Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 2984 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 139
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חודש מאוחר יותר...

מקפיץ:

 

לפני 5.5 שנים, החלפתי שסתומים ב AL4 של ה-306 שלנו, ובעוונותיי שמתי זוג שסתומים משומשים שעברו ניקוי. לא יודע מה עבר לי בראש, לתומי וטימטומי חשבתי שזה יהיה בסדר. קודם לכן גם היו בעיות וידעתי שהחלפת שסתומים אמורה לפתור אותם, אבל לא יודע מה עבר לי בראש לשים שוב משומשים.

לצערי, הגיר המשיך לא לתפקד יפה. נעילת הממיר מומנט היתה אגרסיבית מאוד ומלווה ממש בחבטה, וההעברות ההילוכים בעיקר בין 1 ל-2 היו זוועה, עם הרבה רעידות וחוסר החלטיות של הגיר. הייתי בטוח שמדובר בבעיה פנימית בגיר ואין מה לעשות חוץ מלשפץ אותו. האוטו אומנם נסע, אבל בין ראשו לשני זה היה קטסטרופה. כמה קטסטרופה ? ברמה שגורמת נזק למערכת פליטה בגלל התנועה החריפה והלא החלטית של המנוע קדימה-אחורה.

 

מאחר והרכב בשנים האחרונות נמצא אצל אמא שלי ועובר 2000-3000 קמ בשנה, התופעה רק החמירה עם הזמן ונדלקו לה נורות ספורט ושלג באופן אקראי, גם במהירויות בין עירוניות.

 

נכנסתי לאיביי כאשר המטרה שלי היתה רכישה של שסתום חדש (לא עניין אותי אם מקורי או תחליפי סיני, כי עם שניהם עבדתי והם היו בסדר כל עוד הם חדשים) כאשר המטרה היא להציל את הגיר\אוטו ולראות אם זה בכלל פותר את הבעיה.

 

הגעתי לאיזה SELLER קטן נחמד והחלטתי להזמין ממנו שסתום חדש, כאשר אני יודע שהשסתום לא ממותג (מהניסיון שלי, השסתומים הסיניים מגיעים חלקים לחלוטין בחלק האחורי שלהם, כאשר המקוריים מגיעים עם הטבעה של BW (שזה היצרן: Borg Warner).

שילמתי כ 140 שח כולל משלוח, וחיכיתי.

הזמנתי את השסתום ב 30/1/2016 ויום למחרת הוא נשלח.

אתמול קיבלתי אותו :shock: !

 

היום לקחתי את האוטו, חרשתי חצי פתח תקווה עד שמצאתי מישהו שיש לו שמן שתומך בתקן LT71141 של פג'ו סיטרואן או BMW, שילמתי קרוב ל 60 שח לליטר ונסעתי הביתה להחלפה של השסתום. אומנם לא מדובר בשמן ממותג מוכר, אבל על האריזה היה רשום כמדומני made in germany ומה שהכי אהבתי באריזה (גילית רק בבית כאשר מילאתי שמן בגיר) זה שברגע שפותחים את הפקק יוצא איזה צינור של 20 ס"מ אורך, יחסית דק, שמאפשר לך למלא את השמן ללא עזרה של משפך. בכל מקרה קימבנתי משפך עוד לפני זה כי לא ידעתי שקיים הפטנט הזה, אבל היה נחמד לגלות את זה.

אחרי שפירקתי את הבלוק שסתומים, אני לוקח את השסתום החדש ומוציא אותו מהאריזה שלו - ופתאום קולט שמדובר בשסתום BW אמיתי :shock:. לא חיקוי ולא איזה חלטורה שעשו לו מאחורה בשביל ההטבעה. לקחתי שסתום אחר לצורך השוואה ובבירור רואים שאין שום הבדל בינהם.

 

בקיצור - החלפתי את השסתום השמאלי (שהוא אחראי על ההעברת ההילוכים), וליתר בטחון החלפתי את השסתום של הנעילת ממיר מומנט באחד משומש תקין שהיה לי. כאן כבר לא היה יכול להיות יותר גרוע ופשוט הימרתי על השסתום של הממיר מומנט רק בשביל לראות מה מצב הגיר.

לציין שלמרות שעברו רק כ-33,000 ק"מ בכל הכמעט 6 שנים הללו, המגנטים שלוכדים את השחק בגיר היו זקוקים לניקוי דחוף (למרות שהגיר עבר החלפה של שמן פעם אחת מאז).

 

לשמחתי: מילאתי שמן בגיר, יצאתי לנסיעת מבחן, והופתעתי לראות שהגיר עובד נהדר, ההעברות ההילוכים בין 1 ל-2 הפכו למצויינות וכמעט שלא מורגשת שום השהייה או בעיה. הרעידות\טלטלות של המנוע פסקו לחלוטין - ומעבר לזה, הממיר מומנט ננעל בצורה בלתי מורגשת בעליל !.

 

הזמנתי מאותו SELLER שסתום נוסף, רק בשביל שיהיה לי חדש נוסף רזרבי.

לא יודע אם יגיע שוב מקורי או שהיתה להם שם טעות (קשה לי להאמין שיש להם "סוגים" שונים של שסתומים כאלה, כי מה שמוצא למכירה באתר זה רק זה) אבל אני לוקח את הסיכון לאור הניסיון הטוב עימו.

 

מי שמעוניין - זה הקישור למכירה של ה SELLER הסיני ב-140 שח ליחידה

http://www.ebay.com/itm/2574-16-transmission-Solenoid-Valve-For-Fiat-Renault-Peugeot-Citroen-AL4-DPO-New-/252255571423?hash=item3abb9a8ddf:g:bNAAAOSwt6ZWUStN&vxp=mtr

 

ויש עוד אחד (בסופו של דבר, כל המכירות האלו זמניות) שמוכר כאלה חדשים באריזה מקורית ב 230 שח ליחידה כולל משלוח (שזה מחיר לא רע בכלל)

http://www.ebay.com/itm/Solenoid-Valve-Gearboxes-AL4-DP0-257416-Genuine-Citroen-Peugeot-/161975570969?hash=item25b67f1219:g:6lwAAOSwezVWvP3y&vxp=mtr

 

שמן - אפשר לקנות בארץ, לחפש בחנויות שמן שתומך בתקן LT 71141, לא לסמוך על מה שאומרים - רק על מה שכתוב בגב האריזה ! עלות באיזור ה 50-60 שח לליטר (צריך 3 ליטר).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לציין:

 

את השסתומים קנינו מקוריים חדשים ב ebay.uk, עלות שניהם כ 300-350 שח כולל המשלוח (בארץ כל אחד עולה בסביבות 400~ שח). שמן, כפי שציינתי שבוע שעבר, קנינו אצל "ספי" (חצי מחיר לפחות ממקורי).

 

איציק

 

כמה עולה השמן לגיר הזה ומה השמן הכי טוב לגיר הזה?

והגיר ב307 וב206 זה אותו גיר?

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2984 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...