Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 2992 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קודם תודה רבה על שיתוף הפרוייקט וכל הפירוט לגבי השסתומים.

 

מישהו יודע איך מבצעים את העדכון ברנו? איזו תוכנה צריך? (יש לי clip)

 

יום נהדר לכולם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 139
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תענוג, פשוט תענוג לראות דברים כאלה.



 

גורם לי לחשוש פחות מהצרפתייה שלי :)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פששש תענוג עבודה נקייה ומקצועית, שאלה לי אלייך.האם אתה יודע לבצע שיפוץ גיר מלא לסוג גיר הזה ?

 

וידוע לך מה העלות של כל החלקים לביצוע שיפוץ גיר מלא לסוג הגיר הזה ?

 

תודה רבה !:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
לא כל החלפה מצריכה עדכון תוכנה ואתה לא יכול לעדכן לבד.

 

אם תשיג 2 ברגים כמו אלו שמהדקים את הבלוק שס' לגיר, רק פי 3 באורך ותבריג אותם אחד מימין ואחד משמאל של הבלוק, תוכל להזיז את הבלוק כמו על מסילה ללא צורך של פירוק הבלוק מהמקום וללא פירוק של הקונקטורים מהסלונואידים.

 

B&W זה היצרן של הווסת המקורי, אפשר להשיג ווסתים ללא אריזה של פיג'ו \ רנו במחיר זול משמעותית.

 

זה מסביר הכי טוב:

 

http://petrila.net/peugeot/Service/406d8/info/gb/B2CG6SK3.HTM

 

לפי זה:

 

האם זה מספיק (לעדכן auto-adaptives) לאחר החלפת ה-evm או שיש לעדכן את התוכנה בכ"ז? עד כמה שידוע לי - עדכון תוכנה נעשה על ידי reprogramming.

בכל מקרה - בגיר שלי (רנו קליאו B 2001) ישנם שני שסתומים בצבע כתום. מישהו יודע האם מדובר במקוריים (שבכל מקום רשום שהם בצבע לבן) או שהם הוחלפו? (הגיר הגיע למכון פעם אחת ולצערי הרב הם לא שיתפו אותי בפעולות שהם ביצעו על הגיר - אני אשמח בחום לשתף את שם המקום הנורא הזה).

orange.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

השסתומים הכתומים,משנים את הצבע של התקע בגלל השמן.

בשסתומים" החדשים" נראה לי 2008 או 2009-יש לעדכן את התוכנה בגלל התנגדות שסתום שונה.

ניתן לראות שזה שסתום שונה בגלל נחיר שנמצא למעלה.(2 במקום 1)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

השסתומים הכתומים,משנים את הצבע של התקע בגלל השמן.

בשסתומים" החדשים" נראה לי 2008 או 2009-יש לעדכן את התוכנה בגלל התנגדות שסתום שונה.

ניתן לראות שזה שסתום שונה בגלל נחיר שנמצא למעלה.(2 במקום 1)

 

תודה רבה על התגובה. לא מבין מה הקשר. שסתום הוא actuator - משמעות הדבר שהמחשב "שולט" עליו ולא מקבל ממנו נתונים. בשביל תוכנת מחשב זה או פתוח או סגור. אם ההתנגדות היא שונה אז כנראה שהיה צריך להחליף חלקים במעגל החשמלי שאחראי על הגברת האות של המיקרו (בד"כ על ידי טרנזיסטור).

יכול להיות שאני לא מבין משהו?

אולי אתה מתכוון ל-pwm?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובה. לא מבין מה הקשר. שסתום הוא actuator - משמעות הדבר שהמחשב "שולט" עליו ולא מקבל ממנו נתונים. בשביל תוכנת מחשב זה או פתוח או סגור. אם ההתנגדות היא שונה אז כנראה שהיה צריך להחליף חלקים במעגל החשמלי שאחראי על הגברת האות של המיקרו (בד"כ על ידי טרנזיסטור).

יכול להיות שאני לא מבין משהו?

אולי אתה מתכוון ל-pwm?

 

בכל אופן - אני אשמח אם מישהו יודע האם צריך לעדכן תוכנה (firmware) על ידי reprog או שמספיק לעדכן auto-adaptives

 

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל אופן - אני אשמח אם מישהו יודע האם צריך לעדכן תוכנה (firmware) על ידי reprog או שמספיק לעדכן auto-adaptives

 

תודה רבה.

 

למי שצריך ולאחר בירורים - מדובר בעידכון קושחה/firmware באמצעות reprog.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

טוב, קראתי שוב את כל השרשור ואולי כל המומחים למינה לDP0/AL4 יוכלו לענות ...

בתחילת נסיעה (לאחר עמידה של יותר מ 4 שעות) ישנה קפיצה אגרסיבית בין ההילוך הראשון לשני ( מרגיש כאילו ההילוך השני מאחר להיכנס ואז נכנס במכה, אכן מרגיש כמו סולונואיד תפוס שמשתחרר באיחור ...:? ) גם לאחר יציאה מכל רמזור או עמידה במשך ה15 דק' נסיעה הראשונות ( רק אציין ששאר ההילוכים בגיר עובדים מצויין ! )

לאחר אותם 15 דק' של נסיעה, הגיר עובד נפלא והתופעה נעלמת כלא הייתה !

בתחילה חשבתי שמדובר אולי בשמן גיר לא תקין ( עקב המחשבה שלאחר שהשמן מתחמם הגיר עובד חלק ) אז בצעתי החלפה של השמן גיר ( כ2.5 ליטר שמן גיר לאחר ניקוז עודפים , כמובן שמן שעומד בתקנים של רנו )

כשיצאתי מהמוסך הגיר עבד מצויין ( אולי כי גם כשהגעתי לשם הוא עבד טוב כי עברו משהו כמו 15 דק' של נסיעה:| ) אבל באותו היום לאחר עמידה של יותר מ5 שעות התופעה חזרה ...

אז כמו שאמרתי בהתחלה , קראת שוב את השרשור הזה בשביל לנסות להבין יותר טוב איך הגיר הזה עובד!

אבל עדיין לא הצלחתי להבין מאיפה נובעת התקלה הזאת , כי אם קיים רק סולונואיד 1 (EVM) שאחראי על העברת ההילוכים ( כי הEVLU אחראי על נעילת מומנט לא?!) אז איך זה ייתכן שבכל ההילוכים הוא מתפקד מעולה ובין הראשון לשני הוא "נתפס" ????????

 

תודה מראש !!!:-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה חלק חשמלי וגם מכני שעלול להיות מושפע משינוי טמפ

קל לבדוק את העניין עם סורק אבל צריך לתת למוסך אפשרות לבדוק לחצים בזמן שהגיר קר והתופעה קייימת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

האם הEVM ו הEVLU הם אותו הדבר ( כלומר זה אותו סולונאיד במיקום שונה) ?

האם פשוט להזמין X2 את החלק מהאיביי ??

 

איציק, האם זה המוכר שקנית ממנו באי ביי ???

http://www.ebay.co.uk/itm/DPO-DPO-AL4-Pressure-Regulator-Lock-Up-Solenoid-Peugeot-Citroen-Renault-/190899495422?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2c727f21fe

 

ד"א,דן , תקן אותי אם אני טועה אבל דפדפתי בהיסטורית טיפולים של הרכב וראיתי שרשום משהו שקשור לגיר ( צירפתי תמונה) , האם מדובר על החלפה של אותם שסתומים ?? ואם כן ייתכן שהם שוב התקלקלו ???

dfhbdfhdfhfhfhd.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שיש בתמונה בלינק שצירפת זה מה שצריך.

 

EVLU (ה LU זה LOCK-UP, נעילת הממיר מומנט).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2992 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...