Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1803 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

''ברוך מחייה השסתומים'', רציתי לעדכן את השרשור בגלל שני דברים:

 

א. לכל החוששים, מנסיון עם כמה החלפות ברכבים שונים ההחלפות עושות פלאים לתיבה.

אתמול החלפתי לסיטרואן C4 2006 מנוע 2.0 - לפני ההחלפה, הילוכים עברו בדיליי עם דפיקה,

העברות לא חלקות וכו'.

לאחר ההחלפה ונסיעה קצרה ברכב התיבה פשוט עברה לעבוד חלק!

עוד דוגמא, החלפתי בקליאו 2010 מנוע 1.6 עם 130,000 קילומטר, ככה''נ לא עבר החלפה של שמן גיר.

אמנם לא הורגש שינוי בהעברות (הגיר תפקד טוב לפני) אבל לא נגרם שום נזק לתיבה מההחלפה.

(זה לכל החוששים)

 

ב. רציתי לעדכן איזה שמני גיר מצאתי שעומדים בתקן ESSO LT71141.

 

1. כמובן המקוריים - של רנו או פיג'ו סיטרואן.

 

2.VALVOLINE MAX LIFE ATF -

http://www.apexmotors.co.il/Product/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%9C%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98%D7%99-valvoline-maxlife-dexmerc-atf-0946l

 

3. ROYAL PURPLE -

http://www.autostore.co.il/151426/Royal-Purple-ATF-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8

 

4. BG -

http://www.autostore.co.il/151426/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-BG-Synthetic-ATF-%D7%90%D7%93%D7%95%D7%9D

 

5. יש לחברת EUROL סדרה STF, שנמכרת ב- 5 ליטרים סביב ה- 160-180 שקל.

הייתי מעלה לפה קישור רק האתר של אבי בשיפוץ.:wink:

 

כמובן שהתקן רשום על גב האריזה ולא רק באתר.

 

בהצלחה לכל המחליפים8).

רועי

  • תגובות 103
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
כל הכבוד על המדריך,דבר אחד לא ממש הבנתי, אני לא רואה שום מדיד, איך אתה יודע אם יש או אין עודפים?
על מנת לבצע בדיקת שמן מדוייקת לפי הוראות יצרן.יש למלאי ליטר של שמן גיר מהפתח העליון.להגיע לטמפרטורת שמן גיר של בערך 60 מעלות.כשידית ההילוכים על P או N לפתוח בורג תחתון.אם לא יוצא שמן אז יש חוסר וצריך למלא עוד.אם יוצא שמן פשוט ממתינים עד שהזרם הופך לטיפטופים בודדים, סוגרים את הבורד ושלום על ישראל.
פורסם

התכוונתי לחצי ליטר.

 

והנה הוראות מפורטות:

4. Oil level check

 

Prior conditions :

  • The vehicle is on a flat surface
  • Check that the gearbox is not in a back-up mode
  • Remove the filler plug (3)
  • Add 0,5 litre of oil to the gearbox
  • Apply the brakes firmly and move the lever through the various selector positions
  • Place the gear selector in Park position "P"
  • Engine running at idle speed
  • Oil temperature 60°C ; (+8°C/-2°C)

 

הנה לינק מפורט לריקון, מילוי ובדיקת מפלס

http://serg.16mb.com/Images/308/Draining%20-%20refilling%20-%20level%20_%20Gearbox%20AL4.htm

פורסם

אני מניח כי החלפה בדרך הנ"ל היא לא החלפה מלאה. כמה אחוז מהשמן מוחלף בדרך זו?

הבנתי שבעזרת משאבה ניתן להגיע להחלפה מלאה, מישהו יכול להרחיב על כך? האם זה מומלץ יותר מהחלפה חלקית?

פורסם

שגיא החלפה חלקית מוציאה כמחצית מכמות השמן במערכת.

להחלפה מלאה נדרשת מכונת דיאליזה, לא משאבה.

יום טוב גם לך

פורסם

לפי נתוני היצרן, סך השמן בתיבה הוא בערך 6 ליטר.

כל החלפה היא בערך 50% (ריקון ומילוי בלי לגעת בכלום בגיר זה בד"כ 3 ליטר).

במידה ומפרקים את הבלוק ההידראולי או חלקים נוספים בגיר, יש למלא בד"כ באיזור ה 3.5 ל'.

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אם אני לא טועה, אורן שירותי רכב, אמר לי שהוא יכול לבצע החלפה מלאה. האם זה מומלץ יותר מהחלפה חלקית?

מדובר על רנו מגאן 2 2009 עם 130K שלא הוחלף בה השמן לעולם.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

שלום לכולם.

אני מתכנן בקרוב להחליף שמן גיר במגאן 2009. אני שוב שואל, האם כדאי ללכת למוסך שיש לו את הציוד המאפשר החלפה מלאה של השמן או שעדיף להחליף חצי מהכמות?

  • 5 חודשים מאוחר יותר...
  • 4 שנים מאוחר יותר...

×
×
  • תוכן חדש...