Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 2963 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לדעתי, אם הגיר הזה לא היה מוריד הילוכים כדי לעזור לבלימה של הרכב, הוא היה מחזיק עם השסתומים המקוריים גם 300KKM.

 

כל הגירים הטיפשים, שיודעים רק להקפיץ הילוכים וקיק דאון (הם מורידים הילוכים רק בקיק-דאון ובסביבות ה1300 סלד), מחזיקים בלי סוף.

גם כל התיבות הישנות, שלא היה בהם בכלל תחכום ולרוב גם לא היה אלקטרוניקה, היו מחזיקות גם פי 4 מגירים שנחשבים אמינים היום.

 

 

בהורדת הילוכים מרגישים שכל הלחץ בא.

וכשמשלבים מצב S, בכלל חגיגה, פעם אחת הרשתי לעצמי לבדוק עד כמה הS הזה עושה משהו, והוא עושה והרבה יותר, בבלימה פתאומית הוא הוריד לי הילוך אם אני זוכר נכון ביותר מ3K סלד! (זה היה אחרי השיפוץ, באמת הגיר עבד יפה, אבל כרגיל אחרי כמה חודשים לא החזיק.)

 

למה אתה כותב שטויות

כל גיר מוריד הילוכים ואין שום קשר בין זה לבין שסתומים של הגיר

אין שום גיר שמחזיק בלי סוף

רם תשפץ אצל בעל מקצוע ולא אצל חאפריסט שבודק בלמים רק בגלגל אחד הגיר יחזיק הרבה זמן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 139
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כל הכבוד על הפרוייקט,

שאלה לגבי ההורדת הילוך בבלימה בסל"ד גבוהה , האם זה גם תקף בגירים הרציפים ומאיזה סל"ד התיבה הרציפה מורידה הילוך בבלימה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגיר רציף אין הורדת הילוך כי אין הילוכים רק יחס העברה משתנה והבלימת מנוע משתנה בין דגם לדגם בהתאם לתכנות של הגיר

בגירים של של ניסאן ורנו ממה שאני מכיר הבלימה מנוע מורגשת בעיקר כשנוסעים בירידות אבל היא יותר חזקה גם בנסיעה רגילה ממש שמרגישים בתיבות אוטומטיות רגילות (לא של רנו)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אתה כותב שטויות

כל גיר מוריד הילוכים ואין שום קשר בין זה לבין שסתומים של הגיר

אין שום גיר שמחזיק בלי סוף

רם תשפץ אצל בעל מקצוע ולא אצל חאפריסט שבודק בלמים רק בגלגל אחד הגיר יחזיק הרבה זמן

 

תכף תאמר שכל גיר מוריד לך הילוכים בסלד עצום כמו הAL4. (כמעט כל גיר שנהגתי עליו, הוריד הילוכים ב1500 סלד בערך, שלחץ הוא נמוך משמעותית מהסלד שAL4 מוריד בו הילוכים, ותכפיל את זה ב150KKM ותבין למה הAL4 מתקלקל מהר יותר מרוב הגירים, בעצם מכולם).

היה לך בכלל רכב עם AL4 שאתה מדבר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שזה דיי פשוט:

לממיר מומנט יש טווח פעולה ברור: ON-OFF. על מנת לעשות את השילוב עדין ולא אגרסיבי, הוא בטח לא עובר אוטומטית מ 0% ל 100% אלא בצורה הדרגתית - אבל זה בהחלט לא כמו השסתום השני.

 

השסתום השני שאחראי על ויסות הלחצים, צריך לווסת אותם בדיוק לפי מה שהמחשב דורש ממנו (עם סטיה של עד 0.2 BAR לכל כיוון). עניין הויסות לחצים הוא עניין משתנה מרגע לרגע ותמיד קיים. השסתום הזה עובד המון ביחס לזה השני.

בכל מקרה, הם יכולים להחזיק המון זמן עם כמות השחק בגיר סבירה. שלא תחשוב שהשסתומים ה"ישנים" דפוקים - יש לא מעט שטוענים שהישנים טובים יותר מאלו ה"חדשים" :lol:

 

איציק

את איזה לחץ מווסת השסתום הזה?

את הלחץ שנשלח אל הבלמים/מצמדים של ההילוכים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי הרגשה (שאולי לא נכונה) שלרוב רק שסתום EVM מתקלקל, והשסתום השני, זה שאחראי על נעילת ממיר מומנט מתקלקל הרבה פחות, כמעט לא שומעים על תקלות בנעילת ממיר מומנט בגירים האלו. האם זה באמת המצב, ואם כן-מדוע? הרי השסתומים זהים.

אני חושב ששניהם נקראים EVM:

זה שאתה קורא לו EVM נקרא "Pressure EVM", והשני, של הממיר, נקרא "Lock-up EVM".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב ששניהם נקראים EVM:

זה שאתה קורא לו EVM נקרא "Pressure EVM", והשני, של הממיר, נקרא "Lock-up EVM".

 

ישנו EVM וישנו EVLU כמעט ואין צורך לחליף את האחרון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דן, אולי אפשר לבקש ממך לפרט את המצבים שגורמים לגיר הזה להוריד הילוכים?

 

אני מחזיק ואוהב רנו מגאן 2001, מקבל ממנה צריכת דלק נמוכה מאוד, ולמרות שאנחנו גרים בגליל, הבלמים מחזיקים יופי.

 

אני מנסה להבין את הראש של התיבה - מה גורם לה להוריד הילוכים, ולא מוצא משהו מספיק עקבי - פעם התגברות ירידה (אני לא נוגע בדוושת בלם או תאוצה) גורמת להורדת הילוך, פעם אחרת לא...

 

בלימה נמרצת תמיד מורידה הילוך, אבל אני לא אוהב לעשות בלימות נמרצות... כך גם הרפיה מהירה מדוושת התאוצה, אבל בירידות אין מצבים כאלה...

 

ועוד שאלה - האם הורדה ידנית של הילוך מגדילה איכשהו את הבלאי של הגיר?

 

תודה, דב

 

 

למה אתה כותב שטויות

כל גיר מוריד הילוכים ואין שום קשר בין זה לבין שסתומים של הגיר

אין שום גיר שמחזיק בלי סוף

רם תשפץ אצל בעל מקצוע ולא אצל חאפריסט שבודק בלמים רק בגלגל אחד הגיר יחזיק הרבה זמן

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דן עובד במוסך רנו וראה כמות רכבים וגירים שאתה לא תראה גם בעוד 100 שנה.

כדאי לתת קצת כבוד ויחס ראוי לבעלי מקצוע.

 

דווקא בגלל שהוא ראה הרבה גירים כאלה, ואני מאמין שגם יצא לו לנהוג על מכוניות שכוללות את הגיר הזה, הוא צריך להסכים איתי שהגיר הזה מוריד הילוכים בסלד הרבה יותר גבוה מרוב הרכבים האחרים.

 

לכל בנאדם צריך לתת כבוד, גם אם הוא טיפש גמור שכותב שטויות, וגם אם הוא פרופסור.

פשוט התגובה שלו לדעתי לא באה בגישה טובה, ומה לעשות אני בנאדם שאחרי כמה הבלגות הפיוזים שלו נשרפים.

 

דן, אולי אפשר לבקש ממך לפרט את המצבים שגורמים לגיר הזה להוריד הילוכים?

 

אני מחזיק ואוהב רנו מגאן 2001, מקבל ממנה צריכת דלק נמוכה מאוד, ולמרות שאנחנו גרים בגליל, הבלמים מחזיקים יופי.

 

אני מנסה להבין את הראש של התיבה - מה גורם לה להוריד הילוכים, ולא מוצא משהו מספיק עקבי - פעם התגברות ירידה (אני לא נוגע בדוושת בלם או תאוצה) גורמת להורדת הילוך, פעם אחרת לא...

 

בלימה נמרצת תמיד מורידה הילוך, אבל אני לא אוהב לעשות בלימות נמרצות... כך גם הרפיה מהירה מדוושת התאוצה, אבל בירידות אין מצבים כאלה...

 

ועוד שאלה - האם הורדה ידנית של הילוך מגדילה איכשהו את הבלאי של הגיר?

 

תודה, דב

 

ככה בנו את הגיר, זה האופי שלו, וזה יתרון גדול מאוד לבטיחות ולנוחות נהיגה לדעתי. (אבל נוחות ובטיחות עולות הרבה, וזה המחיר, גיר שלרוב מראה סימני גסיסה ב150KKM או קצת יותר).

 

לדעתי הוא עקבי, בירידות הוא מוריד הילוך מהר יותר ממישור, כאשר אתה מראה לו סימנים של האטה (לחיצה על הבלמים).

 

הורדה ידנית של הילוך, אכן מגדילה את הבלאי, ותסתכל אחורה, השסתום שאחראי על ויסות הלחץ הוא עדין, שאתה מוריד הילוך או נותן קיק-דאון, השסתום הזה פועל יותר, עם לחצים גבוהים יותר, ולכן הוא נדפק.

(באופן כללי, שמעתי על הרבה גירים שנדפקו כתוצאה של משחק בין ההילוכים ע"י הנהג, רובם הגדול לא היו טיפטרוניק).

כמוכן יש מקרים בטיחותיים, שאסור להתייחס לכל מה שנכתב פה, אם לדוגמא אתה בירידה חדה ורוצה להגביל את המהירות על מנת לשמור על הבלמים, ואתה עושה את זה ע"י הורדה להילוך 3 או 2 או אפילו 1. (פשוט צריך להוריד כמו שצריך, עם בלמים, שלא תעמיס על הגיר ועל המנוע).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יכול לענות לך במדוייק כי זה עניין של תוכנה וסגנון הנהיגה שמשנה עם הזמן את אופן הפעולה של הגיר

הורדת הילוכים ידנית לא תגרום לבלאי חריג יותר מאשר שימוש רגיל כל היא נעשית בתבונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההתייחסות...

 

ה"לימוד" של הגיר לא מתחיל כל פעם מחדש כשמתניעים את הרכב? גם זה עניין שאני לא ממש מצליח להבין...

 

יש דרך להורות למחשב להפסיק "ללמוד" את הנהג, ולעשות רק מה שאומרים לו?

 

שבוע טוב, דב

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלימוד הזה הוא משהו שנמשך כמה שעות של נהיגה ואינו נמחק

יש פקודה במכשיר אבחון לאפס את הלימוד אז הגיר חוזר לעבוד כמו שיצא מבית החרושת אבל אחרי כמה ימים הוא מתאים את עצמו שוב לנהג

אתה יכול לבקש ממוסך מורשה לבצע זאת ואני גם ממליץ על ביצוע לימוד מהלך דוושה וכך תתרשם בעצמך איך עובד הגיר כשהוא נטול לימוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה דני,

 

אני אגיד לך ככה. אם אין אפשרות לבטל את הלימוד, זה חסר משמעות עבורי, למחוק, שיתחיל ללמוד מחדש... אנחנו שני נהיגים (אני ואשתי), נוהגים דומה אמנם, אבל בסופו של דבר מסתדרים עם ההתנהגות שלו ככה.

 

אני שונא את העניין שאם מתישהו בגלל צורך זה או אחר, באופן נדיר נתתי לחיצה נמרצת על הדוושה, הוא אחר כך מושך את הטורים ולא מחליף עולה הילוכים בסל"ד נמוך כמו שאני אוהב.

 

אם אפשר היה להורות לו להפסיק ללמוד, הייתי מתאמץ. אם הוא יחזור לסורו, אז חבל"ז... עוד סיבה להמנע מלחיצות נמרצות... לא נוראה.

 

קשה, קשה לי מאוד להבין למה היו צריכים את התכונה הזו... יש מי שאוהב אותה?

 

אולי אנחנו לא מנצלים אותה נכון?

 

דב

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2963 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...