Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעשה ברכב שכור ותקלה בקלאץ' .


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4827 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכם ,

 

חשתי צורך להעלות את הנושא הבא על מנת לקבל מס' חוות דעת בטרם פניה לעורך דין והוצאת כסף וזמן נוספים .

 

ביום ג' האחרון ניגשתי לחברת השכרה מהמרכז (בלי שמות כרגע) ושכרתי רכב מסחרי מסוג פיג'ו בוקסר .

את הרכב המסחרי קיבלתי לאחר בדיקה מקיפה מצידם של חברת ההשכרה, הראו לי דפיקות ועוד מיני תחלואות .

חתמתי על הטופס ויצאתי לדרכי.

 

הרכב הינו רכב ידני, למדתי על רכב ידני ואני נוסע על רכבים ידניים בסופי שבוע ולעיתים גם במשך השבוע ,

כך שבבסיסו ידעתי לתפעל גיר רגיל .

 

במהלך הנסיעה הכול היה תקין , אך יחד עם זאת בעת הגעתי לכביש 4 תל אביב-חיפה הישן בדרכי ליעד, הורדתי הילוך

לפתע נשמע רעש מוזר ומיד לאחריו נתקעתי בכביש ללא יכולת לזוז .

 

התקשרתי לחברת ההשכרה, לאחר שהיו מספיק אדיבים לייבש אותי מבלי אפילו להציע לי רכב חילופי דאגתי לחלץ את עצמי

באמצעות אדם שהזעקתי במיוחד, הגעתי למשרדי החברה ולקחתי רכב חלופי וביצעתי את המשימה בהצלחה .

 

היום יצרו איתי קשר מחברת ההשכרה, לטענתם אני גרמתי נזק לקלאץ' שלדבריהם - נשרף .

יש לציין כי הרכב הינו שנתון 2011 עם 40,000 ק"מ , אין לי מושג מי נסע עליו לפניי אך השימוש שעשיתי בו

היה סביר בהחלט, ללא התפרעויות או התעללות חוזרת ונשנית בקלאץ' שעל מנת לשרוף אותו צריך לשבת עליו ממש חזק...

רוב הזמן הייתי במהירות של 100 קמ"ש כמעט מבלי לגעת בקלאץ' .

 

לדברי החברה , שתפסה לי נתח מכובד של מסגרת באשראי שהם ישתמשו באותה המסגרת על מנת לחייב אותי על הנזקים .

בנוסף , הם מציינים שהם רוצים לחייב אותי גם על הגרירה .

כששאלתי איך הם כל כך בטוחים שאני גרמתי את הנזק , הם טוענים כך :

 

"הרכב היה בטיפול במהלך החג, יצא תקין וכשהגיע לידייך הגיע לא תקין, הקלאץ' נהרס ולכן אתה אשם ! בנוסף , תשלם לנו גם גרירה כי אין לנו ביטוח על גרירה"

במילים אחרות - נעשה עלייך קופה .

 

כשהבעתי את מורת רוחי מהעניין, טענו בפניי בחברת ההשכרה ה "אדיבה" כי הם שלחו שמאי שהעריך את הנזק וקבע

חד משמעית - "זה אתה !!!" . כשביקשתי לקבל את הטפסים הובטח לי שאקבל אותם , אך יחד עם זאת הם הציבו לי עובדה מאוד

מאוד לא מקובלת - אנחנו נחייב לך את האשראי , לא משנה מה תעשה .

 

ביקשתי לקבל את טופס השמאי לידיי אך אף אחד לא התאמץ לשלוח לי שום דבר היום (אולי מחר, אולי מחרתיים..) והם מבחינתם

טוענים שהרכב נהרס בגללי .

לפי התייעצות שלי עם גורם מסויים, נאמר לי ששמאי לא יכול לקבוע באופן חד משמעי שאני הרסתי את הקלאץ' .

כמו כן, יש לומר כי נאמר לי שהרכב עדיין באחריות יצרן וכי הם יכולים לקבלו דרך האחריות .

 

הייתי רוצה לברר את אמיתות הדברים לגבי :

 

1. האם שמאי יכול לקבוע נזק לקלאץ' ולקבוע בוודאות שאני הוא זה שגרם את הנזק ?

2. האם לרכב משנתון 2011 במסגרת האחריות , מגיע תיקון קלאץ' במסגרתה עקב בלאי סביר ?

 

הם טוענים שזה לא סביר, אני טוען שכן .

הם טוענים שהם יחייבו , אני טוען שניפגש בבית המשפט ושם הם יצטרכו להוכיח לשופט שאני זה שגרמתי את הנזק .

אני עדיין לא מבין איך שמאי קשור לכל העניין - שמאי קשור לחברת ביטוח , שמאי בכלל פוסק בעניין של תאונות דרכים ונזקים מצד ג'

ממתי לעאזעל הוא פוסק על קלאץ' ?!

 

 

אודה לעזרתכם מאחר שאני כבר אובד עצות עם אטימותם של חברת ההשכרה שכך רגלי לא תדרוך בה יותר, זה בטוח .

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

  • תגובות 116
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ברכב ידני קלאצ׳ לרוב לא כלול באחריות.

נהיגה לא נכונה יכולה לגרום להרס של קלאצ׳ גם אחרי 10,000 קילומטרים כך שלא ניתן לדעת אם אתה גרמת לנזק או אחד מאלו ששכרו את הרכב לפניך.

 

במידה ומדובר בחברה גדולה אני מציע לך לנסות ולפנות לנציגי החברות שכותבים כאן בפורום ולבקש את עזרתם.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

היי צביקה ,

 

מדובר בחברת השכרה קטנה יחסית בעלת 3 סניפים בלבד.

זה כל מה שאני יכול לומר .

 

אני במחשבה להפעיל את עורך הדין שלי על מנת למנוע מהם לבצע חיוב, זה פשוט אבסורד מה שהולך פה .

כרטיס האשראי שלי בידיים שלהם, המסגרת תפוסה ואין לי יכולת לבטל את זה, הם פשוט עושים מה שהם רוצים.

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

פורסם

לשתי פינות אל תכנס

1. לשאלה האם הבלאי הוא סביר או לא , אתה לא היצרן לקבוע זאת

2. לשאלה אם קיבלת את הרכב תקין או לא,אתה לא מכונאי לקביעות כאלה.

פורסם

דבר ראשון בשביל למנוע מהם לחייב אותך על דעת עצמם, פנה לחברת האשראי ובטל את החיוב (אם בוצע) ואפשרות לחיובים עתידיים.

עד פה בשביל אפילו שקל אחד נוסף הם יצטרכו לפנות לבית משפט. גם אם הם יפנו, אני מאוד בספק שהם יוכלו להוכיח שאתה גרמת לנזק.

 

 

מה שאני לא מצליח להבין זה איך זה קרה, קלאץ לא נהרס לגמרי בנסיעה בודדת (כל עוד הוא מתופעל נכון). מהרגע שהוא מתחיל להחליק בעומס גבוה עד לרגע שאי אפשר לנסוע אפשר לעבור כמה אלפי קילומטרים טובים.

לגבי זה שהוא היה בטיפול, פעם אחרונה שבדקתי לא בודקים קלאץ בטיפול.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

פורסם

אין אפשרות לבטל באשראי פיקדון שנגבה ע"י חברה עד שלא נשלח אישור מהחברה.

דבר שני קלאץ אפשר לשרוף אחרי 1000 קילומטר ואף פחות , אני לא מכיר את פותח הנושא ואל תיקח אישית את מה שאני רושם

אבל אני מדבר בכלליות .

HU: Clarion CZ702 AMP 1 : Celestra FA475x

AMP 2: Phoenix Xenon 400.1 Sub: Seas Lotus

COMP : Ground Zero Uranium

[h=1][/h]

פורסם

קלאצ, כמו רפידת ברקסים הינו חלק מתכלה ואיינו כלול באחריות (אלה אם תוכיח תקלת ייצור).

שמאי - איינו רק לתאונת דרכים אלה באופן כללי נועד להעריך נזקים שנגרמו לרכב (או לדירה או לכל דבר ביטוחי אחר). שמאי יכול להעריך נזק לקלאצ. תפקיד השמאי בדרך כלל איינו כולל קביעת האשם אלה רק הערכת הנזק.

 

הצעתי לך:

1. בטל מיד בחברת האשראי את החיוב העתידי, תטען בפניהם כי החיוב איינו מתקיים כדין וכי הם תובעים אותך על נזק אותו לא הסכמת לשלם. מניסיוני - לאחר שאתה משלם חברת האשראי תעשה מינימום או פחות.

2. בדוק היטב את החוזה שלך. מה ההשתתפות העצמית, מה כלול, איפה האותיות הקטנות. יכול להיות שרשום שאתה משלם נזק מלא ויכול להיות שיש לך השתתפות עצמית מוגבלת. יכול להיות שמדובר על נזקים מתאונה ויכול להיות שמדובר על כל נזק. בכל מקרה ניסוח החוזה יכול לחייב אותך בתשלום השתתפות עצמית, להגביל את הסכום אותו תצטרך לשלם, לזכות אותך לחלוטין או לחייב אותך לחלוטין, ללא ניסוח החוזה לא נוכל לייעץ לך בדיוק.

3. פרסם את פרטי החברה, בהנחה שלא שיקרת ובבחינה של מה שכתבת, לא מדובר על הוצאת דיבה אלה על סיפור של מקרה שקרה לך. הפירסום גם יזהיר אותנו מהתעסקות עם החברה הזאת וגם יגרום להם להבין שכדאי להם להתנג ללקוח כשורה ולסגור את העניין.

 

חברות ההשכרה והליסינג מחזיקות שמאים פרטיים שיכתבו בערך כל מה שהם ירצו, ככה שאין לך מה לסמוך על אובייקטיביות השמאי או על הדפים שתבקש מהם. במקרה הגרוע שהעסק יילך למשפט תוכל לבקש בדיקת שמאי מצידך שתקבע האם הקלאצ נשרף מהשימוש שלך או משימוש מרובה כללי.

 

ומקרה פרטי, כבר כמה פעמים שלקחתי רכב מחברת השכרה שניסו להשחיל לי משהו, תשלום מנופח על דלק, נזק על צמיג (אישתי נסעה עם הרכב מחולון לראשון וחזרה וטענו שיש בועה בגללה בצמיג), מכה שלא הייתה או דברים אחרים. בפעם האחרונה קיבלתי רכב מרכב שי וכשנאלצתי להחזיר אותו לא הייתי פנוי, ככה שהנציג קיבל אותו ממישהי שעבדה אצלנו. הם טענו שיש סריטה שאיינה רשומה. לאחר כמה ימים חייבו את כרטיס האשראי בכ 500 ש"ח. כשביקשתי הוכחה שתיקנו את הנזק ענו לי כי הם לא מחוייבים לתקן את הנזק וכי הם יתקנו את הנזק בהזדמנות. אין לי ספק כי הם נהנים לרכז ככה מספר רב של תביעות ללא שהם באמת צריכים להוציא את הכסף...

פורסם
קלאצ, כמו רפידת ברקסים הינו חלק מתכלה ואיינו כלול באחריות (אלה אם תוכיח תקלת ייצור).

שמאי - איינו רק לתאונת דרכים אלה באופן כללי נועד להעריך נזקים שנגרמו לרכב (או לדירה או לכל דבר ביטוחי אחר). שמאי יכול להעריך נזק לקלאצ. תפקיד השמאי בדרך כלל איינו כולל קביעת האשם אלה רק הערכת הנזק.

 

הצעתי לך:

1. בטל מיד בחברת האשראי את החיוב העתידי, תטען בפניהם כי החיוב איינו מתקיים כדין וכי הם תובעים אותך על נזק אותו לא הסכמת לשלם. מניסיוני - לאחר שאתה משלם חברת האשראי תעשה מינימום או פחות.

2. בדוק היטב את החוזה שלך. מה ההשתתפות העצמית, מה כלול, איפה האותיות הקטנות. יכול להיות שרשום שאתה משלם נזק מלא ויכול להיות שיש לך השתתפות עצמית מוגבלת. יכול להיות שמדובר על נזקים מתאונה ויכול להיות שמדובר על כל נזק. בכל מקרה ניסוח החוזה יכול לחייב אותך בתשלום השתתפות עצמית, להגביל את הסכום אותו תצטרך לשלם, לזכות אותך לחלוטין או לחייב אותך לחלוטין, ללא ניסוח החוזה לא נוכל לייעץ לך בדיוק.

3. פרסם את פרטי החברה, בהנחה שלא שיקרת ובבחינה של מה שכתבת, לא מדובר על הוצאת דיבה אלה על סיפור של מקרה שקרה לך. הפירסום גם יזהיר אותנו מהתעסקות עם החברה הזאת וגם יגרום להם להבין שכדאי להם להתנג ללקוח כשורה ולסגור את העניין.

 

חברות ההשכרה והליסינג מחזיקות שמאים פרטיים שיכתבו בערך כל מה שהם ירצו, ככה שאין לך מה לסמוך על אובייקטיביות השמאי או על הדפים שתבקש מהם. במקרה הגרוע שהעסק יילך למשפט תוכל לבקש בדיקת שמאי מצידך שתקבע האם הקלאצ נשרף מהשימוש שלך או משימוש מרובה כללי.

 

ומקרה פרטי, כבר כמה פעמים שלקחתי רכב מחברת השכרה שניסו להשחיל לי משהו, תשלום מנופח על דלק, נזק על צמיג (אישתי נסעה עם הרכב מחולון לראשון וחזרה וטענו שיש בועה בגללה בצמיג), מכה שלא הייתה או דברים אחרים. בפעם האחרונה קיבלתי רכב מרכב שי וכשנאלצתי להחזיר אותו לא הייתי פנוי, ככה שהנציג קיבל אותו ממישהי שעבדה אצלנו. הם טענו שיש סריטה שאיינה רשומה. לאחר כמה ימים חייבו את כרטיס האשראי בכ 500 ש"ח. כשביקשתי הוכחה שתיקנו את הנזק ענו לי כי הם לא מחוייבים לתקן את הנזק וכי הם יתקנו את הנזק בהזדמנות. אין לי ספק כי הם נהנים לרכז ככה מספר רב של תביעות ללא שהם באמת צריכים להוציא את הכסף...

 

מסכים בהחלט, אבל אתה ראשי לתת תרופה למכה מראש, הגש תביעה נגד חברת ההשכרה, רכב מסחרי בו נהג אדם בעל רשיון נהיגה תכף ויש לו רשיון לנהוג בידני , אין שום סיבה שאפשר יהיה לטעון כי אותו אדם הרס או שבר את הגיר, שכן מדובר על חלק בעל בלאי וגם יכול להיות כי אדם נוסף שנהג ברכב מלפני גרם נזק, האם הרכב היה בטיפול במוסך וכבר הוחלף לו קלאטץ אך אינו הורכב כראוי?.

במקרה זה נראה לי כי חובת ההוכחה על חברת ההשכרה ולא עליך, ולכן במידה וחברת ההשכרה תצליח לקחת את הכסך מכרטיס האשראי, הגש ישר תביעה מנומקת עם עובדות מאותו היום, ותן לחברת ההשכרה לנסות לשכנע את השופט מדוע אתה אשם.

פורסם

מה הייתה הנסועה שלך מרגע שקיבלת את הרכב ועד התקלה?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

גם לך נגרם נזק- אובדן יום עבודה, אובדן כסף. הרכב לא עמד ביעדיו.

הנושא ראוי לחשיפה רחבה ולכן מקומו בפורום רכב כללי- נכון. יחד עם זאת, אולי ניתן להעלות השאלה גם בפורום משפטי, או לתת שם קישור לשאלה לפורום כללי?

איני יודע אם מקובל מבחינת מנהלי הפורום. אם כן, יוכלו לבצע גם הם.

יום טוב.

פורסם

שלום חברי הפורום היקרים ,

 

יש כרגע בעיה מהותית בחשיפת השם מאחר שהנושא הולך להתדיין בבית המשפט ולכן אני מנוע מחשיפת השם לעת עתה .

בעת הגשת התביעה תוכלו לקבל את שם החברה .

 

bagira - הנסועה הייתה 34 ק"מ בלבד . רובה המכריע בכביש מהיר כמעט ללא נגיעה בקלאץ' .

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

פורסם

שלח להם מכתב חריף מעו"ד, דרוש לדעת את שמו המלא של שמאי הרכב השרלטן אשר קבע כי הקלאצ הלך עפ"י נהיגה של 34 ק"מ, תודיע להם שאתה מוציא את הסיפור לעיתונות ושאתה עומד לתבוע את מלוא הפיצוי המגיע לך על ההתנהלות הרשלנית שלהם ועל צי הרכב הרקוב שלהם.

 

 

למרות שיש אימרה ידועה שקובעת כי כאשר נכנסים לאולם בית המשפט, לא ניתן לדעת כיצד יוצאים אבל אני לא רואה את השופט שמרשיע אותך בגרימת נזק לקלאצ בנסועה של 34 ק"מ על רכב עבודה שעבר 45K ק"מ.

 

 

המכתב הזה יסב את הטיפול בך מאיזה מוקדנית בשירות לקוחות למחלקה המשפטית ושם הם אמורים תיכף ומיד להבין מה סיכויי ההצלחה שלהם.

 

 

אף גורם ממשלתי ומדיני לא שומר יותר על סוביודיצה אז אתה החלטת שאתה הצדיק האחרון הסדום? :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אתה עשית שימוש סה"כ ב- 0.075% מסך הנסועה של הרכב.

אתה באמת מאמין שיש שופט שיפסוק לטובת חברת ההשכרה במקרה כזה?!

 

לדעתי הכי פשוט זה להביא להם חוו"ד מומחה ממכון גירים שלא ניתן להרוס מצמד בנסועה של 34 ק"מ, אלא אם כן הבלאי הוא נצבר (כלומר תרמו לו הרבה משתמשים לפניך).

 

לגבי בדיקת שמאי מטעמך, אני מניח שאין כבר מה לבדוק, ככל הנראה הרכב יתוקן עוד לפני שתרים טלפון לשמאי.

פורסם
שלח להם מכתב חריף מעו"ד, דרוש לדעת את שמו המלא של שמאי הרכב השרלטן אשר קבע כי הקלאצ הלך עפ"י נהיגה של 34 ק"מ, תודיע להם שאתה מוציא את הסיפור לעיתונות ושאתה עומד לתבוע את מלוא הפיצוי המגיע לך על ההתנהלות הרשלנית שלהם ועל צי הרכב הרקוב שלהם.

 

 

למרות שיש אימרה ידועה שקובעת כי כאשר נכנסים לאולם בית המשפט, לא ניתן לדעת כיצד יוצאים אבל אני לא רואה את השופט שמרשיע אותך בגרימת נזק לקלאצ בנסועה של 34 ק"מ על רכב עבודה שעבר 45K ק"מ.

 

 

המכתב הזה יסב את הטיפול בך מאיזה מוקדנית בשירות לקוחות למחלקה המשפטית ושם הם אמורים תיכף ומיד להבין מה סיכויי ההצלחה שלהם.

 

 

אף גורם ממשלתי ומדיני לא שומר יותר על סוביודיצה אז אתה החלטת שאתה הצדיק האחרון הסדום? :wink:

 

אתה באמת חושב שיש לחברה של שלושה סניפים מחלקה משפטית? :shock:

פורסם

לרוב, לחברות בסדר גודל שכזה יש עו"ד שסיים שלשום לימודים בקרואטיה, ומחזיקים אותו ברטיינר של 400 ש"ח לחודש והוא, הוא, בכבודו ובעצמו המחלקה המשפטית.:wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.


×
×
  • תוכן חדש...