Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4793 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מקפיץ את ההודעה כדי לסכם שנתיים עם האוטו.

אחרי שנתיים עם הקליאו ושנתיים עם I10, גם המיאטה לא הצליחה להחזיק את השנה השלישית.

הרכב נמכר לבית טוב ולבעל מיאטה לשעבר.

המחירון ביום המכירה היה 115K ש"ח (ירידת ערך צפויה של 20K ש"ח בשנה מהרגע שהאוטו יצא מהחברה) והרכב היה עם 74K ק"מ (ממשיך עם הממוצע של 8K ק"מ בשנה).

אחרי שנתיים מאוד מוצלחת עם חברת ביטוח מסויימת, בשנה האחרונה חברה אחרת זכתה במכרז ולכן מחיר הביטוח עלה מעט ל-4700 ש"ח.

בקצת מעל לחצי שנה שעברה מאז הטיפול השנתי כמובן שלא היו הפתעות והרכב המשיך לשרת אותנו באמינות משולמת.

צריכת הדלק המשיכה להסתובב סביב 1:10 בנסיעה עירונית לרוב.

הפרידה הייתה קשה מאוד אבל אני מקווה שכמו שעשיתי "ירידה לצורך עליה" עם היונדאי לפני שנתיים אז עוד שנתיים אני אחזור בגדול עם איזה GT86 אדומה.

 

לכל מי שחושב פעמיים האם לקנות מיאטה אז אני ממליץ בחום. למרות שהרכב בן 7 שנים הוא עדיין לא מראה שום סימנים של התעייפות. גם אצל בעלי מיאטות אחרים האמינות מושלמת, עם מספר תקלות זניח מאוד.

האחזקה של הרכב הזה היא פשוט בדיחה ואם אני משווה אותה לעלויות אחזקה של הקליאו אז היא מנצחת בגדול (אבל באותו אופן מפסידה בתחום ירידת הערך ולכן השורה התחתונה מתאזנת פחות או יותר).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

כתבת מה אומר לוי יצחק אבל לא מה מחיר השוק (המחיר האמיתי ששילמת \ קיבלת) בקניה ובמכירה. זה הרי נכנס לחישוב של עלות אחזקת הרכב אז לא חוכמה לציין רק טיפולים קטנים ברכב שכמעט לא נוסע.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

פורסם

גרשון, הרכב נקנה ונמכר במחיר קרוב מאוד למחירון, ההפרש בין הסכומים הוא זעום, במיוחד אם אתה פורש את זה לשנתיים.

תאמין לי שאם היה הפרש משמעותי הייתי מציין את זה. כבר היה לי רכב כזה בעבר שקניתי מעט מעל המחירון ומכרתי הרבה מעל המחירון. לצערי בזמנו לא הספקתי לפרסם את התחשיב המדויק לפני שמכרתי את הרכב.

 

ויקטור, העלות הכי משמעותית במקרה שלי הייתה הרכישה. מעבר לזה כל העלויות היו קרובות לעלויות של רכב משפחתי.

לשם השוואה היונדאי I10 שהייתה לי לפני זה עלתה לי כ-21K ש"ח לשנה (ללא דלק). אז לשים עוד 5K ש"ח בשנה בשביל לסוע במיאטה במקום I10 נשמעת לי כמו עסקת השנה.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

אחרי כ-6 חודשים עם המיאטה (שנת 2008, גג רך, נקנתה עם 76K ק"מ עכשיו עם 89K) הדברים היחידים שהתקלקלו הם דברים לא מקוריים (מערכת סינית עם מסך טאץ שהתקין הבעלים הקודם, עלוקה או מה שזה לא נקרא לצרכי ביטוח). הדבר דמוי התקלה היחידי שחוויתי במנגנונים המקוריים הוא אור של ההנדברקס שנדלק בתאוצה, זה הסתבר כבלמים קצת שחוקים ותוקן בטיפול 10K ע"י חריטה מחדש.

 

הרכב אכן עושה באיזור ה-1:11 בנסיעות שרובן עירוניות וכולן עם אופי מאוד לא חסכוני (שיוט על 3K+, קיקים וכד).

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

פורסם

שאלה מזווית אחרת:

 

כאשר רכשתם את הרכבים - היו אקזמפלרים שמורים בשוק ?

 

ושאלה נוספת שנוגעת לפן הכלכלי: איזה סכום חודשי הייתם שמים בצד עבור הרכב? אם אחזקה ללא דלק עומדת על 26K אז משהו כמו 3K לחודש עם דלק ?

כולם בכפר עם AK ורק אתה עם קפצונים ?

 

זה לא קצת דפוק ?

פורסם
שאלה מזווית אחרת:

 

כאשר רכשתם את הרכבים - היו אקזמפלרים שמורים בשוק ?

 

ושאלה נוספת שנוגעת לפן הכלכלי: איזה סכום חודשי הייתם שמים בצד עבור הרכב? אם אחזקה ללא דלק עומדת על 26K אז משהו כמו 3K לחודש עם דלק ?

 

 

היו אקסמפלרים והם נמכרו מעל מחיר מחירון.

שלי הייתה במצב מעולה מכל בחינה מלבד ידית הילוכים מתקלפת (קניתי חילופית ב-50 דולר באייביי, החלפתי לבד) וקילוף קטן בהגה (שלא מצריך טיפול כרגע) הכל נראה והרגיש דיי חדש. קניתי אותה ב-3 אלף מתחת למחירון בזמנו (110 במקום 113).

 

ההוצאות כוללות ירידת ערך (אני מעריך 12,000-15,000 בשנה הראשונה, אח"כ פחות), טיפולים סדירים (בערך 1500 לטיפול 10K, כמות הטיפולים אישית ותלויה בק"מ), ביטוח חובה + מקיף (5500 + 1500 גם אישי, בן 30 ובלי שום תביעות בעבר), דלק (95, 1:11), צמיגים ושאר דברים מתבלים (3000 בשנה), רחיצה (כל שבוע 10 ש"ח על גרניק + חומרים משלי 300 בשנה), אגרת רישוי (אמורה להיות בסביבות 1500 אם אני זוכר נכון).

 

הייתה לי הוצאה חריגה בגלל שאיזה בן ז*#ה שבר לי בכוונה את שתי המראות באישון לילה. לא היה שום סיכסוך עם שכנים או שום בן אדם ביקום אז זה משהו שצריך לקחת בחשבון. רכבים כאלו סובלים מונדליזים הרבה יותר ממשפחתומטיות וגם יותר מרכבים יקרים בהרבה (לך תסביר לערס המצוי שהרכב הזה זול יותר ממאזדה 3 חדשה ולא צריך לייצר אצלו אנטיגוניזם).

 

בקיצור, אם מתחשק לך, תכניס את הפרמטרים שלך מבחינת נסועה וכד ותראה כמה יוצא.

 

אבל קשה למדוד את ההנאה שהדבר הזה מספק בשקלים. אבל למי שרוצה לנסות יש כאן הסבר איך לעשות את זה:

http://www.haaretz.co.il/misc/1.1148626

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

×
×
  • תוכן חדש...