Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב צרפתי בתקציב של כ12K


RonTG
שימו לב! השרשור הזה בן 4103 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן חברים,

אני חייל ומעוניין לרכוש רכב.

 

התקציב הוא כ12K.

ככל שאני מתעמק בחיפוש רכבים אני מגלה שרוב התוצאות שעומדות בדרישות שלי (קילומטרז' נמוך בעיקר) הן צרפתיות.

לא אשקר, יש לי פחד מצרפתיות. והכל משמועות.

 

בין המועמדות הסופיות:

פג'ו 306 1.6 אוט' שנת 01

רנו מגאן 1.6 ידנית שנת 01

ואם נרד קצת בתקציב (לחצי) - רנו קליאו שנת 96 1.4 אוטומטית

 

אני מאוד אוהב לנהוג ואני מתפתה יותר לרכב שכיף לנהוג עליו (בעדיפות גדולה לידני - גם מבחינת צריכת דלק וגם מבחינת פחד מתיבה אוטומטית ישנה).

 

אבל השיקול העיקרי הוא אחזקה ואמינות. אין לי כסף לשפוך על הרכב ואני צריך רכב אמין וזול.

 

על מה תמליצו לי?

 

אגב, שמתי עין גם על קליאו RSI שנת 95. מבחינת הנאה, אני בטוח שאין לה מתחרות מבין אלו שרשמתי. אך מבחינת אחזקה?

 

תודה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי פחד מצרפתיות.

אין צורך לפחד מצרפתיות, הן מאוד חמודות.

 

לתקופת הצבא אני ממליץ לך על רכב פשוט, למשל שרייד 1.3/1.5 תכנס בתקציב מסוף שנות ה90' תחילת 2000 או פונטו בערך באותם השנתונים.

בכל מקרה וודא שיש לך כמה אלפים בצד לאחזקה, טיפולים, ביטוחים, טסט וכד'.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברה אשמח אם תתיחסו ספציפית לרכבים שהצגתי.

 

ממליץ לי ללכת על ידני כי? בגלל אהבת הנהיגה או בעיות אמינות של תיבה אוטומטית צרפתית? זה חשוב!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשכח מה-RSI בתקציב שלך. זה לא נגמר במחיר הקניה...

תשכח מצרפתיה אוטומטית, אלא אם אתה מחפש הרפתקאות במוסך וביצועים עצלים.

 

בתקציב שלך קליאו II מנוע 1.4 ידנית 2002-2003. מכונית בטיחותית, מהירה, חסכונית, מרווחת. אתה חייב מכונית שתוחזקה היטב ולא במוסך מדרכה. אתה חייב לטפל במכונית לפי הספר אחרת היא תעניש אותך בתקלות וקלקולים. צפה לפלסטיקה מרשרשת, חשמל ואלקטרוניקה בעלי אופי משלהם, אבל בסך הכל לא מדובר בקטסטרופה (מי אמר רובר ולא קיבל?) ועלויות הטיפולים והחלפים סבירים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה אומר "זה לא נגמר במחיר הקניה" - אתה מדבר על אחזקה שוטפת או תקלות של רכב ישן? צא מנקודת הנחה שהרכבים שהצעתי כאן הם רכבים שמורים שטופלו היטב, אחרת לא הייתי מסתכל עליהם. אם אתה מדבר על אחזקה שוטפת - אשמח לשמוע למה האחזקה שלו יקרה יותר.

 

כנ"ל לגבי צרפתייה אוטומטית - אם היא טופלה היטב עם קילומטרז' נמוך והגיר במצב טוב, למה לא?

 

מה לגבי המגאן? כולכם התעלמתם מקיומה (והיא היחידה הידנית:lol: )

 

ואל תתבישו להציע גם רכבים לא צרפתיים אם כבר אז כבר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

RSI במצב מעולה ב-12K, בהצלחה. מעבר להשקעה הראשונית גם תדרש לעלויות תחזוקה גבוהות יותר. מכונית כזאת צריכה להיות ברמת תחזוקה גבוה בשל העומסים הגבוהים יותר, בלאי מואץ, חלקים יקרים יותר וכמובן צריכת דלק גבוהה יותר.

 

תנהג על אותו רכב צרפתי - אותו דגם ושנתון, אותו המנוע - אחת עם גיר ידני ואחת עם גיר אוטומטי ואז תבין. גם צריכת הדלק גבוהה יותר משמעותית. הסיבה ההגיונית היחידה שאני רואה לרכישת רכב צרפתי אוטומטי, במיוחד בתקציב שלך, היא אם אתה פרנקופיל מושבע עם בעית נכות ברגל שמאל.

 

אם הנאה מנהיגה מאוד חשובה לך תשקול 106 1.4 ידנית (רגילה, לא ראלי). אולם תביא בחשבון שקשה למצוא אחת במצב טוב ושחוץ מעניין ההנאה הקליאו עולה עליה בערך בהכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, לצרפתיות עשו הרבה שם רע בגלל שתי סיבות לדעתי:

1. גיר אוטומטי - כן, הAL4 ידוע לשמצה כגיר די בעייתי ולא מאריך חיים ומראה אמינות גבוהה מדי, ואין מה לעשות, הישראלים עושים שם רע לכל אוטו. צרפתיות - לא אמינות, קוריאניות - לא איכותיות ושותות דלק, גרמניות - יקרות במוסך (אבל זה נכון דווקא), יפניות - אמינות (זה דווקא לא שם רע, אבל יפניות כבר לא אמינות כמו פעם) וכו' וכו'. לא חסר.

2. טיפולים לא איכותיים - כשאתה מטפל ברכב צרפתי כמו שצריך במוסכים איכותיים ובחלפים טובים, הרכב יאריך חיים, אולם הישראלי חושב שכדאי לחסוך כמה שקלים, ואז מבין שמה שזול יוצא יקר. יש לי חבר שהחזיק קסארה מסוף שנות ה90, עם 230 אלף ק"מ וגיר AL4 מקורי ללא שיפוץ!!!, אבל הוא דאג לטפל באוטו בזמן ולא דחה טיפולים ואפילו הקדים אותם, ולכן הרכב נסע כמו שצריך ללא בעיות.

 

 

בקיצור, תמצא לעצמך אחת שמורה ומטופלת, עדיף ידנית (גם כדי שתחסוך בדלק וגם כדי שתמנע כמה שאפשר מבעיותיו של AL4 הידוע) ותשמור עליה כמו שצריך ותהנה ממנה.

 

אני מחזיק בקליאו 12', והחלטתי לקצר את מרווחי הטיפולים בהמלצת אנשי הפורום מ30 אלף ק"מ/שנה ל15 אלף ק"מ/שנה (לא אגיע לשנה והק"מ יהיה 15 אלף ק"מ). כך שומרים על הרכב יותר טוב.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך להכיר את ההיסטוריה של שוק הרכב בישראל.

עד אמצע שנות ה-80 שוק הרכב היה מורכב באופן גס מ-3 חלקים -

עממיות ועממיות פלוס - איטלקיות, צרפתיות וקצת אנגליות (ונוסיף כאן גם את אופל שהיא לא ממש מכונית גרמניה).

מכוניות גרמניות (ושבדיות) - כאשר הרוב עדיין הכירו את החיפושית שעליה גמרו ההלל בזכות אמינותה וה-"פח העבה". יקים אמידים רכשו את ראשוני הגולף, הפאסאט והאודי 80 ו-100 ועשירים נסעו במרצדסים. דבר אחד לא השתנה - BMW לחובבי ההגה בעלי הממון או לכוכבי מדור הפלילים.

מכוניות אמריקאיות מגודלות נפח וממוזגות - לאנשי עסקים חובבי פוזה, עו"ד פליליים ובמיוחד לתושבים חוזרים שרצו להוציא את העיניים של השכנים (בישראל של פעם אולדסמוביל קאטלאס סופרים נחשבה למכונית על). מהרבה בחינות מכוניות אלו הוחלפו על ידי ה-SUV המפוארים בשנות ה-90.

 

הסטיגמות התקבעו מאז (חלקן בצדק) --

האיטלקיות הזולות של שנות ה-60 עד ה-80 היו איומות, מחלידות עוד באוניה, עם איכות גימור תת-רמה ותקלות אקזוטיות. המוניטין הגרוע הזה הוא בינ"ל ולא יחודי רק לישראל ותקף לכל קשת הדגמים החל מה-600 המתפוררת ועד היקרה שבפרארי. פיאט עשו כמה ניסיונות משמעותיים לשיפור האמינות והמוניטין, אבל תוצאות של ממש יש רק בשנים האחרונות.

הצרפתיות גם לא הצטיינו ברובן באיכות בניה איכותית, כבונוס חלקן בלבלו את המוסכניקים הלא מיומנים בארץ (סיטרואן!). חוסר הבנה של הבעלים, המוסכים והיבואנים, רצון לחסוך עלויות (החלפים יקרים והישראלים עניים) הובילו למוניטין מאוד לקוי.

גרמניות איכותיות עם טיפולים יקרים - זה בדיוק ההגדרה של תוצרת VAG, מרצדס ו-BMW משנות ה-80. לציין שמאז חלק מהיצרנים קצת פחות איכותיים, אבל עלות הטיפולים עדיין גבוהה.

 

ואז ארעה המהפכה הגדולה - קודם כל הסובארו לאונה ואז הלנסר, הקורולה, הסיוויק וכל היפניות הקטנות והגדולות יותר.

לישראלי הממוצע הזיז את הקצה של המה-שמו שהתנהגות הכביש של הלאונה הייתה עלובה לעומת הפיז'ו 309 (לדוגמא). הלאונה הייתה מרשימה יותר ("פח לשקל"), מאובזרת יותר, באה עם גיר אוטומטי (פול-אוטומט!) והכי חשוב - רק מלא דלק וסע-סע-סע. לא משנה איך תהפוך את זה - היפניות האלו של שנות ה-80 וה-90 היו אמינות משמעותית מתוצרת אירופה המקבילה, הן היו גם קלות יותר לתחזוקה. לאונה תחזיק גם 200-300 אלף ק"מ עם תחזוקת שבר של מוסך מדרכה. ה-309 לא ממש.

 

כמובן שחשוב לזכור עוד אירוע מכונן בשנות ה-80 - הסיטרואן BX, מכונית חביבה, מתקדמת לזמנה שהשמידה את המוניטין של סיטרואן בישראל ויצרה נזק תדמיתי הקפי לכל תוצרת צרפת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4103 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...