Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 2991 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

7. הרכבת אלמנטים בחזרה

 

אחד הדברים המאוד חשובים בזמן החיבור של כל החלקים חזרה למקום הוא לשים לב לשני דברים אלו:

1. שהבוכנה בבלוק ההידראולי נמצאות בדיוק בפין של הסלקטור (ראה תמונה)

2. שהמהדק\לחצן של הסלקטור מכוון כראוי. בגדול, לחלק זה יש כיוון וכלי יצרן מיוחדים - אך מי שמנוסה בעסק יכול לבצע את הכיוון ללא שום כלי מיוחד.

 

מה לגבי החלפת האורינגים בין הבלוק שסתומים לגיר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 139
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מה לגבי החלפת האורינגים בין הבלוק שסתומים לגיר?

 

רב שימושי, מתוך ניסיון עם עשרות\מאות כאלה. יש כמובן שיש צורך לוודא שהאטמים עצמם עדיין בכושר (ברגע שהבלוק מוסר, צריך לראות ולהרגיש שהאטמים [סה"כ 2, נמצאים ממש למטה בצד שמאל] בולטים מעל השטח הקיים).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף סוף פרוייקט חיובי על הגיר הזה ולא רק השמצות עליו, תודה.

כמה שאלות לגבי השסתומים,

מהיכן קנית אותם, בארץ או מחו״ל(אפשר קישור) וכמה עלו?

מה המספר סידורי שלהם/מק״ט ?

לגבי עידכון התוכנה, כשאני הולך למוסך מורשה אני צריך לציין בפניהם את סוג החיישן/הייצרן או שזה לא משנה?

כמה זמן אפשר לנסוע עם עדכון התוכנה לחיישנים עד להחלפת החדשים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף סוף פרוייקט חיובי על הגיר הזה ולא רק השמצות עליו, תודה.

כמה שאלות לגבי השסתומים,

מהיכן קנית אותם, בארץ או מחו״ל(אפשר קישור) וכמה עלו?

מה המספר סידורי שלהם/מק״ט ?

לגבי עידכון התוכנה, כשאני הולך למוסך מורשה אני צריך לציין בפניהם את סוג החיישן/הייצרן או שזה לא משנה?

כמה זמן אפשר לנסוע עם עדכון התוכנה לחיישנים עד להחלפת החדשים?

 

1. כפי שציינתי, ebay.uk. עלו (שניהם) בערך 300-350 כולל המשלוח. לא תמיד יש, צריך לחפש בסבלנות.

2. בפג'ו-סיטרואן: 257416

3. לא. בצע עידכון תוכנה לעדכנית ביותר. בצע את העדכון טרם החלפת השסתומים.

4. אין הגבלת זמן, העיקר שהתוכנה יודעת לזהות את השסתומים החדשים ולעבוד בתדר שלהם.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי הרגשה (שאולי לא נכונה) שלרוב רק שסתום EVM מתקלקל, והשסתום השני, זה שאחראי על נעילת ממיר מומנט מתקלקל הרבה פחות, כמעט לא שומעים על תקלות בנעילת ממיר מומנט בגירים האלו. האם זה באמת המצב, ואם כן-מדוע? הרי השסתומים זהים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי הרגשה (שאולי לא נכונה) שלרוב רק שסתום EVM מתקלקל, והשסתום השני, זה שאחראי על נעילת ממיר מומנט מתקלקל הרבה פחות, כמעט לא שומעים על תקלות בנעילת ממיר מומנט בגירים האלו. האם זה באמת המצב, ואם כן-מדוע? הרי השסתומים זהים.

 

נכון.

 

השסתום EVM לא תמיד "באמת" מתקלקל, אלא צמיגות השמן שמשתנה (בעקבות שחק שנמצא בתוך השמן) גורמת לעיקר הבעיה. השחק עצמו גם כן עלול לגרום לבעיה מאחר והוא "נדבק" וגורם להצרת המעבר *או* חוסר יכולת אטימה של השסתום (דמיין שסתום בראש מנוע שלא אוטם היטב את הלחצים).

היצרן נותן הנחיה להחליף את 2 השסתומים. ייתכן והוא אינו רוצה לקחת סיכון כי **אולי** קו ההזנה לשני השסתומים האלו הוא זהה, והוא אינו רוצה שיקרה מצב שדולף לחץ דרך השסתום השני.

 

בכל מקרה, כבר *שמעתי על מקרים* שפשוט הצליבו בין 2 השסתומים ובעיה נפתרה (פשוט העבירו את ה"בעייתי" לנעילת הממיר ולקחו את זה של הנעילת ממיר לתפקיד הויסות לחץ). כמו כן סביר להניח שאם תחליף רק אחד, יש סיכוי גבוה לפתרון הבעיה.

מאחר ומדובר כאן בעניין של עבודה + חומרים (שמן ושסתומים), לא לוקחים סיכון לבצע את אותה העבודה פעמיים וגם לגרום ללקוחות עוגמת נפש והפסד חלקי של יום עבודה בשביל עלות של שסתום אחד נוסף.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, זה מובן.

 

מחליפים את שניהם בשביל לא לפרק פעמיים.

 

 

מה שמעניין אותי זה מדוע רק ה EVM סובל מחוסר אטימה/נדבק וכו' וזה של הממיר מומנט לא עושה בעיות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, זה מובן.

 

מחליפים את שניהם בשביל לא לפרק פעמיים.

 

 

מה שמעניין אותי זה מדוע רק ה EVM סובל מחוסר אטימה/נדבק וכו' וזה של הממיר מומנט לא עושה בעיות.

 

נראה לי שזה דיי פשוט:

לממיר מומנט יש טווח פעולה ברור: ON-OFF. על מנת לעשות את השילוב עדין ולא אגרסיבי, הוא בטח לא עובר אוטומטית מ 0% ל 100% אלא בצורה הדרגתית - אבל זה בהחלט לא כמו השסתום השני.

 

השסתום השני שאחראי על ויסות הלחצים, צריך לווסת אותם בדיוק לפי מה שהמחשב דורש ממנו (עם סטיה של עד 0.2 BAR לכל כיוון). עניין הויסות לחצים הוא עניין משתנה מרגע לרגע ותמיד קיים. השסתום הזה עובד המון ביחס לזה השני.

בכל מקרה, הם יכולים להחזיק המון זמן עם כמות השחק בגיר סבירה. שלא תחשוב שהשסתומים ה"ישנים" דפוקים - יש לא מעט שטוענים שהישנים טובים יותר מאלו ה"חדשים" :lol:

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, אם הגיר הזה לא היה מוריד הילוכים כדי לעזור לבלימה של הרכב, הוא היה מחזיק עם השסתומים המקוריים גם 300KKM.

 

כל הגירים הטיפשים, שיודעים רק להקפיץ הילוכים וקיק דאון (הם מורידים הילוכים רק בקיק-דאון ובסביבות ה1300 סלד), מחזיקים בלי סוף.

גם כל התיבות הישנות, שלא היה בהם בכלל תחכום ולרוב גם לא היה אלקטרוניקה, היו מחזיקות גם פי 4 מגירים שנחשבים אמינים היום.

 

 

בהורדת הילוכים מרגישים שכל הלחץ בא.

וכשמשלבים מצב S, בכלל חגיגה, פעם אחת הרשתי לעצמי לבדוק עד כמה הS הזה עושה משהו, והוא עושה והרבה יותר, בבלימה פתאומית הוא הוריד לי הילוך אם אני זוכר נכון ביותר מ3K סלד! (זה היה אחרי השיפוץ, באמת הגיר עבד יפה, אבל כרגיל אחרי כמה חודשים לא החזיק.)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל בין כל הגירים ה"טיפשים" שאתה מכיר לבין זה, הוא לא רק בהורדת הילוך בבלימה אלא בזה שלהם יש שגרת טיפולים מסודרת, ולזה אין.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, זה מובן.

 

מחליפים את שניהם בשביל לא לפרק פעמיים.

 

 

מה שמעניין אותי זה מדוע רק ה EVM סובל מחוסר אטימה/נדבק וכו' וזה של הממיר מומנט לא עושה בעיות.

 

לפי ההוראות של רנו לא מחליפים שסתום של הממיר והוא כמעט לעולם לא עושה בעיות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בסיטרואן ופיג`ו הפסיקו.. רק בשיפוץ מלא מחליפים או לפי צורך

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2991 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...