה פתח לעקיפה או שהיה מאט (לבטל את הבקרה שניה), זה הכל.

 

אין יותר מדי מה לפרש, ההיא לא סיימה עקיפה, היססה, אלי בתור נהג מאוד מודע, מוכשר, אחד שנוהג הרבה בכביש, מפרסם עשרות סרטונים, לא לומד פעם אחר פעם, נו מה ציפיתים? הבן אדם מת לתת מופע.

אם לרגע היה לכם ספק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה התלבשתם על אלי? שייט בימני ולא עשה שום דבר לא בסדר. זה שהפרה לא יודעת איך לעקוף זה לא אשמתו.

 

נמאס לי מהגישה הזאת של חלק מחברי הפורום שטוענים שאנחנו צריכים לעשות מעל ומעבר כדי לפצות על השטויות שאנשים אחרים עושים על הכביש. הא'-ת' של נהיגה מנהלתית זה "אני נוהג בצורה שלא מסכנת את עצמי או אחרים, ומגן על עצמי מטעויות פוטנציאליות/ממשיות של אחרים" וזהו. לצפות מאנשים חוץ מזה עוד לנהוג בצורה שתעשה לאחרים יותר נוח כי יש אנשים אחרים על הכביש שעושים שטויות ולא יודעים לנהוג זה לטעמי מיותר לגמרי.

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלי בתור נהג מאוד מודע [...]מפרסם עשרות סרטונים, לא לומד פעם אחר פעם.

 

אין לי מושג מה אתה רוצה. נכון, אני הייתי מאט קצת ורואה אם זה היה עוזר לנהג העוקף להשלים את העקיפה, אבל בוא לא נתייחס לזה כאילו אלי (או כל חבר פורום אחר שהיה במצבו) אחראי על שואת הארמנים.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה רוצה, יש לך מושג כשאתה לא רוצה, אין לך מושג.

כשאתה מודע לסיטואציה סביבך ולא נותן יד, אל תבוא בטענות.

צודק צודק אבל לא חכם, עכשיו מה אתה רוצה בדיוק? על אותו עיקרון ותגיד מה שתגיד.

 

הכל בשביל המופע, אל תיתמם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק צודק אבל לא חכם.

 

זו מימרה שאנחנו משתשמשים בה לרוב בסוגיות של נהיגה מגננתית ובטיחות. כאן אין עניין בטיחותי משמעותי, וזו בעיקר שאלה של אדיבות.

 

ובכל אופן, צריך להיות ענייני, בררני ומידתי בהעברת ביקורת. אחרת, אתה סתם מבקר לשם הביקורת והמבוקר מפתח דיסנטיזציה לדבריך. לא כל טעות קטנה (שלא לומר מזערית) בנהיגה מחייבת ביקורת, בעיקר כשלא מדובר במשהו מסוכן.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבחור לא חווה טעויות מזעריות ואף גרם לאדם/אישה/רכב כלשהו שיכלו להיות בו ילדים, לחצות באור אדום מרוב לחץ והבהובים רק כי צעק מהחלון במקום לגשת לרכב עצמו. זה בטח מתמימות הא?

אם היו הרוגים באותה תקרית שהרכב חצה בגללו באדום?

הבחור מביא על עצמו לא מעט, לא מפנים וכך ימשיך לנהוג נו מה לעשות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבחור לא חווה טעויות מזעריות ואף גרם לאדם/אישה/רכב כלשהו שיכלו להיות בו ילדים, לחצות באור אדום מרוב לחץ והבהובים רק כי צעק מהחלון במקום לגשת לרכב עצמו. זה בטח מתמימות הא?

אם היו הרוגים באותה תקרית שהרכב חצה בגללו באדום?

הבחור מביא על עצמו לא מעט, לא מפנים וכך ימשיך לנהוג נו מה לעשות.

כאשר אתה רוצה לרדת עליו, אתה מצליח בגדול.

דברנו על הסרטון השלישי, ואתה מגיב על הסרטון הראשון.

שאפו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואז אתה עוקף בחזרה? אז מה עשית בזה?

 

נתתי ללחוצים מאחורה לעקוף ולהתרחק, איפשרתי לסתומה לחזור לימני, ומנעתי מצב עם פוטניצאל להיגמר בתאונה. וכל זה בפעולה אחת פשוטה של להוריד את הרגל מהגז (או לבטל את השיוט).

 

 

לא. הוא לא מנע סיטואציה מסוכנת, כי הוא לא אחראי עליה.

הוא גרם לכך שהוא עכשיו חוסם את הנתיב הימני ומנסה לעקוף את הנהגת. האם יכול להיות שיש מישהו שרצה לעקוף את שניהם ועכשיו הוא חוסם את דרכו? היתכן.

 

"הוא לא אחראי עליה" זה בדיוק מה שאני אומר, שאולי לא חייבים, אבל אפשר. ואז הכביש הופך להרבה יותר נעים לכולם. נכון, אתה יכול להגיד "שיתפוצץ", ואתה תהיה צודק. אבל מה עשית בזה? פעם הבאה שהמצב יהיה הפוך, יגידו לך שאתה תתפוצץ. איך אמר גנדי, עם עין תחת עין כל העולם ישאר עיוור. אני אספר לך עוד משהו, גם כשאני בעקיפה, גם כשהיא יחסית מהירה (הפרש של 20-30 קמ"ש) ואני רואה שמגיע מאחורי מישהו מהיר יותר, אני לא "עוד רגע, רק עוד מכוניות מסיים וזז" (במקרה הטוב), אלא מפעיל איתות, מוריד מהירות, ונכנס ימינה כדי לתת לו לעקוף. כן, אפילו אם זה אומר שאני אצטרך לשחוק את הרפידות של הברקסים, להאיץ שוב, לשרוף דלק, ולאותת עוד פעם. מה אכפת לי?

 

ובניגוד מוחלט למה שאתה אומר, מצב כזה יכול מהר מאוד להפוך לסיטואציה מסוכנת. הלחוץ בשמאלי יוצא לעקיפה כשאין לו מספיק מקום. אלי דופק ברקס כדי שהחמור לא יכנס בו, אבל מאחוריו יש עוד לחוץ שיושב לו על התחת ונכנס בו מאחורה ב-120 קמ"ש. זה במקרה הטוב. במקרה הרע הדביל הראשון יוצא לעקיפה ופשוט פוגע באלי ושולח אותו לדייט לוהט עם גדר הבטיחות או התעלה שבצד הכביש.

 

 

מה התלבשתם על אלי? שייט בימני ולא עשה שום דבר לא בסדר. זה שהפרה לא יודעת איך לעקוף זה לא אשמתו.

 

על זה. ואף אחד לא התלבש עליו, סתם נותנים נקודת מבט אחרת. האם המטומטמת זכרה את המקרה יותר מ-4 שניות אחרי זה? כנראה שלא. אבל אנחנו פה בשביל (זה מה שנראה לי לפחות) לשפר את עצמנו כנהגים, לא?

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואו.. התגובות.

אם הבעיה הייתה שלנהגת הפיקנטו לא הייתה אפשרות להכנס ימינה הייתי מבין, אבל הבעיה לא הייתה בהפרשי המהירויות שלנו אלא בהססנות חסרת ביטחון שלה. אני צריך לפעול כל פעם כשיש נהג חסר ביטחון בכביש?

אז הייתי מאט, ואז הנהג בפורד היה חותך בינינו בכל אופן.

הייתי מאיץ , ומסתכן בכך שהיא או הפורד לא יצפו את זה ואחד מהר היה עובר לימני (יכול להיות שהעיניים של הנהגת היו על המראה המרכזית ופתאום הייתי מאיץ בימני, שטותי לגמרי.)

הדבר הכי לגיטימי שראיתי לנכון לעשות באותו רגע הוא להשאר בדיוק באותה מהירות שלי ולתת להם להסתבך עם עצמם, אם יש בפעולה שלי סיכון של אחרים? ממש לא. האם יש בפעולה שלי הקטנת ראש? אולי. רצון לאקשן בסרטון? נו באמת.. כאילו חסר בכבישי ישראל.

 

ולגבי הסרטון עם הנהגת שחצתה באדום.. אתה רציני? לצאת החוצה כדי להגיד לה? מבחינתי להגיד לה מהחלון זה היה מספיק, העובדה שהיא טיפשה וחצתה באדום, משהו שממש לא צפיתי שיכול לקרות, היא אינה תוצאה ישירה למעשיי אלא למנת המשכל הנמוכה שלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...