Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי! את/ה שם!
    אנחנו מבינים אותך, אתר חדש, מתביישים, לא נעים... 

    א-ב-ל, כדאי מאוד להירשם ולהצטרף למשפחה. 

    לא רק שתוכלו לפתוח שרשורים ולהשתתף בדיונים, ככה גם תהיו חלק מקהילת הרכב הכי משפחתית, מגניבה ושרוטה בכל האינטרנטים!

     

    אז קדימה! למה אתם מחכים? הירשמו לפורום והצטרפו למשפחה.

  • המועדפים עלינו

    • תקופה לא פשוטה זו. לאף אחד. למי יותר, למי פחות, מה שבטוח הוא שאף אחד לא הולך לעבור אותה כאילו כלום. בעיקר עסקים קטנים ועצמאים. 
      לכן החלטנו לפתוח עבורכם - בין אם אתם עצמאים שעובדים לבד ובין אם אתם בעלי עסק - שרשור פרסום ופרגון חינמי לחלוטין.
      השרשור ישאר בראש הפורום למהלך התקופה הקרובה ועד שכולנו נוכל לחזור לשגרה של כולנו.
       
      אז ספרו לנו על עצמכם:
      מי אתם
      מה שם העסק
      מה תחום העיסוק
      איפה אתם נותנים שירותים (או איפה ממוקם העסק)
      מה שעות הפעילות
      מה טווח המחירים
      איך אפשר ליצור איתכם קשר (טלפון, לינק לאתר או עמוד פייסבוק)
      האם אתם מעניקים הטבות כלשהן כדי למשוך עוד אנשים (ממש לא חובה, רק כדי שאנשים יידעו)
      כל דבר אחר שאתם חושבים שכדאי לנו לדעת.  
       
      • 7 תגובות
איציק נ.

[פרוייקט מצולם] החלפת שמן גיר ב AL4 \ DP0

Recommended Posts

נראה לי שזה אחד הפרוייקטים שחסרים מאוד בפורום הזה, לכן צילמתי ותיעדתי (הפעם) את החלפת השמן הגיר בקסארה מודל 2003 מנוע 1600 NFU גיר אוטומטי AL4.

 

הכלים הדרושים:

 

1. בוקסה 27 מ"מ

2. בוקסה 19 מ"מ

3. מפתח או בוקסה ריבועית במידה 8מ"מ (הכוונה בריבועית זה שהבוקסה 8 ממ על 8 ממ)

4. מברג שטוח

6. כלי לקיבול שמן

7. משפך או בקבוק מאולתר עם צינורית (למזיגת השמן לפתח המילוי של הגיר)

8. כמה סמרטוטים שלא צריך בבית.

9. ידית ראצ'ט עם מאריכים

10. הכי הכי חשוב: 4 ליטר שמן גיר חדש (עבור תיבת הילוכים AL4/DP0 חובה להצטייד בשמן התומך בתקן LT71141).

תגיות: החלפת שמן גיר AL4, החלפת שמן גיר DP0, החלפת שמן גיר סיטרואן, החלפת שמן גיר פג'ו

AL4 automatic gearbox oil change

2012-11-14_09-23-59_326 (Medium).jpg

2012-11-14_09-24-05_921 (Medium).jpg

2012-11-14_09-24-13_194 (Medium).jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מתחילים - הסרת תעלת מסנן האויר לצורך גישה לפתח מילוי שמן:

 

על מנת להגיע לפתח מילוי השמן בגיר, יש צורך לפרק את תעלת מסנן האויר.

במקרה הנ"ל (קסארה 1.6), צריך בסה"כ מברג שטוח לפתיחת הבאנד מסביב לבית המצערת, ולחיצה קטנה על ההדבק לשיחרור צינור אדי שמן.

2012-11-14_09-24-27_925 (Medium).jpg

2012-11-14_09-24-39_685 (Medium).jpg

2012-11-14_09-24-56_168 (Medium).jpg

2012-11-14_09-25-08_13 (Medium).jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הלאה: ריקון שמן גיר.

 

הבורג לריקון שמן גיר הוא בורג שנמצא בתוך בורג גדול יותר (מוביל). אגב, בדגמים מאוחרים יותר (2006 ואילך) נעשה שינוי קל בבורג זה (יש להצטייד בבוקסה ריבועית 8 מ"מ ועוד מפתח אלן 8 מ"מ להוצאת המוביל לאחר פתיחת הבורג הריבועי).

 

כאשר פותחים את הבורג הקטן יותר (בתוך המוביל), מתנקז רק השמן עודף בתיבה.

 

כאשר פותחים את המוביל עצמו (בורג גדול), מתרוקן כל השמן (לא לחלוטין כמובן, בממיר ובעוד כמה מקומות נשאר שמן).

 

לכן, לפני שמתחילים אני *ממליץ* על שיחרור ההידוק של הבורג הקטן יותר (בוקסה או מפתח 19 מ"מ) ורק לאחר שיחרור ההידוק שלו (אין צורך לפתוח אותו) לפתוח את המוביל עצמו (בוקסה או מפתח 27 מ"מ).

 

*** לא להיבהל, השמן גיר ב AL4 נראה שחור\אפור-כהה *כל הזמן*, גם אחרי 1000 קילומטר.

2012-11-14_09-25-57_60 (Medium).jpg

2012-11-14_09-28-51_299 (Medium).jpg

2012-11-14_09-31-35_391 (Medium).jpg

2012-11-14_09-31-48_224 (Medium).jpg

2012-11-14_09-32-33_874 (Medium).jpg

2012-11-14_09-32-53_308 (Medium).jpg

2012-11-14_09-44-51_904 (Medium).jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ממשיכים: סגירת בורג 27 מ"מ (מוביל) והידוק קל לבורג הפנימי (19 מ"מ)

2012-11-14_09-43-57_585 (Medium).jpg

2012-11-14_09-44-27_283 (Medium).jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איתור פתח מילוי שמן גיר, פתיחת הבורג ומילוי שמן.

 

לפתיחת הבורג יש להעזר במאריך לראצ'ט ובוקסה ריבועית 8 מ"מ על 8 מ"מ

 

מילוי שמן:

כאשר רוקנתי את השמן מהתיבה, יצאו כמעט 3 ליטרים (בערך 2.8-2.9 לפי מדידה).

כאשר ממלאים שמן, ממלאים מעט יותר (3.5-4 ליטר) ולאחר מכן בודקים (לכן, מראש, אמרתי לא לסגור את הבורג 19 מ"מ אלא רק להדקו) ומרוקנים את העודפים.

2012-11-14_09-35-23_732 (Medium).jpg

2012-11-14_09-35-58_348 (Medium).jpg

2012-11-14_09-36-23_117 (Medium).jpg

2012-11-14_09-36-31_533 (Medium).jpg

2012-11-14_09-45-28_141 (Medium).jpg

2012-11-14_09-47-16_937 (Medium).jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלב אחרון:

 

בסיום מילוי השמן לגיר (כפי שכתבתי, בין 3.5 ל 4 ליטר) יש לסגור את פתח המילוי ולהחזיר את המצב לקדמותו (הרכבת הפילטר אויר וצינור אדי השמן).

בדיקת מפלס שמן:

 

לאחר שסגרנו הכל ויש שמן בתיבה, יש לבצע נסיעת מבחן ולאחר מכן לבדוק את מפלס השמן ולרוקן את העודפים.

 

לפי הוראות היצרן, על התיבה להיות בין 58 ל 68 מעלות צלזסיוס (היצרן מגדיר: 60 מעלות, פלוס 8 \ מינוס 2)לצורך הבדיקה של המפלס שמן בתיבה.

לכן, מאחר ואין לכל אחד מאיתנו סקאנר, יש לבצע נסיעת מבחן של כמה דקות בודדות ולחנות את הרכב במישור, כאשר המנוע פועל וידית ההילוכים ב PARKING.

 

יש למקם את הכלי קיבול שמן מתחת לבורג הניקוז, ולפתוח את הבורג הקטן שבתוך המוביל (בורג 19 מ"מ, שהידקנו קלות)

ולהמתין שהשמן העודף יתנקז החוצה.

 

* כאשר השמן התנקז ויורדות טיפות קלות מפתח הבדיקה, יש לסגור את הבורג 19 מ"מ ולהדקו היטב.

2012-11-14_10-00-49_812 (Medium).jpg

2012-11-14_10-08-15_824 (Medium).jpg

2012-11-14_10-09-08_414 (Medium).jpg

2012-11-14_10-10-00_722 (Medium).jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זהו. אם עבדתם לפי ההוראות והכל עבר בהצלחה, מדובר בפרוייקט של כ 30-60 דקות עבודה.

 

בנוגע לשמן:

השמן שצריכה התיבה צריך לעמוד בתקן LT71141 של חברת ESSO.

יצרנים רבים אימצו את התקן (לרבות BMW) ולאחר שיחה שהיתה לי עם ספי בעניין - ולפי ניסיונו האישי במכון הגירים שלו - שמן שעומד בתקן MERCON V מתאים לתיבות אלו. ואכן, שיטוט בגוגל אכן הניב לי קצת מידע וראיתי שישנם יצרנים שמציינים על אריזת המוצר שלהם (עבור שמן MERCON V) שהוא תואם לשמן שצריך כאן - או באנגלית: Esso LT71141 competible.

 

יש לציין שישנם הבדלים גדולים ואזהרות חמורות בנוגע לשמנים ישנים העומדים בתקן DEX-3 ו MERCON. ל MERCON יש המון דרגות (כמו גם ל DEX-3, שהוא רחוק שנות אור מהחדש יותר: DEX-6) וחשוב לציין כי אם החלטתם ללכת על שמן מסוג MERCON - אז רק ה MERCON V יעשה את העבודה.

 

קיימים עוד שמנים בשוק, תואמים לתקן LT71141 ולפחות תיאורטית לא צריכה להיות בעיה להשתמש בהם.

 

הפרוייקט הבא שיעלה בעוד כמה ימים הוא החלפת שסתומים לגיר AL4 בפג'ו 307.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על ההשקעה.

כל כמה זמן מומלץ להחליף שמן גיר בצרפתיות?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי את מי שואלים :lol:

 

(היצרן אומר: לעולם לא. בפועל, בתנאי נסיעה קשים עדיף להחליף כל 25-30 אלף ק"מ).

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במידה ולא בוצעה מעולם והרכב הגיע ל 90-100 אלף ק"מ

 

האם עדין לבצע החלפה?


כדי להיות זקן וחכם צריך קודם להיות צעיר וטיפש (א.ב לא זוכר מי אמר את המשפט הזה)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
במידה ולא בוצעה מעולם והרכב הגיע ל 90-100 אלף ק"מ

 

האם עדין לבצע החלפה?

 

תראה, אין כלל ברור בעניין הזה.

 

אצלי ברכב החלפתי פעם ראשונה בחייו ב 131K ק"מ, ונתקלתי בעוד רכבים שגם עברו ק"מ גבוה מזה והוחלף שם שמן ללא בעיות.

 

אני מניח שהכל תלוי במצב התיבה שלך. אם היא טובה - החלפת שמן לא אמורה "לגמור" אותה אלא להיפך... אבל אם היא "גמורה", אתה תדע על זה מייד לאחר ההחלפה.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה התסמינים של תיבה גמורה?

 

יש לי רנו מגאן 2008 , 90 אלף ק"מ .

לדעתי מעולם לא החליפו שמן גיר , מידי פעם יש מכות והחלקות במיוחד בין 1 ל2.

 

 

שאלה נוספת,

האם זה אותו גיר כמו בפרוייקט שעשית?


כדי להיות זקן וחכם צריך קודם להיות צעיר וטיפש (א.ב לא זוכר מי אמר את המשפט הזה)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נהניתי לקרוא.

 

בכל רכב המיקום שונה, לדוגמא אני יודע שברכב (מזדה 121 96 גיר ידני) שלי הגישה מאוד קשה.

 

אני אשמח לעשות את זה לבד, אבל אני חושש שאסתבך יש לך המלצות על כלים,גישה,ועוד..

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הסבר ועבודה יפה , תודה על השיתוף..

 

יש נוזלי ממסרה סינטטיים העומדים בתקן MERCON V ,

MAZDA ATF M-3 / MAZDA M-V

Mitsubishi SP-II/SP-III

 

כגון - דלקול יוניברסל סינטטי ( גלון 4 ליטר עולה כ 170 ש"ח ) וביצעתי החלפה ב 306 עם ממסרה AL4 - וההיצמדות והעבודה טובה מאוד.

http://api.viglink.com/api/click?format=go&key=6b34d993f2090e8bb6f50e92db592939&loc=http%3A%2F%2Fwww.carsforum.co.il%2Fvb%2Fshowthread.php%3Ft%3D454129%26highlight%3D%25D7%259E%25D7%259E%25D7%25A1%25D7%25A8%25D7%2594&v=1&libid=1352894045160&out=http%3A%2F%2Fapi.viglink.com%2Fapi%2Fclick%3Fformat%3Dgo%26key%3D6b34d993f2090e8bb6f50e92db592939%26loc%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.carsforum.co.il%252Fvb%252Fshowthread.php%253Ft%253D439872%26v%3D1%26libid%3D1352549242368%26out%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.delkol.co.il%252Fpopwin.asp%253Fitem%253D197%26ref%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.carsforum.co.il%252Fvb%252Fshowthread.php%253Ft%253D446681%26title%3D%25D7%2594%25D7%2597%25D7%259C%25D7%25A4%25D7%25AA%2520%25D7%25A9%25D7%259E%25D7%259F%2520%25D7%2592%25D7%2599%25D7%25A8%2520%25D7%259C%25D7%2599%25D7%2595%25D7%25A0%25D7%2593%25D7%2590%25D7%2599%2520%25D7%2590%25D7%25A7%25D7%25A1%25D7%25A0%25D7%2598%2520-%2520%25D7%25A7%25D7%2590%25D7%25A8%25D7%25A1%25D7%25A4%25D7%2595%25D7%25A8%25D7%2595%25D7%259D%2520-%2520%25D7%25A8%25D7%259B%25D7%2591%25D7%2599%25D7%259D%2520%255C%2520%25D7%259E%25D7%2595%25D7%2598%25D7%2595%25D7%25A8%25D7%2599%25D7%25A7%25D7%2594%2520-%2520%25D7%25A4%25D7%2595%25D7%25A8%25D7%2595%25D7%259D%2520%25D7%25A8%25D7%259B%25D7%2591%26txt%3D%253CB%253Ehttp%253A%252F%252Fwww.delkol.co.il%252Fpopwin.asp%253Fitem%253D197%253C%252FB%253E%26jsonp%3Dvglnk_jsonp_13525496823926&ref=http%3A%2F%2Fwww.carsforum.co.il%2Fvb%2Fsearch.php%3Fsearchid%3D829613&title=%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D%20-%20%D7%9E%D7%90%D7%96%D7%93%D7%94%203%20-%20%D7%A7%D7%90%D7%A8%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%9D%20-%20%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%9D%20%5C%20%D7%9E%D7%95%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%A7%D7%94%20-%20%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%9D%20%D7%A8%D7%9B%D7%91&txt=http%3A%2F%2Fapi.viglink.com%2Fapi%2Fclick%3Ffor...13525496823926&jsonp=vglnk_jsonp_13528940499594

 

אייל .


עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין ומפורט מאוד. תודה

איציק, השמן שבתמונות הוא של חברת WARREN - האם זו חברה איכותית ?

אני יודע שזו חברה אמריקאית, מעולם לא נתקלתי במוצרים שלהם בארץ.

האם תוכל לפרט קצת עליה ?

תודה


"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...