Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאי I30 2009 טיפול 3 שנים


colauti 9
שימו לב! השרשור הזה בן 4047 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב בשעה טובה ומוצלחת הגיע לגיל 3 ולרגל חגיגות יום ההולדת, עליו לעבור טיפול הכולל החלפת שמן גיר ומסנן דלק.מה עלות מסנן דלק מקורי לרכב הזה ?

כמו כן,אני חושש להשתמש בנוזל שאינו SP-3 סינתטי כלקח מהמרורים שאכלתי עם הגטס הקודמת שלי ובעיות הגיר שהיו לה עד שנמכרה.מה עלות שמן כזה ?

בנוסף,האם מומלץ לאחר 3 שנים לשמן את המסילות של הסאן רוף (עובד מצויין סה"כ אך האם יש צורך בתחזוקה כלשהי )?

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מבצע הכל -

מורח קצת גריז על כל המסילות .

מחליף החלפה חלקית נוזל ממסרה - אפשר מקורי ואפשר תואם SP3, ולוולין מקסלייף - דלקול אוניברסל סינטטי כ 170 ש"ח לגלון כ 4 ליטר .

פילטר שמן מקורי או תואם MANN , כנ"ל אם צריך פילטר אויר למנוע .

 

מחירים וכיוון לחלקים מקוריים אפשר למצוא ביונדאי-שופ , המפרסם ועוזר בפורום .

אולי כדאי גם לדבר איתם ולקבל המלצה על מוסך טוב באיזור שלך.

http://www.hyundaishop.co.il/

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מגנון של גג שמש לרוב לא מגרזים ואם כן, אז לא בגריז רגיל שמושך לכלוך ואבק ואז באמת יתחליפו הצרות.

בכל מקרה, אם פעולת פתיחה וסגירה של גג השמש תקין ואין והנחיות תחזוקה שוטפת (שאל במוסך), אל תעשה שום פעולה יזומה.

 

אם אתה חושש משימוש בנוזל שאינו SP3 אז אל תתפשר על תואמיםן למיניהם ותחליף בנוזל מקורי בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לעבור למוסך מתמחה בהרכבת חלונות " אוטו גלאס " למיניהם , ולבקש מהם קצת גריז למסילות חלונות וגג שמש .

 

הדלקול אוניברסל סינטטי עומד בתקן ומתאים , אני משתמש בו יותר מ 4 שנים ,לרכבי מיצובישי ומאזדה .

ונמצא בשימוש במוסכים רבים לרכבי מיצובישי ויונדאי , המחיר שלו סביר כ 170 ש"ח לגלון כ 4 ליטר .

כדאי להתקשר ליונדאי שופ - אולי יש להם הצעות טובות .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון קצר ושאלות בעקבותיו:

הגעתי היום לחנות לחלקי חילוף וביקשתי את שמן הגיר המקורי.המוכר שאל: איזה צבע שמן יש ברכב ?

אמרתי בתמימות "אדום".יצאנו החוצה לפתוח מכסה מנוע והשמן בגוון חום צהבהב.

הבחור הציע לי שמן,שאמנם הוא סינתטי אך כתוב עליו שהוא מתאים לממסרות גרמניות VAG BMW שצבעו צהוב וכמובן, שבהתייעצות עם מוסך מורשה יונדאי בטלפון,הוחלט לא לרכוש את השמן שהוצע בחנות,אלא לקנות את השמן בחברה (ואולי על הדרך לעשות שם גם את הטיפול כיוון שגם אם קצת יקר אני מעדיף ללכת על בטוח כלקח מהמרור שאכלתי עם הרכב הקודם בגלל תחזוקה קלוקלת של היד הראשונה).

לפי הזכור לי,כאשר בדקתי שמן בקניית הרכב צבעו בהחלט היה אדמדם והרכב עבר אצלי סה"כ כ-8,000 ק"מ וסה"כ 39,000 ולפי הספר,השמן אמור להיות מוחלף פעם ראשונה לאחר 3 שנים או 55,000 ק"מ (המוקדם מביניהם הוא 3 שנים).

האם הגיוני שלאחר 3 שנים,צבעו של שמן הגיר ישתנה בצורה כזו (במיוחד תוך 10 חודשים או שיש תקלה כלשהי).

ידוע לי אמנם כי שמן מתחמצן אבל זה עדיין נראה מוזר.

בנוסף,האם ברכב הזה קיים פילטר גיר חיצוני המצריך החלפה ?

תודה לעונים והמבהירים.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב נלקח למוסך מורשה היבואן ואלו היו עלויות הטיפול :

שמן גיר +עבודה =610 ש"ח כולל ניקוי מגנטים של הגיר האוטומטי.

החלפת נוזל בלמים +נוזל בלמים-250.

מסנן דלק+החלפה-350

סה"כ 1210 ש"ח כולל הכל,די צפוי +- בהתחשב בגודל הטיפול (זו היתה הערכתי האישית לפחות).

* המוסך נתן הנחה כלשהי עקב העובדה, שזה טיפול יחסית לא קטן וגם בעזרת חבר טוב שמכיר שם את המכונאי הראשי 8)

ובנוסף, ערך בדיקה של הרכב לפני סיום האחריות בתאריך 28/9.

לא יודע אם המחיר ששילמתי יקר,אשמח לחוות הדעת של החברים.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאור קצר מידי

 

האם בוצעה החלפת נוזל ממסרה מלאה כ 7-8 ליטר , או החלפה חלקית כ 4 ליטר .

החלפת נוזל בלמים מלאה כולל ממשאבות הגלגלים - או חלקית רק שאיבת הנוזל ממיכל המשאבה המרכזית והוספת נוזל .

 

לגבי פילטר הדלק - האם זה רשום בהוראות הטיפול אחת ל מס' ק"מ/זמן .

 

אם הכל בוצע בהחלפות מלאות , המחיר סביר .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי היום במוסך מורשה של היבואן בהחלפת שמן מנוע+ פילטר שמן (היו בחינם תודות שובר של הדואר).

 

וגם שמן גיר.

 

עבור שמן גיר ובעבודה לקחו גם כן 600 +/- שקלים.

 

(הרכב יודנאי אלנטרה 06).

89' Citroen Ax Sport 1.6 8v Twin Weber - נמכר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל,החלפת שמן גיר היתה חלקית 4 ליטר,בוצע ניקוי מגנטים של הגיר משבבים שהצטברו.

מחיר ליטר שמן גיר בחנות חלקי החילוף,שבה ביקרתי ביום שישי היה 110 ש"ח לליטר,המוסך נתן ב-90 ש"ח לליטר,נעשה שימוש בשמן מקורי SP-3 ולא במשהו אחר.

החלפת נוזל הבלמים בוצעה כנדרש (לא שמתי לב לאיחור של שנה אבל החלטתי שעדיף מאוחר מאשר לעולם לא).

בספר הרכב רשום,שיש להחליף פילטר דלק כל 3 שנים או 45K המוקדם מביניהם.החלטתי לעשות הכל כמו שצריך.הרכב טופל במורשה היבואן,לא עמדתי לידו אבל אני רוצה לקוות,שלפחות הם לא מעגלים פינות.

בנוסף לכל החגיגה,הודבק כפתור בלם היד התקול ע"י המוסך (שהמליץ לא להתחיל להתעסק עם החלפת הידית).

אם לא ההנחה,הודות לחבר טוב הקנס היה גדל בכמה מאות בודדות נוספות של ש"ח.

המוסך גובה מלקוחותיו מחיר רשמי של 230 ש"ח +מע"מ לכל שעת עבודה :shock:.

יש לי בדצמבר טיפולון קטן נוסף לביצוע-החלפת שמן ומסנן שמן ואת זה נראה לי כבר שאעשה בבית בחניה.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המידע מאוד כללי .

 

1.- של איזו חברה נוזל הממסרה - ולווליין MAXLIFE העומד בתקן SP3 עולה ליטר כ 100 ש"ח .

-- דלקול יוניברסל סינטטי העומד בתקן ומשתמשים גם בו במוסכי החברה עולה כ 50 ש"ח לליטר .

יונדאי לא מייצרת נוזל היא קונה מחברות השמנים הן בארץ והן בחו"ל בחביות ובצוברים .

(באופן כללי זה בוצע בסדר ובנוזל נכון , רק קצת יקר - אבל זה המחיר במוסכי החברה )

 

ראה את שכתב גלי - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=439872

 

-- ניקוי השבבים - זה ניקוי בורג ריקון אגן הממסרה - הבורג הנ"ל מגנטי והשבבים נתפסים בו - לנקות את הבורג זו פעולה פשוטה :lol:

 

2.- כמה נוזל בלמים הוכנס למערכת - חצי בקבוק שני בקבוקים , האם זה בוצע ע"י הוצאת כלל הנוזל הישן .

זה מעניין אותי , אם הם ממשיכים בשיטת מוסכי מאזדה מיצובישי - שאיבת הנוזל הישן רק ממיכל המשאבה המרכזית

ומילוי כחצי בקבוק נוזל חדש , והשארת רוב הנוזל הישן במערכת .

 

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל,שמן הרכב לפי דברי המחסנאי שלהם תואם אחדג לאחד את מה שהיה ברכב ולפחות במחסן שלהם הוא אמר שאין שמן אחר.

לגבי נוזל הבלמים,לא הייתי לייד הרכב אבל שוב,המכונאי הצהיר שעשה את כל העבודה בלי קיצורי דרך ואפשר לומר,שגם שבלימת הרכב השתפרה (הבלמים חדשים מקדימה,מאחורה תקינים לפי בדיקה אבל החלפתי את נוזל הבלמים כדי שיהיה ראש שקט מהמערכת).

מה לעשות ,שעלות טיפול במורשה היא גבוהה אבל הרכב היה גם כך על סף סיום אחריות ביום ו' הקרוב אז כבר הכנסתי אותו לביקורת אחרונה,שבה חיברו סורק תקלות וראו,שאין עיזים בדרך ובנוסף, הדביקו על חשבונם את כפתור בלם היד שיצא ממקומו ללא חיוב.

היה לי גם מזל גדול,שעזרו לי שני אנשים: המכונאי שטיפל ברכבים שלי עד הרכב הזה באופן פרטי (ויחזור לטפל בגמר האחריות) וסוכן הביטח שלי,שיש לו רכב דומה משנתון 2011-שניהם מכירים גם את יועץ השירות וגם את המחסנאי כך שלא שחטו אותי שחיטה כשרה לחלוטין ואדם אחר,שהיה נכנס לטיפול כזה היה משלם לפחות עוד 200-300 ש"ח.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתה נכון -

כדאי לפני גמר האחריות ליישר קו בטיפול מלא , וחיבור לסורק לראות את מצב הרכב .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר התכתבות בהודעות פרטיות עם המשתמש ,MIKE 808 ולמען חברי פורום נוספים בעלי רכב זהה- שימו לב זה קובץ מצורף המתאר את שגרת טיפולים המומלצת לרכב בתנאים סבירים.

נושא שמן הגיר מוזכר בחלק 4 וכפי שניתן לראות,מוזכר שיש לבצע החלפה לאחר 36 חודשים או 55,000 ק"מ פעם ראשונה.

הבעיה היא,שיש מוסכים שעדיין לא מפנימים את העניין של "המוקדם מביניהם".

שגרת טיפולים I30  חלק 1.jpg

שגרת טיפולים I30  חלק 2.jpg

שגרת טיפולים I30  חלק 3.jpg

שגרת טיפולים חלק 4.jpg

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן דיי מוזר ברכב שלי יש מפרט טיפולים שונה. אצלי כתוב שב-60 אלף קילומטרים רק בודקים את נוזל תיבת ההילוכים האוטומטית, בתנאי שימוש קשים מחליפים ב-100 אלף קילומטרים.

 

מה כדאי לעשות?

 

צום קל וגמר חתימה טובה.

תמונה (1)2.jpg

תמונה (1).jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4047 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...