Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] החלפת שמן גיר ב AL4 \ DP0


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 1016 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

DPO ו AL4 זה אותו דבר.

 

אותו גיר עם האוזינג שונה שמותאם למנועי רנו. אצל פיזו/סיטרואן נקרא AL4 ואצל רנו נקרא DPO.

 

 

ברנו הוא קיים בדגמים הבאים:

 

קליאו B בכל השנתונים, מנועי 1.4 ו 1.6

קליאו C מנוע 1.6

מגאן 1, החל ממודל 2000.

סניק 1, החל ממודל 2000 או 1999

מגאן 2 וסניק 2 כל השנתונים.

 

קנגו בנזין 1.6 דור ראשון ושני.

לוגאן 1.6.

 

לגונה דור שני 1.8 ו 2.0

סביר להניח שגם בפלואנס 1.6.

 

 

אפשר עוד להוסיף, שהגיר הנ"ל מסוגל לעמוד בהספק של עד כ 150 כ"ס ועד כ 20-22 קג"מ מומנט, ולכן הוא אף פעם לא שודך למנעים גדולים - כלומר במנועי בנזין 3.0 V6 ודיזלים גדולים (2.2 ליטר) היו תיבות הילוכים אחרות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 103
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עבודה מעניינת ושרשור מוצלח. ברשותכם שתי הערות :

ראשית- אין למשתמש בייתי כל יכולת לזהות הבדלים באיכות שמן ממסרת והשפעתם על הממסרת....

(כבר לפני 30 שנה השתתפתי במחקר שניסה לזהות את מצב המנוע והממסרת לפי דגימות שמן וניתוחם במעבדה

התוצאה לא ממש מדוייקת ...- ובבית אין מעבדה...)

שנית- בעבר החלפתי שמן גיר בסיטרואן ווולו בשני המקרים נראה לי שדווקא החלפת הפילטר שמן בגיר (מצריך

פרוק עוקת שמן) היא שתרמה ולא החלפת השמן...

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, זה לא שהיצרן קובע שלא צריך להחליף שמן גיר אף פעם.

 

במחשב גיר יש מונה שמן, שמתקדם לפי נוסחה מסויימת שלוקחת בחשבון שעות מנוע וטמפרטורת השמן.

 

לאחר שהמונה מגיע לערך מטרה מסויים, נדלקת נורת תקלה או נורות ספורט + שלג, ומופיע קוד של שמן ישן.

 

הבעיה שערך מטרה הוא גדול מאוד, פעם מישהו הזכיר 6000 שעות מנוע בממוצע (לא יודע האם זה נכון), ששוים ל 240 אלף קילומטרים במהירות ניסעה ממוצעת 40 קמ"ש.

 

אני לא חושב שיש הרבה גירים שהגיעו לקילומטרז' הזה ללא החלפת שסתומים או שיופוץ, כך שאין כמעט משמעות למונה הנ"ל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי דייק בדבריו. למען הסדר הטוב, במהלך שנות עבודתי במוסכים נתקלתי רק בפעם *אחת* במכונית שהגיעה אליי עם מחשב גיר שביקש החלפת שמן גיר (מדובר במצב של נורת "ספורט" ו"שלג" מהבהבות - לכעורה מצב של "תקלה" בגיר) אך ללא שום תקלות במחשב גיר ! לקח לי זמן להבין ולהיכנס למונה שמן בשביל לראות אותו על המקסימום. מייד לאחר איפוס המונה, ההתראה נעלמה.

 

בנוגע לעוקה של המשמן - לרוב, כשמדברים על עוקת שמן, מתכוונים לחלק התחתון בגיר, היכן שמתרכז השמן בד"כ...

בגיר הזה אין עוקה. בחזית הגיר יש את הבלוק ההידראולי ונהוג לכנות את הכיסוי שלו כ"קרטר" (עוקה).

מתחת לבלוק ההידראולי עצמו אין אפשרות להמשיך פירוק ואין פילטר.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם השרשור הזה (בהתייחס להחלפת השמן וכו') רלוונטי גם ל-Saxo אוט'? ל-Saxo יש גיר 3 הילוכים, אך להבנתי הוא מבוסס טכנולוגית על ה-AL4 - האם נכון?

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גליאור באותה תקופה הייתי משתמש בשמן הזה אחרי שהוצגו לנו אישורים ע"י היבואן שהשמן עומד בתקנים המתאימים.

וכן sunoco נחשב בעיניי יצרן טוב ואמין הרי זאתי חברת דלקים גדולה בארה"ב.

 

היום אני ממלא שמן של חברת BG שנקרא universal sythetic atf שעומד בתקן.

 

עם שני השמנים לא הופיעו תקלות בכלל.

 

מה זה "בתקנים המתאימים"? LT 71141 ?

מי הציג את האישורים? חברת "לירז"? כי אני לא הצלחתי לקבל מהם סימוכין רציניים כלשהם.

 

אני לא יודע מה הקשר של השמן הזה לחברת SUNOCO האמריקאית.

השמן הזה מוצג כשמן שמיוצר בבלגיה.

אמנם הלוגו הוא אותו לוגו, אבל על פי האתר שלהם (www.sunoco.be), החברה או המותג SUNOCO הבלגי/ת שייך/ת לחברת Petronas Lubricants Belgium NV, השייכת לחברת Petronas Lubricants International, שהיא חברה-בת של Petronas, שהיא במקור בכלל חברת הנפט הלאומית של מלזיה.

גם באתר של SUNOCO האמריקאית אין שום התייחסות לא לבלגיה, לא ל-Petronas, ולא לשמנים הספציפיים המופיעים באתר של SUNOCO הבלגית.

כל החברות המעורבות טוענות להסטוריה בת כמעט 100 שנה או יותר, אבל אני מניח שזה אחרי אינספור פיצולים, מיזוגים, זכיונות ו/או הפרטות, חלקן בטח רק חברות שיווק, והקשר לחברות המקוריות מלפני 100 שנה כבר אבד מזמן בנבכי ההיסטוריה העסקית שלהן.

 

ובאתר של SUNOCO הבלגית (ובכלל באף אתר של SUNOCO), השמן הספציפי הזה (ATF 155) בכלל לא מופיע. וזה לא רק שהמספר לא מתאים - באתר שלהם מופיעים רק שמנים שכתוב ב-spec שלהם שהם בעלי צבע אדום, בעוד השמן הזה הוא צהוב בהיר עד כמעט שקוף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקווה שפיג'ו וסיטרואן יפשטו רגל כמה שיותר מהר.

גם ככה הם איבדו את הפנים שלהם, פעם הייתה להם יחודיות שאפשר להרגיש על כל דגם, היום הם מייצרים מכוניות "אוניברסליות" או יותר נכון מכוניות ליסינג.

 

אין יותר מושבים נוחים, ואין יותר איכות חומרים, ואין יותר הגה והתנהגות יחודית שהרבה חברות לא מצליחות להגיע לאיכויות שהיה בצרפתיות הישנות.

 

קראתי את הכתבה על הסיטרואן אליזה.

 

עצם זה שהצרפתים מצהירים שהרכב הזה הולך ליהיות רכב ליסינג, הם שרפו אותו.

 

מה שלא יהיה, לא תיהיה להם את היחודיות של פעם.

 

חוץ מזה, גם לגרמניות הייתה פאשלה ענקית עם הDSG, אבל בגלל שיש להם שכל, הם המציאו פתרון לבעיה, ופחות או יותר זה הסתדר.

כנראה שלא חשוב מה הם יעשו - ימצאו מי שישמיצו אותם.

גם בתקופות שאתה מתכוון אליהן (אם אני מבין נכון), כשהיתה נוחיות גדולה יותר וייחוד וחדשנות יוצאי דופן, הן היו מהמכוניות המושמצות ביותר בישראל (בד"כ ללא הצדקה). ראה BX, GS וכד'.

צחקתי לפני כמה ימים כשמישהו כאן שיבח את הצרפתיות על כך שהגישה למכלולים לצורך טיפולים כל כך נוחה, להבדיל ממכוניות אחרות. זו היתה אחת ההשמצות העיקריות נגד סיטרואן מאז ה-GS, שנמשכה עמוק לתוך ימי ה-BX והקסנטיה, בלי הצדקה. איך שגלגל מסתובב.

 

ואגב, "איכות החומרים"? זה דווקא אחד הדברים המושמצים המוצדקים במכוניות ההן.

איכות החומרים מאז השתפרה פלאים.

 

ועוד אגב קטן, בקשר לתקווה שלך לפשיטת רגל - פיז'ו וסיטרואן זו אותה חברה. למעשה זה שני מותגים של אותו קונצרן מזה כ-35 שנה כבר. אז אתה צריך לקוות שהקונצרן יפשוט את הרגל, לא פיז'ו וסיטרואן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם השרשור הזה (בהתייחס להחלפת השמן וכו') רלוונטי גם ל-Saxo אוט'? ל-Saxo יש גיר 3 הילוכים, אך להבנתי הוא מבוסס טכנולוגית על ה-AL4 - האם נכון?

 

שלילי. בגיר 3 הילוכים של הסקסו\106, היו שמים שמן אדום "רגיל" (קרי: DEXRON II\III)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם השרשור הזה (בהתייחס להחלפת השמן וכו') רלוונטי גם ל-Saxo אוט'? ל-Saxo יש גיר 3 הילוכים, אך להבנתי הוא מבוסס טכנולוגית על ה-AL4 - האם נכון?

 

אל תפחד, הגיר שלך לא נכנס לעידן האלקטרוניקה עדיין.

 

הכי טוב והכי אמין 3 הילוכים, גם בקוואליר שלי 3 הילוכים, קצת טוחן דלק אבל אמין.

 

כנראה שלא חשוב מה הם יעשו - ימצאו מי שישמיצו אותם.

גם בתקופות שאתה מתכוון אליהן (אם אני מבין נכון), כשהיתה נוחיות גדולה יותר וייחוד וחדשנות יוצאי דופן, הן היו מהמכוניות המושמצות ביותר בישראל (בד"כ ללא הצדקה). ראה BX, GS וכד'.

צחקתי לפני כמה ימים כשמישהו כאן שיבח את הצרפתיות על כך שהגישה למכלולים לצורך טיפולים כל כך נוחה, להבדיל ממכוניות אחרות. זו היתה אחת ההשמצות העיקריות נגד סיטרואן מאז ה-GS, שנמשכה עמוק לתוך ימי ה-BX והקסנטיה, בלי הצדקה. איך שגלגל מסתובב.

 

ואגב, "איכות החומרים"? זה דווקא אחד הדברים המושמצים המוצדקים במכוניות ההן.

איכות החומרים מאז השתפרה פלאים.

 

ועוד אגב קטן, בקשר לתקווה שלך לפשיטת רגל - פיז'ו וסיטרואן זו אותה חברה. למעשה זה שני מותגים של אותו קונצרן מזה כ-35 שנה כבר. אז אתה צריך לקוות שהקונצרן יפשוט את הרגל, לא פיז'ו וסיטרואן.

 

אני יודע שפיג'ו וסיטרואן זה אותו חברה, פשוט ככה אני רגיל לכתוב.

 

שנות ה90 עד סופן, ואפילו נמשוך קצת עד 2004, הצרפתיות היו מצויינות, כל הC5 וה406, ויתר הצרפתיות.

לי בבית היו שתי 405 ידניות, הרכבים היו פשוט מעולים, עד שאחת גנבו, והשניה התיישנה קצת אז מכרנו וקנינו 406.

 

חוץ מזה בתקופה של שנות ה80 גם כן, לא יודע איזה שם היה לצרפתיות, אבל לפי מה שאני רואה ושומע, היה להם כמה דגמים שתמיד יזכרו אותם.

 

 

בקיצור ולעניין, הצרפתים היו מעולים עד שנות ה2000, אחר כך, נכנסה האלקטרוניקה, והם נפלו.

 

(ולא הבנתי מה התכוונת, שדיברת על "הגישה הנוחה למכלולים", יש מצב שאני זה שרשם את זה, וזה נכון מאוד, היה כיף מאוד לעבוד על הפיג'ו 406 שהייתה לי, ובכללי רוב הצרפתיות הגדולות מרווחות וכיפיות לעבודה.)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה "בתקנים המתאימים"? LT 71141 ?

מי הציג את האישורים? חברת "לירז"? כי אני לא הצלחתי לקבל מהם סימוכין רציניים כלשהם.

 

אני לא יודע מה הקשר של השמן הזה לחברת SUNOCO האמריקאית.

השמן הזה מוצג כשמן שמיוצר בבלגיה.

אמנם הלוגו הוא אותו לוגו, אבל על פי האתר שלהם (www.sunoco.be), החברה או המותג SUNOCO הבלגי/ת שייך/ת לחברת Petronas Lubricants Belgium NV, השייכת לחברת Petronas Lubricants International, שהיא חברה-בת של Petronas, שהיא במקור בכלל חברת הנפט הלאומית של מלזיה.

גם באתר של SUNOCO האמריקאית אין שום התייחסות לא לבלגיה, לא ל-Petronas, ולא לשמנים הספציפיים המופיעים באתר של SUNOCO הבלגית.

כל החברות המעורבות טוענות להסטוריה בת כמעט 100 שנה או יותר, אבל אני מניח שזה אחרי אינספור פיצולים, מיזוגים, זכיונות ו/או הפרטות, חלקן בטח רק חברות שיווק, והקשר לחברות המקוריות מלפני 100 שנה כבר אבד מזמן בנבכי ההיסטוריה העסקית שלהן.

 

ובאתר של SUNOCO הבלגית (ובכלל באף אתר של SUNOCO), השמן הספציפי הזה (ATF 155) בכלל לא מופיע. וזה לא רק שהמספר לא מתאים - באתר שלהם מופיעים רק שמנים שכתוב ב-spec שלהם שהם בעלי צבע אדום, בעוד השמן הזה הוא צהוב בהיר עד כמעט שקוף.

 

אוקיי אני מסכים איתך ב 100%.

רק דבר אחד למדתי בנוזלים לרכב לצבע אין שום משמעות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
שלב אחרון:

 

בסיום מילוי השמן לגיר (כפי שכתבתי, בין 3.5 ל 4 ליטר) יש לסגור את פתח המילוי ולהחזיר את המצב לקדמותו (הרכבת הפילטר אויר וצינור אדי השמן).

 

בדיקת מפלס שמן:

 

 

לאחר שסגרנו הכל ויש שמן בתיבה, יש לבצע נסיעת מבחן ולאחר מכן לבדוק את מפלס השמן ולרוקן את העודפים.

 

לפי הוראות היצרן, על התיבה להיות בין 58 ל 68 מעלות צלזסיוס (היצרן מגדיר: 60 מעלות, פלוס 8 \ מינוס 2)לצורך הבדיקה של המפלס שמן בתיבה.

לכן, מאחר ואין לכל אחד מאיתנו סקאנר, יש לבצע נסיעת מבחן של כמה דקות בודדות ולחנות את הרכב במישור, כאשר המנוע פועל וידית ההילוכים ב PARKING.

 

יש למקם את הכלי קיבול שמן מתחת לבורג הניקוז, ולפתוח את הבורג הקטן שבתוך המוביל (בורג 19 מ"מ, שהידקנו קלות)

ולהמתין שהשמן העודף יתנקז החוצה.

 

* כאשר השמן התנקז ויורדות טיפות קלות מפתח הבדיקה, יש לסגור את הבורג 19 מ"מ ולהדקו היטב.

איציק שלום. שאלה לעניין הניקוז. לאחר המילוי פתחתי את הבורג 19ממ עד הסוף ויצאה כמות די גדולה שמן. האם יש סיבה לדאגה או שהבורג הוא אכן רק לניקוז ואין סיכוי שיצא שמן שבעצם לא היה צריך לצאת? איך אפשר לבדוק זאת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק שלום. שאלה לעניין הניקוז. לאחר המילוי פתחתי את הבורג 19ממ עד הסוף ויצאה כמות די גדולה שמן. האם יש סיבה לדאגה או שהבורג הוא אכן רק לניקוז ואין סיכוי שיצא שמן שבעצם לא היה צריך לצאת? איך אפשר לבדוק זאת?

 

אם מילאת שמן, ביצעת נסיעת מבחן ובדקת את מפלס השמן לפי ההוראות הנ"ל (מנוע פועל, ידית ב P) - אז כנראה שהיה לך המון עודף שמן בתיבה. אתה אמור להכניס 3.5-4 ליטר שמן חדש - ובבדיקת עודפים צריך לצאת 0.5-1.0 ליטר שמן בהתאמה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1016 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...