Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8001 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ground loop היא בעייה שקשה לזהות אותה ולטפל בה, בעיקר כשיש לנו מכשירים קדם מגבריים נוספים.

רוב ה headunit לרכב מקשרות את ה signal ground ישירות ל chasis ground.

וכן, רוב המגברים הממוצעים מבודדים את ה signal ground מה chasis ground שלהם, זה מבטל ground loop בהתקנה ומוביל להתקנה מוצלחת.

כשמוסיפים מכשירים קדם מגבריים יכולה להיות בעיה, וזה יהיה תלוי ביחס בין ה signal ground שלהם ל chasis ground שלהם.

גם ground loops isolators לא הכי מומלצים לשימוש למי שחשב עליהם כפתרון.

 

 

וקצת על כבלים שזורים... קיימים הרבה כבלים שזורים בשוק אבל לא כולם בנויים כמו שצריך.

המטרה של כבל שזור היא לצמצם loop area.

loop area של כבל בודד = לאורך הכבל X מרחק ההפרדה בין המוליכים שבו.

loop area של כבל RCA שתי ערוצים = לאורך הכבל X מרחק ההפרדה בין המוליכים של כל ערוץ, והמרחק בין צד שמאל לימין.

loop area של כבל RCA ארבע ערוצים ... אותו העיקרון.. יש בו loop area רציני למי שהבין את הקודמים.

 

בכבל שזור אין loop area, כל המוליכים נמצאים "באותו המקום ובאותו הרגע" וכתוצאה מכך כל כבל סופח רעש דומה מהשילדה, דבר המבטל רעש אלטרנטור.

בכבל RCA לא שזור - קואקסיאלי יש לנו loop area ולכן כל מוליך סופח רעש שונה, דבר הגורם לרעש אלטרנטור.

 

 

כמה עצות לבחירת RCA שקט לרכב....... קודם כל לא אמור להיות לו סיכוך מאלומיניום מסביבו.

יש להסתכל על גודל המוליכים בכבל, הם אמורים להיות קטנים, סימטריים, ושזורים באופן שווה.

כל בידוד נוסף מעבר למה שצריך שיפריד בין המוליכים יגרום לרעש שהכבל יספח.

כל בידוד צבעוני שמוסיפים לכבל בין המוליכים שבו למראה יותר יפה יפגע בכבל.

הכבל השקט ביותר שניתן להשיג היום הוא ה monster cable xln pro, שנבנה ע"י richard clark ו- david navone.

יש עליו גם פטנט עולמי.

ההבדל בינו לבין כבלים שזורים אחרים שיוצרו ע"י RC הוא שהכבל נשאר בדיוק כמו האב-טיפוס המקורי לפני שהוא יצא לשוק.

הרבה כבלים עוברים שינויים שקשורים לקוסמטיקה, מחיר ויכולת ייצור לפני שמוציאים אותם לשוק, דבר הפוגע בדחיית הרעשים ובביצועים של הכבל.

בחוזה של ה XLN PRO ריצארד קלארק עמד על זה שהכבל ייוצר בדיוק כמו התיכנון המקורי. בגלל זה ה xln pro נורא שקט.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

דרך אגב מיקמיק, שיזור חלקי ברור שלא יעזור בגלל שיש לנו loop area בין הערוץ הימני לשמאלי.

 

 

***להבא אנא השתמש בכפתור ערוך.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

פורסם

וואלה תשובה מאוד מעמיקה, תודה שהקדשת מזמנך לפרט בנושא שמאוד חשוב ומאוד מעניין אותי,

אבל ניסיון עם כבלים אחרים חוץ מהכבלים שעולים מאות שקלים(שגם פותרים את הבעיה), יש לך ?

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

איל, יש המלצה על חנות ספציפית עם מבחר?

(המתקינים באיזור שלי, לא יודעים מהזה יללת אלטרנטור)

 

אני אבוא אני אבקש כבל אר סי אי שזור בגלל רעש אלטרנטור

הם ישלחו אותי להחליף אלטרנטור מהר במוסך...

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

כן, אין בעיה בכבל שזור אחר......

אבל למי שירצה להוסיף בערך עוד את ה 100 שקל בשביל שיהיה לו את הכבל הטוב ביותר לכו על ה xln pro.

 

הזמנתי אותו מ ebay ב 300 שקל.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

פורסם

אני אישית לא מתרגש מהכבל מסיבה פשוטה, ניסיתי ושמעתי המון מערכות שבאף אחת מהן לא היה את הכבל הזה והמערכת הייתה שקטה לגמרי ככה שלא הכבל הזה או אחר, יכול להוסיף למערכת.

 

בכל מקרה כמובן שהוא לא נחשב לטוב בעולם, לא שאני מי יודע מה מתלהב מכבלים אבל יש כבלים נחשבים הרבה הרבה יותר (וכמובן גם יקרים). זה שלטעמי הם לא יתנו שום יתרון עליו זה משהו אחר.

 

מה שטוב בכבל הזה הוא שאם אתה רוצה להשקיע בכבל בלי להשתולל ולדעת שאתה מקבל תמורה טובה (וכמובן יש בך איזשהו פחד מרעשים) אתה יכול להיות שקט כשאתה קונה אותו (לא מניסיון, רק ממה שכתבו עליו) אבל אתה יכול להיות שקט בקניית עוד הרבה כבלים :)

פורסם

כמובן איל, אני בטוח שלרוב אם לא לכל חובבי הסטראו לאוטו

לא ירוצו לשלם על חיווט יותר ממה שנדרש, במיוחד אם החיווט הנוכחי יעשה את העבודה כמו שצריך

אבל כשמדובר ברעשים שנספחים לRCA, אז אין הרבה ברירות אלה לשדרג צעד אחד קדימה.

(או במקרה שלי לחכות לאוטו החדש ולראות אם שמה הבעיה לא תחזור)

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

אייל, ברור שלמערכת שהיא כבר שקטה מרעש אלטרנטור הכבל לא יתרום ולא יוסיף שום דבר.

ההתקנות האלה ששמעת פשוט התאפיינו בשילוב של רכיבים והתקנה שיצאה מוצלחת ושקטה ובגלל זה כבל כזה לא נחוץ.

אצלי היתה בעיית רעשים רצינית והכבל פתר אותה...

הכבל כן נחשב לטוב בעולם מבחינת דחיית רעשים... אין כבל יותר שקט ממנו.

פה בארץ הציעו לי מחירים שנעו בין 150-300 שקל לכבלים שזורים, כשאני קונה משהו אני תמיד מעדיף לשלם טיפה יותר ולקבל את הדבר הטוב ביותר..

במקרה הזה היה באמת שווה להזמין את הכבל הזה...

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

פורסם

diablo מאיפה הביטחון שהכבלים של רוקפורד יעשו את העבודה?

אתה מדבר מניסיון ?

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

אני מדבר מניסיון של האמא של הניסיון שלי. איזה שאלות אלה?! אני מספר לך על מה שיש לי ועל זה שאני לא שומע רעשי אלטרנטור ושטויות של היססססס והאססססס למיניהם!

אם אני אגיד לך שזה פותר את כל הבעיות אז אני אשקר! כי יש הרבה גורמים שמשפיעים על הרעש כמו GROUD LOOP (כמו שאייל אמר) ועוד הרבה דברים הכוללים חיבור טוב וכבלים מתאימים ואלפי דברים למיניהם.

אני פשוט אומר שיש לי חוטים שזורים של רוקפורד שיצאו במחיר, שלדעתי, מאוד זול ואני מרוצה ואין לי בעיות.

אם תגיד שאני לא אומר מנסיון אישי אז מה זה ניסיון אישי?!

 

ודיי לבקר אנשים כשאתה אומר "אתה לא מדבר מניסיון אישי ומבלבל", כל אחד רושם פה דברים מנסיון אישי שלו.

אולי רמקולים בעשרות אלפי שקלים ישמעו בשבילי גרוע והזולים ישמעו טוב, חשבת פעם שזה הכל עניין של ניסיון אישי וזהו! אין מדד להתרשמות האישית ככה שתהיה מתון בבקשה בתגובות שלך. :mad:

כמו שאתה אומר שרמקולים אחוריים של בזוקה הם מעולים, אני אגיד שאתה מדבר שטויות כי זה רק מההתרשמות האישית שלך בלבד, אז תחשוב לפני שאתה מבקר אנשים אחרים.

אני לא בא לקטול אותך רק להעביר לך נקודה.

פורסם

דיאבלו אני באמת לא מבין למה לקחת את זה קשה, הסיבה ששאלתי אם זה מניסיון

זה מהעובדה שציינת שיש לך אותם, והם יעשו את העבודה

אז חשבתי לעצמי שאם הם יעשו את העבודה, אז אולי היתה לך הבעיה לפני כן- והכבלים הנל פתרו את הבעיה....

זאת היתה מהות השאלה שלי, לפי התשובה אני מבין שלא..

זאת הסיבה שחיפשתי מישהו עם ניסיון בבעיה ספיציפית זאת עם פיתרון בעל שם..

 

קח את זה ברוח טובה , תודה על העזרה בכל אופן :)

מאיפה רכשת אותם?

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants


×
×
  • תוכן חדש...