Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 2993 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תיאורתית התכונה הזאת של ה"התאמה לנהג" או שהתיבה לומדת את סגנון הנהיגה שלך, היא מצויינת.

היא מצויינת בגלל שהרכב מתאים את עצמו לדרישות ולמסלול שלך, כמו כפפה.

 

אבל מעשית לדעתי הם לא קלעו בול למה שהם רוצים שבאמת יקרה.

 

הבעיה, כמו שאמרת, שאם אתה לכמה זמן נוהג אגרסיבי, היא נתפסת וחושבת שאתה אגרסיבי, עד שעובר זמן וחוזרת לסגנון הרגוע שלך.

 

אני חושב, אחרי 40KKM או יותר שנהגתי בפיג'ו 406 שהייתה לי, שאם אתה תשתמש במצב S לעקיפות או לנהיגה אגרסיבית של כמה דקות, אז אחרי שתכבה את המצב ספורט, היא תחזור ותיהיה כמו שהייתה מקודם.

יצא לי הרבה פעמים להכניס את מצב S לפעולה לפני עקיפה, אחרי העקיפה כיביתי אותו, והכל חזר למה שהיה מקודם, עד כמה שאני זוכר.

 

 

למעשה אני לא רואה צורך בכל ה"שטויות" האלה, סתם המתכנת עבד הרבה זמן.

אני נוהג יום יום בקוואליר, שיש לה גיר "טיפש", שיודע שבקצת גז הוא מעביר הילוכים מוקדם, ובפול הוא מושך אותם, ואם נותנים מ1\4 גז ל4\3 או לפול הוא נותן קיק-דאון, וזהו בלי תחכומים ובלי נעליים, וזה לא פוגע בנוחות, ולא קורה שהגיר לא מגיב כמו שאני מצפה, במילים אחרות: אני מתאים את עצמי לגיר. (רק שזה לא מורגש).

וכנראה שזאת אחת הסיבות שהוא ועוד הרבה גירים טיפשים שורדים פי 2 ופי 3 בלי להתקע וללא בעיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 139
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני שאתה שואל אם יש מישהו בעולם שאוהב אותה, תשאל אם יש מישהו בעולם שמשתמש בה.

ואני אסביר: מכוניות צרפתיות יש בעיקר באירופה. בארה"ב זה נדיר כמו זברה לבקנית. כנ"ל לגבי המזרח הרחוק (למעט ייצור סיני מקומי, אבל שם חברות הרכב הן ממשלתיות, ותלונה עליהן מתקבלת בפגיעה במשטר שגוררת אחריה חטיפה, היעלמות, הינמקות בכלא ולבסוף מכירה בחלקים למערב בצורת תרומת איברים). באירופה, רוב הנהגים משתמשים בגיר ידני, ולרכבים האוטומטיים קוראים שם INVALID CARS, שבתרגום פשטני זה מכוניות לאינבלידים. יוצא מכך (ומגובה בנתוני היצרן) שבסופו של יום, 50% מה AL4 מגיעות לישראל, וה50% הנותרים מפוזרים להם על כל יבשת אירופה.

מאחר שכך הוא הדבר, כמות התלונות המגיעות מהאינבלידים מאירופה אינה עוברת את אחוז החסימה למספר תלונות למחוז, והמקום היחידי שכן מתלונן בכמויות על התיבה הוא (מי מספר אחת?!?) - ישראל.

עכשיו יושב לו הצרפתי במפעל ואומר לעצמו לא מספיק הם עושים כל מיני דברים שלא יעברו בפורום את הצנזורה עקב היותם קשורים לפוליטיקה ולא לרכב, מתערבים בכלכלת העולם, גורמים לנאצים לעשות כל מיני דברים לא יפים, שולחים להם את פלאטו שרון שיעשוק אותם, גונבים להם אסלות מהשרותים בבתי המלון ועושים להם מנגל על השטיח בחדר - הם עוד אומרים שהגיר שלנו לא טוב?! MERD!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המכירות של רכבים אוטומטיים בצרפת הם במגמת עליה, וזו חלק מהסיבה שהיצע התיבות האוטומטיות רק מתרחב (בין אם מדובר ב AISIN פלנטרית 6 הילוכים שנכנסה כבר ב 3008 לפני מעל שנתיים, וגם הרובוטיות ב C3 פיקאסו וב-C4, וגם הרובוטיות של ה C4 פיקאסו של "מגנטי מרלי"). יש לזה דרישה, גם בצרפת וגם בכל אירופה. הצרפתים מודים שהמכירות של רכבים אוטומטיים בצרפת הן במגמת עליה.

 

החולשה ב AL4 נעוצה בעיקר בעניין החוסר שגרת טיפולים שהיצרן ממליץ עליה. בכל העולם מדובר בפורומים של סיטרואן ופג'ו על החלפה של השמן, אומנם מדובר בפורומים של חובבים אבל המגמה ברורה לכולם. ברוב המקרים תיבות שעוברות החלפות סדירות של שמן מגלות אמינות טובה מ-א-ו-ד.

ביחס למה שיש היום בשוק (כל ה DSG-ים למינהן של VAG ו FORD למשל), המציאות מראה שהחיים הם לא שחור ולבן ומה שחשבנו עד לפניי יומיים וחצי שהוא לא אמין בעליל, פתאום נראה אחרת לגמרי (על אחת כמה וכמה אם מטפלים). היום, "משום מה", יהיו אנשים שיעדיפו להמר על תיבה שעולה לשפץ אותה 5-6K ש"ח מאשר להמר על תיבה כפולת מצמדים שהתיקון שלה מתחיל ב 15K ולא מחזיקה יותר מאשר פלנטרית "פשוטה".

 

בעניין הלימוד העצמי של התיבה: הרעיון שעומד מאחורי זה הוא לחקות תיבה ידנית.

הרי בתיבה ידנית אתה לא סוחט את הדוושה בשביל "למשוך טורים" ולעלות בסל"ד - אתה פשוט ממשיך ללחוץ על הגז (אם תרצה בעדינות ואם תרצה אז בארגסיביות) והסל"ד יעלה - ואתה תחליט מתי להרפות ולהעביר הילוך. אז למה בתיבה אוטומטית זה חייב להיות אחרת ? המתכנת בא לייצר מצב שבו לא תצטרך לשחק עם בורר המצבים גם כאשר אתה מטפס בעליה וגם כאשר אתה יורד בירידה. מתוך ניסיון, כאשר משתמשים ברכב בצורת נהיגה נורמלית, אין שום בעיה. הבעיות מתחילות ברגע שהפיוז הישראלי "נשרף" ואז אתה מתחיל להשתגע (פתאום מ MODE של נהיגה רגועה אתה מתחיל להתחרפן ולנהוג כמו משוגע. אז, באמת, היא לא מבינה מה אתה רוצה ממנה ולוקח לה כמה פעמים עד שהיא משנה את ה MODE ל "משוגע". מצד שני, אתה צריך לתפעל את התיבה כמו שצריך: אם החלטת להשתגע פתאום - תלחץ על ה SPORT ולא תצטרך לחכות, היא תשתף איתך פעולה ברגע שתתחיל להשתגע על הכביש).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק האם ידוע לך בפיג'ו 5008 2006, האם השסתומים דומים למה שאתה החלפת?

לחבר פה בשוויץ התחילה אותה תופעה, של דפיקות בגיר, והוא מעוניין שאני יטפל לו בזה, אני יוצא צרפתיות ככה שלטפל בהם אין לי בעיה ופחד (ועדין מחזיק בצרפתית והולך להמשיך להחזיק בהן) :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברנו אין מצב ספורט יזום על ידי כפתור, ולפי דעתי כבר אחרי קיקדאון ראשון (שכולל לחיצת גז עד הסוף) התיבה עוברת למפת החלפה "ספורט", היא נשראת בהילוך שלישי לפחות כמה שניות ולא ממהרת לעלות לרביעי, גם אחרי שמרפים מהדוושה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק האם ידוע לך בפיג'ו 5008 2006, האם השסתומים דומים למה שאתה החלפת?

לחבר פה בשוויץ התחילה אותה תופעה, של דפיקות בגיר, והוא מעוניין שאני יטפל לו בזה, אני יוצא צרפתיות ככה שלטפל בהם אין לי בעיה ופחד (ועדין מחזיק בצרפתית והולך להמשיך להחזיק בהן) :-D

 

בכל ה AL4 מדובר באותם השסתומים בדיוק.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהיסטוריה לא היה כל זכר לטיפול בגיר או החלפת שסתומים, אך הפתעה חיכתה לנו: בזמן ריקון השמן גילינו שבגיר קיים שמן בצבע אדום ! (כמו שמשתמשים ב AL4 של רנו). השסתומים, אגב, מקוריים ולא הוחלפו אף פעם.

 

 

איזה שמן הוספת אדום או צהוב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל העונים בעניין ההתאמה העצמית של ה - AL4 לנהג, לא הגעתי לכאן זמן מה...

 

עכשיו אם נחזור לתיבת שלי, שעשתה 190,000 ק"מ, נוסעת כמו שעון שוויצרי, וכל מה שעשו בה זה החלפת אלקטרומגנט למח גיר ושני ליטר שמן גיר ב - 116,000 ק"מ בחודש אפריל 2009.

 

אני ממש מהסס אם להחליף שמן...

 

תיאורטית, אם השמן צלול ונקי - עדיין יכול להיות נכון להחליף אותו (האם אני יכול לבד "לנגוע" בשמן גיר)?

 

תודה,

 

דב

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

שלום, תודה רבה על שיתוף הידע (:

אשמח לדעת איך בצעת את עדכון הגרסה לגיר לפני ההחלפה לשסתומים החדשים שעובדים בתדר החדש, איפה וכמה זה עלה לך?

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום, תודה רבה על שיתוף הידע (:

אשמח לדעת איך בצעת את עדכון הגרסה לגיר לפני ההחלפה לשסתומים החדשים שעובדים בתדר החדש, איפה וכמה זה עלה לך?

תודה רבה.

 

-----?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

איציק הי,

אני מחכה לנסיעה לאנגליה ואחריה אבצע את החלפת השסתומים עם חבר אצלו ברכב...

 

מספר שאלות:

  1. היכן ניתן לבצע עדכון תוכנה? (איזור נתניה עדיף) העדכון הוא למחשב הגיר? יש לי חיבור OBD2 אפשר לבד? האם אחרי העדכון ניתן לנסוע גם עם השסתומים הישנים? איך מוודאים שהתוכנה עודכנה?
  2. דגשים לפירוק ואח"כ הרכבת ה- Selector? מהתמונות נראה שהסלקטור יושב על מסילה משוננת וצריך לסמן שם את השן שהוא נח עליה, זה בערך התיאור? הכוונון של ה- Selector הוא ע"י פלטת ההידוק? שווה לסמן אותה לפני שפותחים?
  3. איך לבדוק אם צריך להחליף אטם למכסה הגיר?
  4. טיפים לשחרור המחברים החשמליים? (לא רוצה לשבור שם משהו – נראה שהחלפת צמה תהיה סרט רע...)
  5. יש טעם לפרק את הבלוק עצמו ולנקות? (פירוק המכסים הקדמי והאחורישתיארת)
  6. Borg Warner הוא יצרן ה- OEM של השסתומים?
  7. גומיות השסתומים הן אילו שרואים בהיקף, במרווח מסויים מהבוכנה עצמה?

תודה,

אלעד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל החלפה מצריכה עדכון תוכנה ואתה לא יכול לעדכן לבד.

 

אם תשיג 2 ברגים כמו אלו שמהדקים את הבלוק שס' לגיר, רק פי 3 באורך ותבריג אותם אחד מימין ואחד משמאל של הבלוק, תוכל להזיז את הבלוק כמו על מסילה ללא צורך של פירוק הבלוק מהמקום וללא פירוק של הקונקטורים מהסלונואידים.

 

B&W זה היצרן של הווסת המקורי, אפשר להשיג ווסתים ללא אריזה של פיג'ו \ רנו במחיר זול משמעותית.

 

זה מסביר הכי טוב:

 

http://petrila.net/peugeot/Service/406d8/info/gb/B2CG6SK3.HTM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2993 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...