Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק מוגזמת יונדאי I30 CW


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5034 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי בעיית דלק ברכב יונדאי I30 CW רכשתי אותו לפני חודשיים מאלדן שנת 2010 67,000 ק"מ, וגיליתי שהוא צורך יותר מדי דלק, אני נוסע רק בעיר וטנק מלא שהנורה נדלקת שזה 46 ליטר היה מספיק לי ל-330 ק"מ עשיתי לו כמה בדיקות כפי שהנחו אותי באלדן למלא לנסוע 200 ק"מ למלא שוב ולחלק את מס' הליטרים, יצא לי 31 ליטר ל200 ק"מ שזה בערך 6.5 ק"מ לליטר, אני נוסע רק בעיר.

לקחתי אותו לבדיקה ביונדאי בהתחלה רצו כסף בשביל הבדיקה אבל בגלל שהייתה לי עוד בעיה של ESP נדלק ונכבה ועל הדרך הם בדקו ואמרו לעניין הדלק שהכל תקין והם לא רואים בעיה.

 

לפי נתוני יצרן זה 11 ק"מ באתר של ק"מ לליטר זה כותב 10 ק"מ בפועל זה סביב ה-6.5 מה עושים, להציק ליונדאי, באלדן אומרים שזה לא הגיוני וכנראה שיש בעיה או שאני לא מודד נכון, הבהרתי להם שעשיתי כמה בדיקות ואלו הנתונים.

 

מה לעשות?

פורסם

אמרת חלק מהתשובה אתה נוסע רק בעיר + מזגן בוודאי בשעה פקוקה חלק מהזמן , אז 1 ל6.5 בקיץ יכול להיות אפשרי לדעתי אפשר אולי לשפר ע"י בדיקה במוסך - אני צורך רק בעיר בפורד פוקוס 1 - ל7.5 בערך. אבל זה תלוי בשעות העומס וסוג הנסיעה שלך

 

 

1 ל11 הוא לדעתי משולב , שאני נסעתי על אוטו כזה , נסעתי 70 אחוז נסיעות מחוץ לעיר הגעתי 1 ל11.8

פורסם

1. אל תקפוץ למסקנות לפי מילוי אחד או שניים - בדוק לאורך קצת יותר זמן. יתכן שתנאי הנסיעה שלך בימים הראשונים היו גרועים במיוחד, ואתה גם לא מכיר עדיין את הרכב ולא יודע איך לנהוג בחסכנות.

2. במאזדה 3 של אשתי צריכת הדלק די דומה לזו שאת המתאר (כ-7 ק"מ לליטר) - גם כאן מדובר בנהיגה עירונית בסגנון לא חסכני במיוחד, בשלוב עם מזגן שפועל מרבית הזמן. יש מילויים שבהם הצריכה מגיעה אפילו יותר גרועה.

3. אם אתה מתכנן נסיעה בין עירונית נסה למלא דלק בתחילתה ובסופה, ואז תקבל מושג מה הצריכה בתנאים אלה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כל הפרוספקטים האלו פשוט דופקים לאנשים את המוח, צריך להוציא חוק נגד פרסומים אופטימיין מידי. :)

 

זה אולי I30 אבל תחשוב זה יחסית רכב גדול וכבד, אם המנוע הוא 1600 אז זה בטח קצת קטן עליו וכדי לנסוע בצורה נורמלית צריך קצת ללחוץ, מה שמגביר את הצריכה. לדעתי מנוע 2000 ברכב הזה היה יותר חסכוני מ 1600.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

לגבי נורית ה ESP - קח בחשבון שכאשר היא דולקת אין אור בלם מאחורה!!

 

צריך להחליף יוניט אור בלם,אם תציק מספיק יחליפו באחריות.

 

לגבי צריכת הדלק, תעשה טיפול לאוטו עם חלפים מקוריים, בדוק את המסנן אוויר אם הוא במצב לא סביר קיים סיכוי גבוה שהרכב יצרוך יותר דלק.

 

אני אישית אחריי קניה של רכב מליסינג/השכרה הייתי דואג לעשות טיפול גדול.

 

שמן+מסנן שמן+מסנן דלק+מסנן אוויר.

 

השקט הנפשי שווה את זה.

פורסם

בנוהל: תאיץ לאט, השתדל להישאר בסל"ד נמוך, בלום כמה שפחות (הרם מוקדם יותר את הרגל מהגז, שמור מרחק), השתדל תמיד להישאר בתנועה אפילו אם איטית, סע רגוע.

 

מעבר לכך, טיפולים בזמן, אוויר בצמיגים + צמיגים תקינים.

פורסם

משהו בסגנון נהיגה שלך לא בסדר, בתור נהג חדש על הI30CW הייתי מוציא בעיר צריכה עדיפה על שלך בהרבה, שלא לדבר שאם הייתי נוהג עכשיו הייתי מוציא צריכה טובה עוד יותר, וההורים שלי מוציאים משהו כמו 1:11 בעיר.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

אני כל פעם רואה שירשורים של צריכות דלק מוגזמות וקצת קשה להבין איך זה קורה.

עם פאסאט 1.8T, צריכת הדלק בעיר עם מזגן עומדת על 7.5 ק"מ לליטר במקרה הכי גרוע.

איך לכל הרוחות פוקוס או I30 עושות פחות?

ממש חסר היגיון.

פורסם
פשוט בפוקוס יש מנוע 1600 רגיל והאוטו כבד קצת אז צריך יותר סל"ד גבוה אז זה מתקזז

 

בפוקוס הישנה יש מנוע חלש על רכב כבד, אז זה באמת תקף.

אבל במכוניות חדשות הרבה יותר אין סיבה נראית לעין בייחוד אם מחשבים את כמות הסוסים לק"ג.

אמנם לא הכנסתי את המומנט לחישוב אבל אין סיבה שמכוניות מודרניות (בעלות נפח מנוע שפוי) ידרדרו מתחת ל-8 ק"מ לליטר בצריכה עירונית.

פורסם

סגנון נהיגה. אם בעלי יונדאי אחרים מגיעים לצריכה טובה יותר אז סביר להניח כי סגנון הנהיגה שלך לקוי. ("פתיחות", האצה/בלימה בין רמזור לרמזור וכו')

ישנן מספר סיבות נוספות המגדילות את צריכת הדלק, שווה לבדוק חלק מהן:

-משקל עודף מגדיל בהרבה את הצריכה העירונית (יותר האצות).

-לחץ אוויר וסוג/חתך צמיגים. לחץ נמוך מגדיל את הצריכה, סוג/חתך צמיגים משנה גם לא מעט (אצלי לאחר הנמכת חתך ומעבר לצמיגים ספורטיבים גיליתי כי הצריכה עלתה ב 1 ק"מ/ליטר באותם מסלולי נסיעה)

 

בנוסף, רכב כבד עם מנוע קטן (יחסית) עם עקומת מומנט צרה יעבוד קשה יותר מרכב מקביל עם מנוע בעל עקומת מומנט רחבה. לשם השוואה, אצלי (יותר נכון אצל אישתי:-)) צריכת הדלק העירונית יחד עם מזגן היא 9 ק"מ/ליטר תודות למנוע V6 בנפח של 2.4 ליטר. (בגלל המומנט הרב בסל"ד נמוך אין כמעט צורך ללחוץ על הגז ובנסועה עירונית הסל"ד הוא בערך 1500, מה שמקנה חיסכון ניכר בצריכת הדלק).

 

אצלך בכל מקרה מדובר בצריכה מוגזמת בעליל.

פורסם
סביר לתנועה עירונית.

היצרנים פשוט משחררים נתוני צריכת דלק שלא קשורים למציאות.

ממש לא סביר לתנועה עירונית,

היצרנים משחררים נתונים לא הכי הגיוניים, אבל אפשר להתקרב אליהם בצורה טובה, ברנו קליאו שלי הנתונים מדווחים על משהו כמו 1:13-1:14 בעיר, כאשר אני בלי להתאמץ מוציא 1:12 עם מזגן (בלי מזגן בחורף כנראה באמת אתקרב לנתון של היצרן), ככה שיש קשר.

היצרן מדווח על 1:20 מחוץ לעיר ואני עושה 1:17-1:18 עם מזגן, זו סתם דוגמה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

סגנון הנהיגה הוא קריטי לצריכת הדלק, עשיתי מספר ניסויים עם מספר רכבים בעניין זה.

רנו קליאו ידנית (96) - בנסיעה בין-עירונית מהירה עם האצות חזקות 1:12, בנסיעה עדינה 1:16-17

מאזדה 3 חדשה אוטומטית - נסיעה בין עירונית מהירה 1:11, בנסיעה עדינה 1:15 (!)

טויוטה קורולה חדשה אוטומטית - בנסיעה מעורבת - הבדלים של בין 1:9 ל-1:12 בהתאם לאופי הנסיעה.

יוצא מרמזורים עם pedal to the metal = המון דלק.

נוסע בין עירוני 120 במקום 90 = המון דלק.

מרבה בהאצות ובלימות אגרסיביות = המון דלק.

אתה מרבה להשאיר את האוטו חונה מונע עם מיזוג = המון המון המון דלק!

 

אבל 1:7 ב-I30CW נשמע מוגזם, אלא אם אתה עם צמיגים מרוקנים מאוויר, כל היום יושב בחניה עם מזגן או שכל רמזור אצלך הוא זירת מירוץ דראג.

אם אתה עם אוויר בצמיגים ונוהג סביר אז כנראה שמשהו דפוק - אולי מסנן, אולי מזרקים, אולי חיישן. אתה לא אמור ללמוד מכונאות רכב, במיוחד שרכשת את הרכב מסוחר שמבטיח אחריות - תחזור אליהם ותדרוש שיטפלו בבעיה.

פורסם

תתנחם - גם הג'טה שלי, 1600, אוטומטית (לא DSG), עושה בעיר 1:6.5. בימים טובים יותר 1:7.

אין ספק שמה ש"מאכילים" אותנו היצרנים, לגבי צריכת הדלק, זה ממש לא מדוייק ואולי-אולי בתנאים כ"כ אופטימליים שבחיים לא מצליח להגיע אליהם.

alfa 156 2.5.

×
×
  • תוכן חדש...