Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] החלפת שמן גיר ב AL4 \ DP0


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 1017 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היצרן שמן הזה נחשב לבינוני מינוס בארה"ב, שמן mercon v מתאים לתיבות הדורשות שמן זה.

בגיר מסוג AL4 הולך אך ורק שמן מסוג mobil lt71141.

בגיר מסוג DP0 אפשר להשתמש ב mobil lt71141 או renaultmatic d3 syn.

כל שמן והתקנים שלו לכל שמן ישנה עמידות שונה צמיגות שונה וכו'. ואם כבר ללכת על שמן אוניברסלי אז לפחות להשתמש ביצרן מוכר וטוב.

זה שאדון ספי משתמש בשמן הזה זה לא מדד לטיב השמן או לתאימות שלו. ברוב המקרים זה נובע משיקולים כלכליים.

מי שרוצה לבצע נסיונות ברכב שלו בבקשה.

 

בין 2008 ל 2010 הייתי עושה בערך 24K ק"מ בשנה.

 

בשנת 2008 כשהחלפתי שמן בפעם הראשונה בתיבה, שמתי מקורי.

בשנת 2009 שמתי שמן "תחליפי" שהיינו קונים למוסך, שמן ספרדי שמגיע במיכלים של 20 ליטר.

בשנת 2010 כנ"ל.

 

משנת 2010 ועד עכשיו הרכב עשה פחות קילומטרים, ולמעשה רק עכשיו עבר 25K ק"מ מאז ההחלפה הקודמת (מה שהייתי עושה פעם בשנה, עכשיו בשנתיים).

 

בגדול, יש לי ניסיון עם 2 החלפות (החל מ 2009, כבר 3 שנים) של שמן "תחליפי" - ואם זה לא היה טוב, הייתי חוזר מייד למקורי ומשלם יותר מכפול במחיר בשביל השקט הנפשי.

 

בנוגע לספי: השמן שהוא המליץ אכן תומך בתקן LT71141 - וגם ב MERCON V. ראה כמה הודעות קודם לכן את התמונה שצרפתי להודעה.

לספי, כבעל עסק שרוצה להרוויח, יש אינטרנס לבצע עבודה פעם אחת מאשר להתעסק עם גיר שכושל כל כמה חודשים. ספי גם נותן אחריות לשנה מלאה על הגיר - הוא כנראה יודע מה הוא עושה, אחרת הוא לא היה מתנדב לחלק אחריות על עבודה שלא תעמוד בזה ואז לבצע אותה בחינם פעם נוספת.

 

ברור שיש כאן שיקוליים כלכליים, כמו בכל דבר בחיים (אחרת כולנו היינו נוסעים ב BMW ליסינג חדשה ועושים טיפולים רק במרכזי או מטיסים את הרכב לארץ מולדתו, שיעשה שם כבר את הטיפול).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 103
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

גם אני השתמשתי בשמן "חליפי" של bg שע"פ היצרן עומד בתקן ולא היו שום בעיות לאורך שנים.

 

אבל יש הבדל בין שמן סינטטי של יצרן מוכר ידוע ומוכח לבין שמן בתקן אחר ע"י יצרן בינוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם דבריך. בכל מקרה, אם אזהה משהו לא כשורה, אחליף את השמן ואדווח.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק (וספי), אני רק שאלה.

האם לדעתך\כם החלפה יזומה וקבועה של שמן גיר אוטומט בתקן המתאים ללא קשר ליצרן והמלצותיו לא עושה רק טוב? כך למעשה שמן הגיר שומר על תכונותיו, נשאר נקי ואפקטיבי?

וכדי לחדד אז אתן לדוגמה את הרכבים של VW שלמיטב ידיעתי אין הוראות יצרן להחליף את שמן הגיר לעולם. אני תוהה האם החלפה יזומה לא תורמת לשמירת המכלולים ואורך חיי הגיר.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגיר מסוג AL4 הולך אך ורק שמן מסוג mobil lt71141.

בגיר מסוג DP0 אפשר להשתמש ב mobil lt71141 או renaultmatic d3 syn.

 

כל שמן והתקנים שלו לכל שמן ישנה עמידות שונה צמיגות שונה וכו'. ואם כבר ללכת על שמן אוניברסלי אז לפחות להשתמש ביצרן מוכר וטוב.

ראיתי שבכמה הזדמנויות בעבר (לפני כשנה, שנה וחצי) המלצת על ה-Sunamatic ATF 155, וגם כתבת שאתה בעצמך משתמש בו. (באיזה רכב, אגב?)

 

האם Sunoco נופל אצלך לקטגוריה של "יצרן מוכר וטוב"?

על מה היו מבוססות המלצותיך בעבר?

האם שינית דעתך מאז?

ואם שינית דעתך - למה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר,

 

גם ב AL4 היצרן אומר שלא צריך להחליף את השמן לעולם, אז למה למעשה כאשר מחליפים שסתומים הוא מחייב החלפה של השמן ?

 

במערכות הידראוליות קיימת שחיקה. במערכות עם קלאצ'ים וברקסים ברור שיש שחיקה.

השחיקה הזו גורמת לשמן להיות סמיך יותר. השחק עצמו שמורכב ממגוון רחב של חומרים, לעיתים "נתפס" במקומות ה"לא רצויים" ומתחיל לגרום לבעיות. זו למעשה ה-בעיה ב AL4 שגורמת לשסתומים לתפקד לא טוב ולעיתים הסיבה היא צמיגות השמן (נהיה סמיך מידי עקב השחק).

 

איפה באמת מתחילות הבעיות ?

בתקופה שהגירים האוטומטיים היו מכאניים לחלוטין, לא היו הרבה בעיות בסגנון הזה.

בתקופה שהגירים הם חצי אלקטרוניים (הפיקוד המכאני עבר לבלוק הידראולי עם שסתומים אלקטרו-מכאניים, שהוא למעשה שולט על הקלאצ'ים והברקסים), השסתומים והבלוק הפכו לחלק רגיש יחסית (החיבור עצמו בין הבלוק לגיר, השסתומים עצמם [יש לא מעט] שהם חלק רגיש בפני עצמו, וכו' וכו').

 

השחק עצמו, למרות שהוא עדין יחסית, עדיין מתפקד כחומר שלא בהכרח רצוי במערכת. הוא גורם לבלאי מוגבר למערכת עקב היותו מורכב משבבי שחק של חומרים מסויימים. לדעתי אין כאן ספק - שמן נקי עדיף (הן לניקיון התיבה והן לתיפקוד הבלוק ההידראולי).

 

בנוגע נקודתית ל AL4 - הסיפורים שמכירים חברי הפורום הם קטנים לעומת דברים שראיתי במוסך. צריך להבין שהייצור ההמוני גורם, לעיתים, לסדרות מסויימת לרדת מפס הייצור עם פגם מסויים. פגם יכול להיות חלק לא תקין (פגם בייצור אצל הספק של החלק) ופגם יכול להיות גם רובוט שלא הידק מספיק טוב ברגים.

במהלך השנים ראיתי תקלות ייצור מרובות בהרבה דגמים, לרבות C5 ו 407 שבשנים מסויימות ירדו מפס הייצור עם ברגים משוחררים בבלוק ההידראולי (ולאחר כמה עשרות אלפי קילומטרים הגיר התחיל להחליק כי הברגים פשוט יצאו מהמקום לחלוטין - וגם אז נטו להאשים את השסתומים אבל זה לא היה זה) - וגם יצא לי לראות סדרות שלמות שירדו מפס הייצור עם ממיר מומנט שהתפורר כמו קרטון אחרי כמה עשרות אלפי קילומטרים ופשוט סתם את הגיר.

 

בנוגע להחלפות שמן ב AL4 - הניסיון מראה שהחלפות של השמן בתדירות מסויימת מאריכות את חיי הגיר. במקרים אחרים הוא לא שורד הרבה.

לא לשכוח להתייחס להחלפת שסתומים *גם* כהחלפת שמן גיר, מאחר ובהחלפת שסתומים חובה לפי הוראות היצרן לנקז את השמן ולמלא מחדש 3.5 ליטר (ולנקז עודפים לאחר חימום השמן).

 

כל הטרנד הזה של איכות הסביבה שמונע מהיצרנים על המלצה להחליף שמנים בתדירות גבוהה, בסופו של דבר בא על חשבון משהו - וזה אמינות המכלולים. אין מה לעשות, אני לא קונה את זה ששמן גיר לא צריך להחליף לעולם ומנוע צריך לעבור טיפול כל 30K ק"מ.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדוייק מאוד.

 

אני לא מבין בכלל, איך נתנו אישור לשווק את הרכב, עם הוראה שכזאת.

 

כל מכלול מכאני שפועל עם שמן, דורש החלפה של השמן בתדירות מסויימת.

אין דבר כזה ששמן מחזיק כל החיים.

 

חבל שזה המצב, שאנשים צריכים להמציא פתרונות לבעיות של היצרן.

 

ועוד יותר בעיה, ששיווקו את הגיר הזה במשך כמה שנים, יותר מעשר.

 

מקווה שפיג'ו וסיטרואן יפשטו רגל כמה שיותר מהר.

גם ככה הם איבדו את הפנים שלהם, פעם הייתה להם יחודיות שאפשר להרגיש על כל דגם, היום הם מייצרים מכוניות "אוניברסליות" או יותר נכון מכוניות ליסינג.

 

אין יותר מושבים נוחים, ואין יותר איכות חומרים, ואין יותר הגה והתנהגות יחודית שהרבה חברות לא מצליחות להגיע לאיכויות שהיה בצרפתיות הישנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפג'ו וסיטרואן עדיין יש יחודיות מסויימת, גם בעיצוב. לפשוט את הרגל הם לא - ממשלת צרפת לא תיתן לזה לקרות.

 

דווקא עכשיו הם מחזירים עטרה ליושנה ומנסים (ב 208 למשל) להחזיר את חדוות הנהיגה למכוניות. נקווה שזה באמת יצליח גם בדגמים אחרים. בגדול, למרות שהרבה מאוד יצרנים הופכים דומים אחד לשני - עדיין לכל אחד יש את הייחוד שלו, הן בעיצוב והם בדרך המחשבה בבניית הרכב וכיוצ"ב. דווקא ה 3008 וה-C4 פיאקסו הן מכוניות שמצליחות לא רע בכלל (וה-3008 לדעתי היא מוצלחת מאוד).

 

מבחינת איכות חומרים וכד' - בעשור האחרון חל שיפור דרמטי באיכות החומרים, ועובדה היא שגם לאחר 10 שנים ויותר, המכוניות נראות ממש טוב גם בפנים (זה לא ה 205\309 של פעם)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אני לא מבין בכלל, איך נתנו אישור לשווק את הרכב, עם הוראה שכזאת.

 

אין דבר כזה ששמן מחזיק כל החיים.

 

יש לי מזדה 3 בבית שמתקרבת בצעדי ענק לכיוון ה 400 אלף ק"מ ולא הוחלף לה שמן תה"ל מעולם כמו שהיצרן ממליץ.

 

גליאור באותה תקופה הייתי משתמש בשמן הזה אחרי שהוצגו לנו אישורים ע"י היבואן שהשמן עומד בתקנים המתאימים.

וכן sunoco נחשב בעיניי יצרן טוב ואמין הרי זאתי חברת דלקים גדולה בארה"ב.

 

היום אני ממלא שמן של חברת BG שנקרא universal sythetic atf שעומד בתקן.

 

עם שני השמנים לא הופיעו תקלות בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את הכתבה על הסיטרואן אליזה.

 

עצם זה שהצרפתים מצהירים שהרכב הזה הולך ליהיות רכב ליסינג, הם שרפו אותו.

 

מה שלא יהיה, לא תיהיה להם את היחודיות של פעם.

 

חוץ מזה, גם לגרמניות הייתה פאשלה ענקית עם הDSG, אבל בגלל שיש להם שכל, הם המציאו פתרון לבעיה, ופחות או יותר זה הסתדר.

 

 

רועי, יכול ליהיות שהחליפו לך ולא שמת לב, כי זה חלק מהטיפולים של הרכב.

לא הייתי מתגאה בזה, אלה רץ להחליף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, היום בשביל למכור בקנה מידה שהם מצפים לו, הם חייבים לפנות למיינסטרים. למרות זאת, הם חייבים לתת את הטוויסט שלהם ע"מ להפוך את המוצר שלהם למשהו קצת יותר ייחודי או שונה. היום זה קצת קשה כי כולם מעתיקים מכולם - אבל בגדול יש להם את הידע והיכולת לעשות את זה, ולאורך זמן המכוניות שלהם תמיד היו קצת שונות מהנוף המוכר (היו כאלה שלטובה, והיו כאלה שלרעה)

 

בנוגע ל DSG וכל מה שמסביב - זו התוצאה של הקידמה.

מכוניות עוברות מתיחת פנים חדשות לבקרים, ליצרנים אין מספיק זמן לבצע בקרת איכות לאורך זמן על המוצר - וזה מה שקורה: תוך כדי תנועה מתקנים את התקלות שמתגלות. זה פוגע באמינות של המוצר ? בד"כ כן. האם זה עדיף ליצרן ? יכול להיות שכן - כי אם הוא יחכה יותר מידי זמן בשיווק של דגם חדש, יצרנים אחרים ישיגו אותו ויגנבו לקוחות פוטנציאליים. מצד שני, כנראה שהנ"ל פלוס העובדה שבקרת איכות לאורך זמן עולה גם לא מעט כסף, כנראה שעדיף לשחרר לשוק מוצר שהוא לא 100% מאשר לבזבז ים זמן בבדיקות שגם ככה עולות כסף.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי, יכול ליהיות שהחליפו לך ולא שמת לב, כי זה חלק מהטיפולים של הרכב.

לא הייתי מתגאה בזה, אלה רץ להחליף.

 

במזדה 3 אין הוראה להחליף שמן תה"ל באופן יזום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם מדברים הרבה על צרפתיות אבל שוכחים את רנו, יש הבדל בין הגיר של ה307,c5 וכו' לגיר של רנו? עם דגש על שגרת טיפולים?

כדי להיות זקן וחכם צריך קודם להיות צעיר וטיפש (א.ב לא זוכר מי אמר את המשפט הזה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1017 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...